Varulvsleken

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 836
  • Visningar Visningar 25 970
Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså....
Jag känner att jag inte blir mycket klokare på detta.

Min tanke som hela tiden skaver är att Habina är psykopaten. Och då undrar jag om det inte var så att Mirtai med sin röst igår ville skaffa sig lite alibi ifall det blev så att hon åkte? Att rösta på en ulv är ju ett plus. Fast för lyan ärpsykopaten den de helst vill bli av med om de måste, tänker jag.

Och därför.

Blacksmithfarm röstar på Mirtai

För att jag tror att hon ville få alibi genom att rösta på psykopaten igår. Habinas kommentar idag som jag citerat innan stöder detta.

Men om du nu är så fast i tanken att Habina är psykopat, är det då inte bättre att rösta på henne än Mirtai? Jag menar du verkar ju egentligen ha starkare misstankar mot Habina än Mirtai. Tänk om du har fel om Mirtai? Psykopaten måste ju ut förr eller senare.

Jag tänker att det är bra om goda håller ihop sina röster. Är du säker på Habina @cirkus ? Jag står och väger mellan Habina och OoS!

Habina har gjort lite märkliga saker. Dels godförklaringen, att hon blandar ihop spelare, misstänker FiaM men röstar ändå på Q.

Så med den motiveringen lägger jag en röst där.

Mirtai röstar på Habina

Röstlista DL4 KL 21.30
17.11 Cirkus röstar på Habina
20.44 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
20.58 Mirtai röstar på Habina

Habina 2
Mirtai 1

Men om du nu är så fast i tanken att Habina är psykopat, är det då inte bättre att rösta på henne än Mirtai? Jag menar du verkar ju egentligen ha starkare misstankar mot Habina än Mirtai. Tänk om du har fel om Mirtai? Psykopaten måste ju ut förr eller senare.
För att om vi lynchar psykopaten nu riskerar vi att förlora!!
Då riskerar vi att ängeln dras med.
Om den inte gör det så riskerar vi ändå att det står lika vid käket och att ängeln då misslyckas.

Bättre att bli av med en vanlig ulv, hoppas att ängeln skyddar rätt och förhoppningsvis lyncha en vanlig ulv igen, ta tillbaka majoriteten som vi blivit av med.

alla ursäkter är bra utom de dåliga....

själv brukar jag börja från början å avsluta m den sista.. inte den mittersta men det funkar nog också.. kanske... om man kommer ihåg den....
el så kommer ngn annan ihåg den åt en....
:D:p
och där kommer vi in på framlänges och baklänges och vilken djäkla "länges" som helst igen- alla vägar leder till Rom:p

Jag vet fortfarande inte var jag ska placera Habina. Det hon skrivit idag tycker jag inte rätat ut mina frågetecken, så känner inte att jag vågar lägga rösten där. I detta läget är det väldigt viktigt att få ut en ond och jag tänker rösta på den jag misstänker mest.

En som jag tycker jag fått mer känsla för idag är BSF. Var frågande efter första rösten på Lilltess. Rösten på Q4 är inte till BSF fördel och röstmotiveringen kändes väldigt lam. Resonemanget idag om Habina som psykopat haltar och jag förstår inte riktigt rösten på Mirtai, då den endast verkar bygga på tanken att Habina är psykopat.

Sedna röstar på Blacksmithfarm

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 758
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka