Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett annat förslag (som jag gav @Myrten innan hon kom med sin roll: dåligt betyg eller? :cautious: ;)) är att göra om siaren. Så att den inte kan sia de den redan vet om (typ om det finns med något kärlekspar eller tidigare siade), och så får den undanta någon från listan, övriga lottar LL bland, så den får en sia men kan inte välja själv. Å andra sidan uppnås ju samma syfte med onda ängeln - bortsett från att siorna blir lite mindre att lita på om någon sias som bybo...
Jag gillar till viss del idén. Jag tycker dock att resultatet hamnar för mycket på slumpen/LL och för lite på siarens spelkänsla. Om man istället gjorde så att siaren fick ta ut några spelare (4-5 st beroende på storlek på lek) som det sen lottas bland så får man en intressant blandning av spelkänsla och slump.

När vi snackar nya roller så kan jag nämna att jag haft en ide om att ha en god roll som när den dör inte riktigt dör utan förvanlas förvandlas till typ spöke fast inte riktigt den räknas fortfarande som en deltagare men den får inte skriva i tråden. Jag kallade den törnrosa (tänkte faller i djup sömn istället frö att dö:p) för jag var inne på törnrosa tema när jag började fundera på den. :laugh:
Ja och då borde det ju kunna gå att väcka upp henne igen om rätt prins kysser henne?

Åh, jag ser potentialen! Den får skriva typ vem den röstar på men ingen motivering tänker jag och ser framför mig hur jag sitter och kollar på typ Sasses gamla teorier mot mig för att kunna luska ut varför hon röstar på mig nu så jag ska kunna motivera henne att ändra sin röst. :D
Jag tänker att den börjar i djup sömn (får rösta men inte motivera) och att rätt person måste "väcka" den så den blir fullödig spelare. :)

Jag tänker att den börjar i djup sömn (får rösta men inte motivera) och att rätt person måste "väcka" den så den blir fullödig spelare. :angel:

Ja det är också ett alternativ, fast då när den blir uppväck lär den ju bli ulvkäk snart igen så i såfall så skulle den beva falla i sömnigen då. Hm jag gillar tanken men är tveksam till hur det skulle fungera i praktiken.

Nu svävar jag ut helt men jag tänker även på spelaren grodan. Kysser hon fel blir den en groda. :D

Tror jag lämnar över till dig att fundera ut hur det ska funka rent praktiskt. ;)

Tema: Robinson-Buke 2014

LL: Paddington
1. Bumpo
2. glömmerallt
3. Snurrfian
4. Habina
5. Mammas
6. LenaH
7. cirkus
8. Koppen
9. Idahoe
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16. Lobelia

Börjar få "blodad tand" (no pun intended) på det här, så jag hänger på en gång till! :)

Och om den enda i lyan dör i lynchen? Vad menar du med ulvtest?
Ulvtest, typ sia om det är en ulv eller inte.

Om enda ulven dör- tja jag vet inte imunitet några dagar. Det är mest en idé, att ge ulvarna något att tänka på mer än hur de ska låtsas leta efter sig själva.

Jag gillar till viss del idén. Jag tycker dock att resultatet hamnar för mycket på slumpen/LL och för lite på siarens spelkänsla. Om man istället gjorde så att siaren fick ta ut några spelare (4-5 st beroende på storlek på lek) som det sen lottas bland så får man en intressant blandning av spelkänsla och slump.
Gillar faktiskt den här idén. Siaren får skicka in tre val och LL lottar bland namnen vem siaren ska få veta rollen för.

Ja det är också ett alternativ, fast då när den blir uppväck lär den ju bli ulvkäk snart igen så i såfall så skulle den beva falla i sömnigen då. Hm jag gillar tanken men är tveksam till hur det skulle fungera i praktiken.
Inte säkert att den blir ulvakäk på en gång. Kommer ihåg den leken där jag var god spion, blev käkad, återupplivad, fick fortsätta spionera och ALLA visste att jag var garanterad god och ulvarna försökte inte käka mig... Men det kräver kanske att ängeln är vid liv ;)

Om ni vill så kan jag försöka utöka antalet specialroller i leken - men då får ni komma ihåg att det kommer kanske att tillkomma lite fler specialare även på onda sidan, jag måste ju försöka hålla leken i balans... :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2