Som när ett späke blir väckt!Är det nu jag ska nämna att jag haft funderingar om en roll som inte får skriva i tråden alls utan bara rösta i kulisserna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som när ett späke blir väckt!Är det nu jag ska nämna att jag haft funderingar om en roll som inte får skriva i tråden alls utan bara rösta i kulisserna.
haHon lär inte spela alls på ett tag! Hon trodde det skulle vara rätt lätt att vara LL bara leken kom på banan. Istället har hon nästan 20 trådar att skriva i, förutom lektråden!
Jag är trött!
Det är på lite gott och ont detta med hur man ska och inte ska göra. Att säga att ulvar gör si eller gör inte så - det förenklar livet för ulvarna tycker jag för då är det lite fritt fram att göra precis tvärt om.
Eller att siare gör si eller så - det är ju livsfarligt för siare är ju typ primetarget för ulvarna att käka
Jag försöker att vara oförutsägbar för det mesta.
I den leken som många var nya (Dentaku, q4 och bollen tror jag) och jag var spion och Lobelia var ängel så försökte jag vara supertydlig ...av pedagogiska skäl.
Jag har varit med i stora lekarAtt det är många där ser jag inte riktigt som ett problem? Nu har det väl dock pratas en del om att det skrivits otroligt mycket i "lyorna" men jag misstänker att det antagligen är endel OT då? för det behövs ju inte pladdras så mycket om leken kan jag tycka.
Jag har varit ulv när det varit (tror jag minnet är sådär) 8 stycken i ulvar och det brukade gå bra tycker jag.
@Mirtai , @Mammas och @Sedna av de som leker nu kan eventuellt varit med då när lekarna(och då också lyorna) var lite större. Var ovanligare med onda utanför lyan då så det var många ulvar. Mirtai är jag rätt säker på att hon varit med i stora lekar.
De kanske har annan uppfattning? hm @Koppen kanske var med då också och @Killaloe ?
Försöker du skrämma mig från att bli LL till nästa lek?Hon lär inte spela alls på ett tag! Hon trodde det skulle vara rätt lätt att vara LL bara leken kom på banan. Istället har hon nästan 20 trådar att skriva i, förutom lektråden!
Jag är trött!
Försöker du skrämma mig från att bli LL till nästa lek?
Eller vänta, den kommer ju inte bli lika komplicerad
Tio år? Pfft, snarare tio dagar, you know itNejdå, det här är plättlätt! Jag baaaaaaaara skojar!
(Eller så är det faktiskt rätt slitigt - men väldigt kul! )
(Eller så är det en sorts kul jag tänker mig kan bli kul att se tillbaka på om ca 10 år... )
Ja blir som spöke.
Ja jag tyckte också det, därför jag strök iden.
Jag har varit med i stora lekar
Skillnaden då var väl att det inte fanns så himla många specialroller att hålla ordning på? Fanns ju siare, ängel och sånt men inte så som det är nu.
Det stämmer, tror du det skulle fungera sämre pga alla specialroller?
Delvis tror jag att det gör det. Jag känner själv nu i leken att det dels är jättemånga deltagare att hålla ordning på OCH en massa konstiga roller. Det blir så mycket info och spelare att mitt huvud bara snurrar
Jag tror man vinner på att ha lite färre specialroller i de riktigt stora lekarna
Okej.
Jag tänkte dock mest på om du tror det blir ett problem med många i lyan pga specialarna?
Okej.
Jag tänkte dock mest på om du tror det blir ett problem med många i lyan pga specialarna?
Jag tror man vinner på att ha lite färre specialroller i de riktigt stora lekarna
Det beror ju på hur många som vill dela? Om det är 5 ulvar och 3 av dem är dubbla så är vi uppe i 8.
Att det är många där ser jag inte riktigt som ett problem? Nu har det väl dock pratas en del om att det skrivits otroligt mycket i "lyorna" men jag misstänker att det antagligen är endel OT då? för det behövs ju inte pladdras så mycket om leken kan jag tycka.
Jag har varit ulv när det varit (tror jag minnet är sådär) 8 stycken i ulvar och det brukade gå bra tycker jag.
@Mirtai , @Mammas och @Sedna av de som leker nu kan eventuellt varit med då när lekarna(och då också lyorna) var lite större. Var ovanligare med onda utanför lyan då så det var många ulvar. Mirtai är jag rätt säker på att hon varit med i stora lekar.
De kanske har annan uppfattning? hm @Koppen kanske var med då också och @Killaloe ?