Varulvsleken

Anyway så tror jag iallafall att GA siat Lenis som får så det är där jag tänker lägga min röst idag. Jag kommer inte vara inne nu på hela kvällen men kommer in innan DL

fio röstar på Lenis

Vet inte vad jag hade röstat men troligast någon av de som följde strömmen för jag är som vanligt skeptiskt till strömmröstande, så jag brukar använda det som teori när det inte är något särskilt jag finnner misstänkt. Har inte koll på röst listan för ögonblicket men den som la röst nummer 3 på CB hade nog legat risigt till om jag röstat sent.

Så glömmerallt röstar på Lenis för att jag tror hon kan vara får enligt teorin ovan plus att hon la tredje rösten i "stömen" vilket jag generellt finner ulvigt och att jag allmänt inte begriper hennes resonemang

Det är dessa två inlägg jag fastnade för. Det första för jag tror att hon ville hinta om att det var Lenis hon skulle sia utan att för den delen skriva ut vem det var och sen att hon då röstade på Lenis.

Vilket gör att jag ännu mer tvekar på att Lobelia är ulv. tror inte att Lenis om hon nu är får skulle rösta på en ulv.
Nej alltså - jag säger inte att @Lobelia på något sätt måste vara ond men hon är en intressant figur i ett spännande pussel. :)
Just idag kommer dock min röst antagligen hamna på @Lenis - helt enkelt för att den döde siaren la en tidig röst där igår.

Sådär har suttit och läst ikapp vad ni skrivit sedan igår kväll
Har slut på surfen på mobilen så kan bara skriva och läsa på datorn :cool:

Har haft väldigt lite tid att lägga på leken ber om ursäkt för liten lekinsats av mig denna gången
Saker IRL som ställer till det och tar kraft och energi för stunden :(

Hursom : en del av mina tankar är som följer:

tror att GA siat Lenis, för att det var där hon skulle lagt sin röst om hon inte missat DL i DL1
Känns logiskt att hon sedan också siar Lenis - och jag tror att hon då siat henne som får- eftersom hon motiverade sin röst så
Hon kunde ju dock vara osäker på om LenaH och hedinn verkligen är ulvar även om hon visste att Lenis var får

Lenis är ju rutinerad spelare och om hon nu är fåret- vilket verkar troligt såsom GA formulerat sig kring henne - så vet jag dock inte om hon skulle riskera att outa två i lyan så tydligt som hon gjort i så fall? Med fetning av namn etc?
Men kan absolut gjort så för att vinka kraftigt till lyan också förstås
Vill bara notera att hon kan ha gjort så för att förvilla också

Det bästa idag vore ju att få korn på en ulv eftersom fåret inte behöver dö för att goda ska vinna-
Å andra sidan räknas fåret med i ondas vinstvillkor när onda blir fler än goda - så givetvis bra att ta ut fåret så sett

Eftersom Mistimed lynchades trots att hon hade två röster och Lobelia 3 tyder ju på att röstfifflaren varit i farten så det blev lottning
Därav vill jag lägga Mirtai och fio åt sidan för stunden
Minst en av dem bör vara god tycker jag med detta i åtanke- de kan också vara goda båda två

Spionlärlingen bör inte ha fått siaraden efter DL1 tycker jag eftersom ingen följde GAs röst på Lenis - Iofs så lade Lobelia sin för sena röst där - värt att notera
I första DL bör spionlärlingen fått antingen raden vem ängeln skyddar eller vem röstfifflaren röstade på

Lobelia känns faktiskt inte som ulv OM nu Lenis är fåret, känns inte som att fåret skulle lägga en första röst på någon i lyan - så för stunden är jag mest inne på Lobelia som trolig god baserat på den funderingen- skulle det visa sig att Lenis inte är ond då faller givetvis det resonemanget
Men tror nog att GA inte skulle rösta först och med så tydlig motivering om roll på Lenis om hon inte hade på fötterna där.

Röstlista DL1
20.34 bollen röstar på _Corpe_Bride
21.16 LenaH röstar på _Corpse_Bride
Lenis röstar på _Corpse_Bride
Mirtai röstar på corpse_bride
Lobelia röstar på Lenis
Mistimed röstar på Fio
cirkus röstar på LenaH
qitis röstar på _Corpse-Bride_
Paddington röstar på Lenis

KD och Hedinn röstade för sent.
glömmerallt, fio, _CorpseBride_, hemlig missade att rösta

DL2

14.17 glömmerallt röstar på Lenis
14.52 Mistimed röstar på Mirtai
21.31 fio röstar på Mistimed
21.48 Hedinn röstar på glömmerallt
21.52 Mirtai röstar på Mistimed
21.54 Karamelldrottningen röstar på Qitis
21.56 Lenis röstar på Lobelia
21.58 bollen__ röstar på karamelldrottningen
21.58 LenaH röstar på Lobelia
21.59 Paddington röstar på Lobelia
22.00 cirkus röstar på Hedinn
(3 på lobelia 2 på mistimed
I öppen röstning)
Mistimed lynchades- ulv
Glömmerallt käkades- siare 1

22.01 Lobelia röstar på Lenis (för sen)
22.01 qitis röstar på karamelldrottningen (för sen)

För att inte riskera bli för sen :angel: med rösten så lägger jag den redan nu så går det ju alltid att ändra om något mera framkommer under kvällen

qitis röstar på Lenis
Jag tror att Glömmerallt siat Lenis som får då hon hon så specifikt röstade på henne för att ha den rollen- hade hon varit osäker så tror jag att hon formulerat det annorlunda faktiskt och att hon kunde ha fel iom hennes roll som siare.

Det bästa idag vore ju att få korn på en ulv eftersom fåret inte behöver dö för att goda ska vinna-
Å andra sidan räknas fåret med i ondas vinstvillkor när onda blir fler än goda - så givetvis bra att ta ut fåret så sett

(hatar att skriva från mobilen) jo men eftersom det inte finns en tydlig ulv någonstans är det bättre att satsa på fåret än att riskera att rösta ut en god.

Tänkte gå igenom lite mer ordentligt nu när jag faktiskt har tid att ägna mig åt leken
Och jag tänker så här att det kan vara bra att börja fundera över vilka som kan vara ulvar också- så man inte bara följer glömmerallts "testamente" och slutar att fundera idag

11 deltagare kvar
cirkus
karamelldrottningen
Lenis
qitis
Hedinn
LenaH
fio
Paddington
Lobelia
Mirtai
bollen__

Lenis har jag röstat på som troligt siad som får av GA.
Av de andra har jag som jag skrev tidigare idag lagt Mirtai och fio åt sidan , minst en av dem är god som jag tänker , kanske båda två är goda
Eftersom Mistimed lynchades trots att hon hade två röster och Lobelia 3 tyder ju på att röstfifflaren varit i farten så det blev lottning
Därav vill jag lägga Mirtai och fio åt sidan för stunden
Minst en av dem bör vara god tycker jag med detta i åtanke- de kan också vara goda båda två
Och om Lenis blir lynchad och visar sig vara fåret så är jag benägen att även lägga Lobelia åt sidan som trolig god också
Lobelia känns faktiskt inte som ulv OM nu Lenis är fåret, känns inte som att fåret skulle lägga en första röst på någon i lyan - så för stunden är jag mest inne på Lobelia som trolig god baserat på den funderingen- skulle det visa sig att Lenis inte är ond då faller givetvis det resonemanget
Men tror nog att GA inte skulle rösta först och med så tydlig motivering om roll på Lenis om hon inte hade på fötterna där.

Jag vet ju vart jag har mig själv så då blir det kvar 6 andra att fundera kring vilka som kan vara ulvar:

cirkus
Karamelldrottningen
Hedinn
LenaH
Paddington
Bollen__

Om man kan anta att det var 5 onda av 15 deltagare.- dvs ett får och 4 ulvar - så skulle det i så fall vara 3 ulvar i den skaran ovan (mistimed är ju lynchad redan) med viss brasklapp för att jag tänkt fel här ovan när jag sorterat bort de jag gjort som troligt goda

Jag tycker att det inte vore rimligt att det är mindre än 5 onda i leken iaf med tanke på rolllistan och ändå flera goda specialroller.
Det är inte orimligt att det rent av kan vara 6 onda totalt om man ska tro något annat en en perfekt tredjedel onda

Ska läsa igenom de 6 ovan var sig och se om jag får några tankar och funderingar värda att sätta på pränt :p

Men man måste ju börja fundera någonstans och anta vissa saker baserat på det vi vet så här långt i leken- vilka roller som har försvunnit

edit :la in citat från mig tidigare idag med mina tankar ang Mirtai och fio samt Lobelia

Senast ändrad:
Tänkte gå igenom lite mer ordentligt nu när jag faktiskt har tid att ägna mig åt leken
Och jag tänker så här att det kan vara bra att börja fundera över vilka som kan vara ulvar också- så man inte bara följer glömmerallts "testamente" och slutar att fundera idag

11 deltagare kvar
cirkus
karamelldrottningen
Lenis
qitis
Hedinn
LenaH
fio
Paddington
Lobelia
Mirtai
bollen__

Lenis har jag röstat på som troligt siad som får av GA.
Av de andra har jag som jag skrev tidigare idag lagt Mirtai och fio åt sidan , minst en av dem är god som jag tänker , kanske båda två är goda

Och om Lenis blir lynchad och visar sig vara fåret så är jag benägen att även lägga Lobelia åt sidan som trolig god också

Jag vet ju vart jag har mig själv så då blir det kvar 6 andra att fundera kring vilka som kan vara ulvar:

cirkus
Karamelldrottningen
Hedinn
LenaH
Paddington
Bollen__

Om man kan anta att det var 5 onda av 15 deltagare.- dvs ett får och 4 ulvar - så skulle det i så fall vara 3 ulvar i den skaran ovan (mistimed är ju lynchad redan) med viss brasklapp för att jag tänkt fel här ovan när jag sorterat bort de jag gjort som troligt goda

Jag tycker att det inte vore rimligt att det är mindre än 5 onda i leken iaf med tanke på rolllistan och ändå flera goda specialroller.
Det är inte orimligt att det rent av kan vara 6 onda totalt om man ska tro något annat en en perfekt tredjedel onda

Ska läsa igenom de 6 ovan var sig och se om jag får några tankar och funderingar värda att sätta på pränt :p

Men man måste ju börja fundera någonstans och anta vissa saker baserat på det vi vet så här långt i leken- vilka roller som har försvunnit

edit :la in citat från mig tidigare idag med mina tankar ang Mirtai och fio samt Lobelia
Jag tänker som du, vi måste nog lyncha @Lenis idag för att få svar på om GA siade henne men också för att förhoppningsvis kunna placera @Lobelia på rätt planhalva.
Är Lenis ulv och inte får (om jag minns rätt så vacklade GA lite på den punkten) så är Lobelia lika misstänkt för mig som innan men är Lenis får avskriver jag nog Lobelia helt.
Visar sig Lenis vara god däremot så måste jag rita om hela kartan.

Jag kan lika gärna rösta jag också eftersom jag hela tiden skriver vem jag ska rösta på... Jag hade initialt velat få höra Lenis replik på anklagelserna men som det ser ut nu så känns det nog som om vi borde syna henne oavsett vilket.

LenaH röstar på Lenis för att jag tror att GA siat henne som ond (låter vara osagt vilken roll).

Röstar nu jag med, för att inte riskera att missa

Mirtai röstar på Lenis

För att jag tror att GA siat henne som ond

Röstlista DL3 kl 22

15.09 fio röstar på Lenis
16.12 qitis röstar på Lenis
17.01 LenaH röstar på Lenis
17.05 Mirtai röstar på Lenis

Lenis 4

Även jag är övertygad om att Lenis är siad ond - så det är lika br att även jag röstar nu

cirkus röstar på Lenis

Lobelia röstar på Lenis,

Jag blev misstänksam redan vid 3:e rösten vid första lynchen och tvekade igår om jag skulle rösta henna mycket pga att jag alltid misstänker Lenis men valde henne när jag försökte ombestämma mig för att rädda mitt skin . Då hon verkar siad så hamnar min röst även idag på henne.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 158
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar