Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men varför skulle folk då göra det i anonyma lekar?

Alltså, inte vet jag! Jag ville inte svara på @Mammas inlägg i leken eftersom jag inte deltog. Därav tog jag upp det efter leken. Jag tänkte att i en vanlig lek blir det rätt uppenbart om nån trollar, det blir inte lika tydligt i en anonym lek eftersom alla har nya nick.

Alltså, inte vet jag! Jag ville inte svara på @Mammas inlägg i leken eftersom jag inte deltog. Därav tog jag upp det efter leken. Jag tänkte att i en vanlig lek blir det rätt uppenbart om nån trollar, det blir inte lika tydligt i en anonym lek eftersom alla har nya nick.
Det förutsätter ju att nån sitter och har järnkoll på varenda lek som läggs upp- och ser sin chans när den kommer?
Troll finns överallt i cybervärlden, det går det aldrig att gardera sig emot
Som sagt risken finns i varje lek , jag har svårt att se att ett troll blir mindre uppenbart i en anonym lek än i en vanlig egentligen
avd "det som ser ut som ett ulv/troll är en ulv troll)

Hela konceptet bygger på ärlighet, det är lätt att fuska och det går inte att kontrollera. Vi får lita på varandra annars kan vi lika gärna sluta med lekarna.

Visst bygger lekarna på tillit till att folk inte fuskar, men det är ändå något som är värt att fundera över och diskutera kring tycker jag. Typ som en lek, en vrider och vänder på det tills en inte kan komma med nya infallsvinklar. :p nej men det är alltid utvecklande med en diskussion kring sådana här frågor tycker jag. Om inte för att göra det tydligt för alla att vi har en fuskar-inte-norm i lekarna. :)

Visst bygger lekarna på tillit till att folk inte fuskar, men det är ändå något som är värt att fundera över och diskutera kring tycker jag. Typ som en lek, en vrider och vänder på det tills en inte kan komma med nya infallsvinklar. :p nej men det är alltid utvecklande med en diskussion kring sådana här frågor tycker jag. Om inte för att göra det tydligt för alla att vi har en fuskar-inte-norm i lekarna. :)
absolut diskussion välkomnar jag:)

Om LL inte känner till originalnicken kan ju någon anmäla två anonyma nick, som då kan få vilka roller som helst som inte är anpassade att funka som dubbelnick.

Att LL skulle delta i leken hade jag inte ens tänkt på, men med tanke på att du tar upp det så tja, finns säkert någon som skulle kunna göra det.

jag lever efter nån sorts lekkodex - det kanske är tramsigt - men till exempel så slutar jag med PM konversationer i andra ämnen med andra lekdeltagare till leken är slut. Eller om jag råkar hamna med i lyans PM fast jag inte är i lyan så kniper jag käft (har bara hänt en gång i min andra lek). OM någon skulle välja att spela med ett anonymt nick och jag vet vem det är så skulle jag aldrig avslöja det.

Puffar upp1
Vill även säga att jag kom på att jag och maken har bröllopsdag på lördag = lite aktivitet om jag lever tills dess och om vi kommit igång. :)

LL: Gabby_Ossi, Tema: Hunger Games - The Quarter Quell

1. cirkus
2. Mirtai
3. Lobelia
4. EmmaN
5. bollen__
6. Habina
7. Klara
8. Emtherlia
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.

*Viktigt meddelande från The Capitol*

Det börjar nu dra ihop sig mot de 75:e årliga Hungerspelen, och det har blivit dags för President Snow att läsa upp kortet med de speciella regler som gäller för årets "Quarter Quell". Obligatorisk tittning för hela Panem!

Och glöm inte anmäla er :angel:
Blir det lottning bland alla som nånsin skrivit i tråden om inte tillräckligt anmäler sig snart? I sann Hunger Games anda :angel:

pust och stön fotograferingen av huset avklarat. Helgens planer har jag svårt att se att de inte ska gå att kombinera med ulvlek:D, misstänker att det finns förståelse för regelbundna toalett besök om inte annat :angel:
Men kommer inte vara med i samma omfattning som vanligt fram till sö iaf då jag är bortrest fre-sö så fram tills dess är jag nog mest på telefonen dessutom om nu leken ens hinner starta under den tiden. :idea:

1. cirkus
2. Mirtai
3. Lobelia
4. EmmaN
5. bollen__
6. Habina
7. Klara
8. Emtherlia
9. quarter4ever
10.
11.
12.
13.
14.
15.

@Gabby_Ossi, hur mycket aktivitet kommer du att kräva? Är inte helt säker på var jag har lagt USB-Stickan till mitt internet :o och en lek helt på mobilen innebär nog att inläggen blir ganska få och korta... :banghead:

@Gabby_Ossi, hur mycket aktivitet kommer du att kräva? Är inte helt säker på var jag har lagt USB-Stickan till mitt internet :o och en lek helt på mobilen innebär nog att inläggen blir ganska få och korta... :banghead:

Jag är nog ganska tillåtande sålänge man hinner rösta och gärna kommer med något mer inlägg också under dagen. Bra såklart också om man kan bemöta om någon kommer med frågeställningar, men kräver ingen genomgång av alla spelare varje dag i alla fall.

1. cirkus
2. Mirtai
3. Lobelia
4. EmmaN
5. bollen__
6. Habina
7. Klara
8. Emtherlia
9. quarter4ever
10. FiaM
11.
12.
13.
14.
15.

Jag är nog ganska tillåtande sålänge man hinner rösta och gärna kommer med något mer inlägg också under dagen. Bra såklart också om man kan bemöta om någon kommer med frågeställningar, men kräver ingen genomgång av alla spelare varje dag i alla fall.
Det ska jag nog klara och förhoppningsvis hittar jag stickan snart... O_o

Är det vanligt förekommande? Det är ju riktigt tråkigt om det är medvetet gjort.

Ingen aning. Med "riggade" menade jag att balansen är anpassade efter hur duktig LL anser att lyan blev, så om LL anser att det blev duktiga spelare i lyan så får de det svårare. Jag tycker inte det är LLs sak att sitta och bedöma hur duktiga folk är, och jag har ingen lust att "straffas" för att nån anser att jag är duktig. Det blir ju jättetråkigt att leka, som god käkas jag alltid och om jag då blir ond vill jag inte att fördelningen ska vara så skev att det blir nästan omöjligt att vinna.

Nu har ju detta varit uppe för diskussion och jag vet bara en LL som gjort så, flera har sagt att de inte tycker det är okej så jag hoppas att det inte kommer ske igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 490
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar