Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
LL Monstermom

1. Lilltess
2. bollen__
3. Asko
4. Mirtai
5. Snurrfian
6.Quarter4ever
7. cirkus
8. Mammas
9. Sasse
10. Pilot
11. Dentaku
12. Lobelia
13. LenaH
14. Artline
15. Koppen
16. Vira
17. Sedna
18. Tora
19. Hedinn
20. glömmerallt
21. Gabby_Ossi
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.

Med reservation på att jag kommer ha noll koll och blanda ihop alla :p

Ska bara påminna om att det här är mitt första försök som LL, och risken finns att den tar slut efter fem minuter sedan jag lagt ut lottningen i tråden eller något liknande... :o

Det gör väl inget det är ju bara att lotta om och starta om, det är flera lekar som har behövts startas om. jag vet inte om någon lagt ut rollerna i tråden men jag är inte ensam om att ha fått den brillianta ideen att skicka pm till flera bybor samtidigt, det gick ju snabbare så :idea:

Med så många deltagare så känns det som det kommer bli en intressant lek :D

Vet ni hur ulvspelskadad jag är? I morse när jag inte riktigt var vaken så vaknade jag tätt intill hunden och katten. Jag vet att jag tänke att jag vet att hunden är god och jag tror att katten är det också. Jag hade även teorier i huvudet om varför jag trodde det. O_o

Det gör väl inget det är ju bara att lotta om och starta om, det är flera lekar som har behövts startas om. jag vet inte om någon lagt ut rollerna i tråden men jag är inte ensam om att ha fått den brillianta ideen att skicka pm till flera bybor samtidigt, det gick ju snabbare så :idea:

Ooooh, note to self - låter precis som något jag hade kunnat få för mig! :D

Den är till din ära! Jag har nogsamt hittat en som känner sig som jag känner mig. Typ

Haha, själv känner jag mig ungefär såhär just nu:

SmileyHammer.gif~c200

Det är krångligt att göra en lek - och då har ni inte en fått börja leta felen i den än! :cautious:

Hihi, jag har också börjat klura på en lek nu :angel: Om jag skriver på mig på typ nr 20 på LL-listan så kanske det blir lagom :p

Det känns mer och mer som att det är ungefär som att spela, man (jag! :p) lär sig inte så mycket förrän man kastar sig ut och ser om det funkar att simma.
(Jag får väl snart svar på det i alla fall... :crazy:)

Kan vi inte ha en liten samling av alla oskrivna regler för ulvlekar som "alla" tycks känna till utom jag då?:o i anmälningstråden tex
det enda jag tidigt fattade var att ängeln ska skydda sig själv första natten...
Slänger in denna som jag skrev i eftersnacket då jag känner
att jag missar "självklara" saker
som andra fångar direkt

Slänger in denna som jag skrev i eftersnacket då jag känner
att jag missar "självklara" saker
som andra fångar direkt

Sådant här är ju svårt att svara på, att ängeln "ska" skydda sig själv första natten är t.ex. långt ifrån självklart. Beror på dels på vilka roller som finns. Kan informationen om vem ängeln skyddar hamna fel? Men sen så är det ju också ängelns uppgift att försöka hindra ulvarna från att käka misstänker den att någon särskild ska bli käk så bör den ju skydda den personen tycker jag.

Jag skulle inte kalla den sortens saker oskrivaregler för mig är oskrivna regler mer sådant som jag själv försöker komma ihåg att skriva i just reglerna. Tex. det här som var uppe nu senast att det inte är okej att blanda in andra trådar. Jag kan skriva exempelcis så här:

"Bortsett från roller som får prata i leken ska allt snack hållas i lektråden och det är inte okej och teori kring sådant som skrivits i andratrådar kopiera in pm eller dylikt."

Det är sådant som många missar att skriva i reglerna för att det känns så solklart för de som varit med ett tag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 155
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar