Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
@bollen__ Jag vill bara förtydliga att jag inte var något "skolboksexempel" när jag spelade siare. Det var första gången för mig och jag hade inte så mycket tid att leka. Vilket jag påpekade i anmälningstråden men ändå fick emot mig i leken. Jag är less på hetsen som blivit att man skall skriva massor, så jag har tagit lekpaus.

I leken där jag var siare var jag tvungen att rösta tidigt, det hade inget med rollen att göra. Vilket irriterade mig när någon ifrågasatte varför jag röstade tidigt. Reglerna är rätt tydliga om att man inte får missa att rösta.

Att jag sovit på saken var också en sak jag skulle kunnat skriva oavsett roll. Tråkigt om det räknades som hint, jag försöker aldrig hinta utan skriva hur jag tror och tänker med teorier. Eftersom jag redan redogjort för hur jag tänkte kring dentaku trodde jag i min enfald att det räckte.

Sedan är jag inte nöjd med att så många onda förstod att jag var siare, men så hade jag missförstått och trodde att den omvända lottades och inte valdes.

Hoppas det hjälpte dig lite i lekandet, man lär sig mer för varje lek helt enkelt. :)

jag vet att det är mig ni ledsnat på
Passar på att be ALLA om ursäkt
jag tar en paus från lekandet
så det inte blir mer dålig stämning
Jag menar inget illa

Jag tycker att det är jättesynd om du tar en paus bara av den anledningen, du är rolig att ha med i lekarna och det här med att tänka på varför man misstänker folk är något fler måste tänka på, bl a jag! :)

Jag funderar faktiskt på att skapa någon slags regel för att minska aktivitetshetsen i min kommande lek. Vet dock inte riktigt hur ännu förutom att kanske nämna den specifikt och säga att det inte är OK, om någon har någon tanke eller förslag så tar jag gärna emot det :)

Jag menar inget illa
Men du, du behöver inte ta någon paus, det räcker väl om du bara funderar över varför vi reagerade och lär dig något av det. Alla gör misstag och det bästa sättet är att lära sig av dem och komma igen. :D Men du är inte ensam, jag blev anklagad förra leken att ha för liten aktivitet av artline tror jag när jag hade skrivit hur mycket som helst...

J
Jag funderar faktiskt på att skapa någon slags regel för att minska aktivitetshetsen i min kommande lek. Vet dock inte riktigt hur ännu förutom att kanske nämna den specifikt och säga att det inte är OK, om någon har någon tanke eller förslag så tar jag gärna emot det :)
Jag tror inte man ska ha en regel mot aktivitet. Historiskt sett är det vanligare att spelare är för inaktiva och det är verkligen inte roligt. Rimliga krav bör ändå vara att teoria om 2-3 deltagare/dag och rösta. Att vissa vill göra mer än detta bidrar till att driva leken framåt.

Däremot kan jag tycka att det går till överdrift att efterlysa deltagare. Om någon inte uppfyller kraven är det LLs uppgift att uppmana dem att visa sig.

J
Jag tror inte man ska ha en regel mot aktivitet. Historiskt sett är det vanligare att spelare är för inaktiva och det är verkligen inte roligt. Rimliga krav bör ändå vara att teoria om 2-3 deltagare/dag och rösta. Att vissa vill göra mer än detta bidrar till att driva leken framåt.

Däremot kan jag tycka att det går till överdrift att efterlysa deltagare. Om någon inte uppfyller kraven är det LLs uppgift att uppmana dem att visa sig.
Det är jag medveten om, därför undrar jag om att man kanske kan formulera något sånt här "så länge deltagaren bidrar med 2 teoriinlägg om dagen accepteras inga respektlösa/skämtlösa efterlysningar på mera aktiviteter"? Som sagt, bara funderingar i hopp om att underlätta och göra leken rolig för alla :)

Edit: Fast det är klart, just respektlösa efterlysningar bör ju aldrig accepteras :p märker att jag får putsa på den där lite mera..

Men du, du behöver inte ta någon paus, det räcker väl om du bara funderar över varför vi reagerade och lär dig något av det. Alla gör misstag och det bästa sättet är att lära sig av dem och komma igen. :D Men du är inte ensam, jag blev anklagad förra leken att ha för liten aktivitet av artline tror jag när jag hade skrivit hur mycket som helst...
Det är många som hetsar om aktivitet som sagt, det räcker med att folk lugnar ner sig på den punkten och kanske lugnar ner sin egen aktivitet.

Jag menar inget illa

Määähhh!
Så är det ju inte alls - du är en frisk fläkt tycker jag - lite jobbig när man inte vet var man har dig bara . :p

Jag menar inget illa

Jag tror ingen ledsnat på dig som person.

Det jag ledsnat på är hetsen att vara aktiv och där är det många som är med och triggar, Monstermom var exeptionell när det gäller aktivitet pch jag upplevde det som problemen eskalerade då. Du kom som ny och föll in i mönstret och samtidigt var det en diskussion om inaktivitet och då är det lätt att tro att det är önskvärt att ligga i topp. Du verkar också tidvis glömma att det är en lek och inte blodigt allvar och då blir det väl intensivt. Vill du ha en paus så är det givetvis okej men det är en bättre med en lite mindre taggad Q som halverar mängen text och satsar på kvalitet och inte kvantitet ;)

I min värld så bör folk vara aktiva och diskutera lite de flesta dagar och rösta så gott som alla. Samtidigt så är det jobbigt med mastodonttrådar, det blir skitjobbigt om alla skriver 50 inlägg per dag och måste ägna ett par timmar att ens läsa i fatt om de inte kunnat följa tråden.

@quarter4ever , du ska absolut inte känna att vi sitter och beklagar oss över dig!
Jag tror att det här grundar sig i att vi ett tag för inte så länge sedan hade några spelare som gång på gång anmälde sig till lekar och i bästa fall var närvarande över DL1. Då pratade vi om att skärpa kraven och jag tror att det vi ser helt enkelt är en backlash-effekt.

Vi kommer hitta en nivå som är ok, jag är helt övertygad. :)

I
Det är många som hetsar om aktivitet som sagt, det räcker med att folk lugnar ner sig på den punkten och kanske lugnar ner sin egen aktivitet.

Men om någon nu vill vara jätteaktiv - låt dem! Man får väl popcornläsa. Jag är mot att spelare ska tvingas in i ett mellanmjölksmönster. Det har alltid varit så att vissa varit väldigt aktiva och andra mindre, beroende på personlighet och tid. Kan inte det få fortsätta? Sedan måste alla uppnå en viss aktivitet för att över huvud taget kunna bedömas av andra spelare.

Vem ska bedöma om någon är för aktiv och på vilka grunder? Antalet inlägg? Vissa skriver många onliners där de ställer riktade frågor, andra långa teoriinlägg om flera spelare. Vi får kanske ta antal tecken (med eller utan blanksteg?).

Jag tror ingen ledsnat på dig som person.

Det jag ledsnat på är hetsen att vara aktiv och där är det många som är med och triggar, Monstermom var exeptionell när det gäller aktivitet pch jag upplevde det som problemen eskalerade då. Du kom som ny och föll in i mönstret och samtidigt var det en diskussion om inaktivitet och då är det lätt att tro att det är önskvärt att ligga i topp. Du verkar också tidvis glömma att det är en lek och inte blodigt allvar och då blir det väl intensivt. Vill du ha en paus så är det givetvis okej men det är en bättre med en lite mindre taggad Q som halverar mängen text och satsar på kvalitet och inte kvantitet ;)

I min värld så bör folk vara aktiva och diskutera lite de flesta dagar och rösta så gott som alla. Samtidigt så är det jobbigt med mastodonttrådar, det blir skitjobbigt om alla skriver 50 inlägg per dag och måste ägna ett par timmar att ens läsa i fatt om de inte kunnat följa tråden.

Vad gäller min egen aktivitet så är det helt enkelt så jag spelar. Jag skriver inte för att djävlas, utan jag skriver vad jag tänker... Andra i sin tur tänker väldigt mycket och skriver väldigt lite. Lika lite som man kan kräva att andra ska skriva lika mycket som jag gör, tycker jag det funkar att kräva att jag ska spela som någon annan. Nu har jag inga planer på att spela igen på ett bra tag, men jag tycker rent allmänt att man måste acceptera att folk har olika spelstilar och inte försöka skapa en mall som alla ska spela efter - och det gäller åt båda håll. Det som inte funkar är att vända folks spelstil emot dem, vare sig det är "du skriver för mycket" eller "du skriver för lite". Folk måste få spela som sig själva, det kan inte finnas en mall för "rätt spel" anser jag eftersom hur man spelar hänger på ens personlighet (och erfarenhet). Jag vill inte se att folk läser anmälningstråden och kommer fram till att de inte vill anmäla sig för att de kanske kommer att prata för mycket...

Så länge folk kommer med några teorier och deltar i spelet måste vi lämna plats åt varandra anser jag.

Jag menar inget illa

Ta det inte så, q4! Eventuell dålig stämning är inte ditt ansvar mer än någon annans, du har gjort ett misstag men det har de flesta av oss gjort nån gång (...eller flera gånger :angel:). Det är inte bättre att du blir ledsen än att nån annan blir ledsen! :)

Som @Snurrfian skrev, se det som en chans att utvecklas istället. Så vitt jag vet är ingen arg på dig - jag är det i alla fall inte! :)

I

Men om någon nu vill vara jätteaktiv - låt dem! Man får väl popcornläsa. Jag är mot att spelare ska tvingas in i ett mellanmjölksmönster. Det har alltid varit så att vissa varit väldigt aktiva och andra mindre, beroende på personlighet och tid. Kan inte det få fortsätta? Sedan måste alla uppnå en viss aktivitet för att över huvud taget kunna bedömas av andra spelare.

Vem ska bedöma om någon är för aktiv och på vilka grunder? Antalet inlägg? Vissa skriver många onliners där de ställer riktade frågor, andra långa teoriinlägg om flera spelare. Vi får kanske ta antal tecken (med eller utan blanksteg?).
Förlåt så mycket att jag tycker det inte passar i mitt liv att leka 24/7 för att ha en chans att hänga med och värdera folks inlägg. Skriver folk på tok för mycket så tvingas jag just popcornläsa eller så drar leken på tok för mycket tid. Och ska jag leka så vill jag göra det ordentligt och inte jämt slarvläsa och ha icke underbygda teorier för att jag inte hunnit med. Då kan jag lika gärna låta bli och leka.

Du övertolkar som sjutton också, var skrev jag att någon skulle bedömma det över huvudtaget?

Vad gäller min egen aktivitet så är det helt enkelt så jag spelar. Jag skriver inte för att djävlas, utan jag skriver vad jag tänker... Andra i sin tur tänker väldigt mycket och skriver väldigt lite. Lika lite som man kan kräva att andra ska skriva lika mycket som jag gör, tycker jag det funkar att kräva att jag ska spela som någon annan. Nu har jag inga planer på att spela igen på ett bra tag, men jag tycker rent allmänt att man måste acceptera att folk har olika spelstilar och inte försöka skapa en mall som alla ska spela efter - och det gäller åt båda håll. Det som inte funkar är att vända folks spelstil emot dem, vare sig det är "du skriver för mycket" eller "du skriver för lite". Folk måste få spela som sig själva, det kan inte finnas en mall för "rätt spel" anser jag eftersom hur man spelar hänger på ens personlighet (och erfarenhet). Jag vill inte se att folk läser anmälningstråden och kommer fram till att de inte vill anmäla sig för att de kanske kommer att prata för mycket...

Så länge folk kommer med några teorier och deltar i spelet måste vi lämna plats åt varandra anser jag.
Där ser vi lite olika, jag vill inte på något sätt skuffa in alla i en trång mall med hårda gränser ( men en lek med strakt begränsat antal inlägg skulle vara kul av andra skäl) men likväl som inaktivitet ställer till bekymmer så gör hög aktivitet det. Det kan vara idé att hålla lekar på en nivå så att folk hinner vara med och delta. Om inte kan det utmynna i att det blir en aktivitet för arbetslösa utan socialt umgänge.

En fast gräns med att man får skriva max X inlägg/ord i en vanlig lek är inte kul det heller och en del kan säkert uppfatta det som ett mål istället.

Vad tycker ni förresten om en minimalistisk lek, där man i just den leken bara får skriva exv 5 inlägg á max 10 rader per DL. Där man så att säga måste väga in i taktiken att man har begränsat med utrymme?

Förlåt så mycket att jag tycker det inte passar i mitt liv att leka 24/7 för att ha en chans att hänga med och värdera folks inlägg. Skriver folk på tok för mycket så tvingas jag just popcornläsa eller så drar leken på tok för mycket tid. Och ska jag leka så vill jag göra det ordentligt och inte jämt slarvläsa och ha icke underbygda teorier för att jag inte hunnit med. Då kan jag lika gärna låta bli och leka.

Du övertolkar som sjutton också, var skrev jag att någon skulle bedömma det över huvudtaget?

Först om aktivitet: Du var väl en av dem som efterlyste att LLs skulle ha hårdare krav (jag minns förekomsten av ordet "extremt") på aktivitet? Och självklart måste man bedöma vad som är för mycket aktivitet om man har en sådan regel. Hur ska det annars fungera? Vem avgör vad som är för mycket?

Vidare: Är det möjligt för dig att diskutera utan att ta på dig offerkoftan eller bli på gränsen till otrevlig? Med tanke på att du förefaller ha taggarna ganska mycket utåt när det gäller dig själv är det förvånande att du inte drar dig för att kommentera andra användares sätt att "vara" i lekarna. Du anmärker ovan på @Monstermom och hennes aktivitet och du talar om för @quarter4ever hur hon "är" som spelare och hur hon ska göra för att bli annorlunda för att passa andras liv. Jag tycker det är helt ok att ge tips hur någon ska göra för att inte bli lynchad tidigt (vilket händer vissa när de börjar) eller hur man kan resonera för att bli en bättre spelare strategiskt. Men det är inte det som det är fråga om här.

:crazy:

Jag har ALDRIG klagat på att någon har för lite tid för leken eller skriver för lite inlägg. Då har du och Lobelia missuppfattat mig.

I ditt fall vet jag inte. Men jag kan förlara hur jag tänkte i lobelia (jag ber om ursäkt om jag stavar hennes namn fel). Hon hade inlägg. Hon hade skrivit en skum sak som jag reagerat på. Så jag tyckte hon var skum. Men jag behövt lite mer att gå på. Även om hon skrivit mycket så har jag inte sett något i de inläggen som skulle tyda på godhet eller ondhet.

Skriver jag att jag vill se mer om någon så beror det inte på antal inlägg utan att jag inte kan avgöra något av de miljoner inlägg som finns.

Att bli nämnd så här tycker jag inte alls är kul.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V