Varulvsleken

Jag har lagt både @Mirtai och @fio åt goda hållet av uppenbara skäl, @Lenis ligger pyrt till av samma uppenbara skäl, @Lobelia känns som om hon behöver synas i sömmarna när jag tittar på de två inläggen om oengagemang igår, det känns som om ett av dem hamnade på villovägar? :angel:

Om då Mistimed var ulv, Lenis antagligen är det och jag är lite misstänksam mot Lobelia så återstår det en ulv och då blir @Hedinn den jag är nyfiken på iom rösten på GA igår.
Jag tyckte inte att det var speciellt tydligt att GA siat Lenis igår men när jag läser igen idag så är GAs svamlande ;) kanske ett sätt att vara "lagom" tydlig? Svårt när inte spionen kan bekräfta men den har väl då fått antingen fifflarraden eller ängelraden och känner således till en god iaf.
Detta inlägg får mig att bli lite misstänksam.
Varför skulle ulvarna äta upp någon de nyligen röstat på? Nej jag tror snarare tvärtom så att ulvarna sen kan sprida misstankar mot den som röstade på den som blev uppäten.
Och sen tycker jag både du och fio är märkliga som hakar upp er på lobelia. Verkar osannolikt att hon skulle vara ulv. Tycker snarare att ni är skumma som gärna misstänker lobelia fast hon överlevde natten.

För att misstänkliggöra mig.

Jag har postat inlägget som det är när större delen av deltagarna i leken var inne och uppdaterade ivrigt för att se resultat av lynch och du menar att jag redigerat inlägget i efterhand. Hur tror du jag skulle ens tänka att jag kunde komma undan med att redigera ett inlägg i det läget? Seriöst? Och som sagt en moderator kan säkert bekräfta att jag inte redigerat det.

Ja ok, då säger vi att jag tog fel.

För att misstänkliggöra mig.

Jag har postat inlägget som det är när större delen av deltagarna i leken var inne och uppdaterade ivrigt för att se resultat av lynch och du menar att jag redigerat inlägget i efterhand. Hur tror du jag skulle ens tänka att jag kunde komma undan med att redigera ett inlägg i det läget? Seriöst? Och som sagt en moderator kan säkert bekräfta att jag inte redigerat det.
Ja jag håller med tycker fios sätt att skriva nu de senare inläggen varit skumma genom att få dig till misstänkt. Jag har iaf inte sett nått inlägg som senare försvunnit eller liknande.

Varför skulle ulvarna äta upp någon de nyligen röstat på? Nej jag tror snarare tvärtom så att ulvarna sen kan sprida misstankar mot den som röstade på den som blev uppäten.
Och sen tycker jag både du och fio är märkliga som hakar upp er på lobelia. Verkar osannolikt att hon skulle vara ulv. Tycker snarare att ni är skumma som gärna misstänker lobelia fast hon överlevde natten.

Alltså jag fattar ingenting av ditt inlägg? Missade du att GA var sia? Varför skulle inte ulvarna vilja käka upp den som dom misstänker är sia?

Varför är det osannolikt att Lobelia är ulv?

Skulle det inte vara sannolikt att Lobelia överlevde natten pga hon kunde vara ulv?

De käkade GA för de förstod att GA var siare såklart :up::idea: (med all säkerhet om Lenis är ulv)

Alltså jag fattar ingenting av ditt inlägg? Missade du att GA var sia? Varför skulle inte ulvarna vilja käka upp den som dom misstänker är sia?

Varför är det osannolikt att Lobelia är ulv?

Skulle det inte vara sannolikt att Lobelia överlevde natten pga hon kunde vara ulv?

Jag tänker att rent statistiskt vore det märkligt om vi redan första natten lyckas pricka in två ulvar för utröstning. Dessutom var @Lobelia säker på att överleva, eller alltså vara kvar vilket tyder på att hon måste vara special.

De käkade GA för de förstod att GA var siare såklart :up::idea: (med all säkerhet om Lenis är ulv)
hur kommer det sig att du misstänker Lenis? Jag ska gå tillbaka i tråden och läsa igen men du får gärna skriva det igen så jag inte missar något

Men varför är det mindre skumt att hon överlevde röstningen? Hon kan väl mycket väl vara ulv för det?

Inte käka! Jag menar utröstningen! Att hon överlevde utröstningen :banghead:

Fast varför gör det någon annan skum?

Uppenbart är ju att röstfiflaren lagt sin röst på Misti och därmed "räddat" Lobelia via lottning. Är Lobelia ulv så valde ulvarna antagligen att "offra" henne hellre än försöka rädda henne - kanske hade de redan lagt alla sina röster och en röständring är alltid uppseendeväckande - eller så fanns ingen annan att rösta på - det var ju bara Misti som hade 2 röster förutom Lobelia eller så kom de sista rösterna på Lobelia så sent att de inte hade en chans att hinna rädda henne. Fast jag tror att Lobelia kanske inte är ulv ändå, inte med med avseende på Lobelias försök till räddning av sig själv - hon la den på Lenis, som jag ju tror är ulv

Jag tänker att rent statistiskt vore det märkligt om vi redan första natten lyckas pricka in två ulvar för utröstning. Dessutom var @Lobelia säker på att överleva, eller alltså vara kvar vilket tyder på att hon måste vara special.

hur kommer det sig att du misstänker Lenis? Jag ska gå tillbaka i tråden och läsa igen men du får gärna skriva det igen så jag inte missar något

För att Glömmerallt röstade på henne. Jag tror att det är möjligt att GA hade siat henne ond. Ser man på hur GA först talar om att hon nog hade röstat på Lenis (den rösten hon missade i DL1 - för att Lenis la 3:e rösten på CB) och så röstade hon på Lenis nästa dag - med facit på hand (dvs att GA var siare) så är det rätt troligt att hon faktiskt siade den hon hade en teori om dagen innan. Hade Lenis varit god hade hon troligen droppat den teorin

Fast jag tror att Lobelia kanske inte är ulv ändå, inte med med avseende på Lobelias försök till räddning av sig själv - hon la den på Lenis, som jag ju tror är ulv

Fast det resonemanget köper jag inte alls. Om nu det var så att det ändå skulle bli två ulvar till lottning är det väl ett perfekt sätt att rädda sig själv på och vinna en godförklaring på köpet? Hur många ggr har inte det hänt liksom?

Med det säger jag inte att Lobelia är ulv bara att jag inte håller med om resonemanget till att hon inte skulle vara ulv.

För att Glömmerallt röstade på henne. Jag tror att det är möjligt att GA hade siat henne ond. Ser man på hur GA först talar om att hon nog hade röstat på Lenis (den rösten hon missade i DL1 - för att Lenis la 3:e rösten på CB) och så röstade hon på Lenis nästa dag - med facit på hand (dvs att GA var siare) så är det rätt troligt att hon faktiskt siade den hon hade en teori om dagen innan. Hade Lenis varit god hade hon troligen droppat den teorin

Men GA röstade på henne för att hon trodde lenis var får. Då borde hon väl inte siat henne som ulv? För det vore väl nästan tjänstefel att sia någon som ulv och sedan rösta på denne som misstänkt får

här är inlägget från GA om lenis.

Efter att ha läst och vändigt och vridigt på det som skrivit så fastnar jag mest på det här inlägget, mest för att inte riktigt begriper resonemangen. Det gör mig förvirrad.

OM @Hedinn och @LenaH är ulvar och Lenis Får så skulle det första stycket kunna vara ett försök att hinta,(hon följde dessutom lenas röst så det skulle absolut kunna vara fallet men jag förstår annar inte alls vad gillande av ett LL inläägg skulle ha med roller att göra.

Andra stycket får jag inte alls ihop med att hon strax därefterröstade på CB( det käns motsägelsefullt på något vis jag inte kan förklara)

Så glömmerallt röstar på Lenis
för att jag tror hon kan vara får enligt teorin ovan plus att hon la tredje rösten i "stömen" vilket jag generellt finner ulvigt och att jag allmänt inte begriper hennes resonemang

Jag håller med. Det tror jag oxå.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 158
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3