Men varför skulle folk då göra det i anonyma lekar?Javisst, men det är väl lättare att upptäcka troll då. Tror ju knappast att nån gammal deltagare gör så.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men varför skulle folk då göra det i anonyma lekar?Javisst, men det är väl lättare att upptäcka troll då. Tror ju knappast att nån gammal deltagare gör så.
Men varför skulle folk då göra det i anonyma lekar?
Det förutsätter ju att nån sitter och har järnkoll på varenda lek som läggs upp- och ser sin chans när den kommer?Alltså, inte vet jag! Jag ville inte svara på @Mammas inlägg i leken eftersom jag inte deltog. Därav tog jag upp det efter leken. Jag tänkte att i en vanlig lek blir det rätt uppenbart om nån trollar, det blir inte lika tydligt i en anonym lek eftersom alla har nya nick.
Hela konceptet bygger på ärlighet, det är lätt att fuska och det går inte att kontrollera. Vi får lita på varandra annars kan vi lika gärna sluta med lekarna.Alltså, inte vet jag! Jag ville inte svara på @Mammas inlägg i leken eftersom jag inte deltog. Därav tog jag upp det efter leken. Jag tänkte att i en vanlig lek blir det rätt uppenbart om nån trollar, det blir inte lika tydligt i en anonym lek eftersom alla har nya nick.
absolut diskussion välkomnar jagVisst bygger lekarna på tillit till att folk inte fuskar, men det är ändå något som är värt att fundera över och diskutera kring tycker jag. Typ som en lek, en vrider och vänder på det tills en inte kan komma med nya infallsvinklar. nej men det är alltid utvecklande med en diskussion kring sådana här frågor tycker jag. Om inte för att göra det tydligt för alla att vi har en fuskar-inte-norm i lekarna.
Om LL inte känner till originalnicken kan ju någon anmäla två anonyma nick, som då kan få vilka roller som helst som inte är anpassade att funka som dubbelnick.
Att LL skulle delta i leken hade jag inte ens tänkt på, men med tanke på att du tar upp det så tja, finns säkert någon som skulle kunna göra det.
Blir det lottning bland alla som nånsin skrivit i tråden om inte tillräckligt anmäler sig snart? I sann Hunger Games anda*Viktigt meddelande från The Capitol*
Det börjar nu dra ihop sig mot de 75:e årliga Hungerspelen, och det har blivit dags för President Snow att läsa upp kortet med de speciella regler som gäller för årets "Quarter Quell". Obligatorisk tittning för hela Panem!
Och glöm inte anmäla er
Är det vanligt förekommande? Det är ju riktigt tråkigt om det är medvetet gjort.Sen trodde jag inte heller att det förekom att LL "riggade" lekar, men det gjorde det ju.
Blir det lottning bland alla som nånsin skrivit i tråden om inte tillräckligt anmäler sig snart? I sann Hunger Games anda
@Gabby_Ossi, hur mycket aktivitet kommer du att kräva? Är inte helt säker på var jag har lagt USB-Stickan till mitt internet och en lek helt på mobilen innebär nog att inläggen blir ganska få och korta...
Det ska jag nog klara och förhoppningsvis hittar jag stickan snart...Jag är nog ganska tillåtande sålänge man hinner rösta och gärna kommer med något mer inlägg också under dagen. Bra såklart också om man kan bemöta om någon kommer med frågeställningar, men kräver ingen genomgång av alla spelare varje dag i alla fall.
Är det vanligt förekommande? Det är ju riktigt tråkigt om det är medvetet gjort.
LL: Gabby_Ossi, Tema: Hunger Games - The Quarter Quell
1. cirkus
2. Mirtai
3. Lobelia
4. EmmaN
5. bollen__
6. Habina
7. Klara
8. Emtherlia
9. quarter4ever
10. FiaM
11. Koppen