Varulvsleken

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 062
  • Visningar Visningar 37 829
Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, jag hade en strålande idé i bilen idag - vi skulle rösta den som borgmästare som vi sen röstade på i lynchen, så slapp vi oroa oss för nån ond med extrakrafter! :idea:
Kom dock på att det inte precis var nån mening att spela om man bara letar kryphål runt reglerna/omständigheterna på det viset. :banghead:

Nä, inga sådana elakheter tack! :-P

Blir alldeles rörd över att bli vald. Känns lite som att bli vald först på idrotten. :-D

Först tänkte jag skriva ett tacktal, men jag ångrade mig när datorn lade av. ;-)

Så, tack för förtroendet, nu skall jag försöka snubbla över några onda. :-)

Det enda som jag övht har reagerat på är det faktum att Habina gick ganska hårt åt cirkus innan för att sedan inte bara tokvända utan även nominera cirkus till borgmästare. Detta gör mig lite fundersam. Kan detta vara strategispel av två ulvar?

Åh andra sidan verkar ingen annan reagera på detta :cautious:

Och jag missade att rösta! Inte ens någon bra ursäkt har jag..

Men jag hade nog också röstat på Habina. Mest eftersom hon är så himla snygg:idea:

Det enda som jag övht har reagerat på är det faktum att Habina gick ganska hårt åt cirkus innan för att sedan inte bara tokvända utan även nominera cirkus till borgmästare. Detta gör mig lite fundersam. Kan detta vara strategispel av två ulvar?

Jag vet inte om jag tycker att det var att gå särskilt hårt åt? Jag tolkade den tidiga ordväxlingen mest som skämtsam diskussion som inte hade så mycket med spelet att göra. Sen kan jag väl hålla med om att motiveringen som borgmästare är lite konstig. Men jag vet inte om en ulv skulle göra en så uppenbar röstning på en annan? Sen fastnade jag lite för det cirkus skrev om att Habina hade lätt att få röster på sig och ryka tidigt. Själv har jag ingen aning då jag inte minns spel med Habina. Men sådana spelare finns ju absolut. Bumpo är en sådan för mig, jag blir alltid misstänksam oavsett roll :p

Åh, tack @Breaktown du är också grymt snygg! *infoga kär smiley*

@TeamLundVer förstår att det kan upplevas som en tvärvändning, men jag blev så irriterad på mig själv som inte såg på cirkus med nya ögon när det var en ny lek. Sedan tror jag cirkus kunnat bli en bra borgmästare också. :-)

Jag vet inte om jag tycker att det var att gå särskilt hårt åt? Jag tolkade den tidiga ordväxlingen mest som skämtsam diskussion som inte hade så mycket med spelet att göra. Sen kan jag väl hålla med om att motiveringen som borgmästare är lite konstig. Men jag vet inte om en ulv skulle göra en så uppenbar röstning på en annan? Sen fastnade jag lite för det cirkus skrev om att Habina hade lätt att få röster på sig och ryka tidigt. Själv har jag ingen aning då jag inte minns spel med Habina. Men sådana spelare finns ju absolut. Bumpo är en sådan för mig, jag blir alltid misstänksam oavsett roll :p

Jag är inte heeeeeelt hundra procent säker på detta, men jag tror att i alla lekar jag spelat med Habina så har hon obevekligen rykt i första lynch, om och om igen... Jag vet också att hon åkte ut först i en lek jag bara läste nyss (där jag satt och nickade och tänkte, japp, jag hade också röstat på henne om jag var med), så jo: jag backar helt upp @cirkus (mfl) om att Habina är ett vandrande lynchbete...

Fast jag har klarat mig kvar till slutet i en lek. :-D @Monstermom

Nu skall jag försöka läsa igenom tråden igen och se om jag blir klokare. Eller bara äldre. ;-)

@Monstermom Nej, den onda spionen känner inte till ulvarna. Och vice versa.

Ok, nu är jag så där hyperkänslig känner jag. Men första gången reagerade jag inte på att det var sasse som svarade på frågan från monstermom, inte Niyama. Dvs jag får känslan av att sasse vet lite väl mycket om den onda spionen. Förstår ni hur jag menar???

Jag är inte heeeeeelt hundra procent säker på detta, men jag tror att i alla lekar jag spelat med Habina så har hon obevekligen rykt i första lynch, om och om igen... Jag vet också att hon åkte ut först i en lek jag bara läste nyss (där jag satt och nickade och tänkte, japp, jag hade också röstat på henne om jag var med), så jo: jag backar helt upp @cirkus (mfl) om att Habina är ett vandrande lynchbete...

Minns när hon började spela, eller åtminstone började spela efter att jag börjat spela, och hon åkte som god spelare om och om igen, och när vi väl till slut "fridlyste" henne så hon fick spela länge för första gången, då tror jag hon var ond bara för det. :banghead: Eller fick du spela länge som god också nån gång först @Habina ? ;)

Jag har också hittat hit. Och jag är väldigt osäker i borgmästarvalet och tror jag kommer köra på samma taktik som i den senaste leken vi valde borgmästare och välja en rutinerad spelare. Men eftersom jag tycker mammas, sasse och break kan lura upp mig på läktaren känns inte kul heller. Får jag rösta på LL som borgmästare? :angel:

Jag måste snart rösta. Både på borgmästare och till lynch. Jobbar mellan 16 och 21 idag.

Eftersom jag vill ha en rutinerad borgmästare så kommer jag rösta på breaktown.

Som motivering till min lynchröst så reagerade jag monstermoms reaktion på habinas kommentar om borgmästarvalet som jag tydligt såg var ett skämt och jag tycker att monstermom reagerade väl starkt så...

bumpo röstar på breaktown som borgmästare och monstermom till lynch.

1. Jag håller inte med om att det här är suspekta inlägg av bumpo.

Strålande! Här håller vi på traditioner ser jag... :meh:

Jag tycker det är jättekonstigt att komma med första misstanken och rösten i samma inlägg, för att sen lämna tråden till efter DL så det inte går att diskutera saken. Men vi har vandrat den här vägen förr, helt klart. Men jag vidhåller detsamma jag sagt då, det är väldigt suspekt beteende för mig och Bumpo kilade nu iväg uppåt på min misstankelista!

Alltså jag fattar ju att man måste rösta, att det inte är så mycket att gå på första dagen, och att man såklart har ett eget liv utanför leken (apropå det är det visst tisdag imorgon - de som spelat med mig förr har nog hört den här visan tidigare men: tisdagar är skitsvåra för mig, så jag flaggar för låg aktivitet och tidig röstning :angel:). Men en sån här misstanke-röst-adjö-kombo är så väldigt "jag slänger en pinne på myrstacken och sätter mig en bit bort och kollar vad som händer :grin:" för mig att jag inte kan bortse från det.

Så ja, Bumpo är härmed den jag har konkreta (allvarligt menade) misstankar mot nu.

Varför riktas denna misstanke endast mot bumpo? Varför inte även @Blacksmithfarm ?

Ok, nu är jag så där hyperkänslig känner jag. Men första gången reagerade jag inte på att det var sasse som svarade på frågan från monstermom, inte Niyama. Dvs jag får känslan av att sasse vet lite väl mycket om den onda spionen. Förstår ni hur jag menar???

Fast Sasse har svarat på massor av frågor från mig i den här leken.

Tack Habina :) nu blev jag lite klädsamt förlägen.

Jag vill också ha en rutinerad spelare som borgmästare som helst inte ska vara en sån som drar många misstankar till sig . Spontant säger jag Hedinn, men hon är ju inte med :arghh:

cirkus röstar på glömmerallt som borgmästare

en spelare som jag tycker både är rutinerad men inte en "bullseye" för misstankar
'

Skulle du kunna utveckla lite hur du tänker här? Varför är det positivt med en BM som inte drar misstankar till sig? Det brukar ju i regel betyda att personen glider under radarn och är svårläst, kanske inte en helt positiv egenskap om personen är ond?

@Breaktown
Flera lekar jag lekt med Habina så har hon åkt tidigt.

@TeamLundVer
Hon var siare i förra leken och hann inte sia nån alls. Och jag var ond. I en annan lek så var hon trollkarl och trollade hela tiden folk till att rösta på mig(jag var god) ...Så jag kan faktiskt förstå att hon först hakade till på mig av nån sorts gammal vana och sen insåg att det var enkelspårigt.

@Habina - intressant notering där att Sasse svarade på frågan om hur onda spionen funkar. Det behöver ju inte betyda nånting och kanske är som @Monstermom säger - Sasse har svarat på många frågor. Men som sagt värt att notera tycker jag

Minns när hon började spela, eller åtminstone började spela efter att jag börjat spela, och hon åkte som god spelare om och om igen, och när vi väl till slut "fridlyste" henne så hon fick spela länge för första gången, då tror jag hon var ond bara för det. :banghead: Eller fick du spela länge som god också nån gång först @Habina ? ;)

Ja, så var det nog! :idea:
Eller, var hon god men blev omtrollad? Det ringer några klockor i alla fall...

'

Skulle du kunna utveckla lite hur du tänker här? Varför är det positivt med en BM som inte drar misstankar till sig? Det brukar ju i regel betyda att personen glider under radarn och är svårläst, kanske inte en helt positiv egenskap om personen är ond?

För att om den är god så är risken att goda röstar ut den (med hjälp på traven några onda antagligen).

Här förstår jag inte hur du tänker. Sasse har sannolikt varit med i många lekar där det funnits en ond spion, detvore ju snarare väldigt märkligt om Sasse inte visste hur rollen fungerar?

Givetvis finns det fall där rollerna fungerar annorlunda i någon lek men då brukar det ju skrivas ut i rollbeskrivningen.

Hon var osäker på om hon skulle hinna in igen, och röstade därför på en gång. Så det är inte alls säkert att hon kommer in innan DL.

Aha, när jag skrev mitt inlägg så gick jag tillbaka och läste @Blacksmithfarm s inlägg igen eftersom jag hade för mig att hon gjort samma sak, men det gick tydligen för hastigt och jag missade den översta biten och tog fasta på "Återkommer så fort jag hinner med :)", vilket gjorde att jag inte tog med henne. Men du har helt rätt, och jag anser absolut att det är lika illa vem som än gör det.

Dock ska jag väl i ärlighetens namn säga att jag blev ganska less på att precis samma sak hände igen med Bumpo som vi stångats om förr (möjligen tog jag det även som något av en provokation, vilket kanske kan förklaras om än inte ursäktas med att jag för en gångs skull tappat 100% av mitt tålamod idag i en helt annan tråd, något jag inte är van vid...), så det är möjligt att jag inte brydde mig om att titta tillräckligt noga på Blacksmithfarms inlägg. Det var i så fall en svaghet av mig, men det är ju bra att du påpekade det i alla fall (även om det svider lite :o)...

Så jo, Bumpo och Blacksmithfarm då, som mina mest misstänkta.

För att om den är god så är risken att goda röstar ut den (med hjälp på traven några onda antagligen).

Hur ser du på risken att den, om den är ond, inte åker ut för att den inte blir misstänkt då? För det känns som en större risk imo?

Jag reagerar lite på detta inlägg eftersom jag inte tycker att Habina "gick ganska hårt åt" cirkus till att börja med. Så den omskrivningen gör mig lite fundersam till TLVs ärlighet.

Jag tycker inte att det är konstigt. Tycker att det är rätt typiskt Sasse att svara om hon vet, oavsett vilken roll hon har.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 736
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 755
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden