Varulvsleken

Jag är här :angel: tror jag måste vara deltagare i nästa lek :D[/QUOTE]

Ja finns ju ingen annan att prata med hahaha... Det var så bra när vi var i lyan tillsammans för då hade vi sällskap hela natten :D

Kommer att ha ännu sämre med tid idag än igår, i princip knappt en halvtimme senare i em/kväll, tyvärr.

Nu tänker jag göra en @Habina

cirkus har bitit sig fast i en töntig röstmotivering och kändes märkligt hopteamad med Paddington igår kväll och det kändes ju rätt ludet men åas vet jag hur det kan kännas i början när man hittar nån som lite grann tänker som en själv så jag lägger det åt sidan.

karamelldrottningen verkar snurra till det lite för sig i sina teorier men om det gör henne ond vet jag inte. Känns skum men inte direkt ond-skum. :p

Lenis
kallade mig för kära Lena så hon ligger automatiskt på plus. :o

qitis känns väldigt laidback även om hon inte spelar som förr (thank God!) men hon kommer väl igång. Välkommen till de dödligas skara! :up:

glömmerallt glömdeallt att rösta igår och jag hajar inte helt resonemanget idag, är Lenis ulv eller får?

Men gud vad många vi är!!

Hedinn är nykter änsålänge

fio missade också att rösta och har väl inte framträtt sådär jättemycket än men jag tror åas aldrig att fio är skum. :o

Måste vila.
Mistimed
Paddington
Lobelia
Mirtai
bollen

:love: :love: :love: :love: :love:

Glömmerallt övelevde inte natten, hon var siare 1.

Dagdl 22.00
Obs! Den som missar att rösta eller röstar för sent blir kickad, nu får ni se till att rösta :p

Okej jag känner inte att jag är vettig idag men
bollen__ röstar på karamelldrottningen
för att jag inte hajar något av vad hon hajar eller inte hajar men hon känns typ så virrig i sina teorier att det kan vara ludet tänker jag. Skriva för skrivandet skull typ
Detta måste nog vara den märkligaste motiveringen hittills.

Cirkus och Paddington känns vettigast just nu.
Paddington litar jag däremot inte ett dugg på ändå, tror hon är såpass slipad. Dessutom röstade hon på lobelia (vilket om lobelia är god kan tyda på att padd är ond). Så än så länge är det för tidigt för att säga något om det men kan vara en varningsklocka helt klart.

Glömmerallt övelevde inte natten, hon var siare 1.

Dagdl 22.00
Obs! Den som missar att rösta eller röstar för sent blir kickad, nu får ni se till att rösta :p

Fan vad jävla pricksäkra ulvarna är.

Om glömmerallt hade siat Lenis som ulv så lär ju de ludna ha fattat det när rösten kom. Och pricksäkerheten tyder lite åt det hållet. Om det är så (att GA siat Lenis som ulv) så lär ju inte spionen fått den raden för då hade hen följt siaren. Hade GA siat någon annan och spionen fått den raden så vet den i allafall en god beroende på -> hur visas fåret i sior? @Niyama ?

Jag känner att den som sticker ut mest idag är Mistimed, med sin väldigt enkla teori om mig. Som jag tolkade hennes inlägg så var hon inte nödvändigtvis tvungen att rösta tidigt, utan skrev att hon skulle göra det för att få det gjort, typ.

Så därför hamnar min röst där, för jag reagerar på att någon röstar med motiveringen att denne inte letar efter ulvar, när personen i fråga verkligen inte gör det själv.

Mirtai röstar på Mistimed
Var den första att rösta på Mistimed. Är det för att hon vet något som vi andra inte vet om? Eller är det en hämndtörstande för att Mistimed röstade på henne?
det drar ju ihop sig till DL ser jag (oh ja har koll på bukeklockanO_o)

har läst lite och grunnar på vad man ska gå på?
:idea:

tycker att
Karamellen har lite yviga svängar - som kan bero på ringrost- eller så är det vårvindar friska - dvs nya ögon som bara funderar högt från det som skrivs/ uttrycks
oavsett- en återvändare- och därför inte i mitt fokus idag

LenaH kan vara hal och så-men inte så jag uppfattar henne just för stunden

lite i tidsnöd och vill iaf teoria om några som man ska -
vill formulera en röst också

I´ll be back! :D
här står det bara att jag har yviga svängar och inte i q fokus. Tycker detta tyder på stt q inte är jättehaj på att leta onda eftersom denna försenade tvärvändning kom? Eller om vi ser de från en annan synvinkel så är det just denna vändning som tyder på att q är god annars skulle hon ha röstat på lobelia (under förutsättning att lobelia är god) för att kunna rädda Mistimed.

Var den första att rösta på Mistimed. Är det för att hon vet något som vi andra inte vet om? Eller är det en hämndtörstande för att Mistimed röstade på henne?
@Mirtai kan ju inte gärna ha haft nån info eftersom GA var den enda överlevande siaren i leken och de övriga specialrollerna kan inte ha nån info om en ond.
Jag tror Mirtai hade lite tur och det ska vi vara tacksamma över mtp att vi nu inte har någon siare kvar.

Jag har lagt både @Mirtai och @fio åt goda hållet av uppenbara skäl, @Lenis ligger pyrt till av samma uppenbara skäl, @Lobelia känns som om hon behöver synas i sömmarna när jag tittar på de två inläggen om oengagemang igår, det känns som om ett av dem hamnade på villovägar? :angel:

Om då Mistimed var ulv, Lenis antagligen är det och jag är lite misstänksam mot Lobelia så återstår det en ulv och då blir @Hedinn den jag är nyfiken på iom rösten på GA igår.
Jag tyckte inte att det var speciellt tydligt att GA siat Lenis igår men när jag läser igen idag så är GAs svamlande ;) kanske ett sätt att vara "lagom" tydlig? Svårt när inte spionen kan bekräfta men den har väl då fått antingen fifflarraden eller ängelraden och känner således till en god iaf.

DL2
14.17 glömmerallt röstar på Lenis
14.52 Mistimed röstar på Mirtai
21.31 fio röstar på Mistimed
21.48 Hedinn röstar på glömmerallt
21.52 Mirtai röstar på Mistimed
21.54 Karamelldrottningen röstar på Qitis
21.56 Lenis röstar på Lobelia
21.58 bollen__ röstar på karamelldrottningen
21.58 LenaH röstar på Lobelia
21.59 Paddington röstar på Lobelia
22.00 cirkus röstar på Hedinn
(3 på lobelia
2 på mistimed
I öppen röstning)
Mistimed lynchades- ulv

22.01 Lobelia röstar på Lenis (för sen)
22.01 qitis röstar på karamelldrottningen (för sen)

Som jag skrev i natt så har jag samma tankegångar som @LenaH , det bekräftades framförallt nu när det visade sig att GA var sia.

J@Lobelia känns som om hon behöver synas i sömmarna när jag tittar på de två inläggen om oengagemang igår, det känns som om ett av dem hamnade på villovägar? :angel:

Vilket av dem? Det jag skriver före jag får syn på lynchresultatet (och postar strax efter) och som svar på att du ber om ursäkt för att du bidragit till att jag åkt ut men jag anser att det inte är någon fara oavsett vilken roll jag har?

Det strax efter där jag konstaterar att jag överlevt

eller möjligen där jag svarar @Paddington inär hon frågar varför jag är passiv?

Och hur får du till det?

Vilket av dem? Det jag skriver före jag får syn på lynchresultatet (och postar strax efter) och som svar på att du ber om ursäkt för att du bidragit till att jag åkt ut men jag anser att det inte är någon fara oavsett vilken roll jag har?

Och jag kan svära på att du citerade Lena i efterhand , för när jag citerade ditt inlägg och skrev frågetecknet fanns inte citatet av Lena i det inlägget. Hade det funnits hade jag inte reagerat överhuvudtaget. Så jag tippar på att det hamnade fel isåfall ....

Och jag kan svära på att du citerade Lena i efterhand , för när jag citerade ditt inlägg och skrev frågetecknet fanns inte citatet av Lena i det inlägget. Hade det funnits hade jag inte reagerat överhuvudtaget. Så jag tippar på att det hamnade fel isåfall ....
Nu får du allt förklara dig, anklagar du mig för att fuska eller? Jävligt trist, i så fall kan jag slut leka här och nu. Jag har inte manipulerat något inlägg. Möjligen kan jag ha strulat till det medan jag skrev inlägget, men det tror jag inte. Jag har inte redigerat ett enda inlägg i leken i efterhand vilket våra moderatorer säkert kan intyga.

Ännu mer oengagerad.

Nu får du allt förklara dig, anklagar du mig för att fuska eller? Jävligt trist, i så fall kan jag slut leka här och nu. Jag har inte manipulerat något inlägg. Möjligen kan jag ha strulat till det medan jag skrev inlägget, men det tror jag inte. Jag har inte redigerat ett enda inlägg i leken i efterhand vilket våra moderatorer säkert kan intyga.

Ännu mer oengagerad.

Fuska? Vad får du det ifrån? Möjligt att du strulade till det med inlägg. Men varför skulle jag ens reagera på ett svar till Lena?

Fuska? Vad får du det ifrån? Möjligt att du strulade till det med inlägg. Men varför skulle jag ens reagera på ett svar till Lena?
För att misstänkliggöra mig.

Jag har postat inlägget som det är när större delen av deltagarna i leken var inne och uppdaterade ivrigt för att se resultat av lynch och du menar att jag redigerat inlägget i efterhand. Hur tror du jag skulle ens tänka att jag kunde komma undan med att redigera ett inlägg i det läget? Seriöst? Och som sagt en moderator kan säkert bekräfta att jag inte redigerat det.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 158
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat