Varulvslekarnas anmälningstråd II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du fantasibrist?:eek:

Inspirerad av Ankeborg + leken där alla började visa bilder på sina katter föreslår jag Pelle Svanslös. Där kan en ny roll i form av de onda tvillingarna Bill och Bull husera.

Jaaaa :o
Men nu fick jag ett alldeles fantastiskt uppslag av dig - TACK!!! :bump:
Pelle Svanslös är helt klart taget :)

Vi körde ner henne till Skåne i tisdags, det var därför jag hoppade av leken. I onsdags körde jag henne till seminstation, hon hade nyss ovulerat så vi får vänta på nästa brunst. Hon går i en 3 hektar stor hage som har perfekt underlag för onda hovar - hon travar rent till och med!!!

Det låter ju super :)
Och 1-2 år i en hage kommer bara göra hennes ben gott. Det är inget dåligt liv i en sån hage!
Å mysigt med fölis med :love:

Bra idé CB, vi hade det temat förra året tror jag - fast man skulle ju helt klart kunna köra den igen också :)
Jag som är schlagernörd har helt klart ett antal scenarior klara redan :angel:

Jag har haft en melodifestivalek. Där fick alla artistnamn som jag hade väldigt flödande fantasi när jag hittade på. Minns att Pegasus hette Bäckahästen och Mammas något i stil med Oh Mama.

LL Paddington
1 cirkus
2 Matmissbrukaren
3 Myrten
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Jag hoppas att jag har tid, men det ser så ut i alla fall.

@Blacksmithfarm - lägg gärna ut listan. Jag har den inte kvar och det kan ju vara intressant att se sina galenskaper i efterhand. Jag minns att Pegasus dog genom en injektion av ett extremt kraftigt sanningsserum som utdelades av Roger Pontare. Och att hela leken slutade med att Mammas sprängdes i luften.

LL Paddington
1 cirkus
2 Matmissbrukaren
3 Myrten
4 Hedinn
5
6
7
8
9
10
11
12

Borde ha tid, om det inte dröjer alltför länge innan leken drar igång. :)

@Myrten Det låter som att det var ett mycket roligt tema med en kreativ LL! :D

@Niyama @Sasse @Myrten

Deltagarlista:
Blacksmithfarm
Glömmerallt
Hitorine
Killaloe
Koppen
Libra
Mammas
Niyama
Pegasus63
Sasse
Wysiwyg
Zassoo

Artistlista:
Remember(not)
Käckt ungdomsband som utmärks av sin bubblande pop ochförvirrade dans. Är stora idoler hos tonåringarna. Kritikerna ger dem dock en framtid i glömskans salonger.
Lasse-Sasse Göransson
Skånsk smörsångare med smäktande texter som inte sällan är skrivna i dialogform. Veteran som kan slå till när som helst.
WhyisWhig
Tuff rocker, känd för multipla perukbyten på scen. Ständig favorit hos pudelrockargardet. Och någon gång skall de väl få en vinnare?
The Blacksmiths & Farm
Hårdrockargäng som gjort sig ett namn genom att ta med sitt (ekologiskt uppfödda) menageri in på scen. I det ingår allt från höns till hästar. SVT inte så glada åt finalplatsen med tanke på kostnaden för frakt av djuren. Men som frontmannen BSF uttryckte det – ”Vi reser inte utan hela familjen!”
Mama’s Blood
Soultrio bestående av vampyrsminkande tvillingsystrar och deras mamma som rappar som Debbie Harry. Det ryktas att hon är Debbie Harry. Trimmar döttrarna med järnhand. Endast seger gäller!
As Zoo
Tyskättad (Ach So), skönsjungande donna med darr på rösten som från ingenstans brister ut i joddel. Får var man att tycka att Lena Ph är average.
De Libra
Fullständigt unik, superpopulär rocktrubadur klädd som en korsning av Dalai Lama och en rymdvarelse. Gedigen fangrupp. Alltid farlig!
Hit Your Skin
Ett gäng invandrade fakirer som gjort succé med sin ABBA-inspirerade indie-pop. Deras cover av U2s "Sunday, Bloody Sunday" floppade dock rejält eftersom Socialstyrelsen fick rycka ut. Revanschsugna intill sista blodsdroppen!
Ni Jama
Legendarisk rockdrottning med jammande elgitarr och ylande sopran. Ursprungliga artistnamnet var Cat Woman, men efter stämningshot bytte hon – och det blev succé. Favorit hos alla som saknar The Bangles och de är många. Walks like an Egyptian.
La Like Lo
Ursprungligen från Bangkok. Kom till Sverige för att starta restaurang, vann Idol och gör nu succé som schlagerdrottning. Ständig gäst i varenda TV-soffa. En favorit hos den äldre generationen. Livsfarlig!
Bäckahästen
Garmarnas värsta konkurrent som uppträder med fela och endast iförd fikonlöv. Fikonlöv? Nej, historiekunskaperna var kanske inte på topp, när denne son av skogen hittade på sin scenklädsel. Men ett är säkert – den har givit honom en stor fanbase!
Kannan
En veteran som ständigt chockar genom att ändra stil. Har uppträtt som pop-, rock-, schlager-, rap- och bluesartist innan hon denna gång åter svängde och lanserade sig själv som drag queen. Att hon biologiskt är kvinna har upprört Christer Lindarw & Co som menar att begreppet urvattnas – varpå Kannan genast anmälde branschen till JÄMO.

:D

När startar nästa? :D

Kom igen och skriv upp er nu. Jag har all tid i världen just nu (förutom imorgon).

Medan vi väntar på att anmälningarna ska droppa in - vill ni köra Pelle Svanslös? Dokusåpa tema (ej Robinson Buke - den ska gå e sommaren ;) ), eller ngt annat?

Medan vi väntar på att anmälningarna ska droppa in - vill ni köra Pelle Svanslös? Dokusåpa tema (ej Robinson Buke - den ska gå e sommaren ;) ), eller ngt annat?

Pelle tycker jag. Men känner att jag får läsa tösens bok som hon har så jag kommer in i det igen.

Pelle tycker jag. Men känner att jag får läsa tösens bok som hon har så jag kommer in i det igen.
Får jag låna den efter dig? Vet knappt ngt om Pelle och hans vänner och inte tittade jag på julkalendern för ett antal år sedan heller... Känner mig lite lost i temat - men det ska nog gå och snurra till iaf ;)

Åh... Jag vill vara med, men vet ju att det tar en del tid... *kluven* Fast det är kanske ingen som vill ha med en blåst blondin. :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 568
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 357
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar