@Koltrast - vad roligt!
Tips till alla nya, d v s och @Lobelia är att följa den pågående leken. Försök att lista ut vem som är ond och god och när leken är slut, läs igenom och se hur spelarna argumenterat.
Den regel som kan vara lite krånglig är hintningsregeln. Den går ut på att man inte får antyda sin roll, vilken den än är. Man skriver alltid utifrån ett perspektiv att man inte "vet" något. Om man trots allt gör det, t e x genom att man har en specialroll, får man skapa teorier och argumentera för sin sak. Man får aldrig säga "jag är siare" exempelvis, för då straffas egna sidan.
Jag brukar, än idag, PMa LL och fråga om jag känner mig osäker. Men oftast är det inga problem.
Om att sabba för andra kan jag berätta att jag en gång som ond lyckades skicka PM även till en av de goda och därmed röja hela lyan. Men mina dåvarande ulvkompisar (tror det var @Hedinn, @Niyama och @Paddington) pratar fortfarande med mig.
Välkommen!
Och det var mig du PM-ade
Jag som är en snäll människa låtsades som om jag inte sett det. TROTS att du lurade mig det värsta nånsin i mina ulvlekar i min allra, allra första lek.
/fortfarande traumatiserad av det