Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om LL inte känner till originalnicken kan ju någon anmäla två anonyma nick, som då kan få vilka roller som helst som inte är anpassade att funka som dubbelnick.

Att LL skulle delta i leken hade jag inte ens tänkt på, men med tanke på att du tar upp det så tja, finns säkert någon som skulle kunna göra det.
Alltså jag är allergisk mot all typ av fusk och det förutsätter jag att andra också är. Det förtar ju tjusningen med det hela?
Det är en sak med givna saker man kan få reda på saker iom roller i leken, det hör till
Men att fuska på riktigt det tycker jag är oerhört konstigt att någon skulle vilja om man nu är road av att delta i ulvlekar?
Jag har mycket svårt att se någon som deltagit sedan jag började göra det faktiskt!!

Varför så cynsik? och förutsätta att alla vill få fördelar på det ena eller andra sättet?
Jag vet med 100% säkerhet att @EttNyttNick inte på något sätt deltagit på "falska" premisser, och det känns som en väldigt tråkig stil av dig att insinuera att det skulle vara möjligt/ troligt/ något som nån skulle vilja göra

Hade ingen lust och vill bara vara med i lekar där man får veta vad som hänt efteråt + inga omvandlingar.
i denna leken har man fått veta allt som hänt och det var i förväg annonserat att inga omvandlingar skulle ske
Men att just inte få veta vilka som är med- är det jobbigt, eller avgörande för leken? Anonyma leken uppkom just för att så många ( inte minst du!) tycker att det är si eller så pga vem man är , så det var ett experiment att se hur det skulle bli om alla var "nya"

Alltså jag är allergisk mot all typ av fusk och det förutsätter jag att andra också är. Det förtar ju tjusningen med det hela?
Det är en sak med givna saker man kan få reda på saker iom roller i leken, det hör till
Men att fuska på riktigt det tycker jag är oerhört konstigt att någon skulle vilja om man nu är road av att delta i ulvlekar?
Jag har mycket svårt att se någon som deltagit sedan jag började göra det faktiskt!!

Varför så cynsik? och förutsätta att alla vill få fördelar på det ena eller andra sättet?
Jag vet med 100% säkerhet att @EttNyttNick inte på något sätt deltagit på "falska" premisser, och det känns som en väldigt tråkig stil av dig att insinuera att det skulle vara möjligt/ troligt/ något som nån skulle vilja göra

Öh, va? Nu får du väl ge dig. Har inte insinuerat någonting om EttNyttNick, ni skriver ju att ni vet vem det är. Jag har diskuterat eventuella problem, ett som någon tog upp redan i början av leken (och jag var som sagt inte ens med!).

i denna leken har man fått veta allt som hänt och det var i förväg annonserat att inga omvandlingar skulle ske
Men att just inte få veta vilka som är med- är det jobbigt, eller avgörande för leken? Anonyma leken uppkom just för att så många ( inte minst du!) tycker att det är si eller så pga vem man är , så det var ett experiment att se hur det skulle bli om alla var "nya"

Ja, men det var en lek tidigare där inga omvandlingar skulle ske men så var det tvunget att ske pga regelbrott men efter leken fick vi aldrig ens veta vad det handlade om för regelbrott. Jag vill ha logiska lekar, och måste förutsättningarna förändras pga regelbrott så tycker jag det ska vara med i sammanfattningen efteråt. Annars kan ju lite vad som helst hända utan nån logik alls.

Att inte veta vilka folk är har ju inte med detta att göra överhuvudtaget.

du skrev så här:
Vet inte om det här med anonyma nick känns som en bra grej att fortsätta med, risken finns ju som nån skrev i början av leken att nån skaffar två nick och deltar med utan LLs vetskap.
och visst du hänvisar till att nån annan tagit upp det- noterat!
Men jag tycker att det är tråkigt att anta att det faktiskt ÄR något nån öht kan tänkas vilja göra? Du menar ju på att det inte är en bra grej att fortsätta med? Så därför tog jag det som något du själv tyckte?

Om LL inte känner till originalnicken kan ju någon anmäla två anonyma nick, som då kan få vilka roller som helst som inte är anpassade att funka som dubbelnick.

Att LL skulle delta i leken hade jag inte ens tänkt på, men med tanke på att du tar upp det så tja, finns säkert någon som skulle kunna göra det.
Jag håller med dig att det inte vore bra om nån anmäler sig dubbelt till en anonym lek ( som de facto inte är en dubbelnickslek, av de orsaker du anger) Men jag hoppas väl att ingen vill "vinna" på det viset?
Sedan hänvisar du nedan till ett inlägg av @rumpleteazer aka @Mammas så det verkar konstigt att du inte tänkt det innan?

Öh, va? Nu får du väl ge dig. Har inte insinuerat någonting om EttNyttNick, ni skriver ju att ni vet vem det är. Jag har diskuterat eventuella problem, ett som någon tog upp redan i början av leken (och jag var som sagt inte ens med!).
Det uppfattades av mig som du tyckte det var ett problem att folk kan fuska, och här kan jag mycket väl ha läst in mer i det än vad du egentligen skrev

Ja det kanske inte alltid är allt som händer i kulisserna som lämpar sig att dra fram för alla och envar att beskåda?
jag litar på att varje LL överväger det som är bäst totalt sett? men visst är det bra om alla får reda på varför- där är vi överrens
Ja, men det var en lek tidigare där inga omvandlingar skulle ske men så var det tvunget att ske pga regelbrott men efter leken fick vi aldrig ens veta vad det handlade om för regelbrott. Jag vill ha logiska lekar, och måste förutsättningarna förändras pga regelbrott så tycker jag det ska vara med i sammanfattningen efteråt. Annars kan ju lite vad som helst hända utan nån logik alls.

Att inte veta vilka folk är har ju inte med detta att göra överhuvudtaget.

här ar det inlägget jag ovan refererar till , ang om LL skulle kunna vara med i en anonym lek.
Här @quarter4ever , visserligen skrivet av min dubbelgångare men det var inte jag.
Alltså
Jag tycker det är BRA med synpunkter på för och nackdelar med olika grepp i lekarna, det är inte det
Diskussioner är alltid bra och alla saker faller inte väl ut

Har du någon annan synpunkt på varför anonyma lekar inte skulle vara bra än de möjliga riskerna för fusk?

du skrev så här:

och visst du hänvisar till att nån annan tagit upp det- noterat!
Men jag tycker att det är tråkigt att anta att det faktiskt ÄR något nån öht kan tänkas vilja göra? Du menar ju på att det inte är en bra grej att fortsätta med? Så därför tog jag det som något du själv tyckte?

Jag funderade över en risk med det. Efter att ha läst det @Mammas tog upp. Varför hoppar du på mig för det?! På forum dyker det upp alla möjliga människor för att trolla och förstöra, så att det skulle ske i en ulvlek verkar liksom inte så långsökt. Sen trodde jag inte heller att det förekom att LL "riggade" lekar, men det gjorde det ju.

Jag håller med dig att det inte vore bra om nån anmäler sig dubbelt till en anonym lek ( som de facto inte är en dubbelnickslek, av de orsaker du anger) Men jag hoppas väl att ingen vill "vinna" på det viset?
Sedan hänvisar du nedan till ett inlägg av @rumpleteazer aka @Mammas så det verkar konstigt att du inte tänkt det innan?

Inte tänkt det innan vadå? Mammas skrev det i leken, jag var inte med i leken så kunde knappast svara på det då. Eller menar du att jag ska förutse allt som eventuellt kan hända redan i anmälningstråden?

Ja det kanske inte alltid är allt som händer i kulisserna som lämpar sig att dra fram för alla och envar att beskåda?
jag litar på att varje LL överväger det som är bäst totalt sett? men visst är det bra om alla får reda på varför- där är vi överrens

Sånt som handlar om leken tycker jag alltid ska med i sammanfattningen. Sen om någon hoppat av pga nåt privat skäl så ska givetvis inte LL skriva ut det. Jag gillar inte det här att LLs börjat "tänja på gränserna" eller vad man ska säga. Jag vill ha schyssta lekar.

här ar det inlägget jag ovan refererar till , ang om LL skulle kunna vara med i en anonym lek.

Jag tror inte det kommer hända, det är ju du som gång på gång tar upp det och ja, visst i teorin kan det såklart hända.

Har du någon annan synpunkt på varför anonyma lekar inte skulle vara bra än de möjliga riskerna för fuks?

Jag har inte sagt att anonyma lekar inte är bra, tvärtom har jag varit positiv till det. Jag bara funderade över problem med det, har bara "tänkt högt" när jag funderat: om LL känner till folks originalnick förhindrar det att någon skulle kunna anmäla sig med två anonyma nick. Men om LL inte känner till det så förhindrar det att LL kan balansera leken efter hur bra lyan blev, i LLs ögon (obs tror och hoppas att det är ett fåtal som gjort så!).

Egentligen finns ju risken att någon deltar med dubbla nick i alla lekar. Det finns ju inget som hindrar att någon skapar ett nytt nick och hoppar på leken, kanske under förevändning att man vill vara anonym i leken. Vi stoppar ju inte nya medlemmar från att vara med. Jag tror helt enkelt att det är en risk man får räkna med och helt enkelt hoppas att ingen är så oärlig.

Egentligen finns ju risken att någon deltar med dubbla nick i alla lekar. Det finns ju inget som hindrar att någon skapar ett nytt nick och hoppar på leken, kanske under förevändning att man vill vara anonym i leken. Vi stoppar ju inte nya medlemmar från att vara med. Jag tror helt enkelt att det är en risk man får räkna med och helt enkelt hoppas att ingen är så oärlig.

Javisst, men det är väl lättare att upptäcka troll då. Tror ju knappast att nån gammal deltagare gör så.

Precis vad jag tycker- man får ju förutsätta att folk är ärliga på så sätt iaf:up: ( sedan är det fritt fram at luras så myclet det går i lekarna- det här till:D)

Men varför tar du då upp att LL skulle delta i en lek med anonymt nick? Det är väl verkligen långsökt?!
jag tog upp det vore inte sannolikt och inget annat.....:confused:
edit men dock det enda jag tycker skulle hota leken som sådan på riktigt , för LL sitter ju på facit totalt sas.

Är det ok med alla att jag flyttar den senaste diskussionen till anmälningstråden? Det känns som de passar bättre där. :)

LL: Gabby_Ossi, Tema: Hunger Games - The Quarter Quell

1. cirkus
2. Mirtai
3. Lobelia
4. EmmaN
5. bollen__
6. Habina
7. Klara
8. Emtherlia
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.

jag tog upp det vore inte sannolikt och inget annat.....:confused:
edit men dock det enda jag tycker skulle hota leken som sådan på riktigt , för LL sitter ju på facit totalt sas.

En ond roll som känner till lyan kan väl också "hota leken" om man ser det så. Men varför hugger du på allt jag funderar över, men du själv får fundera över saker som känns mer osannolikt? Du försökte ju t.o.m få det till att jag insinuerade att EttNyttNick fuskade!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 490
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar