Varulvsleken

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 836
  • Visningar Visningar 25 970
Status
Stängd för vidare inlägg.
En liten fundering, om nu Habina är psykopaten varför offrade inte lyan henne igår? Det hade ju kunnat bli så att LL hade lottat ängeln som offer att följa med och då hade käken varit fritt fram.

Kanske för att jag inte är psykopaten? :idea: Utan det stod mellan två goda igår och ulvarna hade ett party i lyan? :banghead:

N

jag har svårt att se Mirtai som ond med avseende på dagens teoriande även om hon röstade på Q igår. Jag tror nog att OOS är en trolig ulv inte minst med avseende på dagens kommentar som jag reagerade på, hon förklarar bort den snyggt men det säger ingenting för det hade hon gjort oavsett
Mirtai röstade väl på Habina igår??

Jag tycker att en viktigare fråga borde vara; står jag emot sötsuget eller skall jag baka en fudgekaka? :angel: Borde få en kaka eftersom min ögonsten var oren på träningen och kommer få vila på obestämd tid. :cry:

Blacksmithfarm har varit med och röstat ut både Lilltess och quarter4ever. Tittar man på när hennes röst på q kom så skulle den passa in som räddningsröst av Habina men jag känner mig inte helt säker på att hon är ond. Jag vet att hon är skicklig så jag försöker hålla det i bakhuvudet men jag tycker även att hon har tagit upp bra tankar och funderingar nu under eftermiddagen när det gäller risken med att rösta ut psykopaten. Däremot förstår jag inte riktigt hennes resonemang kring Habina som eventuell psykopat. Eftersom den rollen tar med sig en lottad god borde det väl vara utmärkt för lyan att låta den rollen lynchas, kanske till och med skaffa sig själva lite alibi och hålla tummarna för att det blir ängeln som får följa med i fallet.

cirkus
är även hon en rutinerad och skicklig spelare, det hon skriver får mig dock att hoppas på att hon kanske är på den goda sidan.

Mirtai
har flugit lite under min radar men av det hon har skrivit finns det inget jag känner att jag direkt reagerar på.

Habina
känns just nu som ett frågetecken för mig. Kan det vara så att hon faktiskt är god och att lyan har låtsats skydda henne för jag håller med om att det kan se ut på det sättet eller är hon ond och skyddet var verkligt?

Jag tycker att en viktigare fråga borde vara; står jag emot sötsuget eller skall jag baka en fudgekaka? :angel: Borde få en kaka eftersom min ögonsten var oren på träningen och kommer få vila på obestämd tid. :cry:
Kaka, ibland behöver man tröst! Hoppas att det inte är något allvarligt och att ögonstenen blir frisk snabbt! :heart

Ok lite mer tankar i väntan på beslut om fudgekaka.

DL 3
17:37 cirkus röstar på FiaM
18:10 Mirtai röstar på Habina
18:51 Sedna röstar på quarter4ever
21:20 quarter4ever röstar på Habina
21:27 Habina röstar på quarter4ever
21:27 Fiam röstar på Snurrfian
21:28 OutOfService röstar på quarter4ever
21:28 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:30 Snurrfian röstar på FiaM

Mirtai, quarter4ever röstar på mig.
cirkus, snurrfian röstar på FiaM.
Sedna, jag, Outofservice och blacksmithfarm röstade på Quarter4ever.
Samt att FiaM röstade på Snurrfian.

Eftersom jag vet min roll, så sticker det lite i ögonen att Mirtai röstade på mig. Men hon kan förstås vara god, det var ju bevisligen Quarter4ever.

Det pratades lite om att jag eller FiaM skulle blivit räddade från lynch genom röster på andra, men jag ser inte riktigt det. När jag röstad på quarter4ever stod det 2-2 mellan oss, medan FiaM bara hade en röst.

Intressant är att outofservice och blacksmithfarm röstar på quarter4ever inom samma minut och kanske utan att ha sett min röst på quarter4ever. Långsökt, jag vet, men skulle det kunna vara två ulvar som ville att det skulle se ut som ett räddningsförsök? Eller gömmer sig ulvarna på strörösterna? Alltså ulvar = mirtai, cirkus, snurrfian och FiaM. Fast det låter också för enkelt.

Fan, jag får inte ihop det! :banghead:

. Däremot förstår jag inte riktigt hennes resonemang kring Habina som eventuell psykopat. Eftersom den rollen tar med sig en lottad god borde det väl vara utmärkt för lyan att låta den rollen lynchas, kanske till och med skaffa sig själva lite alibi och hålla tummarna för att det blir ängeln som får följa med i fallet.
Det är ju just det jag är rädd för att lyan håller på med.
Att få psykopaten utröstad. Då är risken att de vinner, får de med sig ängeln är det kört. Får de med ngn annan så kan ängeln fortfarande rädda oss.

Efter att gått igenom alla inlägg från FiaM hittar jag verkligen inget misstänkt mer än den lite konstiga rösten i dl1. Och det känns som det borde finnas mer om det nu var så att FiaM är ond.

Sedan kommer @cirkus in och känner samma som jag vilket känns betryggande eftersom jag håller Cirkus som en trolig god.

Så, jag släpper mina misstankar mot FiaM och letar vidare

Efter att gått igenom alla inlägg från FiaM hittar jag verkligen inget misstänkt mer än den lite konstiga rösten i dl1. Och det känns som det borde finnas mer om det nu var så att FiaM är ond.

Sedan kommer @cirkus in och känner samma som jag vilket känns betryggande eftersom jag håller Cirkus som en trolig god.

Så, jag släpper mina misstankar mot FiaM och letar vidare

Vad är det som gör att du håller cirkus troligt god? Känner att jag inte alls hängt med i leken efter gårdagens maraton med Q.

Vad är det för resonemang du för egentligen @Blacksmithfarm? Jag förstår vad du menar med betydelsen av psykopaten, men hur får du ihop det med att lyan skulle försöka få Habina utröstad för att hon är psykopat? Vilka menar du då sitter i lyan med Habina? Och menar du att Habina med sin kommentar skulle be om att bli utröstad för att hon är psykopat? Varför då? Alltså sorry men jag får inte ihop det, resonemanget haltar.

Alltså....
Jag känner att jag inte blir mycket klokare på detta.

Min tanke som hela tiden skaver är att Habina är psykopaten. Och då undrar jag om det inte var så att Mirtai med sin röst igår ville skaffa sig lite alibi ifall det blev så att hon åkte? Att rösta på en ulv är ju ett plus. Fast för lyan ärpsykopaten den de helst vill bli av med om de måste, tänker jag.

Och därför.

Blacksmithfarm röstar på Mirtai

För att jag tror att hon ville få alibi genom att rösta på psykopaten igår. Habinas kommentar idag som jag citerat innan stöder detta.

Vad är det som gör att du håller cirkus troligt god? Känner att jag inte alls hängt med i leken efter gårdagens maraton med Q.

Det är lite olika saker :)

Dels att jag tyckte hon var en av de som faktiskt ifrågasatte lynchandet av Lilltess. Det hade hon inte behövt göra som ond. Sedan känns det som vi tänker lika och det känns tryggt. Till sist tycker jag hon resonerar klokt och känns väldigt genuin i sitt ulvletande på ett sätt som en ond cirkus inte riktigt brukar göra

Alltså....
Jag känner att jag inte blir mycket klokare på detta.

Min tanke som hela tiden skaver är att Habina är psykopaten. Och då undrar jag om det inte var så att Mirtai med sin röst igår ville skaffa sig lite alibi ifall det blev så att hon åkte? Att rösta på en ulv är ju ett plus. Fast för lyan ärpsykopaten den de helst vill bli av med om de måste, tänker jag.

Och därför.

Blacksmithfarm röstar på Mirtai

För att jag tror att hon ville få alibi genom att rösta på psykopaten igår. Habinas kommentar idag som jag citerat innan stöder detta.

spännande!

Vad är det för resonemang du för egentligen @Blacksmithfarm? Jag förstår vad du menar med betydelsen av psykopaten, men hur får du ihop det med att lyan skulle försöka få Habina utröstad för att hon är psykopat? Vilka menar du då sitter i lyan med Habina? Och menar du att Habina med sin kommentar skulle be om att bli utröstad för att hon är psykopat? Varför då? Alltså sorry men jag får inte ihop det, resonemanget haltar.
Mirtai, kanske OOS och någon mer.

Hon ber om det för att det skulle ge dem - om inte vinst - så i alla fall en chans extra att få ut ängeln ur leken = säkert käk= vinst.

Snurrfian saknar jag fortfarande funderingar kring deltagarna från. Tittar man på antalet inlägg så skiljer det inte så mycket mellan henne och Sedna men jag upplever att Sednas inlägg har hjälpt till att föra leken framåt mer. Jag vet fortfarande inte om det betyder att Snurrfian är ond eller god men just nu är min känsla inte att hon letar efter onda.

Sedna
har precis som OutOfService endast röstat på goda. Hon är trots det en av dem som jag tycker har kommit med bra funderingar och det verkar som att hon klurar och letar. Jag hoppas att hon hinner komma in med fler funderingar under kvällen.

OutOfService
delar Sednas dåliga röststatistik skillnaden mellan dem är att Sedna endast har varit med vid lynchen av q och då lade hon första rösten när det gäller OutOfServic har hon röstat på samtliga som har lynchats. Hennes röster har även kommit ganska sent när personen redan har hunnit få ett par röster. Slump eller inte det är det som är frågan.

Mirtai - det är jag
Habina - har gjort lite märkliga saker. Dels godförklaringen, att hon blandar ihop spelare, misstänker FiaM men röstar ändå på Q
Snurrfian - jag tycker Snurrfian smugit med bra. Röstar missar-lilltess-FiaM
cirkus - resonerade bra runt lilltess och försökte försvara henne. Känns geniun.
Sedna - Sedna är en av de som jag har svårt att sätta fingret på. Kan inte säga var jag har henne alls.
OutOfService - Tycker att hennes kommentar runt antalet i lyan kan vara en intressant felsägning, precis som @cirkus är inne på
FiaM - hittar inget misstänkt hos henne
Blacksmithfarm - ytterligare en jag har svårt att placera vilket gör mig misstänksam! Hennes röst på mig idag talar inte direkt till hennes fördel.

Det är lite olika saker :)

Dels att jag tyckte hon var en av de som faktiskt ifrågasatte lynchandet av Lilltess. Det hade hon inte behövt göra som ond. Sedan känns det som vi tänker lika och det känns tryggt. Till sist tycker jag hon resonerar klokt och känns väldigt genuin i sitt ulvletande på ett sätt som en ond cirkus inte riktigt brukar göra

:up: Då är jag med. Ifrågasättandet av lynchningen av lilltess minns jag nu när du skrev det, men det känns som det var i en annan lek. :o Kan man lida av posttraumatisk stress efter debatt med bästa @quarter4ever ? :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 758
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka