Varulvsleken

@Lobelia ja jag tror faktiskt inte du hann se paddies röst. Dock att en annan ulv hade två röster. Lenis hade en röst så egentligen hade det varit hugget som stucket i själva ulvfrågan. Men varför röstade du inte på den enda som hade två röster om du skulle rädda dig själv?
Jag har svarat tidigare på frågan. Jag hade ingen koll på rösterna generellt, jag visste dock att Lenis hade en, jag hann inte kolla, och så var det en jag hade en teori om färdig. Hade jag haft 5 minuter och inte max 2 (troligen närmre då rösten skulle komma och jag dessutom reagera på den inom 2 minuter) så hade jag troligen reagerat annorlunda.

snap

Själv är jag nyfiken på @Hedinn efter rösten på GA igår.
Ja! Jag satt precis och tänkte på det. Nu var det visserligen längesedan det var lek, men brukar inte god Hedinn vara lite mer på? Eller kanske blandar ihop henne med någon annan. Jag ska läsa om hennes inlägg faktiskt, fick en känsla jag inte kan förklara..hm

Ja, en av dem är ju uppenbarligen röstfifflare och jag har svårt att se att den andre (vem det nu är) skulle röstat på en fellow ulv när lynchen var så spridd som igår.
Alltså kollade på röstlistorna och förstår inte hur det uppenbarligen är någon av dom? Det baserar du på att det var dom som röstade på mistimed eller?

Ja! Jag satt precis och tänkte på det. Nu var det visserligen längesedan det var lek, men brukar inte god Hedinn vara lite mer på? Eller kanske blandar ihop henne med någon annan. Jag ska läsa om hennes inlägg faktiskt, fick en känsla jag inte kan förklara..hm

Jag röstade ju på Hedinn igår och det jag reagerade på då - vilket nästan går att läsa ut av mitt inlägg gjort med tjocka fingarar och för lite tid - var att hon bara teoriade om GA, när folk är defensiva och inte vill blotta sig så blir det gärna så och hon hade ju varken då eller efter det varit så jätteaktiv och kommit med mer funderingar och input.

Gått igenom Hedinns inlägg.
Har kikat lite på glömmerallts teorier om Lenis.

Hon skriver att en möjlig röst i DL 1 hade varit på den som la tredje rösten på CB, vilket var Lenis. Men lägger till att ingen av de möjliga teorierna var välgrundade utan snarare långsökta.

Sen kommer dagens röstinlägg. Då är det helt plötsligt troligt att Lenis är ulv pga tredjerösten? Så mycket mer hade ju inte hunnit hända däremellan. Sen förstår jag ju inte alls fårteorin, de två fungerar ju inte ihop, kan jag känna, för vore Lenis troligt får baserat på fårteorin borde hon ju snarare granskat mig och LenaH som troliga ulvar, annars är ju hela teorin rätt meningslös?

Summa summarum hänger jag inte med i resonemanget och upplever det lite motsägelsefullt.

Hedinn röstar på glömmerallt
Här är rösten på GA. Med facit i hand ang Lenis så känns det faktiskt som att hon försöker förvirra till GAs teori ännu mer? Visst att GAs teori kanske inte var glasklar men det är väl inte konstigt att någon plockar upp något nästa dag när det finns siare i leken helt enkelt.

Kasst internet och kasst med tid (ska försöka hänga med lite under kvällen, men kan inte lova något). Jag har bara skummat igenom men är nog mer benägen att hålla med vem det nu var som skrev att Lobelia troligtvis inte hade huggit en kollega att rösta på? Om vi nu förutsätter att Lenis är ond.

Gällande Lenis är det väl troligt att GA siat Lenis ond (förlåt för att jag inte kan komma med mer just nu).

Hedinn röstar på Lenis
Förstår att det med lite tid inte blir så mycket teoriande men om hon inte trodde på GA så borde hon väl inte röstat på Lenis ändå?
Då tror du alltså inte att GA blev käk för att ulvarna trodde Lenis var siad?

Nä, men om du tror att Lenis siades som får, ulvarna känner ju inte till fåret. Varför tror du då att ulvarna kopplade GA som siare?

Ah, du utgår alltså från att lyan förstått att Lenis är får, baserat på att LenaH är ulv, enligt teorin nedan, förstår jag rätt då?

Jag har en tendens till att utgå från mig själv och jag brukar ju aldrig fatta roller förrän i slutet av leken (om ens då :D), alltså var det främmande för mig att lyan skulle fattat att ett får siats.
Frågorna till mig förstår jag inte? Men det kanske bara är för att de var till mig. Liksom vad spelar det för roll vad jag tror om varför GA blev käk? :confused:
Hedinn är faktiskt skum för mig. Jag ska inte kasta sten i glashus, vet att jag inte kommit med så mycket matnyttigt själv men hon ger mig ingen bra känsla iallafall.

Nu ska vi se vem vi har kvar så ska jag sammanfatta vad jag tänker och tror. Tar gårdagens inlägg och fyller i med nya tankar under.

cirkus Inget konstigt med henne sofar, håller inte henne åt något håll men känns ändå som om hon försöker leta ulvar. Hennes röstmotivering i dagens röstning tycker jag är värd att kolla vidare på.

Inget nytt om Cirkus direkt , Det enda som gör att jag blir lite suspekt är att hon envisas med att hålla Lobelia god på inga direkta grunder alls vilket får mig att fundera lite. Här blir det dock lite dubbelt för jag tror nog kanske inte både Hedinn och Lobelia sitter i lyan tillsammans, eller så gör dom det och då kanske Cirkus kan vara fåret, helt ärligt så har inte Hedinn varit i riskzonen för att röstas ut däremot Lobelia så att rösta på Hedinn trots att man är ett får skulle vara tänkbart, Men det är bara tankar och spånerier och jag har inga belägg för något utav det . Kanske ser jag begränsat här iom att jag har hängt upp mig på Lobelia

Hedinn blir jag lite fundersam över då som jag skrev om cirkus teori att det var värt att kolla vidare på.
Tycker @bollen__ kommer med intressanta teorier att Hedinn försöker förvirra GA´s inlägg ännu mer vilket skulle stärka teorierna om att Hedinn sitter i lyan.

LenaH tycker jag är på sitt vanliga vis när hon spelar för den goda sidan så jag lägger henne åt sidan för nu.

Finns inget som gör att jag skulle misstänka mer att Lena skulle spela på den onda sidan så inget mer om henne utan fortsatt åt det goda hållet.

Mirtai röstade ju som jag på Mistimed vilket talar för att hon inte skulle spela på den onda sidan iallafall å andra sidan är det väl inte första gången en ulv har röstat ut andra ulvar. Men det känns långsökt i detta fallet.

Mirtai har inte heller visat något annat som skulle göra att jag skulle tro att hon spelade på den onda sidan så även hon har jag åt det goda hållet.

Q får jag inget grepp om alls, känner inte alls igen henne i sin nya q kostym så har ingen som helst aning om var jag har henne.

q har ungefär samma tankar som mig själv vilket gör att jag inte inte har några misstankar mot henne idagsläget. Neutral än så länge med litet plus åt det goda hållet.

Lobelia tycker jag beter sig lite skumt genom leken, kan inte sätta riktigt fingret på det och i slutet la in lite märkliga inlägg , men det behöver inte betyda något egentligen men bara konstigt att hon skrev i princip samma inlägg två ggr.. som om ett av dom var menat någonannanstans... till lyan kanske ? Oxå märkligt att hon inte la in rösten på mistimed för att rädda sig själv men jag kan förstå om hon inte hann se hur ställningen såg ut i slutet för det var nästan omöjlig.

Lobelia har jag hängt upp mig på så risken finns att jag inte ser helt klart i detta fallet. Så fortsatt skum men inte lika skum som igår. Kanske god ändå men då måste jag tänka i helt nya banor angående flera andra.

karamelldrottningen känns helt förvirrande för mig, ena stunden känns hon knivskarp och andra stunden helt lost och skriver det ena förvirrande inlägget efter det andra. Får läsa igenom hennes inlägg ordentligt i morgon.

Blev inte bättre av dagens inlägg så fortfarande förvirrande för mig :p

Paddington var helt neutral för mig igår så skrev inget om henne då och ärligt kan jag inte säga så mkt mer idag eftersom det var en sådan enkel röstning så fortsatt neutral.

Bollen skrev inget om bollen igår. Tycker hon ligger lite på plussidan idag men fortsatt neutral. Men inga större misstankar iallafall

Vet inte hur många ulvar det finns kvar men om det var 4 från början plus ett får så är det 2 ulvar och ett får kvar?

Eller om det var 6 onda totalt så är det 3 ulvar kvar och ett får? Kanske kan det vara så eftersom det inte finns en ond spion? Isåfall känns det som åtminstone en ulv flyger under radarn för mig. :cautious:

Jag funderar på om Hedinn kanske är fåret? Som visste att Lenis var ulv och därför försöker visa sig genom att bara teoria om GA, typ "jag är på er sida - jag vet att GA röstat på en ulv - jag röstar på GA" hon knns faktiskt mer trolig som får än som ulv när jag tänker efter.

Alltså kollade på röstlistorna och förstår inte hur det uppenbarligen är någon av dom? Det baserar du på att det var dom som röstade på mistimed eller?
Ja. Varför skulle röstfifflaren lägga sin extraröst på någon annan än den den lägger sin synliga röst på? Ffa inte så tidigt i leken när spionen kan få en chans att lista ut vem det är.

Jag funderar på om Hedinn kanske är fåret? Som visste att Lenis var ulv och därför försöker visa sig genom att bara teoria om GA, typ "jag är på er sida - jag vet att GA röstat på en ulv - jag röstar på GA" hon knns faktiskt mer trolig som får än som ulv när jag tänker efter.

Fast GA röstade ju på ett får.

Fast GA röstade ju på ett får.
Nej, GA röstade på en ulv ;) även om hennes motivering innehöll tankar om får.

Det riktiga fåret och ulvarna är de som visste att hon röstat på en ulv. Alltså tycker jag inte det är konstigt att fåret möjligtvis kunde ha röstat på just GA

• Gilla
Reactions: fio
Tja finns ju inget att säga egentligen om gårdagens röster, finns inget att utläsa där heller så blir inte mkt till teoriande och diskussion baserat på den iallafall.

Jag kommer lida av extrem tidsbrist ikväll och kommer i stort sett bara hinna in för att lägga en röst. Hade hoppats på lite diskussioner under dagen men som sagt finns väl inte jättemkt att ta på O_o

Har kommit hem efter jobbet och läst ikapp mig
Tänkte uppdatera röstlistan med färger så ska jag återkomma med tankar och funderingar senare
Även jag har svårt att delta ikväll Slut på surfen på mobilen och jag kommer vara ute och ha .....annat... för mig efter 19,30 så tror inte jag kommer kunna delta tyvärr efter det
Det skulle vara om jag kommer nånstans där det finns fri wifi iofs . :idea:
Men som sagt räkna inte med det

bollen röstar _Corpe_Bride, Karamelldrottningen, Lenis
LenaH röstar _Corpse_Bride, Lobelia, Lenis
Lenis
röstar _Corpse_Bride, Lobelia, Lobelia
Mirtai röstar _Corpse_Bride, Mistimed, Lenis
Lobelia röstar Lenis, Missar
(Lenis), Lenis
Mistimed
röstar Fio, Mirtai
cirkus röstar LenaH, Hedinn, Lenis
qitis röstar _Corpse-Bride_, Missar
(Karamelldrottningen), Lenis
Paddington röstar Lenis, Lobelia, Lenis
Karamelldrottningen röstar LenaH,
(för sen) Qitis, Lenis
Hedinn röstar Lobelia (
för sen), GA, Lenis
Hemlig röstar Missar (
pekar på Lobelia)
GlömmerAllt röstar Missar (
pekar på Lenis)
fio röstar Missar (
pekar på CB) mistimed, Lenis

Röstlista DL1
20.34 bollen röstar på _Corpe_Bride
21.16 LenaH röstar på _Corpse_Bride
Lenis röstar på _Corpse_Bride
Mirtai röstar på corpse_bride
Lobelia röstar på Lenis
Mistimed
röstar på Fio
cirkus röstar på LenaH
qitis röstar på _Corpse-Bride_
Paddington röstar på Lenis

KD och Hedinn röstade för sent.
glömmerallt, fio, _CorpseBride_, hemlig missade att rösta

DL2
14.17 glömmerallt röstar på Lenis
14.52 Mistimed röstar på Mirtai
21.31 fio röstar på Mistimed
21.48 Hedinn röstar på glömmerallt
21.52 Mirtai röstar på Mistimed
21.54 Karamelldrottningen röstar på Qitis
21.56 Lenis röstar på Lobelia
21.58 bollen__ röstar på karamelldrottningen
21.58 LenaH röstar på Lobelia
21.59 Paddington röstar på Lobelia
22.00 cirkus röstar på Hedinn
(3 på lobelia 2 på mistimed i öppen röstning)
Mistimed lynchades- ulv
Glömmerallt käkades- siare 1

22.01 Lobelia röstar på Lenis (för sen)
22.01 qitis röstar på karamelldrottningen (för sen)

Röstlista DL3 kl 22
15.09 fio röstar på Lenis
16.12 qitis röstar på Lenis
17.01 LenaH röstar på Lenis
17.05 Mirtai röstar på Lenis
17.23 cirkus röstar på Lenis
17.47 Lobelia röstar på Lenis
17.56 Hedinn röstar på Lenis
18.18 bollen__ röstar på Lenis
18.22 Karamelldrottningen röstar på Lenis
21.07 Paddington röstar på Lenis
21.47 Lenis röstar på Lobelia

Nu är vi inte så jättemånga kvar och pusslet borde inte vara helt omöjligt.
Jag har ju sorterat in @fio och @Mirtai som goda, dels pga röstningen på Mistimed och dels på hur de uttryckt sig genom leken.
@Paddington vill jag nog ha där också även om hon inte övertygat lika starkt men jag tänker ändå att det är en aning vågat att lägga en andraröst på en ulv i DL1 när det är 6 st kvar att rösta även om drevet såg ut att gå mot CB.
Jag tycker @cirkus har varit ute och snurrat en del i sina teorier genom leken och ett tag var jag inne på cirkus som får men det har jag nog lagt åt sidan just nu av olika anledningar.

@Lobelia orkar jag bara inte fundera över idag :D så henne tänker jag inte låtsas om just nu! :p

Då är det tre kvar att fundera över och jag tycker @Hedinn varit lite ovass, hon har ställt lite frågor men verkar inte ha kommit nån vart i sitt teoriande utifrån svaren och hennes röst på GA DL2 ligger henne till last. Min starkaste ulvkandidat idag.

@qitis skulle kunna vara fåret faktiskt, jag vet att hon skrev att fåret kanske inte ville visa sig så tydligt men teorin om att lägga samma röst som första ulven stämmer faktiskt i DL1 (jag utgår nu ifrån att jag är god, frågor på det?). Det skulle också förklara det delvis bleka spelet även om jag vet att tiden inte riktigt finns där så vet jag också att kapaciteten finns.

Återstår då @karamelldrottningen som jag tycker är svårläst, det kommer rätt ounderbyggda teorier som spretar en del och jag tycker också att faktakollen är lite svag vilket skulle kunna vara tecken på en aningen laidback ulv men jag vet inte hur kd spelar varken som god eller ond så jag får väl avvakta där.

Oj här var det dött idag! Trodde jag skulle ha missat mycket.
Blir ju nyfiken vad @qitis sa hitta på som är så hemligt :cautious:;)

Bollen var bybo. God alltså. Ska läsa igenom alla bollens inlägg och denna har några fler idéer. De första två röstningarna var ju inte några höjdare med den första på CB och den andra på mig.

Jag ska även kolla in @Hedinn s inlägg eftersom bollen och några andra tror att det kan vara fåret. Jag själv har just nu ingen större uppfattning om henne. Tycker hon mest glidit med lite snyggt och inget som mina ögon fallit på. Och just detta är något jag måste ta tag på. För nån stanns lurar ulvarna och fårskallen.

Nu är vi inte så jättemånga kvar och pusslet borde inte vara helt omöjligt.
Jag har ju sorterat in @fio och @Mirtai som goda, dels pga röstningen på Mistimed och dels på hur de uttryckt sig genom leken.
@Paddington vill jag nog ha där också även om hon inte övertygat lika starkt men jag tänker ändå att det är en aning vågat att lägga en andraröst på en ulv i DL1 när det är 6 st kvar att rösta även om drevet såg ut att gå mot CB.
Jag tycker @cirkus har varit ute och snurrat en del i sina teorier genom leken och ett tag var jag inne på cirkus som får men det har jag nog lagt åt sidan just nu av olika anledningar.

@Lobelia orkar jag bara inte fundera över idag :D så henne tänker jag inte låtsas om just nu! :p

Då är det tre kvar att fundera över och jag tycker @Hedinn varit lite ovass, hon har ställt lite frågor men verkar inte ha kommit nån vart i sitt teoriande utifrån svaren och hennes röst på GA DL2 ligger henne till last. Min starkaste ulvkandidat idag.

@qitis skulle kunna vara fåret faktiskt, jag vet att hon skrev att fåret kanske inte ville visa sig så tydligt men teorin om att lägga samma röst som första ulven stämmer faktiskt i DL1 (jag utgår nu ifrån att jag är god, frågor på det?). Det skulle också förklara det delvis bleka spelet även om jag vet att tiden inte riktigt finns där så vet jag också att kapaciteten finns.

Återstår då @karamelldrottningen som jag tycker är svårläst, det kommer rätt ounderbyggda teorier som spretar en del och jag tycker också att faktakollen är lite svag vilket skulle kunna vara tecken på en aningen laidback ulv men jag vet inte hur kd spelar varken som god eller ond så jag får väl avvakta där.
Vilken faktakoll syftar du på?

Vilken faktakoll syftar du på?
Framför allt detta där du skriver om Mirtai:
Var den första att rösta på Mistimed. Är det för att hon vet något som vi andra inte vet om? Eller är det en hämndtörstande för att Mistimed röstade på henne?
Dels för att det inte stämde (Mirtai la inte första rösten på Mistimed) och dels för att ingen kunde ha haft info om en ond.
Det behöver inte göra dig ond men det är en faktor jag reagerar på. :)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 157
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar