Varulvsleken

Nu när jag börjat läsa igenom igen så slog meningen "hur blev Q god" till mig i skallen med buller å bång och även om det är så långsökt att jag knappt borde fundera över den så gör jag det. Så here it goes:

Vi antar att Fio el Mirtai är röstfifflaren utifrån att Mistimed åkte.
Röstfifflaren bör ha lagt en extraröst även i DL1 och hur är bästa sättet att meddela sig med spionen (om infon kommer fram) – jo att rösta udda
Fio och Mirtai röstade båda på CB i DL1 (fio missade dock röstningen och sa detta i efterhand). Kollar man övriga röster som lades, så är Lobelia den som först lägger en udda röst – övriga är Mistimed (ulv) och Cirkus

20.34 bollen röstar på _Corpe_Bride
21.16 LenaH röstar på _Corpse_Bride
21.53 Lenis röstar på _Corpse_Bride
21:57 Mirtai röstar på corpse_bride

21:58 Lobelia röstar på Lenis
21:58 Mistimed röstar på Fio
22:00 cirkus röstar på LenaH
22:00 qitis röstar på _Corpse-Bride_
22:00 Paddington röstar på Lenis

Såå hur blev fio/Mirtai goda?

jag har redogjort ovan hur jag kommit fram till varför jag tror att Mirtai är åt godare hållet utifrån resten av teoriandet.

Jag har läst igenom alla Hedins inlägg en gång till. Bollens troligen vettigaste inlägg handlar just om Hedinn. Jag har inte tidigare reagerat på Hedinn men vid kontrollgenomgång så är det nått lurt med hennes resonemang och rösten på Glömmerallt. Minns även då jag tidigare spelat med Hedinn och då spelade hon annorlunda och var oerhört svår att pricka in som ond. Lurar i vassen sas. Sen misstänker jag att kanske någon har mer info om Hedinn som sätter henne åt det onda hållet och då vill inte jag vara den som sätter käppar i hjulen!

Karamelldrottningen röstar på Hedinn

Från ovan: "Sen misstänker jag att kanske någon har mer info om Hedinn som sätter henne åt det onda hållet och då vill inte jag vara den som sätter käppar i hjulen!"

Var menar du att den informationen skulle komma ifrån? Jag har svårt att se att det finns någon info i leken om någon som är onding som någon skulle kunna ha fått. Spioninfon kan visa info som rör ängel, röstfifflare och och misslyckade käk och tidigare sia men GA hann sia en perosn och det tror jag var Lenis. Finns det något jag har missat?

Något som tål att funderas på är det hon skrev att hon skulle ha röstat på LenaH men lade (den försenade) rösten på Lenis för att rädda sig själv. Det hade ju varit bättre att lägga den rösten på Mistimed för att rädda sig själv eftersom Mistimed redan hade två röster, men jag tror att det blev överstressigt på slutet och det visade sig ju även med att rösten kom in lite för sent.

Det var det första jag frågade om direkt när det hände och det har Lobelia svarat på både då och när någon annan frågade.

Vi antar att Fio el Mirtai är röstfifflaren utifrån att Mistimed åkte.
Röstfifflaren bör ha lagt en extraröst även i DL1 och hur är bästa sättet att meddela sig med spionen (om infon kommer fram) – jo att rösta udda
Fio och Mirtai röstade båda på CB i DL1 (fio missade dock röstningen och sa detta i efterhand). Kollar man övriga röster som lades, så är Lobelia den som först lägger en udda röst – övriga är Mistimed (ulv) och Cirkus

20.34 bollen röstar på _Corpe_Bride
21.16 LenaH röstar på _Corpse_Bride
21.53 Lenis röstar på _Corpse_Bride
21:57 Mirtai röstar på corpse_bride

21:58 Lobelia röstar på Lenis
21:58 Mistimed röstar på Fio
22:00 cirkus röstar på LenaH
22:00 qitis röstar på _Corpse-Bride_
22:00 Paddington röstar på Lenis

Såå hur blev fio/Mirtai goda?

Det handlar inte om DL1 när det gäller den saken utan DL2

edit: fio missade i DL1

För övrigt håller jag med - när fan blev Q god?

Men du, om @Lobelia skulle varit röstfifflaren så hade hon ju lagt sin öppna röst på Mistimed också väl i DL2?

Nä jag kommer inte ha tid till detta ikväll och har bara 12 procents batteri kvar. Jag har ju några misstänkta som jag haft hela tiden bla då hedinn.

Fio röstar på hedinn Då jag tror hon är en ulv som listade ut att GA siat Lenins som ulv och sen försökte förvirra GA s inlägg ytterligare så ingen skulle haka på

L

Lobelia röstar Lenis, Missar (Lenis), Lenis
Jag har generellt lite svårt att läsa ut vad Lobelia menar i den här leken, jag brukar ha lättare för det men vet inte om det är min ringrostighet som gör att jag inte riktigt hajar vad hon skriver. Speciellt dag1/2 reagerade jag på hur hon uttryckte sig. I går hade jag lättare för att förstå henne. Något som tål att funderas på är det hon skrev att hon skulle ha röstat på LenaH men lade (den försenade) rösten på Lenis för att rädda sig själv. Det hade ju varit bättre att lägga den rösten på Mistimed för att rädda sig själv eftersom Mistimed redan hade två röster, men jag tror att det blev överstressigt på slutet och det visade sig ju även med att rösten kom in lite för sent.

Min tolkning (efter att ha läst igenom Lobelias inlägg), var att detta var motiveringen till att hon tänkt rösta på LenaH LenaH - Verkar mer vara på jakt efter inaktiva än ondingar och vekar inte bry sig så mycket om att DL1 riskerar att visa ingenting

Som jag förklarat ett par gånger så hade jag inte koll på ställningen och lade rösten på den andra av de två jag tvekade mellan + att jag hade under 2 minuter att få till rösten så jag hann inte kolla upp. Det var inte så att jag trodde jag skulle behöva rädda mig själv fören 21:58.

Du kanske inte tror mig men du bord läste min förklaring ett par gånger vid det här laget ;). Jag kanske borde ignorerat att svara för det tycks som mitt svar varit osynligt för flera :)

Som jag förklarat ett par gånger så hade jag inte koll på ställningen och lade rösten på den andra av de två jag tvekade mellan + att jag hade under 2 minuter att få till rösten så jag hann inte kolla upp. Det var inte så att jag trodde jag skulle behöva rädda mig själv fören 21:58.

Du kanske inte tror mig men du bord läste min förklaring ett par gånger vid det här laget ;). Jag kanske borde ignorerat att svara för det tycks som mitt svar varit osynligt för flera :)
@cirkus oxå
som jag oxå skriver "jag tror det blev överstressat" för dig i slutet av röstningen :)
Dvs min tolkning av händelseförloppet utan att kopiera din egen text rakt av (fast nr2 kommer jag inte ihåg vem det var - jag försöker läsa igenom hela leken å få ett sammanhang) å nu fick jag besök oxå så jag kan inte sitta alltför länge här...

Det handlar inte om DL1 när det gäller den saken utan DL2

edit: fio missade i DL1

För övrigt håller jag med - när fan blev Q god?

Men mitt inlägg handlar om DL1 för det finns ju en möjlighet att röstfifflaren har försökt visa sig där - sedan behöver den inte ha gjort det. Eller kan ha försökt visa sig i DL2. Nackdelen m denna lek är ju att spioninfon är väldigt begränsad.

@LenaH - jo det borde hon isf ha gjort. Men bara för att man röstar på någon öppet stänger det inte att man kan rösta på någon annan dolt. Röstfifflaren har ju den möjligheten. Å jag vill undersöka alla möjligheter.

Jag kan vara helt ute å cykla, men jag vill inte låsa möjligheten och bara anta att röstfifflaren är fio/mirtai

@LenaH - jo det borde hon isf ha gjort. Men bara för att man röstar på någon öppet stänger det inte att man kan rösta på någon annan dolt. Röstfifflaren har ju den möjligheten. Å jag vill undersöka alla möjligheter.
Men om hon hade hunnit rösta dolt så hade hon ju koll på hur fördelningen låg och då hade hon ju vetat att det var Mistimed hon skulle rösta på.
Dessutom verkar det konstigt även ur ditt eget resonemang att inte rösta på samma för att visa sig för spionen när man ju inte vet om spionen fått infon första natten.

Men om hon hade hunnit rösta dolt så hade hon ju koll på hur fördelningen låg och då hade hon ju vetat att det var Mistimed hon skulle rösta på.
Dessutom verkar det konstigt även ur ditt eget resonemang att inte rösta på samma för att visa sig för spionen när man ju inte vet om spionen fått infon första natten.
Fast jag säger inte att det behöver vara just hon som är det.

Sedan vet jag att det är motsägelsefullt det jag skriver, men, jag vill inte bara "godta att vi vet" att det är fio/mirtai - jag vill väcka funderingen över att det inte behöver vara just de som är det och höra era funderingar omkring det. Jag vill som sagt inte ha en till "hur blev Q4 god" utan att ifrågasätta och hitta andra teorier som stödjer slutsatsen.

Fast jag säger inte att det behöver vara just hon som är det.

Sedan vet jag att det är motsägelsefullt det jag skriver, men, jag vill inte bara "godta att vi vet" att det är fio/mirtai - jag vill väcka funderingen över att det inte behöver vara just de som är det och höra era funderingar omkring det. Jag vill som sagt inte ha en till "hur blev Q4 god" utan att ifrågasätta och hitta andra teorier som stödjer slutsatsen.
Jag förstår det men det har ju cirkulerat mer info i leken om man har ögonen öppna. :p

• Gilla
Reactions: fio

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 156
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar