Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådär har nu läst ikapp vad ni haft för er när jag varit i stallet!
Jag börjar fundera på om jag kan ha haft nybörjartur när jag skämtsamt undrade om det finns en "moderator-lya"? @Snurrfian @LenaH har som vanligt munhuggits och misstänkt varandra, och ffa @Snurrfian verkar angelägen att godförklara sig:cautious: De kanske även kan vara tvillingarna? Ska kolla lite mer och återkommer med fler funderingar....

Reagerar bla på att de pratar om att de tidigare varit i lyan ihop ....

Plötsligt har det uppstått två separata OT-diskussioner om ordbruk. O_o

Ska vi försöka fokusera på att hitta ulvar, gott folk?

Jag ogillar generrellt OT pladder men ordbruk är intressant tycker jag så för att vara OT får disskusionerna :up: av mig.

På tal om ulvar så ser din avatar lite gråluddigt läskig ut. :cautious:

På vilket sätt indikerar det att de är tvillingar? De munhuggs jämt. I ärlighetens nsmn brukar Snurrfia vara misstänkt av halva leken inför första DL, vi har lärt oss att inte lite till 100 på ulvskheten dock.
Tänkte bara att de verkar så ihoppratade på något sätt, mer en känsla kanske? Så är de inte i lyan ihop så funderade jag på om de pratar med varann som tvillingar istället?
Jo jag vet att de brukar ha lite jidder sig emellan och även att @Snurrfian brukar bli misstänkt, men måste ju ändå notera vad jag grunnar på....

Bara det vi tidigare var inne på, att ett par deltagare varit synnerligen inaktiva i den här tråden och om det kan vara ett försök att undvika att dra uppmärksamhet till sig. Nu borde de ju dyka upp i och med att den taktiken knappast verkar lyckas...

Jag tror inte någon låter bli att skriva som taktik.

Här är de två inläggen jag reagerat mest på:

Vad jag menade var att om det funnits onda utanför lyan, typ fåret eller ond spion etc, så hade den kommentaren kunnat tolkas som en hint från exempelvis fåret till lyan, att inte Snurris uttalat sa att hon hoppades/trodde goda sidan skulle vinna utan just "min sida" bara.
Klarare så? :)

Tycker det är konstigt att bygga teorier att om ifall där hade varit onda utanför lyan (se det fetade). Varför inte utgå och koncentrera sig på denna lekens uppställning?

Plötsligt har det uppstått två separata OT-diskussioner om ordbruk. O_o
Ska vi försöka fokusera på att hitta ulvar, gott folk?

Två senario kan jag hitta här:

1. Ond, men försöker spela god och vill hitta ulvar.
2. God och försöker hitta ulvar.

Bara det vi tidigare var inne på, att ett par deltagare varit synnerligen inaktiva i den här tråden och om det kan vara ett försök att undvika att dra uppmärksamhet till sig. Nu borde de ju dyka upp i och med att den taktiken knappast verkar lyckas...
Eller så har det ett liv till skillnad från oss andra (jag börjar i och för sig vakna till liv nu - upptinad), det är liksom inget tvång att sitta och bevaka tråden 24/7

Eller så har det ett liv till skillnad från oss andra (jag börjar i och för sig vakna till liv nu - upptinad), det är liksom inget tvång att sitta och bevaka tråden 24/7

Jo! :mad:

Skämt åsido, som jag skrivit tidigare så handlar det inte om personer som varit helt frånvarande från Buke utan om såna som varit inloggade och aktiva, bara inte i den här tråden.

Tycker det är konstigt att bygga teorier att om ifall där hade varit onda utanför lyan (se det fetade). Varför inte utgå och koncentrera sig på denna lekens uppställning?

Ja där kan jag hålla med dig, att det är ju lite konstigt att ha lite teorier om det, när det inte fanns onda utanför lyan. Jag blev jätteförvirrad och trodde att det fanns. Men det ska det ju inte göra...så då är det ju en lite konstig sak att reagera på, varför skulle man hinta till något som inte finns..

Tänkte bara att de verkar så ihoppratade på något sätt, mer en känsla kanske? Så är de inte i lyan ihop så funderade jag på om de pratar med varann som tvillingar istället?
Jo jag vet att de brukar ha lite jidder sig emellan och även att @Snurrfian brukar bli misstänkt, men måste ju ändå notera vad jag grunnar på....

Varför skriva endast tvillingar? Borde man inte se det från båda sidorna? Där finns två ställen man kan prata med varandra: lyan och "tvillinglyan" (vad kallas det?:D) varför bara skriva ut en sida? Dessutom är det stor risk att man outar sina goda tvillingar för lyan redan inför DL1, och det vill man ju inte.

Kom på en sak.....vi har väl inga tvillingar ens? Bara vanliga bybor? *kilar iväg till rollistan* O_o

Första dagen skulle jag absolut kunna se det som en taktik att försöka väcka så lite uppmärksamhet som möjligt.

Varför just första dagen?

Jag upplever att en del är oaktiva första dagen för de helt enkelt är ointrisserade av OT-pladder(mycket sådant första dagen) och andra för att de är upptagna med annat.

Att folk är frånvarande uppmärksamas i stort sett jämt och misstänkts ofta så att någon skulle ha det som taktik blir lite bakvänt.

Två senario kan jag hitta här:

1. Ond, men försöker spela god och vill hitta ulvar.
2. God och försöker hitta ulvar.
Om du läser hela den diskussionen ordentligt så ser du att det är precis vad jag Inte gör ;)
Det var som svar på en fråga kring detta inlägg där jag möjligen var lite otydlig :)
Och ännu så länge kan jag ju inte misstänka någon egentligen. Det har mest varit OT och flams ännu. Skulle då möjligtvis vara GAs mystiska inlägg som svar på LLs fråga :cautious: ;)

Hade det funnits onda utanför lyan så hade jag misstänkt Snurris för hennes gåtfulla svar att "min sida" vinnerO_o. Nu finns ju inga sådana, så du slipper undan för den här gången @Snurrfian :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30