Varulvsleken

Ni som har trott något om lobelias roll baserat på att hon valde att räddningsrösta på Lenis och inte Misti, vad säger ni nu när det visat sig att bägge dessa var ulvar?

Jag tror att hon är en möjlig god. Inte minst för att hon konsekvent har röstat på Lenis. Men också för att hon hade kunnat rösta på vem som helst som inte är ulv som ett försök att rädda sig själv och samtidigt inte ha ihjäl en kollega.

Jag vet att jag svängt ganska mycket men med tanke på dagens resultat lägger jag fio åt det godare hållet. Övriga röster är svåra att säga något om. Självklart har även onda röstat ut denna gång. Något annat vore alltför uppseendeväckande

Jag tror att hon är en möjlig god. Inte minst för att hon konsekvent har röstat på Lenis. Men också för att hon hade kunnat rösta på vem som helst som inte är ulv som ett försök att rädda sig själv och samtidigt inte ha ihjäl en kollega.
Fast 1: Hon röstade inte i tid ändå så det skulle kunna vara ett spel för gallerian ;)
2: Hon trodde antagligen att det var meningslöst för vem hade väntat sig att röstfifflaren skulle rösta på just Mistimed?
3. Jag har konsekvent jagat en ulvkollega som ulv så tja, det sätter jag inte direkt på godhetskontot. :p

Själv är jag nyfiken på @Hedinn efter rösten på GA igår.

Fast hon skrev ju själv att hon tänkte rösta på LenaH men fick tänka om när hon var tvungen att rädda sig själv och valde då lenis, fast försent.

Jag tänker mer att Lobelia trodde som alla andra att hon skulle dö och passade på att alibirösta i sista sekund.

Fast hon skrev ju själv att hon tänkte rösta på LenaH men fick tänka om när hon var tvungen att rädda sig själv och valde då lenis, fast försent.

Jag tänker mer att Lobelia trodde som alla andra att hon skulle dö och passade på att alibirösta i sista sekund.
Intressant tanke! Har inte ens tänkt på att det skulle vara möjligt i den situationen. Men
Annars ett smart drag att göra i såfall.

Jag trodde jag skulle dö efter omröstningen, som alla andra, 3 minuter innan deadline var det nog inte många som var så säkra. När jag bestämde mig för att försöka rädda mig själv hade jag två röster på mig. Jag hade ingen aning om att Paddis röstat på mig när jag lade min röst så hade jag lyckats och inte fått Paddis röst hade scenariot varit ett annat.

Det är en möjlighet, men då tror jag inte att hon hade röstat först utan hellre legat lite i mittfåran.
jag tycker att hon valde att göra en "klassisk" siare - rösta tidigt och trycka på att den hon siat var ond- men kanske inte ville outa att hon var siare då hon bara fick sia varannan natt?
iaf en tanke hos mig

Ja och det tycker ju jag också - så jag är lite förundrad att Paddi inte fattar varför ulvers käkade GA
Ja till och med jag fattade det. Glömmerallt var ändå tydlig med det (även fast jag nu fattade först i efterhand när det visade sig att hon var sia) för någon på andra sidan måste det varit som att få löpsedeln framför sig.

Intressant tanke! Har inte ens tänkt på att det skulle vara möjligt i den situationen. Men
Annars ett smart drag att göra i såfall.
Har du kollat på röstlistan ser det sannolikt ut att jag lagt en alibiröst och inte en räddningsröst?

14.17 glömmerallt röstar på Lenis
14.52 Mistimed röstar på Mirtai
21.31 fio röstar på Mistimed
21.48 Hedinn röstar på glömmerallt
21.52 Mirtai röstar på Mistimed
21.54 Karamelldrottningen röstar på Qitis
21.56 Lenis röstar på Lobelia

Här någonstans börjar jag få bråttom att få iväg min röst, jag väljer mellan LenaH och Lenis men vill dels inte lägga en "hämnd röst" och dels tycker jag alltid att Lenis är skum och väljer då LenaH.

21.58 bollen__ röstar på karamelldrottningen
21.58 LenaH röstar på Lobelia

Innan jag postar så uppdaterar jag och ser röst två på mig. Ändrar mig snabbt och fixar med inlägget. Det stökar lite med fetningen så det tar ett par minuter.

21.59 Paddington röstar på Lobelia
22.00 cirkus röstar på Hedinn
22.01 Lobelia röstar på Lenis (för sen)

Här ser ni också att en person lyckas klämma in en röst samma minut men efter mig. Och jag ser också att jag fått Paddis röst och inser att det är kört.

22.01 qitis röstar på karamelldrottningen (för sen)

Har du kollat på röstlistan ser det sannolikt ut att jag lagt en alibiröst och inte en räddningsröst?

14.17 glömmerallt röstar på Lenis
14.52 Mistimed röstar på Mirtai
21.31 fio röstar på Mistimed
21.48 Hedinn röstar på glömmerallt
21.52 Mirtai röstar på Mistimed
21.54 Karamelldrottningen röstar på Qitis
21.56 Lenis röstar på Lobelia

Här någonstans börjar jag få bråttom att få iväg min röst, jag väljer mellan LenaH och Lenis men vill dels inte lägga en "hämnd röst" och dels tycker jag alltid att Lenis är skum och väljer då LenaH.

21.58 bollen__ röstar på karamelldrottningen
21.58 LenaH röstar på Lobelia

Innan jag postar så uppdaterar jag och ser röst två på mig. Ändrar mig snabbt och fixar med inlägget. Det stökar lite med fetningen så det tar ett par minuter.

21.59 Paddington röstar på Lobelia
22.00 cirkus röstar på Hedinn
22.01 Lobelia röstar på Lenis (för sen)

Här ser ni också att en person lyckas klämma in en röst samma minut men efter mig. Och jag ser också att jag fått Paddis röst och inser att det är kört.

22.01 qitis röstar på karamelldrottningen (för sen)
Ja du hann ju inte rädda dig själv. Vilket är förståerligt med tanke på hur sent alla röstade. Din röst på Lenis säger ju inte så mycket alls tycker jag men tycker ändå @fios tankar kring detta var intressant :)

@Lobelia ja jag tror faktiskt inte du hann se paddies röst. Dock att en annan ulv hade två röster. Lenis hade en röst så egentligen hade det varit hugget som stucket i själva ulvfrågan. Men varför röstade du inte på den enda som hade två röster om du skulle rädda dig själv?

Jag tänker nog släppa @Lobelia ett tag, jag tror inte att hon är den mest tänkbara ulven just nu faktiskt.

@Mirtai - hur är det med bollradarn?

Den är tyvärr på service :banghead: men, det känns mer som en ond boll än en god boll just nu. Det är något med hur hon skriver, håller mest med andra snarare än letar så aktivt själv.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 157
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar