Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sasse och övriga: vad menar ni med twistlek? Känns som betydelsen har börjat bli lite fler specialförmågor? När jag skriver twistlek menar jag typ nåt helt oväntat stoppar LL in mitt i leken eller nåt helt hopplöst (alla kan trolla :p). Alltså jag tycker inte varken du eller Myrten brukar ha så twistade lekar, vanligtvis.

Då blir det ju ingen lek nästa vecka :(
Ni kan ju köra en lek emellan :)
@Sasse och övriga: vad menar ni med twistlek? Känns som betydelsen har börjat bli lite fler specialförmågor? När jag skriver twistlek menar jag typ nåt helt oväntat stoppar LL in mitt i leken eller nåt helt hopplöst (alla kan trolla :p). Alltså jag tycker inte varken du eller Myrten brukar ha så twistade lekar, vanligtvis.
Vi kan kalla det lite mer avancerat än de vanliga/enklare lekarna som förekommer ibland. Mer specialroller (eventuellt nya roller), fler sidor än två, eller diverse annat som kan ske under lekens gång. Jag tänker väl inte ha några överraskningar som inte redan står med i inledningen på leken. Men där det kan hända saker som gör att man får tänka om/fundera lite extra är hur jag rent generellt definierar twistlek.

Du tänker aldrig låta mig glömma trollkarlsleken va? :p

Vi kan kalla det lite mer avancerat än de vanliga/enklare lekarna som förekommer ibland. Mer specialroller (eventuellt nya roller), fler sidor än två, eller diverse annat som kan ske under lekens gång. Jag tänker väl inte ha några överraskningar som inte redan står med i inledningen på leken. Men där det kan hända saker som gör att man får tänka om/fundera lite extra är hur jag rent generellt definierar twistlek.

Du tänker aldrig låta mig glömma trollkarlsleken va? :p

Jag älskar ju specialroller och att fundera över hur olika saker kan påverka, så jag började ana att twistat nuförtiden kanske inte är så twistat.
Detta
"Jag tänker väl inte ha några överraskningar som inte redan står med i inledningen på leken."
Är väl det jag tycker är viktigast. Sen kan ju såklart saker hända (regelbrott, avhopp) som måste kompenseras. Men jag vill ha förutsättningarna klara liksom.

Nej :angel: Vissa saker glöms aldrig, fråga @Hedinn :D

Vi får ha en lista för oss som vill hinna med en lek innan dess också!

JA! Men vet inte om det går att få ihop tillräckligt med folk? En LL som kan ha en liten enkel lek innan borde väl gå att skaka fram?

Nästa vecka kan jag leka, veckan efter har jag inlämningar och ska in till stan osv så jag borde inte leka då :(

Det var bara så att alla kunde trolla, och om två personer trollade samma person blev det ingen trollning alls av den personen. Problemet blev ju att ulvarna såklart samordnade sina trollningar och dessutom visste vilka de ville lyncha, så goda hade inte en chans. Jag hade precis börjat leka och fattade ingenting. Jag skulle leta onda men även om jag hittade en ond (vilket jag inte gjorde) skulle jag ju aldrig få rösta på den eftersom ulvarna trollade mig hela tiden :arghh:. Jag lyckades trolla en ond - att rösta på en god...

I efterhand är det kul iaf :D

Jag älskar ju specialroller och att fundera över hur olika saker kan påverka, så jag började ana att twistat nuförtiden kanske inte är så twistat.
Detta
"Jag tänker väl inte ha några överraskningar som inte redan står med i inledningen på leken."
Är väl det jag tycker är viktigast. Sen kan ju såklart saker hända (regelbrott, avhopp) som måste kompenseras. Men jag vill ha förutsättningarna klara liksom.

Nej :angel: Vissa saker glöms aldrig, fråga @Hedinn :D
Men absolut - händer det något helt otippat mitt i leken är det på grund av kompensation. Alternativt om jag vill roa mig själv :angel: (Men som inte påverkar leken i stort).

Jag skulle tro att jag kommer göra en repris på en lek som jag redan hållit, för att underlätta för mig själv om jag inte har tid att göra något nytt. Kan alltid länka till de lekarna jag funderar på senare.

Det var bara så att alla kunde trolla, och om två personer trollade samma person blev det ingen trollning alls av den personen. Problemet blev ju att ulvarna såklart samordnade sina trollningar och dessutom visste vilka de ville lyncha, så goda hade inte en chans. Jag hade precis börjat leka och fattade ingenting. Jag skulle leta onda men även om jag hittade en ond (vilket jag inte gjorde) skulle jag ju aldrig få rösta på den eftersom ulvarna trollade mig hela tiden :arghh:. Jag lyckades trolla en ond - att rösta på en god...

I efterhand är det kul iaf :D
Låter spännande :rofl: så galna idéer har inte ens jag (iallafall inte som jag vågar använda :angel:). Önskade jag hade varit med.

Jag leker gärna tidigare också, bara den inte startar idag eller imorgon :p Eller jo den kan få starta imorgon men jag kommer inte att kunna tänka innan måndag. :D

Låter spännande :rofl: så galna idéer har inte ens jag (iallafall inte som jag vågar använda :angel:). Önskade jag hade varit med.
Som ond var det säkert roande (fast inte så utmanande) men som god fick man ju aldrig rösta på den man ville. Och trollningen skedde ju vid nattdl så om man trollade nån att rösta som man ville så blev det ändå bara nån udda röst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 391
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 296
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 118
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 730
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V