Jag vill gärna men det var ju lite vad för sorts lek man ville ha också, det är ju omvandling i den som är nu och det tänkte jag också ha, dock inte vem som helst utan en specifik roll som kan bli omvandlad, lite som magikern men ändå inte riktigt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja tydligen. Vad är det för kul med att en random spelare blir ond i ett skede när det är nästintill omöjligt att avslöja? Då blir det ju mer lotteri än spel.Jag tycker det är tråkigare om roller är immuna
Sen hänger jag inte med på vad du menar med balansera? Jag tycker inte den behöver balanseras på något särskilt vis? Jag tror jag haft en ond färre bara om det funnits med en demon.
Jag tycker det roliga med rollen är att "vem som helst" kan bli ond och att den är svår att avslöja så om det tas bort blir den trist.
Så vi verkar tycka rätt olika
Ja tydligen. Vad är det för kul med att en random spelare blir ond i ett skede när det är nästintill omöjligt att avslöja? Då blir det ju mer lotteri än spel.
Nej, jag tycker det är betydligt roligare om man inte vet att omvandlingen lyckas. Att som god sitta och vänta på att någon ska bli demonad är inte så spännande. Det blir mer spel från onda sidan om man i lyan måste fundera på vem som ska demonas. Det var exempelvis en av ingredienserna i Robinson - vissa roller var immuna och vem som helst kunde inte demonas. På slutet var det klart att demoningen inte kunde lyckas. Hur hanterar man det? Likaså var det vansinnigt spännande i Ivanhoe när vi hoppades på slutet att alkemisten skulle lyckas. Vem hon nu var.
Vad jag menar med balansera i detta fall är spänningen och de oförutsägbara faktorerna.
@Artline - visst är det lite läskigt med roller med stort ansvar. Men dels är det en lek (ansvaret är fiktivt), dels händer ju inget konstigt om man väljer att vänta.
Ja tydligen. Vad är det för kul med att en random spelare blir ond i ett skede när det är nästintill omöjligt att avslöja? Då blir det ju mer lotteri än spel.
Nej, jag tycker det är betydligt roligare om man inte vet att omvandlingen lyckas. Att som god sitta och vänta på att någon ska bli demonad är inte så spännande. Det blir mer spel från onda sidan om man i lyan måste fundera på vem som ska demonas. Det var exempelvis en av ingredienserna i Robinson - vissa roller var immuna och vem som helst kunde inte demonas. På slutet var det klart att demoningen inte kunde lyckas. Hur hanterar man det? Likaså var det vansinnigt spännande i Ivanhoe när vi hoppades på slutet att alkemisten skulle lyckas. Vem hon nu var.
Vad jag menar med balansera i detta fall är spänningen och de oförutsägbara faktorerna.
@glömmerallt - hur menar du att Robinson (där jag var demon, inte spion) inte var ett bra exempel? Jag tycker det var ett bra exempel på att det ger extra krydda om det inte är självklart att omvandlingen lyckas. Visst diskuterar man demonoffer i lyan ändå, men det ger utan tvivel mer till leken om man dessutom måste ta hänsyn till att det finns roller som inte går att demona. De "säkra goda" går ju inte säkra för att bli käkade. Plus att de lika gärna kan vara onda - egentligen.
Leken Ivanhoe hölls i december - januari så den går att hitta genom sökning. Det är enda gången alkemisten varit med hittills.
Jag tyckte alkemisten var en kul roll, sen hade jag ju också fördelen av att ha blivit godförklarad tidigt iom att @Snurrfian (tror jag det var) siade mig första natten och att jag var immun mot käk vilket gjorde att jag kunde spela ganska avspänt.Leken Ivanhoe hölls i december - januari så den går att hitta genom sökning. Det är enda gången alkemisten varit med hittills.
Jag håller utkik för när leken kan tänkas starta, får se om jag skriver upp mig@Sasse?
Tror som sagt att den här leken kanske blir mindre...
Du lär dig med tiden vad du ska titta efter Så ju fortare du testar...Jag funderar lite! Kanske väntar en till för att fatta lite mer hur tusan ni gör för att komma på vem som är ond och god. Det är ett litet mysterium för mig fortfarande . Typ "XX är nog ond för att xx la första rösten". Say whaaat!?
Det är lite som Sasse, och flera andra, säger.Jag funderar lite! Kanske väntar en till för att fatta lite mer hur tusan ni gör för att komma på vem som är ond och god. Det är ett litet mysterium för mig fortfarande . Typ "XX är nog ond för att xx la första rösten". Say whaaat!?
Det är lite som Sasse, och flera andra, säger.
Det är först när man är inne i det som man fattar helt (eller mer i alla fall )
Jag tappar mycket så fort jag är ute ur leken, även om jag följer resten så tycker jag att det är mycket svårare att gissa saker då.