Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
I mitt tankeexperiment har de var sin röst. Det är alltså X par med tvillingar men med vissa krafter. Tänker att det annars är tydligt vilka som hör ihop och det måste vara viktigt att inte andra sidan får reda på.

Intressant, alltså lite som en dubbelnnickslek fast med två personer och delase roller?

I min tanke så skulle det vara öppet vilka som spelar tillsammans.

Hm jag har en ny ide kring lekarna som kanske är allmänt helknasig och superförvirrande men då är det lika bra att jag får höra det nu innan jag funderar för mycket över det. :o

Tror ni det skulle fungera att två personer delade på en roll? Eller blir det bara tokförvirrat?

Bara jag slipper vara den som delar en roll så :cautious:

Min tanke var att det skulle vara frivilligt lite som i endel dubbelnickslekar där några haft dubbelnick och andra inte.

Det blir ju lite jobbigare att "läsa" personerna. Om man misstänker dom pga av vad x skrev dagen innan och så blir det y som ska förklara/försvara sig.

Det beror ju på hur många som vill dela? Om det är 5 ulvar och 3 av dem är dubbla så är vi uppe i 8. :crazy:

Jag tror inte det är så många som vill dela roll, dessutom skulle det bli alldeles för rörigt för leken om många gjorde det. Sen kan man ju styra lottningen lite precis som vid dubbelnickslekar. Dvs de som delar roll kan hamna i lyan, men man låter inte för många hamna där.

Så tänkte jag också. Men hur ser du på att två delar på en ulvroll? Det kan bli vääääldigt många i lyan då?

Att det är många där ser jag inte riktigt som ett problem? Nu har det väl dock pratas en del om att det skrivits otroligt mycket i "lyorna" men jag misstänker att det antagligen är endel OT då? för det behövs ju inte pladdras så mycket om leken kan jag tycka.

Jag har varit ulv när det varit (tror jag minnet är sådär:p) 8 stycken i ulvar och det brukade gå bra tycker jag.

@Mirtai , @Mammas och @Sedna av de som leker nu kan eventuellt varit med då när lekarna(och då också lyorna) var lite större. Var ovanligare med onda utanför lyan då så det var många ulvar. Mirtai är jag rätt säker på att hon varit med i stora lekar.

De kanske har annan uppfattning? hm @Koppen kanske var med då också och @Killaloe ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar