Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan tänka att du tex avser mitt svar på @glömmerallt (?) som skrev att @Habina kanske inte varit tillräckligt tydlig i sitt spel som siare. Jag tror inte jag svarade "hur kunde ni inte fatta?" men däremot att Habina inte var otydlig, för hennes och GAs spel var ett skolboksexempel.
.
Det är helt okej att inte fatta saker i början! Såna missar har nog de flesta av oss gjort, vissa riktigt grova dessutom. Det är okej, det är svårt! Det är dessutom ingen garanti att man fattar saker när man spelat länge heller, det gäller ju att lyckas tolka allt "rätt" och det är inte det enklaste ens när man spelat ett tag...Det är det där jag är lite rädd för. Dvs att man helt enkelt inte fattar något som man egentligen borde fatta.
Jag tror att jag inte är en naturbegåvning på Ulvleken, snarare åt andra hållet, en av dom som aldrig riktigt lär sig.
Egentligen hade det inte varit något problem bortsett från att det verkar vara några som kanske tar leken på lite väl stort allvar. Antar att det är vinnarinstinkten som visar sig där. Och till stor del förstår jag dom. Man är ju med och leker för att vinna och jag vill ju givetvis inte sabba för dom.
Men samtidigt är ju tanken att det skall vara just en rolig lek att fördriva tiden med och inget att ta på för stort allvar.
Hur tänker du då?Hm jag har en ny ide kring lekarna som kanske är allmänt helknasig och superförvirrande men då är det lika bra att jag får höra det nu innan jag funderar för mycket över det.
Tror ni det skulle fungera att två personer delade på en roll? Eller blir det bara tokförvirrat?
Pja, det blir väl delvis som tvillingarna men ändå inte. Du menar att man ska ha någon att bolla med? Det finns nog en och annan som kanske har det hemma.Hm jag har en ny ide kring lekarna som kanske är allmänt helknasig och superförvirrande men då är det lika bra att jag får höra det nu innan jag funderar för mycket över det.
Tror ni det skulle fungera att två personer delade på en roll? Eller blir det bara tokförvirrat?
Hur tänker du då?
Pja, det blir väl delvis som tvillingarna men ändå inte. Du menar att man ska ha någon att bolla med? Det finns nog en och annan som kanske har det hemma.
Det vore också ett lysande sätt för nya spelare att inte känna sig så vilsna i början. Tål att funderas på!Ja tanken var ju att de skulle kunna prata med varandra det är nog nödvändigt annars går det nog inte alls.
Tanken var väl dels att det kunde vara roligt men också att leken då kanske kunde ta lite mindre tid och folk kanske inte behövde kunna leka varje dag för någon annan fixade rollen osv.
Att de då delar på samma inloggning, menar du?Ja att två stycken har samma roll vi kan ta ängel som exempel. Det finns då alltså bara en ängel i leken. Alltså att två personer är en deltagare. Så då kan t.ex personer som inte har så mycket tid för leken kanske vara med ändå och hjälpas åt med en roll.
Det vore också ett lysande sätt för nya spelare att inte känna sig så vilsna i början. Tål att funderas på!
Jag gissar att GA menar att exempelvis användarna Hedinn och Myrten är siare, användarna LenaH och GA är ängel o s v . Man spelar i par. Jag har själv tänkt den tanken och funderat på att pröva något sådant när det dyker upp en lek som är tillräckligt stor som jag är LL för.Att de då delar på samma inloggning, menar du?
Att de då delar på samma inloggning, menar du?
Aha. Intressant.Jag gissar att GA menar att exempelvis användarna Hedinn och Myrten är siare, användarna LenaH och GA är ängel o s v . Man spelar i par. Jag har själv tänkt den tanken och funderat på att pröva något sådant när det dyker upp en lek som är tillräckligt stor som jag är LL för.
Jag gissar att GA menar att exempelvis användarna Hedinn och Myrten är siare, användarna LenaH och GA är ängel o s v . Man spelar i par. Jag har själv tänkt den tanken och funderat på att pröva något sådant när det dyker upp en lek som är tillräckligt stor som jag är LL för.
så om bara en röstar i paret blir det en halv röst dåJa precis så och varje par har en röst tillsammans osv.
I mitt tankeexperiment har de var sin röst. Det är alltså X par med tvillingar men med vissa krafter. Tänker att det annars är tydligt vilka som hör ihop och det måste vara viktigt att inte andra sidan får reda på.Ja precis så och varje par har en röst tillsammans osv.