Ett annat förslag (som jag gav @Myrten innan hon kom med sin roll: dåligt betyg eller? ) är att göra om siaren. Så att den inte kan sia de den redan vet om (typ om det finns med något kärlekspar eller tidigare siade), och så får den undanta någon från listan, övriga lottar LL bland, så den får en sia men kan inte välja själv. Å andra sidan uppnås ju samma syfte med onda ängeln - bortsett från att siorna blir lite mindre att lita på om någon sias som bybo...
Å andra sidan gillar jag varianten av siare när den bara får veta specialroll eller bybo (men då måste man ju ha en del bybor med), då vet man inte om den man siat är god eller inte.
@Paddington Jag avstår från att rösta, tror inte jag kan vara med tyvärr. Efter nästa tisdag är det helkört för min del för den veckan, och jag antar att leken inte kommer att vara slut innan dess. Om du inte lovar att jag får vara självmordbombare så jag kan spränga mig på måndag oavsett?
Trist om du inte kan vara med. Jag undrar vem siaren då ska sia första natten, ingen @Mammas , @Myrten , @Sasse ,@Hedinn, @Niyama eller @Breaktown