Varulvsleken

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 836
  • Visningar Visningar 25 970
Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså det här var ju tänkt att bli en lätt lek för nygamla mig.. men just nu känner jag bara :banghead:

Inser ju att min röststatistik ser väldigt illa ut, men jag tyckte verkligen att Q var lite väl på och hon gav mig ulvkänsla från första stund. Men hon var ju onekligen en desperat God.

Sitter på simskola nu med mitt bonusbarn så återkommer när vi kommit hem härifrån och hoppas att käket misslyckas så att vi får fortsätta en dag till, vore jäkligt surt om onda lyan ska vinna såhär lätt som vi gjort det för dom.

Detta reagerar jag på. Det är bara OM lyan är 3+1 som leken är slut ifall att käket lyckas - som du uttrycker det ser det ut som att du VET att leken tar slut ifall att käket lyckas, dvs du vet antalet i lyan. Pling i min ulvometer

Detta reagerar jag på. Det är bara OM lyan är 3+1 som leken är slut ifall att käket lyckas - som du uttrycker det ser det ut som att du VET att leken tar slut ifall att käket lyckas, dvs du vet antalet i lyan. Pling i min ulvometer

Fast jag skrev ju redan igår att jag ser det som mest troligt att så är fallet? När jag diskuterade med Q innan gårdagens lynch.

Edit telefonen autocorrectade lynch till lunch...

Senast ändrad:
Dock är jag överrens med dig om att det mest troliga är att det står 5-4 till goda och att vi bör få ut en ond på kvällens lynch annars känns det som att det är över. För då är enda chansen att ängeln lyckas skydda rätt inför nattens käk.

I det här inlägget igår skrev jag att jag trodde precis samma sak då som idag. Så varför är det mer misstänkt idag än igår?

I det här inlägget igår skrev jag att jag trodde precis samma sak då som idag. Så varför är det mer misstänkt idag än igår?

Det finns en gradskillnad i hur du uttryckt dig. Igår var det "mest troligt". Idag så ser det ut som att det är säkert att om käket lyckas är leken över.

Det finns en gradskillnad i hur du uttryckt dig. Igår var det "mest troligt". Idag så ser det ut som att det är säkert att om käket lyckas är leken över.

Ja jo visst är det skillnad i hur jag skrev, jag känner mig ju ganska övertygad om att det är så, precis på samma sätt kände jag mig övertygad om att Q va ulv igår. Vilket uppenbarligen va fel, så visst kan jag även ha fel angående antalet ulvar. Säker är jag aldrig i ulvlekar.

Hm, vad ska man tro?

Ser att Habina verkar försöka sprida misstankar lite överallt. Tycker hon känns skum med samma motivering som min röst igår.

Även OoS känns skum. Dels det som cirkus reagerat på men också hennes röst igår.

Den enda goda jag känner mig ganska säker på är Cirkus. Hennes resonemang runt lynchen av Lilltess och att hon inte lynchade en god Q igår talar till hennes fördel. Tillsammans med det som känns som ett genuint letande av ulvar gör att jag törs jag lita på henne.

Nu står vi ju i vad jag tror ett lika läge, eftersom jag finner det mest troligt att det är 3 ulvar + psykopat, vilket jag trodde redan igår, vilket var vad jag menade idag också även om jag uttryckte mig på ett vad Cirkus tyckte lite mer självsäkert sätt.

Förutom att jag själv har en väldigt dålig röststatistik, så har även Sedna och Habina röstat på 3 stycken som alla visat sig vara goda.
Både Habina och Sedna har dessutom röstat på Q båda dom två senaste lyncharna, frågan är om det betyder något? Jag tror dock inte att båda två är ulvar, det känns inte som att dom borde vara så överens om dom sitter i lyan tillsammans, eller så är det just det som vsar att dom sitter i lyan tillsammans? Det är så uppenbart att det verkar för uppenbart och kan mycket väl vara sant. Att dom röstat på Q ser jag inte som konstigt i sig, att det är just där rösterna hamnar eftersom jag själv röstade på Q igår av samma anledning.

Dock var vi 4 som röstade på Q igår, jag, Bsf, Habina och Sedna och bland oss 4 borde det gömma sig iallafall en ulv och jag vet ju att jag själv inte är i onda lyan, alltså återstår det Bsf, Habina och Sedna.

Sedna har lyckats undvika röster på sig helt, Habina och Bsf har fått varsin. Habina fick en röst av Mirtai igår och Bsf fick en röst av Cirkus i första lynch. (dessa är alltså rösterna från oss som är kvar idag)

Fia har lyckats få många misstankar på sig och en del röster, men hela tiden klarat sig, men när jag går igenom lyncherna så känns det ändå inte så troligt att hon blivit räddad eller ens försökt rädda sig själv.

Hepp nu ska vi iväg till endurobanan så nu försvinner jag!
(flaggar även redan nu för mycket dålig aktivitet, precis som jag skrev tidigare i veckan.. jag och syrran ska till våran pappa och äta mat och sådär i eftermiddag/kväll)

Sedna har lyckats undvika röster på sig helt, Habina och Bsf har fått varsin. Habina fick en röst av Mirtai igår och Bsf fick en röst av Cirkus i första lynch. (dessa är alltså rösterna från oss som är kvar idag)

Varför tittar du bara på rösterna från oss som är kvar idag? Förstår inte riktig vad tanken med det är.

Varför tittar du bara på rösterna från oss som är kvar idag? Förstår inte riktig vad tanken med det är.

För att ingen ulv har åkt ut och alltså är alla kvar, därför försökte jag finna något i dom som är kvar eftersom vi med säkerhet vet att alla ulvar är kvar, det enda vi inte vet är hur många don är.

Quarter4ever tog ju väldigt mycket fokus igår och som hon gick på förstår jag om folk låser sig fast vid henne, jag menar jag gjorde det själv :o Men att en eller annan ulv tog chansen att rösta ut en god är ju troligt. :meh: Det var jag, Habina, Outofservice och BSF som röstade på Q4.

Tyckte Habinas röst på Q4 i dl2 var märklig, i och med att hon verkade misstänka FiaM mest. Är än mer osäker på Habina nu när Q4 visade sig vara god.

Outofservice har resonemang som jag ibland har svårt att följa. Är hon ond som försöker skapa resonemang hon inte själv tror på eller är hon förvirrad god?

BSF röstmotivering igår känns lite lam. Misstänker Habina, FiaM och quarter4ever (de som har röster) och väljer quarter4ever för att någonstans måste man rösta. Har tidigare funderat på om BSF tog fasta på Mirtais kommentar till Lilltess för att så misstankar om en god.

Med tanke på hur mycket fokus det blev på Q4 igår kan jag tänka mig att ulvarna kanske inte kände att de behövde vara så drivande? Det får mig att fundera på Snurrfian, som hade tankar om Q4, men sedan la en sen betydelselös röst på FiaM. Ville hon hålla en låg profil genom att inte vara med och rösta ut en god Q4?

Igår var min tanke att Q4 och/eller FiaM satt i lyan. Jag hade fel om Q4 och vet inte vad jag ska tro om FiaM. Om det var någon som blev räddad igår så tror jag det var Habina. Kan inte se att FiaM skulle ha blivit räddad. Själv la hon en uddaröst på Snurrfian. Vet inte riktigt hur man ska se på den rösten.

Kommer inte att ha någon tid att teoria mer idag. Men ska försöka avsätta lite tid ikväll för att läsa igenom och rösta.

Alltså. :o Jag var så säker på att jag skulle bli lynchad/käkad innan helgen, så jag har lyckats missa att det är helg! Är borta hela dagen, så tyvärr inte mkt aktivitet från mig idag.

Jag har skumläst och sett att många är tveksamma till min godhet. På det kan jag bara svara, varsågoda och lyncha mig så får ulvarna vinna och alla får facit om min godhet. :D

Quarter4ever tog ju väldigt mycket fokus igår och som hon gick på förstår jag om folk låser sig fast vid henne, jag menar jag gjorde det själv :o Men att en eller annan ulv tog chansen att rösta ut en god är ju troligt. :meh: Det var jag, Habina, Outofservice och BSF som röstade på Q4.

Tyckte Habinas röst på Q4 i dl2 var märklig, i och med att hon verkade misstänka FiaM mest. Är än mer osäker på Habina nu när Q4 visade sig vara god.

Outofservice har resonemang som jag ibland har svårt att följa. Är hon ond som försöker skapa resonemang hon inte själv tror på eller är hon förvirrad god?

BSF röstmotivering igår känns lite lam. Misstänker Habina, FiaM och quarter4ever (de som har röster) och väljer quarter4ever för att någonstans måste man rösta. Har tidigare funderat på om BSF tog fasta på Mirtais kommentar till Lilltess för att så misstankar om en god.

Med tanke på hur mycket fokus det blev på Q4 igår kan jag tänka mig att ulvarna kanske inte kände att de behövde vara så drivande? Det får mig att fundera på Snurrfian, som hade tankar om Q4, men sedan la en sen betydelselös röst på FiaM. Ville hon hålla en låg profil genom att inte vara med och rösta ut en god Q4?

Igår var min tanke att Q4 och/eller FiaM satt i lyan. Jag hade fel om Q4 och vet inte vad jag ska tro om FiaM. Om det var någon som blev räddad igår så tror jag det var Habina. Kan inte se att FiaM skulle ha blivit räddad. Själv la hon en uddaröst på Snurrfian. Vet inte riktigt hur man ska se på den rösten.
Betydelselös var den väl ändå inte? Jag började misstänka igår att q inte alls var ond men att jag inte heller såg det onda i habina. Å andra sidan så började jag istället fundera på om q kan ha fått meddelande från den goda lyan alternativt är att den onda lyan hoppas på att vi ska tro att q hade fått en meddelande som skulle visa att habina är ulv. Så jag vilke inte rösta på q men vågade inte heller följa henne mot habina utan valde istället att följa med cirkus som var den som kändes godast och att jag själv tyckte att fiam kändes skum. Där kan vi prata om någon som passade på att lägga en helt betydelselös röst på mig som alltid går att motivera med att jag antingen är snurrig eller inte har skrivit så mycket.

DL 1
20:27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20:42 bollen__ röstar på quarter4ever
20:45 Lilltess röstar på Blacksmithfarm
20:55 Ferrari röstar på bollen__
21:18 Habina röstar på Lilltess
21:23 Sedna röstar på Ferrari
21:24 OutOfService röstar på bollen__
21:25 FiaM röstar på Ferrari
21:27 Hedinn röstar på Ferrari
21:30 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21:30 quarter4ever röstar på Sedna
bollen__ borgmästare
Ferrari röstfifflare

DL 2
16:54 Habina röstar på quarter4ever
18:10 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
20:35 Mirtai röstar på FiaM
20:47 Lilltess röstar på Blacksmithfarm
20:52 Snurrfian röstar på Lilltess
21:25 Hedinn röstar på quarter4ever
21:25 OutOfService röstar på Lilltess
21:26 Sedna röstar på quarter4ever
21:26 FiaM röstar på Lilltess
21:28 quarter4ever röstar på Lilltess
21:30 cirkus röstar på FiaM
Lilltess Brevbärarens ättling
Hedinn Brevbärare

DL 3
17:37 cirkus röstar på FiaM
18:10 Mirtai röstar på Habina
18:51 Sedna röstar på quarter4ever
21:20 quarter4ever röstar på Habina
21:27 Habina röstar på quarter4ever
21:27 Fiam röstar på Snurrfian
21:28 OutOfService röstar på quarter4ever
21:28 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:30 Snurrfian röstar på FiaM
quarter4ever bybo

Roller kvar:
Ängel (hoppas den lyckas nu!!)
Siare (ska få sia inatt)
bybo(r)

Psykopat
ulv(ar)

Blacksmithfarm - cirkus, Lilltess, quarter4ever
cirkus - Blacksmithfarm, FiaM, FiaM
FiaM - Frerrai, Lilltess, Snurrfian
Habina - Lilltess, quarter4ever, quarter4ever
Mirtai - missar, FiaM, Habina
OutOfService - bollen__, Lilltess, quarter4ever
Sedna - Ferrari, quarter4ever, quarter4ever
Snurrfian - missar, Lilltess, FiaM

Inget käk. (hejja ängeln!)
Så. Vad får vi ut av detta?

Möjligt att habina räddades igår. Möjligen fiam men mindre troligt...

Oos ligger risigt till där. Sedan är frågan vart resterande ulvar gömmer sig?
Fiam s ströröst igår skaver.
Hmm......

NU är jag tillbaka . men bara hemma, sanerar mig och vänder. Ska på 30-års jubileum med en klass jag undervisade på universitetet. jag känner mig jättegammal.

Det har inkommit en hel del input efter NattDL - bästa är förstås att ingen gick åt. Men jag är mer säker på vissas godhet och mer säker på andras ondhet. Den som klättrat högst på min lista är Habina medan FiaM faktiskt har sjunkit tillbaka pga de tankarna jag lanserade runt henne imorse, visserligen är flera misstänksamma not henne, men mina misstankar har i allafall fallit tillbaka.

Cirkus röstar på Habina
jag tror det var henne som lyan försökte rädda igår, dessutom har hon synnerligen dålig röststatistik

Hm, jag har grubblat ett tag nu.
Kan det vara så att lyan satsar på att psykopaten är den första ulven som åker?
om de är 4st så ger det ju dem en vinstchans inatt ifall vi röstar ut psykopaten ikväll

Om det är så - Mirtai la en tidig röst på Habina igår. Och cirkus lägger en tidig röst där idag.
Igår kan Habina ha räddats.

Risken är ju att det inte räcker att få ut en ulv ikväll, utan att vi faktiskt måste få ut en vanlig ulv och inte psykopaten. Det är det värsta scenariot. Och det tänker jag nog utgå ifrån för att vara på den säkra sidan.

Hm, jag har grubblat ett tag nu.
Kan det vara så att lyan satsar på att psykopaten är den första ulven som åker?
om de är 4st så ger det ju dem en vinstchans inatt ifall vi röstar ut psykopaten ikväll

Om det är så - Mirtai la en tidig röst på Habina igår. Och cirkus lägger en tidig röst där idag.
Igår kan Habina ha räddats.

Risken är ju att det inte räcker att få ut en ulv ikväll, utan att vi faktiskt måste få ut en vanlig ulv och inte psykopaten. Det är det värsta scenariot. Och det tänker jag nog utgå ifrån för att vara på den säkra sidan.
Menar du att lyan då ska ha pratat ihop sig om att rösta ut q? Förutom Sednas röst som kom tidigt så kom resterande röster inom loppet av två minuter. Det känns som att det är lite för tydligt men visst konstigare saker har hänt. Nu menar jag inte det här som ett försvar av Habina, jag är bara tveksam till att lyan skulle outa sig på det sättet.

DL 3
17:37 cirkus röstar på FiaM
18:10 Mirtai röstar på Habina
18:51 Sedna röstar på quarter4ever
21:20 quarter4ever röstar på Habina
21:27 Habina röstar på quarter4ever
21:27 Fiam röstar på Snurrfian
21:28 OutOfService röstar på quarter4ever
21:28 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:30 Snurrfian röstar på FiaM

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 761
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka