Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill gärna men det var ju lite vad för sorts lek man ville ha också, det är ju omvandling i den som är nu och det tänkte jag också ha, dock inte vem som helst utan en specifik roll som kan bli omvandlad, lite som magikern men ändå inte riktigt ;)

Jag tycker det är tråkigare om roller är immuna :p

Sen hänger jag inte med på vad du menar med balansera? Jag tycker inte den behöver balanseras på något särskilt vis? Jag tror jag haft en ond färre bara om det funnits med en demon.

Jag tycker det roliga med rollen är att "vem som helst" kan bli ond och att den är svår att avslöja så om det tas bort blir den trist.

Så vi verkar tycka rätt olika
Ja tydligen. Vad är det för kul med att en random spelare blir ond i ett skede när det är nästintill omöjligt att avslöja? Då blir det ju mer lotteri än spel.

Nej, jag tycker det är betydligt roligare om man inte vet att omvandlingen lyckas. Att som god sitta och vänta på att någon ska bli demonad är inte så spännande. Det blir mer spel från onda sidan om man i lyan måste fundera på vem som ska demonas. Det var exempelvis en av ingredienserna i Robinson - vissa roller var immuna och vem som helst kunde inte demonas. På slutet var det klart att demoningen inte kunde lyckas. Hur hanterar man det? Likaså var det vansinnigt spännande i Ivanhoe när vi hoppades på slutet att alkemisten skulle lyckas. Vem hon nu var.

Vad jag menar med balansera i detta fall är spänningen och de oförutsägbara faktorerna.

@Artline - visst är det lite läskigt med roller med stort ansvar. Men dels är det en lek (ansvaret är fiktivt), dels händer ju inget konstigt om man väljer att vänta.

Angående demon rollen så tror jag många ogillar den för att de inte vill bli omvandlade?

Jag gillar att bli omvandlad om jag och kvarvarande goda är bybor så jag har en bra chans att lura dem:D däremot är det väldigt trist om läget är så att en lätt blir avslöjad.

Om fler känner som jag så tror jag det är en dålig ide att göra det lättare för de goda? Dock verkar ju @Myrten och jag ha lite olika åsikt? Så andra kanske ogillar rollen pga andra orsaker.

Personligen föredrar jag att inte bli omvandlad oavsett hur demonen fungerar, dels för att jag tycker det är mycket roligare att ha en god roll och dels gillar jag inte att behöva byta sida mitt i leken. Men om jag nu ändå skulle bli det vill jag ju ha en vettig chans att luras.

Så länge jag slipper bli omvandlad så har jag inga problem alls med rollen utan den kan fungera lite hur som helst:p

Ja tydligen. Vad är det för kul med att en random spelare blir ond i ett skede när det är nästintill omöjligt att avslöja? Då blir det ju mer lotteri än spel.

Nej, jag tycker det är betydligt roligare om man inte vet att omvandlingen lyckas. Att som god sitta och vänta på att någon ska bli demonad är inte så spännande. Det blir mer spel från onda sidan om man i lyan måste fundera på vem som ska demonas. Det var exempelvis en av ingredienserna i Robinson - vissa roller var immuna och vem som helst kunde inte demonas. På slutet var det klart att demoningen inte kunde lyckas. Hur hanterar man det? Likaså var det vansinnigt spännande i Ivanhoe när vi hoppades på slutet att alkemisten skulle lyckas. Vem hon nu var.

Vad jag menar med balansera i detta fall är spänningen och de oförutsägbara faktorerna.

@Artline - visst är det lite läskigt med roller med stort ansvar. Men dels är det en lek (ansvaret är fiktivt), dels händer ju inget konstigt om man väljer att vänta.

Vi tycker olika helt enkelt, funderas i lyan på vem som ska demonas görs väl oavsett? Även om leken bara skulle bestå av ulvar och bybor?

Vi har kanske olika uppfattning om vad som är ett intressant spel?

Hur mycket jag än älskar specialroller, twister och nya roliga detaljer som folk hittar på, så måste jag erkänna att jag tycker det ofta blir väldigt trist när det är mycket info i omlopp. Det har varit ganska ofta som onda avslöjas på "uteslutningsmetod" någon gång för att det inte finns någon god roll som passar in på dem eller när det som god handlar att lista ut vem som har vilken info och om vem (istället för att ägna sig åt att själv teoria och leta ulvar för att en faktiskt är osäker på alla även i slutet av pelet). Eller när en som ulv mest hoppas att inte hela lyan blir avslöjad genom extrainfo de första nätterna

Vilket naturligt vis inte hindrar mig att fundera på en lekide där alla har specialroll till och med så att det inte skulle finnas någon vanlig ulv. :banghead:

En annan konstig sak med tanke på hur mycket jag gillar specialroller är att min favoritroll att vara nog är bybo, alla fall en av favoriterna.

Insåg att jag nog mest pladdra iväg istället för att faktiskt svara. (jag skyller på att jag varit vaken ett dygn)

Om du menar den robinson då du var spion så tycker jag väl inte den leken var ett så bra exempel? Det är ju inte pga av att en del roller var immuna som vi drar upp den ofta.

Den andra leken var jag nog inte med minns den inte(har nog inte lekt med alkemisten alls), så du får gärna berätta hur det fungerade där.

En lek jag minns med demon som jag tyckte var rolig fast jag blev omvandlad när de flesta onda redan åkt ut (tror det var en annan ond kvar) och det var flera goda kvar(tror det var på den tiden när hintar var tillåtet siaren var som jag minns det känd och hade siat och följdaktligen röstat ut flera ulvar) Alltså inte ett drömläge att bli omvandlad i. Leken slutade med att jag vann som ensam ulv kvar. ( tror jag valde att käka hoten och lämna kvar de orutinerade till att rösta ut varandra:o)

Jag drar inte upp det för att påpeka att det fanns en tid när jag spelade lite bättre som ulv,( åtminstonde någon gång;)) ibland utan för att jag tycker jag tycker det belyser vad jag gillar med rollen, att en lek där de goda ser ut att ha bra koll kan ändras och bli öppen och ovis igen.

Det jag har emot immuna roller är mest att det då kan finnas "säkra goda" även efter demonandet om någon/några vet om eller anar vem/vilka som har de immuna rollerna.

Om jag ska försöka sammanfatta så gillar jag väl helt enkelt när den ruskar om och vänder upp och ner på leken.

@glömmerallt - hur menar du att Robinson (där jag var demon, inte spion) inte var ett bra exempel? Jag tycker det var ett bra exempel på att det ger extra krydda om det inte är självklart att omvandlingen lyckas. Visst diskuterar man demonoffer i lyan ändå, men det ger utan tvivel mer till leken om man dessutom måste ta hänsyn till att det finns roller som inte går att demona. De "säkra goda" går ju inte säkra för att bli käkade. Plus att de lika gärna kan vara onda - egentligen.

Leken Ivanhoe hölls i december - januari så den går att hitta genom sökning. Det är enda gången alkemisten varit med hittills.

@glömmerallt - hur menar du att Robinson (där jag var demon, inte spion) inte var ett bra exempel? Jag tycker det var ett bra exempel på att det ger extra krydda om det inte är självklart att omvandlingen lyckas. Visst diskuterar man demonoffer i lyan ändå, men det ger utan tvivel mer till leken om man dessutom måste ta hänsyn till att det finns roller som inte går att demona. De "säkra goda" går ju inte säkra för att bli käkade. Plus att de lika gärna kan vara onda - egentligen.

Leken Ivanhoe hölls i december - januari så den går att hitta genom sökning. Det är enda gången alkemisten varit med hittills.

Vadå spion? var min tanke innan jag såg att jag av någon okännd anledning skrev spion istället för dem.

Jag tycker den var ett dåligt exempel eftersom du inte dog, alltså blev det demoniseringen. Dessutom så hade det kunnat bli rätt tydligt om du åkt ut på slutet vem som blivit demonand.

Du tycker det är en extra krydda jag tycker det är något som kan göra det lättare att lista ut vem som är demonen och jag vill att det ska vara så svårt som möjligt. (Så att det liksom väger upp att bli omvandlad om en blir det.

Jag diskuterar alltså från utgångspunkten att det ska vara så attraktivt som möjligt att bli omvandlad eftersom jag ogillar det.

Om jag med garani är god som slipper bli omvandlad, LL eller bara åskådare kan det du skriver om vara väldigt intressant men jag känner mest blä för att vara den som blir omvandlad då.

Jag har inget emot demonrollen, inte för jag blivit omvandlad, men att byta sida är mest en rolig tvist.

Den roll jag egentligen ogillar mest är siare med många sior. I nuvarande lek blev det absurt mycket sior och från siare som var 100% godförklarade och med ängel som skyddade. Det gör leken väldigt tråkig då det mest går ut på att identifiera siaren (som är känd) och följa denna blint.

Jag tyckte alkemisten var en kul roll, sen hade jag ju också fördelen av att ha blivit godförklarad tidigt iom att @Snurrfian (tror jag det var) siade mig första natten och att jag var immun mot käk vilket gjorde att jag kunde spela ganska avspänt.

Nu var ju den leken rätt... Intensiv ändå :angel: vilket väl var främsta anledningen att jag tog leksemester efter den. :p

Hmmm vet inte om jag vågar ge mig på en ny lek även om det är roligt. Hemma hinner jag bara surfa då och då på mobilen och tror inte min arbetsgivare uppskattar allt för mycket ulvlek under arbetsdagen även om vi har raster....

Plockar fram den här, så den inte försvinner

LL-listan

Pågående:

Turordning:

Intresse:
  • Sasse?
  • Gabby_Ossi, erfaren hjälp önskas.
    Tema: Angel , nya specialroller och gärna stor! :)
  • CaisaLundblad
    Tema: Silver Fang
  • Artline, mentor önskas.
    Tema: Hunger games.
  • Blacksmithfarm
    Tema: Quest for Camelot (sagan om det magiska svärdet på svenska)
    (Vill nog ha mentor...)
  • Lobelia/Paddington
    Tema: Kampen om ringen -Del II Moria Edition.
  • @Koppen, Hello Kitty???

Nyligen varit:
  • Paddington (harry Potter), Assistent: Caisa
  • Myrten
  • Niyama, Assistent: Gabby_Ossi
    Tema: Watership Down
  • Lobelia
    Tema:LoTR - "The battle of the ring part 1"2 sidor och en outsider. Den sanna historien om ringens färd till Vattnadal.
  • glömmerallt, Dentaku och bollen__
    Sherlock (den unge SH??)
  • Asko (assistent Artline, mentor Niyama)
    Tema: Lion King
  • Monstermom (mentor Myrten)
    Tema: Discworld, jättebautalek med nya specialroller
  • Mirtai
    Tema: Buffy
  • Paddington

Senaste listan:

LL: Sasse? Gabby_Ossi? Eller någon annan?

1. glömmerallt
2. Blacksmithfarm
3. bollen__
4. Klara
5. Koppen

Jag funderar lite! Kanske väntar en till för att fatta lite mer hur tusan ni gör för att komma på vem som är ond och god. Det är ett litet mysterium för mig fortfarande :confused:. Typ "XX är nog ond för att xx la första rösten". Say whaaat!?

@Sasse?
Tror som sagt att den här leken kanske blir mindre...
Jag håller utkik för när leken kan tänkas starta, får se om jag skriver upp mig :)

Uppdaterar LL-listan.

Kommer troligen inte hinna med att hålla någon lek på ett tag, men kan tänka mig att hjälpa någon annan om intresse finns.

Turordning:

Intresse:
  • Gabby_Ossi, erfaren hjälp önskas.
    Tema: Angel , nya specialroller och gärna stor! :)
  • CaisaLundblad
    Tema: Silver Fang
  • Artline, mentor önskas.
    Tema: Hunger games.
  • Blacksmithfarm
    Tema: Quest for Camelot (sagan om det magiska svärdet på svenska)
    (Vill nog ha mentor...)
  • Lobelia/Paddington
    Tema: Kampen om ringen -Del II Moria Edition.
  • Koppen, Hello Kitty???

Nyligen varit:
  • Paddington (harry Potter), Assistent: Caisa
  • Myrten
  • Niyama, Assistent: Gabby_Ossi
    Tema: Watership Down
  • Lobelia
    Tema:LoTR - "The battle of the ring part 1"2 sidor och en outsider. Den sanna historien om ringens färd till Vattnadal.
  • glömmerallt, Dentaku och bollen__
    Sherlock (den unge SH??)
  • Asko (assistent Artline, mentor Niyama)
    Tema: Lion King
  • Monstermom (mentor Myrten)
    Tema: Discworld, jättebautalek med nya specialroller
  • Mirtai
    Tema: Buffy
  • Paddington

Jag funderar lite! Kanske väntar en till för att fatta lite mer hur tusan ni gör för att komma på vem som är ond och god. Det är ett litet mysterium för mig fortfarande :confused:. Typ "XX är nog ond för att xx la första rösten". Say whaaat!?
Det är lite som Sasse, och flera andra, säger.
Det är först när man är inne i det som man fattar helt (eller mer i alla fall :p)

Jag tappar mycket så fort jag är ute ur leken, även om jag följer resten så tycker jag att det är mycket svårare att gissa saker då. :)

Det är lite som Sasse, och flera andra, säger.
Det är först när man är inne i det som man fattar helt (eller mer i alla fall :p)

Jag tappar mycket så fort jag är ute ur leken, även om jag följer resten så tycker jag att det är mycket svårare att gissa saker då. :)

Det där märkte jag verkligen när jag hoppade in i leken igen efter några dagar. Hade inte hunnit bilda mig en så stor uppfattning om något innan jag blev käk (det är ööööken att bli käk först!) men tyckte att jag hade följt leken. Inte då, jag hade ju inte en susning. :p Då tackade jag för två enkla lyncher så jag hann läsa ikapp lite.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 489
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar