Varulvsleken

Nä, men om du tror att Lenis siades som får, ulvarna känner ju inte till fåret. Varför tror du då att ulvarna kopplade GA som siare?

Säker kan man aldrig vara men jag listade ut det sent i går kväll, natt. Jag skrev om det.. Inte att hon var sia såklart. Självklart är det så att ulvarna oxå listade ut det.

Nä, men om du tror att Lenis siades som får, ulvarna känner ju inte till fåret. Varför tror du då att ulvarna kopplade GA som siare?

Jag har en fundering på det. Om Lenis är får alltså så kan det vara så att hon (Lenis) gjorde det klassiska i DL1 - hon röstade på samma som; direkt efter en ulv helt enkelt för att visa sig som får. Om det är så - så är LenaH antagligen ulv och de lär inte ha missat en sån sak, sen när GA kommer in och röstar på Lenis så blir det som en konfirmering av att Lenis är får och de inser att GA antagligen är siare och därför käkas hon.

Jag har en fundering på det. Om Lenis är får alltså så kan det vara så att hon (Lenis) gjorde det klassiska i DL1 - hon röstade på samma som; direkt efter en ulv helt enkelt för att visa sig som får. Om det är så - så är LenaH antagligen ulv och de lär inte ha missat en sån sak, sen när GA kommer in och röstar på Lenis så blir det som en konfirmering av att Lenis är får och de inser att GA antagligen är siare och därför käkas hon.
Så kan det vara men faktiskt har jag funderingar i lite annan riktning än dig i detta
Nu är jag kanske färgad av att jag lekt ett tag och är lite "luttrad" men har också faktiskt för mig att det har dividerats om just det där hur fåret ska vifta till lyan- eller inte- tidigare under året
Att får oftast inte vill lämna spår till lyan om den ryker

Har bestämt för mig att just Lenis sagt det tidigare att man inte vill avslöja sina lyakompisar som inte vet om fåret genom uppenbara vinkningar
(iofs så hindrar det ju inte att hon gjort just det vill jag tillägga:arghh:) typ ...
luras kan man göra på många sätt - tell me I know! :cool:

Min fundering kring dig just nu är om du med detta inlägget är antingen
A) god som tänker i enkla banor
B) ond som försöker få goda att tänka i enkla banor

Med enkla banor menar jag då "hur det borde vara utan eftertanke

Hm jag har inte sett det praktiserat någon gång, men hört många spekulationer kring att folk visar sig som får eller andra roller på flera sätt. Detta verkar ganska opraktiskt, det är lätt hänt att goda av misstag visar sig som får. Och blir det avslöjat så är risken stor att en ulv också ryker.

LenaH kan mycket väl vara ond ändå, hon är alltid skum och och att satsa på inaktiv spelare gynnar mest de onda. Igår verkade hon ha röstat på mig, inte för att hon trodde jag var ond, utan bad snarast om ursäkt och menade att hon inte hade koll på att jag hade en röst och kunde givetvis inte veta att även @Paddington skulle följa efter.

Kan du förklara lite närmre hur du tänkte här @LenaH

Känns som det mesta redan sagts och jag har svårt att bidra något mer i diskussionen nu när jag kommer in sent. Med facit i hand och GAs roll så känns det ganska så självklart att GA siat Lenis som får och jag tror att hennes tillägg om att Lenis även skulle kunna vara ulv var ett sätt att förstärka teorin. Men hade hon inte blivit käk i morse så hade iaf inte jag uppfattat att hon var siaren. Sedan undrar jag om det kan ha varit samma sak för ulvarna och det var bara ett lyckosamt val av dem att välja GA. Jag tänker lite på vad LenaH skrev att (nu kommer jag ihåg från minnet) "att hon gärna väljer att rösta ut eller käka inaktiva spelare" och GA var ju inte så aktiv. Samtidigt kan det ju ha varit ett sätt från ulvarna att försöka så misstankar mot Lena.

Ang om lyan hittat fåret: Om Lenis är fåret och lyan uppfattat det så känns det konstigt att de valde GA som käk för då borde de ju ha läst GAs teori-inlägg och fattat att alla skulle rikta ögonen mot Lenis?

Utifrån gårdagens händelse så tycker jag att fio och Mirtai lutar åt godare hållet, men jag vill nog sätta ett litet frågetecken för en av dem ändå (men jag vet inte vem). Det fanns ju inget som direkt tydde på att Mistimed låg särskilt illa till igår så jag ser det som möjligt att en ulv kan ha lagt en röst på en kollega eftersom det inte verkade vara någon fara att göra det.

Paddington röstar på Lenis utifrån ovanstående

(edit: Har fetstilat alla jag nämnt vid namn för att göra inlägget tydligare)

Men jag fattar inte varför GA skulle vart osäker på vilken roll om hon siat henne? Tror ni inte hon skrev det där om att kanske möjligen ulv för att inte vara för tydlig med att hon siat? Eller tja hon blev ju käk så det kanske var tydligt ändå...
GA skulle ju ha kunnat siat någon som god och "bara" haft vanliga misstankar mot Lenis också.

Röstlista DL3 kl 22
15.09 fio röstar på Lenis
16.12 qitis röstar på Lenis
17.01 LenaH röstar på Lenis
17.05 Mirtai röstar på Lenis
17.23 cirkus röstar på Lenis
17.47 Lobelia röstar på Lenis
17.56 Hedinn röstar på Lenis
18.18 bollen__ röstar på Lenis
18.22 Karamelldrottningen röstar på Lenis
21.07 Paddington röstar på Lenis

Vi får se vad uppdateringen säger, om det visar sig att Lenis skulle vara god så känns det som ulvarna haft det väldigt enkelt i den här lynchen.....
Å även om hon är ond så har ju mycket av teoriandet fastnat kring GA/Lenis

@bollen__ Det känns lite konstigt att fundera mellan får/ulv det hade väl isf varit bättre och skriva att hon känns "ond"?

Så rent ordtekniskt borde ju Lenis vara siad får (vem var det som skrev något liknande att GA hade pekat ut vem hon misstänkte (Lenis) innan DL och sedan teoriade om henne efter den? Det är ju nästan ett skolboksexempel på hur siaren försöker visa vem denne tänker syna (och en hint till spionen om denne får infon)

Hm jag har inte sett det praktiserat någon gång, men hört många spekulationer kring att folk visar sig som får eller andra roller på flera sätt. Detta verkar ganska opraktiskt, det är lätt hänt att goda av misstag visar sig som får. Och blir det avslöjat så är risken stor att en ulv också ryker.

LenaH kan mycket väl vara ond ändå, hon är alltid skum och och att satsa på inaktiv spelare gynnar mest de onda. Igår verkade hon ha röstat på mig, inte för att hon trodde jag var ond, utan bad snarast om ursäkt och menade att hon inte hade koll på att jag hade en röst och kunde givetvis inte veta att även @Paddington skulle följa efter.

Kan du förklara lite närmre hur du tänkte här @LenaH
@cirkus lanserar ju samma teori som jag hade emot dig igår. :)
Min raserades dock direkt när @Paddington la sin röst på dig så jag avfärdade den omedelbart.

Vilket gör att jag ännu mer tvekar på att Lobelia är ulv. tror inte att Lenis om hon nu är får skulle rösta på en ulv.
tillfällig sinnersförvirring?? Jag vet att jag gjort det som får någon gång :angel:
Men tanken då var att distansera mig från ulvarna så att ingen skulle hitta kopplingen mellan oss. Hmm tror det var den leken jag blev käk direkt efteråt :laugh:

Så rent ordtekniskt borde ju Lenis vara siad får (vem var det som skrev något liknande att GA hade pekat ut vem hon misstänkte (Lenis) innan DL och sedan teoriade om henne efter den? Det är ju nästan ett skolboksexempel på hur siaren försöker visa vem denne tänker syna (och en hint till spionen om denne får infon)

Jag bla , även Q

Jag har inte trott något om ulvarna :D

Ah, du utgår alltså från att lyan förstått att Lenis är får, baserat på att LenaH är ulv, enligt teorin nedan, förstår jag rätt då?

Jag har en tendens till att utgå från mig själv och jag brukar ju aldrig fatta roller förrän i slutet av leken (om ens då :D), alltså var det främmande för mig att lyan skulle fattat att ett får siats.

Ah, du utgår alltså från att lyan förstått att Lenis är får, baserat på att LenaH är ulv, enligt teorin nedan, förstår jag rätt då?

Jag har en tendens till att utgå från mig själv och jag brukar ju aldrig fatta roller förrän i slutet av leken (om ens då :D), alltså var det främmande för mig att lyan skulle fattat att ett får siats.
Nä, jag funderade inget alls om varför GA käkades helt enkelt, jag tyckte att det redan var gjort :) Antingen så visste de eller inte, känns som större chans att de inte visste och chansade? Eller fattade och tänker offra Lenis för att bli av med siaren..så ja.

@cirkus lanserar ju samma teori som jag hade emot dig igår. :)
Min raserades dock direkt när @Paddington la sin röst på dig så jag avfärdade den omedelbart.
Den har jag nog missat, måste kolla.

En fråga till, ändrade du ditt inlägg, eller rättare sagt varför ändrade du inlägget, det jag citerar och när då lite ångrar din röst? I mitt citat så hoppas du att jag är ond men det är borta i texten. Och jag lovar, jag har inte skrivit dit det.

Alltså - jag har lite svårt att få ihop att ulvarna skulle vetat att GA var siare om inte @Lenis är ulv?
Är hon får så kan iaf inte jag se att de skulle vara så säkra på att Lenis är får och GA siat henne.
Jag tror att antingen är Lenis ulv och då hade de hajat att hon var siad eller så hade de bara tur för annars borde de käkat @Mirtai eller @fio iom att en av dem torde vara röstfifflaren.

Som tur är lär vi få facit på Lenis snart iaf.

En fråga till, ändrade du ditt inlägg, eller rättare sagt varför ändrade du inlägget, det jag citerar och när då lite ångrar din röst? I mitt citat så hoppas du att jag är ond men det är borta i texten. Och jag lovar, jag har inte skrivit dit det.
Kan du länka? Jag minns inte. :)

Jag kollade just men det står kvar? :)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 157
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar