Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, av rädsla att missa borgmästar-DL annars då jag ska ge upp och gå och lägga mig en stund så:

Caisa röstar på Sasse som borgmästare för att hon brukar vara skarp och förhoppningsvis kan förvalta rollen väl.

Eftersom jag hoppas kunna sova inatt med kommer jag definitivt komma in i bra tid innan DagDL. ;)

Jag är här!

Har jobbat och nu är jag halvdöd men börjar vakna till liv igen. Jag tycker att det är väldigt svårt att välja en nominering till borgmästare. Som någon annan sa, man vill ju gärna rösta på erfarna deltagare. Däremot vill jag inte heller rösta på spelare som jag vet kan lura mig gul och blå. Caisa brukar vara med på den listan, där är också Monstermom och Mammas. Sasse brukar ibland gå att läsa, detsamma gäller för Habina och glömmerallt.

Av dessa så är det faktiskt Habina som brukar vara duktig på att hitta onda (när hon får överleva första lynch :angel:) så min röst hamnar där.

Mumorsan röstar på Habina som borgmästare

@Blacksmithfarm @Killaloe jag tycker inte att jag sagt emot mig själv. Jag tycker att jag var tydlig med hur jag tänkt angående borgmästaren. Jag vet med mig att de kan lura upp mig på läktaren men jag tycker också att de är bra och skickliga spelare.

Ouch, du har liksom fått för dig att jag är ond redan NU?

Jag kan ju säga som så att min största utmaning i hela ulvspelandet är att försöka att inte snöa in och inte fastna på en spelare och sen liksom tolka in en massa skumiteter i vad den skriver.

Jag *vet* ju att Habina kan spela så att många blir misstänksamma mot henne och hon ryker tidigt, men att liksom redan idag börja vädja till oss genom sitt dåliga record med tidiga utröstningar känns som en farlig väg att gå.

Det är precis det jag INTE vill göra, Cirkus. Jag måste försöka tänka dig neutral tills vidare. Minns när jag snöade in totalt som trollkarl och fick alla att rösta på dig. :o

Nädå, det är helt okej att rösta ut mig om jag skriver skumma saker. :p Vissa gånger när jag skrivit saker hade jag nog själv röstat ut mig. :angel:

Tack snälla LL för att du ändrat vanliga DL.

Jag har lite brådis just nu. Men jag kör på som jag gjort i typ alla tidigare lekar där vi ska utse en borgmästare. Sasse röstar på Breaktown för att jsg vill ha en rutinerad spelare som är duktig på att hitta onda.

Kan förklara ytterligare när jag kommer tillbaka från träningen.

glömmerallt röstar på Killaloe som borgmästare

Jag tycker det är svårt att redan nu gissa vem som är god så jag väljer att lägga min röst på någon som är mycket rutinerad och som jag tycker brukar komma med många bra teorier då hon är god.

Jag måste snart rösta. Både på borgmästare och till lynch. Jobbar mellan 16 och 21 idag.

Eftersom jag vill ha en rutinerad borgmästare så kommer jag rösta på breaktown.

Som motivering till min lynchröst så reagerade jag monstermoms reaktion på habinas kommentar om borgmästarvalet som jag tydligt såg var ett skämt och jag tycker att monstermom reagerade väl starkt så...

bumpo röstar på breaktown som borgmästare och monstermom till lynch.

Strålande! Här håller vi på traditioner ser jag... :meh:

Jag tycker det är jättekonstigt att komma med första misstanken och rösten i samma inlägg, för att sen lämna tråden till efter DL så det inte går att diskutera saken. Men vi har vandrat den här vägen förr, helt klart. Men jag vidhåller detsamma jag sagt då, det är väldigt suspekt beteende för mig och Bumpo kilade nu iväg uppåt på min misstankelista!

Alltså jag fattar ju att man måste rösta, att det inte är så mycket att gå på första dagen, och att man såklart har ett eget liv utanför leken (apropå det är det visst tisdag imorgon - de som spelat med mig förr har nog hört den här visan tidigare men: tisdagar är skitsvåra för mig, så jag flaggar för låg aktivitet och tidig röstning :angel:). Men en sån här misstanke-röst-adjö-kombo är så väldigt "jag slänger en pinne på myrstacken och sätter mig en bit bort och kollar vad som händer :grin:" för mig att jag inte kan bortse från det.

Så ja, Bumpo är härmed den jag har konkreta (allvarligt menade) misstankar mot nu.

Oj, nu blir jag generad här. Jag känner att jag plötsligt måste leva upp till ett rykte om att hitta onda. Hm... Jag som mest brukar förvirra mig omkring och snubbla över dem av misstag. :p

Har velat lite kring borgmästarvalet sedan i förmiddags och känner att jag måste våga lita på cirkus. Tycker att cirkus hittills har skrivit vettigt i den här tråden och även om jag funderade på mammas först, så har jag inte sett så mycket av henne ännu. Snöar lätt in på att cirkus är ond, men jag har inga faktiska belägg för det ännu och en borgmästare behöver vara någon som har lite känsla för leken. Vilket jag tycker cirkus har, oavsett om rollen är god eller ond. Taktisk och lite klurig skulle jag nog säga. Så Habina röstar på cirkus till borgmästare.

Till DL måste jag fundera några varv till. Tycker ingen sticker ut särskilt mycket, bumpos resonemang förstod jag och det är inget som behöver antyda ondhet, utan ett försök att välja en kunnig borgmästare.

Känns svårt att välja någon att rösta på som borgmästare inom en timma. Skulle vilja se mer från allihopa..

Känner faktiskt inte för att rösta på en helrutinerad spelare som Sasse, Mammas m.fl eftersom dom är svåra att tyda. Habina och cirkus brukar däremot kunna snöa in sig på bara en person och då blir det lättare, iaf för mig att se om dom verkligen letar onda eller griper efter halmstrån.
Bumpo är ju en spelare som inte är jätteaktiv vare sig hon är ond eller god. Hon brukar ju titta in och skriva en hel del inlägg vid ett tillfälle för att sedan försvinna ett tag. Vilket gör att jag inte vill rösta på henne för en borgmästare borde kunna vara aktiv vid varenda DL för bästa chans att få utnyttja sin extra röst efter vad som hänt i tråden. Mycket aktivitet sker ju precis innan DL.
Får fundera ett varv till!

Vilket gör att jag inte vill rösta på henne för en borgmästare borde kunna vara aktiv vid varenda DL för bästa chans att få utnyttja sin extra röst efter vad som hänt i tråden. Mycket aktivitet sker ju precis innan DL.
Får fundera ett varv till!

Fast bara så jag inte missförstått något här. Borgmästaren har väl mer en vågmästarroll än en extra röst? Dvs om det står 3 röster på mig och 3 röster på hedinn, så går borgmästaren in och bestämmer vem av oss som ryker?

Tack Habina :) nu blev jag lite klädsamt förlägen.

Jag vill också ha en rutinerad spelare som borgmästare som helst inte ska vara en sån som drar många misstankar till sig . Spontant säger jag Hedinn, men hon är ju inte med :arghh:

cirkus röstar på glömmerallt som borgmästare

en spelare som jag tycker både är rutinerad men inte en "bullseye" för misstankar

Jösses, det är ju faktiskt rätt så snart som vi måste rösta till borgmästare! :eek:

Jag sällar mig till "vill inte ha en som är alltför lurig!", helt enkelt för att en väldigt slipad spelare redan har för mycket styrkor och jag är betydligt mer bekymrad av tanken på en ond "superspelare" som borgmästare till råga på allt, än en god "vanlig" spelare som kanske inte har 100% koll på hur rollen ska utnyttjas maximalt...

Jag funderar lite mellan @Habina , @TeamLundVer , @cirkus & @Matmissbrukaren , helt enkelt för att dessa spelare brukar tänka väldigt annorlunda än jag och se leken från ett annat håll - och jag har varit borgmästare en gång, och jäkla lost jag var! Kanske nån som funkar annorlunda än jag kan få mer rätsida på det. :p

Jag tror faktiskt jag håller mig till Habina som jag tänkte först ändå. Hon har liksom förtjänat det, eller nåt. Lång och trogen tjänst (som 1st i lynchen):
Monstermom röstar på Habina som borgmästare.

Haha, det hade varit något @cirkus , borgmästaren kan väljas bland alla bukes medlemmar. ;)

Jag tror jag måste göra en lista över alla röstningar nu, känner hur det bara snurrar i huvudet. Speciellt som några har röstat till DL redan.

Fast bara så jag inte missförstått något här. Borgmästaren har väl mer en vågmästarroll än en extra röst? Dvs om det står 3 röster på mig och 3 röster på hedinn, så går borgmästaren in och bestämmer vem av oss som ryker?

Jo, borgmästaren avgör. Om borgmästaren har röstat på en där det står lika, då ryker den automatiskt som borgmästaren röstat på. Därav vikten att lägga sin röst rätt, och har följt hela leken.

Därav är Bumpo inte ett alternativ för mig.

Är det så det är? Jg har för mig att när jag var borgmästare hade jag både en extra röst plus att om det var lika så vägde min röst tyngre... Eller nåt? :o

Borgmästare
Bumpo nominerar breaktown
TeamLundVer nominerar Habina
Blacksmithfarm nominerar glömmerallt
Caisa nominerar Sasse
Mumorsan nominerar Habina
Sasse nominerar Breaktown
glömmerallt nominerar Killaloe
Habina nominerar cirkus
cirkus nominerar glömmerallt
Monstermom nominerar Habina

Fyra kvar att rösta, en halvtimme till DL!

Puh, var tvungen att jobba på jobbet det första jag gjorde! :eek: ;) Men nu är jag här! :)

Jag funderar på vilka jag har lekt med såpass mycket att jag är bekant med deras sätt, men ändå en som jag känner att jag inte sitter med förestående ångestattack när jag funderar över om personen är god eller ond. Och den som passar bäst in på det i den här leken är Killaloe, därför: Mammas röstar på Killaloe till borgmästare

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar