Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte vad jag hade röstat men troligast någon av de som följde strömmen för jag är som vanligt skeptiskt till strömmröstande, så jag brukar använda det som teori när det inte är något särskilt jag finnner misstänkt. Har inte koll på röst listan för ögonblicket men den som la röst nummer 3 på CB hade nog legat risigt till om jag röstat sent.
Så glömmerallt röstar på Lenis för att jag tror hon kan vara får enligt teorin ovan plus att hon la tredje rösten i "stömen" vilket jag generellt finner ulvigt och att jag allmänt inte begriper hennes resonemang
Nej Paddi var efter mig. Inte bollen, vem var det nu då?bollen__?
Det var väl ändå Paddi?
Ja och bollen röstade på karamell.Paddi röstade ju efter Lena
Vilket gör att jag ännu mer tvekar på att Lobelia är ulv. tror inte att Lenis om hon nu är får skulle rösta på en ulv.
Nej alltså - jag säger inte att @Lobelia på något sätt måste vara ond men hon är en intressant figur i ett spännande pussel.Vilket gör att jag ännu mer tvekar på att Lobelia är ulv. tror inte att Lenis om hon nu är får skulle rösta på en ulv.
Det bästa idag vore ju att få korn på en ulv eftersom fåret inte behöver dö för att goda ska vinna-
Å andra sidan räknas fåret med i ondas vinstvillkor när onda blir fler än goda - så givetvis bra att ta ut fåret så sett
Jo absolut- jag landade i den tanken också(hatar att skriva från mobilen) jo men eftersom det inte finns en tydlig ulv någonstans är det bättre att satsa på fåret än att riskera att rösta ut en god.
Och om Lenis blir lynchad och visar sig vara fåret så är jag benägen att även lägga Lobelia åt sidan som trolig god ocksåEftersom Mistimed lynchades trots att hon hade två röster och Lobelia 3 tyder ju på att röstfifflaren varit i farten så det blev lottning
Därav vill jag lägga Mirtai och fio åt sidan för stunden
Minst en av dem bör vara god tycker jag med detta i åtanke- de kan också vara goda båda två
Lobelia känns faktiskt inte som ulv OM nu Lenis är fåret, känns inte som att fåret skulle lägga en första röst på någon i lyan - så för stunden är jag mest inne på Lobelia som trolig god baserat på den funderingen- skulle det visa sig att Lenis inte är ond då faller givetvis det resonemanget
Men tror nog att GA inte skulle rösta först och med så tydlig motivering om roll på Lenis om hon inte hade på fötterna där.
Jag tänker som du, vi måste nog lyncha @Lenis idag för att få svar på om GA siade henne men också för att förhoppningsvis kunna placera @Lobelia på rätt planhalva.Tänkte gå igenom lite mer ordentligt nu när jag faktiskt har tid att ägna mig åt leken
Och jag tänker så här att det kan vara bra att börja fundera över vilka som kan vara ulvar också- så man inte bara följer glömmerallts "testamente" och slutar att fundera idag
11 deltagare kvar
cirkus
karamelldrottningen
Lenis
qitis
Hedinn
LenaH
fio
Paddington
Lobelia
Mirtai
bollen__
Lenis har jag röstat på som troligt siad som får av GA.
Av de andra har jag som jag skrev tidigare idag lagt Mirtai och fio åt sidan , minst en av dem är god som jag tänker , kanske båda två är goda
Och om Lenis blir lynchad och visar sig vara fåret så är jag benägen att även lägga Lobelia åt sidan som trolig god också
Jag vet ju vart jag har mig själv så då blir det kvar 6 andra att fundera kring vilka som kan vara ulvar:
cirkus
Karamelldrottningen
Hedinn
LenaH
Paddington
Bollen__
Om man kan anta att det var 5 onda av 15 deltagare.- dvs ett får och 4 ulvar - så skulle det i så fall vara 3 ulvar i den skaran ovan (mistimed är ju lynchad redan) med viss brasklapp för att jag tänkt fel här ovan när jag sorterat bort de jag gjort som troligt goda
Jag tycker att det inte vore rimligt att det är mindre än 5 onda i leken iaf med tanke på rolllistan och ändå flera goda specialroller.
Det är inte orimligt att det rent av kan vara 6 onda totalt om man ska tro något annat en en perfekt tredjedel onda
Ska läsa igenom de 6 ovan var sig och se om jag får några tankar och funderingar värda att sätta på pränt
Men man måste ju börja fundera någonstans och anta vissa saker baserat på det vi vet så här långt i leken- vilka roller som har försvunnit
edit :la in citat från mig tidigare idag med mina tankar ang Mirtai och fio samt Lobelia