Varulvsleken

Fast varför gör det någon annan skum?

Uppenbart är ju att röstfiflaren lagt sin röst på Misti och därmed "räddat" Lobelia via lottning. Är Lobelia ulv så valde ulvarna antagligen att "offra" henne hellre än försöka rädda henne - kanske hade de redan lagt alla sina röster och en röständring är alltid uppseendeväckande - eller så fanns ingen annan att rösta på - det var ju bara Misti som hade 2 röster förutom Lobelia eller så kom de sista rösterna på Lobelia så sent att de inte hade en chans att hinna rädda henne. Fast jag tror att Lobelia kanske inte är ulv ändå, inte med med avseende på Lobelias försök till räddning av sig själv - hon la den på Lenis, som jag ju tror är ulv
Men hur kunde lobelia veta det :confused:

Men GA röstade på henne för att hon trodde lenis var får. Då borde hon väl inte siat henne som ulv? För det vore väl nästan tjänstefel att sia någon som ulv och sedan rösta på denne som misstänkt får

Ja du har rätt. Jag tänkte att Lenis var siad ulv. :banghead:

Undrar oxå hur fåret visar sig i en sia @Niyama

Men hur kunde lobelia veta det :confused:

Om Lobelia inte är varken får eller ulv så kunde hon inte veta det utan försökte bara rädda sig själv, som hon själv skriver i ett inlägg som en respons till mig när jag funderade på varför hon inte röstade på Misti, som hade 2 röster - det var panik och hon högg bara en svarade hon. Jag tror inte att en ulv hade huggit en annan ulv i en sån situation. Jag tror inte att fåret hade huggit en ulv heller. Alltså tror jag att Lobelia kanske är god

Om Lobelia inte är varken får eller ulv så kunde hon inte veta det utan försökte bara rädda sig själv, som hon själv skriver i ett inlägg som en respons till mig när jag funderade på varför hon inte röstade på Misti, som hade 2 röster - det var panik och hon högg bara en svarade hon. Jag tror inte att en ulv hade huggit en annan ulv i en sån situation. Jag tror inte att fåret hade huggit en ulv heller. Alltså tror jag att Lobelia kanske är god

Men eftersom även Misti var ulv så innebär det att om även lenis är ulv så hade Lobelia två ulvar att välja mellan. Så spelar det någon roll vem hon väljer?

Jag tror jag förstår dig nu när jag läser mellan raderna :)

Men GA röstade på henne för att hon trodde lenis var får. Då borde hon väl inte siat henne som ulv? För det vore väl nästan tjänstefel att sia någon som ulv och sedan rösta på denne som misstänkt får

Ja det är möjligt. Hon är antingen eller.

För övrigt så blir jag gräsligt misstänksam mot LenaH - om nu Lenis är får så kan det mycket möjligt varit så att hon la sin röst på CB för att visa sig som får, dvs följa en ulv (den gamla klassiska taktiken). Det gör att LenaH kan vara en möjlig ulv - om de fattat att Lenis var "deras" får så fattade de nog också att GA siat henne.

Så min gissning just nu är att LenaH och Lenis är onda, troligtvis ulv + får, men kan också vara ulv+ ulv.

Lenas röst på Lobelia i ett sent läge kan också tyda på att hon är ulv och försökte rädda Misti

Men eftersom även Misti var ulv så innebär det att om även lenis är ulv så hade Lobelia två ulvar att välja mellan. Så spelar det någon roll vem hon väljer?

Ja jag tycker ju det. Jag tror inte att en ulv hade valt en annan ulv i första hand.

Jag tror att Lobelias val var helt slumpmässigt

Men om båda är det?

Men det stod ju liksom inte mellan Lenis och Misti - Misti hade 2 röster sen var det flera som hade 1, varför välja en kollega i så fall? Hon hade kunnat välja vem som helst av alla som ahde 1 röst som hon i så fall vet inte är ulv/får (om hon nu är ulv).

Men det stod ju liksom inte mellan Lenis och Misti - Misti hade 2 röster sen var det flera som hade 1, varför välja en kollega i så fall? Hon hade kunnat välja vem som helst av alla som ahde 1 röst som hon i så fall vet inte är ulv/får (om hon nu är ulv).
Som ett alibi eftersom vi andra ändå inte hajat att GA siat @Lenis ?
Om hon nu hade det då. @Lobelia var nog lika förvånad som de flesta av oss att hon inte dog.

• Gilla
Reactions: fio
Ja ulv eller får.

Jag tror alltså inte att Lobelia är ulv som slumpmässigt valde en annan ulv

Det där går ju två vägar. Antingen är det så som du skriver , eller så är det så att Lobelia var ganska säker på att hon skulle dö, märk väl att hennes röst kom in för sent oxå!

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 158
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3