Men det är ju en relevant strategi i nuvarande lek? Och om den diskussionen tas här finns risken att den som har rollen som ängel och/eller får spioninfo om beskydd inte sett den här parallella diskussionen.
En sak som skrivits om ängeln i den här tråden är
"En oskriven regel är att om inga andra omständigheter indikerar på motsatsen så skyddar ängeln sig själv. Här finns det omständigheter som gör att det inte är självklart. Spionrader som kan hamna hos onda är exempel på omständigheter som gör att ängeln kan/bör välja annorlunda."
Oavsett om det funnits allmänna tankar om diverse roller sedan äldre lekar så upplever jag (vilket inte är något facit ) att den här diskussionen hör till nuvarande lek - även om den inte avsågs så. Eftersom den tar upp roller och omständigheter (och diskuterar strategi därikring) som är relevanta för pågående lek.
Jag säger inte att det inte ska gå att prata allmänt här ute, men för mig kröp det här som sagt väldigt nära gränsen och jag ser hellre att saker som kan påverka pågående lek tas inne i leken.
För mig handlar det om huruvida en ängel ska hinta till spionen eller inte och det finns ju ingen spion i nuvarande lek. Så varför ska vi diskutera när det är lämligt att hinta till en spion?
Att det finns spioninfo i nuvarande lek är för mig en helt annan sak och har inte med sampelet mellan två roller där den ena inte ens är med i leken att göra.
Inget vi diskuterat här tycker jag är relevant för nuvarande lek (jag har diskuterat spionrollen och den rollen är inte med.) Jag tror det är främst här våra åsikter går isär.