Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur mycket tid tar det att leka? Har haft mycket tid denna vecka och fått upp ögonen för detta och följer HP-leken med spänning. Ser kul ut! :bump:

Det ÄR kul!

Tror vi har sagt att det kan vara möjligt att vara praktikant? Kanske vore något? Då kan du kanske känna på det lite mer utan tidspressen.

LL: Sasse? Gabby_Ossi? Eller någon annan?

1. glömmerallt
2. Blacksmithfarm
3. bollen__
4. Klara
5. Koppen

Haha :D:up: Då kanske jag får avvakta till sommaren och försöka lära mig spelet som glad åskådare sålänge. Vill inte anmäla mig och sen inte kunna bidra med något. Tack för snabba svaret @Snurrfian !
Min upplevelse är att det i 2-3 speldygnet tar på tok för mycket tid, sedan klingar det av. Färre deltagare och mer ordning i skallen normalt. Jag tycker du ska testa och se, att det går åt mycket speltid är mest för att det är kul, det du behöver göra är att följa leken och skriva några inlägg + att rösta varje dag. Oftast vill man vara med på kvällen runt lynch också.

Hur mycket tid tar det att leka? Har haft mycket tid denna vecka och fått upp ögonen för detta och följer HP-leken med spänning. Ser kul ut! :bump:

Första leken kommer du leva hela leken.. andra leken så dör du i första lynch så då behöver du inte ha så mkt tid , tredje leken kommer du eventuellt leva längre

Det är enkelt, bara att se till att bli lynchad :)

Ja ibland är det inte Såå enkelt att bli lynchad.. tom när alla vet att man är ulv ;)

Första leken kommer du leva hela leken.. andra leken så dör du i första lynch så då behöver du inte ha så mkt tid , tredje leken kommer du eventuellt leva längre

Ja ibland är det inte Såå enkelt att bli lynchad.. tom när alla vet att man är ulv ;)
Under sådan omständigheter är det inte direkt tidskrävande att leka ändå :)

Jag kan vara LL om det inte är någon som hemsk gärna vill vara det innan.

Men jag funderar lite på demonrollen. När någon blir demonad. Om man skriver ut rollen på den omvända. Är rollen fortfarande lika hatad då? Dels så blir det lite lättare för de goda men det gör även att ulvarna måste tänka till lite när de gör sitt val.

Men jag funderar lite på demonrollen. När någon blir demonad. Om man skriver ut rollen på den omvända. Är rollen fortfarande lika hatad då? Dels så blir det lite lättare för de goda men det gör även att ulvarna måste tänka till lite när de gör sitt val.
Ja!:D

Jag tycker att @Paddington uppfinning alkemisten var det bästa sättet att balansera demonen hittills. Den rollen var en utveckling av en roll jag gjort som hette vapensmeden och som en gång kunde omvandla en spelare. Paddi lade till vissa grejor - rollen bör finnas i listan.

Jag tycker också att demonen är roligare om vissa roller är immuna. I den första Robinson-leken vet jag att ängeln och spionen var det. Jag har haft ängeln och den ängeln skyddar osv.

Jag tycker att @Paddington uppfinning alkemisten var det bästa sättet att balansera demonen hittills. Den rollen var en utveckling av en roll jag gjort som hette vapensmeden och som en gång kunde omvandla en spelare. Paddi lade till vissa grejor - rollen bör finnas i listan.

Jag tycker också att demonen är roligare om vissa roller är immuna. I den första Robinson-leken vet jag att ängeln och spionen var det. Jag har haft ängeln och den ängeln skyddar osv.

Det var väl den leken där man medvetet lycnhade siaren? :D

På något sätt känns det som man måste begränsa den för att den ska vara rolig.

@Gabby_Ossi ville väl vara? Jag tror hon väntat länge men det har ni nog bättre koll på själva.

Jag tycker rollen blir värre av det, då kan det ju bli tydligt vem som är omvandlad. (och då blir rollen toktrist). Men det beror ju lite på hur rollistan ser ut totalt sett. Finns det ingen spioninfo med all och många bybor kan det fungera bra att tala om rollen.

För övrigt så tycker jag rollen är ok(men långt ifrån favorit) om alla som deltar i leken tycker rollen är okej. Inte annars Det blir väldigt tråkigt när det blir teorier om att x nog inte är omvandlad för att den inte gillar det eller att ulvarna inte kan välja taktiskt utan mer tar någon som inte tycker det är hemskt osv. Dessutom är det jobbigt om folk gnäller att det blir svårt för en inte kan lita på någon längre, det är liksom det som är poängen med rollen tycker jag.

Rollen kan vara skoj när den "fungerar" tyvärr länge sedan den gjorde det i någon lek jag deltog vad jag kommer på nu i varje fall.

Vapensmeden - förvandlar oformlig metall till blanka, skarpa klingor. Så då är det väl inte konstigt att smeden har gåvan att en gång få en annan spelare att byta sida? Eventuella specialförmågor försvinner vid omvandlingen. Omvandlingen kan ske när som helst smeden PM:ar LL.

Variant av vapensmeden: Alkemisten - som vapensmeden men står emot både ulvattacker och demonen, lynchning kan dock inte alkemisten klara sig ifrån.
.

Nackdelen med Alkemisten är att jag tycker roller med stort ansvar är läskiga. Jag är dålig på att ha is i magen och vänta. Samt att jag skulle vara jätte nojig över om jag valt rätt att omvandla.

Men fördelen med att vara LL är att man slipper riskera att få den rollen. :p

Men jag är öppen för förslag när det gäller demonen.

Jag tycker det är tråkigare om roller är immuna :p

Sen hänger jag inte med på vad du menar med balansera? Jag tycker inte den behöver balanseras på något särskilt vis? Jag tror jag haft en ond färre bara om det funnits med en demon.

Jag tycker det roliga med rollen är att "vem som helst" kan bli ond och att den är svår att avslöja så om det tas bort blir den trist.

Så vi verkar tycka rätt olika

Hon för gärna vara före om hon vill. Hon pratade om det är fortfarande tomt på anmälningslistan om vem som ska vara LL. Mig spelar det ingen roll. Jag är bara villig.

Klart du inte ska bli bortglömd! Jag hojtade på Sasse och gabby när jag startade listan för jag tror de har väntat längst(de har varit uppe förut men valde då att vänta tror jag.) Men du har väl också väntat länge?. Det borde vara din tur snart i varjefall tycker jag. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 488
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar