Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, borgmästaren avgör. Om borgmästaren har röstat på en där det står lika, då ryker den automatiskt som borgmästaren röstat på. Därav vikten att lägga sin röst rätt, och har följt hela leken.

Därav är Bumpo inte ett alternativ för mig.

Nu har mitt internet lagt av, så jag testar att skriva från mobilen. Skippar dock smileys...

Om vi då säger att hedinn är borgmästare och röstar på mig, men det istället blir lika mellan LindgrenV och Jeffery, då blir det alltså lottning? Jag förstod det som att LL då frågade hedinn vem av LindgrenV och Jeffery hon ville välja?

Nu har mitt internet lagt av, så jag testar att skriva från mobilen. Skippar dock smileys...

Om vi då säger att hedinn är borgmästare och röstar på mig, men det istället blir lika mellan LindgrenV och Jeffery, då blir det alltså lottning? Jag förstod det som att LL då frågade hedinn vem av LindgrenV och Jeffery hon ville välja?

Så som BM fungerat tidigare så har det blivit lottning om BM röstat på någon annan än de som har flest röster.

Borgmästare
Bumpo nominerar breaktown
TeamLundVer nominerar Habina
Blacksmithfarm nominerar glömmerallt
Caisa nominerar Sasse
Mumorsan nominerar Habina
Sasse nominerar Breaktown
glömmerallt nominerar Killaloe
Habina nominerar cirkus
cirkus nominerar glömmerallt
Monstermom nominerar Habina
Mammas nominerar Killaloe

Habina 3
Breaktown 2
Killaloe 2
Glömmerallt 2
Sasse 1
Cirkus 1

Tre kvar att rösta?

Nej, får lägga min röst nu och hinner inte svara på några frågor till mig innan. Min man sitter i luren. Han är i Luxembourg på jobb så vi måste prata nu om vi ska prata mer på ett dygn.

Iaf, Matmissbrukaren röstar på Cirkus som borgmästare

För att jag tycker om hennes sätt att spela och får som oftast fram sina tankar på ett bra vis och jag gillar hennes sätt att resonera kring spelarna med hennes tankar.

Jag är, precis som så många andra, inne på att jag vill ha en rutinerad spelare som BM. Dock känns det bättre för mig när det inte är någon som lurar mig totalt (I typ varje lek oavsett deras roll) och hellre få någon som jag tycker resonerar vettigt och begripligt. Därför kommer min röst att hamna på Blacksmithfarm eftersom jag tycker att hon kommer med mycket vettigt, men även utan att det blir för svårtolkat för det mesta :)

Killaloe röstar på Blacksmithfarm till BM

Det verkar ju vara väldigt viktigt att alla goda i varje fall röstar och inte låter bli bara för att man är osäker! annars måste det ju vara jättelätt för elakingarna att rösta fram en av dem?

Det här skaver lite. Låter som en dold godförklaring och det reagerar jag alltid på, speciellt så här tidigt i leken.

Inlägget av glömmerallt är alltså det som matmissbrukaren reagerar på. Och nja, mms inlägg skaver lite för mig faktiskt. Kan vara att jag inte ser det misstänkta i gas inlägg alls men som sagt, lite väl..... ah jag vet inte, som att hon gör samma sak själv på något vis? Alltså om gas kommentar är att dolt godförklara sig själv så känns det som att misstänka andra är att dolt godförklara sig själv det med?

Inlägget av glömmerallt är alltså det som matmissbrukaren reagerar på. Och nja, mms inlägg skaver lite för mig faktiskt. Kan vara att jag inte ser det misstänkta i gas inlägg alls men som sagt, lite väl..... ah jag vet inte, som att hon gör samma sak själv på något vis? Alltså om gas kommentar är att dolt godförklara sig själv så känns det som att misstänka andra är att dolt godförklara sig själv det med?

Fast... Om att misstänka andra är en godförklaring så kan vi nog släppa hela begreppet? :confused:
Jag misstänker alltid alla, är jag superond då som godförklarar mig själv så extremt...?

Fast... Om att misstänka andra är en godförklaring så kan vi nog släppa hela begreppet? :confused:
Jag misstänker alltid alla, är jag superond då som godförklarar mig själv så extremt...?

Fast alltså, jag tycker att glömmerallts kommentar var i paritet med att misstänka andra, godförklaring-av-sig-själv-mässigt alltså.

Jag tycker inte att vi ska sluta misstänka andra, vore rätt trist då. :D

Fast alltså, jag tycker att glömmerallts kommentar var i paritet med att misstänka andra, godförklaring-av-sig-själv-mässigt alltså.

Jag tycker inte att vi ska sluta misstänka andra, vore rätt trist då. :D

Haha, jag hade en strålande idé i bilen idag - vi skulle rösta den som borgmästare som vi sen röstade på i lynchen, så slapp vi oroa oss för nån ond med extrakrafter! :idea:
Kom dock på att det inte precis var nån mening att spela om man bara letar kryphål runt reglerna/omständigheterna på det viset. :banghead:

Ni ha utsett Habina till borgmästare!

Borgmästare
Bumpo nominerar breaktown
TeamLundVer nominerar Habina
Blacksmithfarm nominerar glömmerallt
Caisa nominerar Sasse
Mumorsan nominerar Habina
Sasse nominerar Breaktown
glömmerallt nominerar Killaloe
Habina nominerar cirkus
cirkus nominerar glömmerallt
Monstermom nominerar Habina
Mammas nominerar Killaloe
Matmissbrukaren nominerar Cirkus
Killaloe nominerar Blacksmithfarm

Petar på @Breaktown som inte röstade.

DagDL 22.00

Lynch dag 1
Bumpo röstar på monstermom
Blacksmithfarm röstar på bumpo

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar