Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett annat förslag (som jag gav @Myrten innan hon kom med sin roll: dåligt betyg eller? :cautious: ;)) är att göra om siaren. Så att den inte kan sia de den redan vet om (typ om det finns med något kärlekspar eller tidigare siade), och så får den undanta någon från listan, övriga lottar LL bland, så den får en sia men kan inte välja själv. Å andra sidan uppnås ju samma syfte med onda ängeln - bortsett från att siorna blir lite mindre att lita på om någon sias som bybo...

Å andra sidan gillar jag varianten av siare när den bara får veta specialroll eller bybo (men då måste man ju ha en del bybor med), då vet man inte om den man siat är god eller inte. :p

@Paddington Jag avstår från att rösta, tror inte jag kan vara med tyvärr. Efter nästa tisdag är det helkört för min del för den veckan, och jag antar att leken inte kommer att vara slut innan dess. Om du inte lovar att jag får vara självmordbombare så jag kan spränga mig på måndag oavsett? :idea: ;) :D

Trist om du inte kan vara med. Jag undrar vem siaren då ska sia första natten, ingen @Mammas , @Myrten , @Sasse ,@Hedinn, @Niyama eller @Breaktown :confused:

Nu vill jag inte hålla med om att det hänt en massa efter en dag. För mig börjar leken dag två och dag ett är något nödvändigt ont när man desperat försöker hitta någon anledning att rösta på någon över huvudtaget. Och väljer man vem man ska äta/lynscha, där det i praktiken är att slänga ut någon från spelet utan att den fått delta och på mycket lösa grunder. I början av spelet ser jag mer att personliga relationer spelar roll, vad man tror om folk och hur farliga man tror de blir i leken. När leken kommer igång börjar komma i gång då ser man mer till leken.

Nej en massa har det väl inte. Uppenbarligen gör folk olika. Om jag är siare och jag har möjlighet att vara inne mellan deadlines så kikar jag absolut på hur det skrivits och röstat och försöker analysera första röstningen innan jag väljer.

Att det är svårt första dagen håller jag helt med om men jag skulle snarare se det som att leken kommer igång första natten då har jag första dagens händelser att teroia kring. Sedan spelar säker personliga relationer in också och kännedom om spelstil. En del har ju lite olika spelstil vid olika roller på ett sådant där vis att det är svårt att förklara vad som är skillnaden men det känns på något vis ändå som en skillnad.

Senast ändrad:
@glömmerallt - jag väljer själv gärna att sia @Mammas eller någon annan spelare som jag vet brukar vara skärpt som god först. Träffar jag på en ond - fine, men för mig är det nästan bättre om spelaren är god för då har jag någon jag vet brukar gräva friskt och komma upp med bra teorier att spela "tillsammans" med.
Utifrån min ringa erfarenhet som spelare (och siare!) så kan jag säga att i @Mammas lek så valde jag @Niyama för att hon är en skärpt och skicklig spelare som jag tycker spelar ganska lika oavsett om hon är god eller ond.
Jag tyckte inte att det spelade så stor roll om hon var god eller ond, ond - visst bonus, men god - då hade jag ju nån annan att just spela "tillsammans" med.

Sen att den uschliga @Paddan sabbade allting... :mad:

Jag tror också att det är lite knepigt för alla just nu, vi är så väldigt många nya för närvarande och det gör ju att spelnivån är på så väldigt olika nivåer. Dels ni ringrävar som behöver lite större utmaningar, dels vi jättenya som knappt behärskar den enklaste varianten och dels de som spelat ett tag och just kunnat börja få grepp om vad man kan läsa ut på medelnivå.

Jag hade inte tänkt vara med i kommande lek, men oavsett gillar jag alla av ond spion/siare/ängel.

Jag brukar inte sias första natten, och speciellt inte om Mammas eller Myrten är med, så för mig är det ett mindre problem. Däremot har jag förståelse för hur trist det måste vara att alltid sias tidigt, så jag tycker att det absolut är värt att testa rollen Mammas/Myrten kom på.

Jag tror också att det är lite knepigt för alla just nu, vi är så väldigt många nya för närvarande och det gör ju att spelnivån är på så väldigt olika nivåer. Dels ni ringrävar som behöver lite större utmaningar, dels vi jättenya som knappt behärskar den enklaste varianten och dels de som spelat ett tag och just kunnat börja få grepp om vad man kan läsa ut på medelnivå.

Ja så kan det absolut vara.

Fördelen med mycket nya roller är ju dock att det är nytt för alla så på ett vis blir det mer lika då. Sammmtidigt så är det ju dumt att krångla till saker för mycket så det avskräcker de nya. Det är ju bra om folk kan växa in i lekarna och tycka det är roligt.:)

Jag tänkte lite på det i den här leken som är nu och valde t.ex direkt bort att ha tre sidor(något jag haft flera gånger) när jag såg att det skulle vara helt nya deltagare med.

Jag hade inte tänkt vara med i kommande lek, men oavsett gillar jag alla av ond spion/siare/ängel.

Jag brukar inte sias första natten, och speciellt inte om Mammas eller Myrten är med, så för mig är det ett mindre problem. Däremot har jag förståelse för hur trist det måste vara att alltid sias tidigt, så jag tycker att det absolut är värt att testa rollen Mammas/Myrten kom på.

Ja jag har också förståelse för detdet är lite samma sak som för det som typ "jämt" åker ut tidigt i lekarna jag förstår att det blir frustrerande.

Man måste spela en roll för att få riktigt grepp om vad man kan göra annars funderar jag mer allmänt. Bybo är lite tråkigt, alla andra verkar veta så mycket oavsett om de vet något eller inte.

Ja så kan det absolut vara.

Fördelen med mycket nya roller är ju dock att det är nytt för alla så på ett vis blir det mer lika då. Sammmtidigt så är det ju dumt att krångla till saker för mycket så det avskräcker de nya. Det är ju bra om folk kan växa in i lekarna och tycka det är roligt.:)

Jag tänkte lite på det i den här leken som är nu och valde t.ex direkt bort att ha tre sidor(något jag haft flera gånger) när jag såg att det skulle vara helt nya deltagare med.

Jag kan inte tala för andra men personligen föredrar jag många specialroller, åtminstone så långt jag varit med. Det är kul om båda sidor har något kvar att ställa till oreda med, även om en viktig roll försvinner tidigt.

Jag som ändå spelat i ett år tycker att jag nästan alltid famlar i mörkret oavsett roll (ja inte om jag siat nån då möjligen, men då ska det ju kommuniceras...). När @Habina gjorde mig till spöke i senaste leken och vi snackade konstaterade vi att vi båda tycker den andra verkar ha koll men att vi känner oss synnerligen förvirrade.

Det är roligt med specialroller. Det är också en utmaning att som bybo förstå nånting. Det är typ alltid kul att spela

Lite tankar om roller.

Onda - att bara ha en i lyan från start så att man både kämpar med att samla ihop ulvarna (att man istället för att käka får göra ett ulvtest) på så vis finns det utrymme att ha något fler onda i leken.

Lite tankar om roller.

Onda - att bara ha en i lyan från start så att man både kämpar med att samla ihop ulvarna (att man istället för att käka får göra ett ulvtest) på så vis finns det utrymme att ha något fler onda i leken.

Intessant ide kan du utvecla lite mer? :) Jag är osäker på hur det är tänkt att fungera.

När vi snackar nya roller så kan jag nämna att jag haft en ide om att ha en god roll som när den dör inte riktigt dör utan förvanlas förvandlas till typ spöke fast inte riktigt den räknas fortfarande som en deltagare men den får inte skriva i tråden. Jag kallade den törnrosa (tänkte faller i djup sömn istället frö att dö:p) för jag var inne på törnrosa tema när jag började fundera på den. :laugh:

När vi snackar nya roller så kan jag nämna att jag haft en ide om att ha en god roll som när den dör inte riktigt dör utan förvanlas förvandlas till typ spöke fast inte riktigt den räknas fortfarande som en deltagare men den får inte skriva i tråden. Jag kallade den törnrosa (tänkte faller i djup sömn istället frö att dö:p) för jag var inne på törnrosa tema när jag började fundera på den. :laugh:

Jag var ju spöke i förra leken. Fast jag blev ju väckt av spökväckaren.
Det var trevligt att bli väckt. Men det gäller ju att spökväckaren hinner väcka någon innan den dör.

Så din variant ovanför är en utveckling åt det bättre hållet på ett vis. Men då tänkr du att spöket inte får prata med någon? Jag gillar verkligen när man har något att bolla med. Även om man inte fr skriva i tråden. Så nån kan ju vara spöke och nån kanske kan se/höra spöket.

Åh, jag ser potentialen! Den får skriva typ vem den röstar på men ingen motivering tänker jag och ser framför mig hur jag sitter och kollar på typ Sasses gamla teorier mot mig för att kunna luska ut varför hon röstar på mig nu så jag ska kunna motivera henne att ändra sin röst. :D

Jag var ju spöke i förra leken. Fast jag blev ju väckt av spökväckaren.
Det var trevligt att bli väckt. Men det gäller ju att spökväckaren hinner väcka någon innan den dör.

Så din variant ovanför är en utveckling åt det bättre hållet på ett vis. Men då tänkr du att spöket inte får prata med någon? Jag gillar verkligen när man har något att bolla med. Även om man inte fr skriva i tråden. Så nån kan ju vara spöke och nån kanske kan se/höra spöket.

Jag har ju inte filat på rollen men tanken var inget prat och det ska ju inte riktigt vara som ett spöke utan om rollen dör så fortsätter den vara en deltagare bara att den inte får skriva i tråden så alla vet ju om vem det är och så.

Åh, jag ser potentialen! Den får skriva typ vem den röstar på men ingen motivering tänker jag och ser framför mig hur jag sitter och kollar på typ Sasses gamla teorier mot mig för att kunna luska ut varför hon röstar på mig nu så jag ska kunna motivera henne att ändra sin röst. :D

Jag funderade på om jag som LL skulle raportera vad den rösta på men ditt förslag var ju mycket bättre, kan bli helfestligt. :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar