Varulvslekarnas anmälningstråd II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

KL

Är det OK att fundera på lekkonstruktion/mekanik i den här tråden? Jag är ju långt, lååååååångt ifrån mogen att hålla någon egen lek men en strötanke i förra leken (angående narrativium :p) bet sig liksom fast i mig och jag kan inte sluta tänka kring det. Jag skulle vilja se en Pratchettlek nån gång (eller massor av gånger ;)), och går och funderar på olika roller. Här är ett par jag tänkt kring, och undrar om/hur de skulle fungera i en lek:

Häxorna är såklart med, och däribland Nanna (jag är inte helt hundra på de svenska namnen, jag har bara läst nån enstaka bok på svenska, men jag gör så gott jag kan så får ni fråga vad jag menar om det blir fel)! Nån specialroll har väl hon också, men så långt har jag inte kommit än, men framförallt så har hon en katt! :sneaky: Jag tänker mig att Gråbo är god sålänge Nanna lever, men om hon åker ur leken före honom så blir han ond! Kan man göra så? Hur avgörande/"tung" är en sån roll?

En annan fundering är kring Mustrum och hans historia med Granny (jag ger upp, vet inte vad hon/de heter på svenska): jag tänker mig att de kan vara tvillingar men Mustrum måste identifiera henne för att det ska aktiveras. Alltså att han får skicka en gissning till LL, och om han har rätt så får de kontakta varandra? En gissning? En gissning/dag? Hur "tung" är en sån roll?

Det är som sagt bara några tankar, men Discworld är så jäkla fantastiskt att jag inte kan släppa dem. Och även om jag inte blir LL i första taget kanske jag kan lära mig lite av tänket i alla fall. :p

LL:

1: TeamLundVer
2:
3:
4:
5:
6:
7:
8:
9:
10:
11:
12:
14:

Eftersom jag missade anmälningen till leken som är igång nu så ställer jag mig först i kö på nästa lek :D

LL:

2: Hedinn
3:
4:
5:
6:
7:
8:
9:
10:
11:
12:
14:

Då tänker jag passa på att sno till mig tvåan! :D

Om ni står ut med mig en lek till kan jag vara LL - jag har fått en förfrågan om ett specifikt tema som skulle vara lite kul att köra.... (å sedan vet jag inte om jag riktigt har tid för själva lekandet själv...)

LL: Paddington

3:
4:
5:
6:
7:
8:
9:
10:
11:
12:
14:

Hahaha! Underbart...

Nu tänker jag köra en Myrten!

3:
4:
5: Monstermom
6:
7:
8:
9:
10:
11:
12:
14:

Så det så! :sneaky:

3: LindgrenV
4:
6:
7:
8:
9:
10:
11:
12:
14:

TREEEEEEEE :D :D :D

4:
6:
7:
8: Mumorsan
9:
10:
11:
12:

:sneaky:

Beror lite på när den startar hur aktiv jag kan vara. Vår och budgetarbete, vettni.

4:
6: Matmissbrukaren
7:
9:
10:
11:
12:

4:
7: Myrten
9:
10:
11:
12:

Skapligt irriterad för att jag var tvungen att kliva av. Framöver är det dock meningen att jag ska hålla mig i Uppsala.

4:
9:
10:
11: Habina
12:

Monstermom ; hur blir det med den där klubben A.U.O (Anonyma Uppätna Onda)? :D

Hahaha! Du får vänta lite, jag kan inte gärna bli sedd umgås med dig just nu, heller! :laugh::laugh:

KL

Kan hända att jag avanmäler mig från leken. Fokuset på att leka är inte det bästa för tillfället. Lider av akut tillfällig koncentrationsbrist :banghead: (Jag hoppas i alla fall att den är tillfällig :cautious:)

Hur går det med d-vitaminet? Sätt i dig hela burken på en gång så går det finfint att spela sen! :D

Monstermom ; hur blir det med den där klubben A.U.O (Anonyma Uppätna Onda)? :D

OK, dags att bilda klubb! Här är vårt klubbmärke:
stamp.gif

Eller kanske det här:
badday.gif

Nä, jag hittade den rätta:
big-smiley-004.gif

Och den här kan vi ha på flaggan:
smiley-violent069.gif

Men nääää 9 är ju mitt nummer - äh, jag kan nummer 10 då'rå

4:
9: Ottilia
10:cirkus
11: Habina
12:

Jag har tagit igår och idag! För två timmar sedan fick jag TOKRYCK och dansade som en duracellkanin på speed till diverse disneylåtar :cautious: Om det var någon form av placeboeffekt eller om d-vitaminet redan bidragit lite vet jag inte :p

Haha, placebo är den bästa medicinen (och helt utan biverkningar! :D), så vi säger att det är d-vitaminet! ;) Ät mera!

Idag i väntrummet hos sjukgymnasten läste jag Ny Teknik, i den fanns det en lustig liten ruta med sex tips om att få igång en seg hjärna som jag tyckte var ganska intressant. Nu minns jag inte alla tipsen (då hade jag kanske inte behövt dem :p), men det var i alla fall bland annat att man skulle göra saker med fel hand och... fanken! Jag kommer bara ihåg ett av sex! :cry:

Kanske nåt mer skramlar fram igen, hoppas hoppas, men poängen var i alla fall inte att bli just piggare utan att utmana hjärnan att göra saker den inte var van vid. Det kanske inte är så applicerbart på ditt problem, men samtidigt tänker jag att det dels är en enkel och lite fånrolig sak att göra (vilket kan pigga upp! :D) och dels en chans att bryta ur tankemönster?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38