Varulvsleken

Tänkte gå igenom lite mer ordentligt nu när jag faktiskt har tid att ägna mig åt leken
Och jag tänker så här att det kan vara bra att börja fundera över vilka som kan vara ulvar också- så man inte bara följer glömmerallts "testamente" och slutar att fundera idag

11 deltagare kvar
cirkus
karamelldrottningen
Lenis
qitis
Hedinn
LenaH
fio
Paddington
Lobelia
Mirtai
bollen__

Lenis har jag röstat på som troligt siad som får av GA.
Av de andra har jag som jag skrev tidigare idag lagt Mirtai och fio åt sidan , minst en av dem är god som jag tänker , kanske båda två är goda

Och om Lenis blir lynchad och visar sig vara fåret så är jag benägen att även lägga Lobelia åt sidan som trolig god också

Jag vet ju vart jag har mig själv så då blir det kvar 6 andra att fundera kring vilka som kan vara ulvar:

cirkus
Karamelldrottningen
Hedinn
LenaH
Paddington
Bollen__

Om man kan anta att det var 5 onda av 15 deltagare.- dvs ett får och 4 ulvar - så skulle det i så fall vara 3 ulvar i den skaran ovan (mistimed är ju lynchad redan) med viss brasklapp för att jag tänkt fel här ovan när jag sorterat bort de jag gjort som troligt goda

Jag tycker att det inte vore rimligt att det är mindre än 5 onda i leken iaf med tanke på rolllistan och ändå flera goda specialroller.
Det är inte orimligt att det rent av kan vara 6 onda totalt om man ska tro något annat en en perfekt tredjedel onda

Ska läsa igenom de 6 ovan var sig och se om jag får några tankar och funderingar värda att sätta på pränt :p

Men man måste ju börja fundera någonstans och anta vissa saker baserat på det vi vet så här långt i leken- vilka roller som har försvunnit

edit :la in citat från mig tidigare idag med mina tankar ang Mirtai och fio samt Lobelia

citerar vad jag själv skrev igår för att fortsätta fundera vidare :)

Nu var ju Lenis ulv och inte får - så då blir ju Lobelia ett lite mer frågetecken för mig idag ändå:idea:

Alibiröster i lyan har förekommit tidigare och Lenis la sin röst på Lobelia igår och så här går mina tankar kring det

1)Om Lobelia är god så gör Lenis det för att kasta misstankar mot henne . iom att många, inklusive jag själv, har uttryckt funderingar om Lobelia om Lenis inte skulle vara fåret

2) Om Lobelia är ond så gör Lenis det för att försöka få oss att tro att hon är god då hon röstat där flera ggr

3) Lenis lägger sin röst på Lobelia då hon röstat där tidigare och inte vill lämna några spår efter sig för oss mer än hon redan röstat på sas

Min skara av 6 st jag inte riktigt visste något om igår är idag fortfarande 6 st eller ja fler ändå O_o jag är bara säker på mig själv och fio som det känns just nu :idea:
Bollen__ var ju bevisligen god iom att hon käkades , men Lobelia halkar in på listan istället som en jag inte kan sortera in:crazy:

min lista på osäkra kandidater i leken just nu

cirkus
Karamelldrottningen
Hedinn
LenaH
Paddington
Lobelia
Mirtai

Jag är nervös över Mirtai :cautious:- hon är rackarns duktig på att halka med som god när hon är ond har jag märkt genom åren O_o
och av fio och Mirtai så känner jag att av de två känns fio mer trovärdig som troligt god än Mirtai

LenaH har iofs lite plus i kanten av mig för hur hon teoriar och uttrycker sig - skulle vilja sortera in henne till den goda sidan -men vågar inte riktigt göra det

Min starkaste funderingar till trolig ond landar på Hedinn ändå
Hon kan vara får - såsom bla @cirkus uttryckt eller så är hon ulv
Oavsett vilket så är det ändå henne jag känner att jag har mest att gå på som ond just nu
framför allt är det hennes röst på Glömmerallt i DL2 som får mig att fundera kring henne
Det känns vettigt såsom cirkus resonerat att det skulle kunna vara ett får som försöker meddela sig till lyan på något sätt
Fåret är den enda som faktiskt vet exakt vilka som är onda och goda i denna leken så som rollerna ser ut

Jag startar röstningen idag då jag med stor säkerhet inte kan delta efter 19,30 idag
Och då är det enda chansen nu att få reaktioner på min röst/ mina tankar just nu om någon hinner skriva innan dess :)

Kan absolut ändra min röst om jag hinner och något mer verkar skummare än det jag hittar just nu
men med det jag läst så här långt och hur mina tankar går så blir det så här nu;

qitis röstar på Hedinn
jag tror inte hon är god - det är lite för fattigt från hennes sida med teorier och tankar i leken så här långt och den där rösten på Glömmerallt i DL2 sticker i ögonen på mig rejält eftersom GA la sin röst på Lenis där- känns inte som en god Hedinn skulle lagt sin röst på GA i det läget- eftersom alla visste att siare 1 levde då och att en tidig röst i DL2 med ingen tvekan om någons ondska skulle kunna betyda att den var siare1.
Onda brukar vara snabbast med att uppfatta sådant dessutom
Är hon får så känns det självklart att hon vill vända bort lynchen från Lenis som fått första rösten dessutom
Är hon ulv så tja - lika självklart att hon inte vill att lynchen ska gå mot Lenis då heller

Hedinn vara får eller ulv, jag hoppas på det sista såklart!

sådär röstat i god tid :p

Jag blir alltid lite nervös när folk börjar godförklara varandra.

I det här fallet är det @LenaH som lägger både mig, @fio och @Paddington åt sidan. Jag förstår tänket runt mig/Fio men att lägga oss bägge åt sidan för att en ev är röstfifflare? Känns lite enkelt?

Fio har i sin tur lagt LenaH åt sidan, för att hon resonerar som hon brukar när hon är god. (Taget ur minnet, så typ så men inte ordagrant).

Fio - LenaH gör mig nervösa just nu

Jag blir alltid lite nervös när folk börjar godförklara varandra.

I det här fallet är det @LenaH som lägger både mig, @fio och @Paddington åt sidan. Jag förstår tänket runt mig/Fio men att lägga oss bägge åt sidan för att en ev är röstfifflare? Känns lite enkelt?

Fio har i sin tur lagt LenaH åt sidan, för att hon resonerar som hon brukar när hon är god. (Taget ur minnet, så typ så men inte ordagrant).

Fio - LenaH gör mig nervösa just nu
:D Jag är inte nervös. :D

Jag fattar verkligen inte varför du lägger Paddi åt sidan @LenaH ?

Jag håller med dig @Mirtai det är en hel del godförklaringar, men jag tycker inte att det riktigt känns som om det letas efter onda så som jag hade önskat. Det bärsta är att jag inte känner att jag kan bidra så mycket heller - jag har ju min tanke om Hedinn som möjligt får. Men jag hittar fan inte ulvarna.

Jag ska umgås med min nyss hemkomne gosse (som pluggar i annan stad) så jag lägger min röst där jag åtminstone tror mig ha hittat en ond

cirkus röstar på Hedinn

Teorin lanserade jag i morse - jag tror att hon är fåret som visade sig för ulvarna genom att rösta på GA. Fåret vet om vilka som är ulvar och när GA röstade på en ulv så tror jag att fåret kan ha försökt visa sig genom sin röst på GA.

Äh, det verkar inte hända jättemycket här så jag kan lika gärna rösta nu också:

LenaH röstar på Hedinn för att jag tror hon är en ulv som noterade GAs sia av Lenis och eftersom ingen god verkade haja det så gick hon för att misstänkliggöra henne så att vi stället skulle lyncha GA.

Röstlista DL4 kl 22

17.32 qitis röstar på Hedinn
18.38 cirkus röstar på Hedinn
19.21 LenaH röstar på Hedinn

hedinn 3

Nä det tycker inte jag. Om en ulv får första rösten i en lynch av nån så brukar det bli typ YYYYYYL i lyan och alla ba' fan också nu är xx siad. Lyan måste ju jublat när i stort sett ingen hakade på och sen käkade de henne för de måste ju också fattat att ängeln inte heller förstått.
Jo jag vet att lyan brukar gå bananas när någon får en röst emot sig, men utifrån hur GA skrev - är det säkert att lyan fattat att Lenis var siad och att GA var siaren? GA skrev ju som hon misstänkte Lenis att vara får - inte ulv.

Jo jag vet att lyan brukar gå bananas när någon får en röst emot sig, men utifrån hur GA skrev - är det säkert att lyan fattat att Lenis var siad och att GA var siaren? GA skrev ju som hon misstänkte Lenis att vara får - inte ulv.

OM du kollar det hon skrev efter första DL så skrev hon att den hon tyckt var mest ulvig just då var Lenis, sen teoriar hon mest om Lenis som får men även möjlig ulv så jo, jag tro nog att lyan uppfattade det, inte minst för att de käkade GA sen

Försöker reda lite ordning på mina tankar:

Roller kvar
Ängel
Röstfifflare
Spionlärling
Bybor - har inga specialförmågor.

Onda roller
Ulvar - kan varje natt käka en spelare.
Svart får - känner till ulvarna men ulvarna vet inte vem fåret är.

Deltagare
cirkus
karamelldrottningen
qitis
Hedinn
LenaH
fio
Paddington
Lobelia
Mirtai

Möjlig spioninfo (1 rad, ej ulvarnas val om käket lyckas)
Natt1
Siaren siare X
Röstfifflaren lägger röst på X
Ängeln skyddar X

Natt2
Ängeln skyddar X

Natt3
Ängeln skyddar X

Vi är 9 spelare kvar där 3 namngivna goda roller och en namngiven ond roll finns - det ger fem spelare som delar på kvarvarande rollerna bybo/ulv.

OM du kollar det hon skrev efter första DL så skrev hon att den hon tyckt var mest ulvig just då var Lenis, sen teoriar hon mest om Lenis som får men även möjlig ulv så jo, jag tro nog att lyan uppfattade det, inte minst för att de käkade GA sen
och de kan isf ha tänkt att det var värt att offra Lenis för att få ut GA, du kanske har rätt. Det skulle ju bli uppenbart vem GA siat efter hon blev käk. Jag tycker det är högt spel när de precis blivit av med Mistimed.

och de kan isf ha tänkt att det var värt att offra Lenis för att få ut GA, du kanske har rätt. Det skulle ju bli uppenbart vem GA siat efter hon blev käk. Jag tycker det är högt spel när de precis blivit av med Mistimed.

Det finns väl inget som lya vill mer än få ut siaren? Eftersom ingen (inklusive ängeln) fattade att vem det var så var ju vägen rätt fri för käk så jo det var nog värt det för dom.

Jag har läst igenom alla Hedins inlägg en gång till. Bollens troligen vettigaste inlägg handlar just om Hedinn. Jag har inte tidigare reagerat på Hedinn men vid kontrollgenomgång så är det nått lurt med hennes resonemang och rösten på Glömmerallt. Minns även då jag tidigare spelat med Hedinn och då spelade hon annorlunda och var oerhört svår att pricka in som ond. Lurar i vassen sas. Sen misstänker jag att kanske någon har mer info om Hedinn som sätter henne åt det onda hållet och då vill inte jag vara den som sätter käppar i hjulen!

Karamelldrottningen röstar på Hedinn

Lite funderingar (börjar min vana troget bakifrån med de som har minst inlägg)

Hedinn röstar Missar(Lobelia), GA, Lenis
Tycker inte det är någon riktig substans i Hedinns teorier. Det är mestadels frågor till andra, men inga egna direkta funderingar. Den enda direkta analysen sker av GAs båda röstinlägg (Det som kom in för sent och sedan dag2 där hon röstade på Lenis). I övrigt har hon inte tagit upp några spelare direkt.

Reagerar på ung samma saker som mig med GAs motivering, där jag bad om förtydligande hur hon menade. Jag noterar att även Lobelia reagerar på GAs motivering.

Summa summarum: inte mycket substans från Hedinn, men gör det henne ulvig?

Mirtai röstar _Corpse_Bride, Mistimed, Lenis
Var tillsammans med fio de som röstade på Mistimed i DL2. Mirtai fick en tidig röst emot sig av Mistimed och reagerade på teorin. Hon lägger sedan en andra röst på Mistimed när det är 8personer kvar att rösta. Det känns väl vågat av en ulv att lägga upp en kollega vid det tillfället, speciellt som Lenis redan hade en röst emot sig. Så utifrån denna så vill jag nog lägga Mirtai åt sidan. Vi tycker även en lika när det gäller GA och siandet och jag håller med henne om att jag blir nervös av alla godförklaringar. Just det får mig osökt att tänka på ”när blev Q4 god?” i en annan lek…

Lobelia röstar Lenis, Missar (Lenis), Lenis
Jag har generellt lite svårt att läsa ut vad Lobelia menar i den här leken, jag brukar ha lättare för det men vet inte om det är min ringrostighet som gör att jag inte riktigt hajar vad hon skriver. Speciellt dag1/2 reagerade jag på hur hon uttryckte sig. I går hade jag lättare för att förstå henne. Något som tål att funderas på är det hon skrev att hon skulle ha röstat på LenaH men lade (den försenade) rösten på Lenis för att rädda sig själv. Det hade ju varit bättre att lägga den rösten på Mistimed för att rädda sig själv eftersom Mistimed redan hade två röster, men jag tror att det blev överstressigt på slutet och det visade sig ju även med att rösten kom in lite för sent.

Min tolkning (efter att ha läst igenom Lobelias inlägg), var att detta var motiveringen till att hon tänkt rösta på LenaH LenaH - Verkar mer vara på jakt efter inaktiva än ondingar och vekar inte bry sig så mycket om att DL1 riskerar att visa ingenting

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 157
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar