Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har inte hänt mycket här sedan jag skrev mitt teoriinlägg igår så de misstankar jag hade där står kvar. Avvaktar ett tag till men kommer, om inget händer som får mig att svänga drastiskt att rösta på någon av de som jag ansåg vara ond där dvs LenaH eller Lilltess.

@cirkus Vad är dina tankar kring LenaH? Var inte några inne på henne igår/förrgår? Jag sitter och kollar hennes inlägg och har svårt att hitta något som gör att jag förstår misstankarna.

Jag har henne på listan över misstänkta, framför allt eftersom hon hakade på Lilltess teori om mig och sedan upplever inte jag att hon har letat vidare. Tycker det är svårt då det kan vara så att hon bara hoppade på en lätt teori men jag har börjat fundera på om det kan vara ett budskap till lyan med.

jadu @Hedinn - vet inte om jag har några *bra* teorier. Jag tror att just första dagen så gör lyan inte saker så synkroniserat, men ändå tillräckligt för att inte två stycken ska lägga röst på samma spelare i stort sett samtidigt. De vill ju mest ha ut någon god och iom att glömmerallt röstade så sent hade hon ju kunna se till att lilltess1 åkte, men nu skötte ju goda Myrten det istället. Dessutom så tycker jag att Idahoe inte gjort nånting som får mig att reagera på henne som ond.

LenaH har jag supersvårt att greppa faktiskt. Hon har ju hakat på mina teorier runt FiaM och bra en sån sak gör mig lite misstänksam. Om FiaM inte är ond så tänker jag att LenaH borde vara i lyan. LenaH har också lanserat teorin om FiaM som får (nu finns ju inget får längre) och jag undrar om det kanske är så att LenaH själv var fåret och genom sina fårteorier försökte visa sig för lyan. Kanske.

Tack @FiaM !
Mina tankar kring LenaH har inte tagit sig över chocken över hennes höga antal inlägg när jag tycker jag knappt lagt märke till henne. :o
Eftersom jag haft svårt att greppa både henne och dig har jag inte direkt reagerat på teorierna hon hade kring dig heller.

@cirkus Jag tänkte först att du kanske varit något på spåret vad gällde FiaM när Snurris visade sig vara ond, men ju längre spelet skrider desto osäkrare blir jag på FiaMs ondhet. Förstår inte gas röst dag1 bland annat om Fia satt i lyan med henne. Men samtidigt har jag svårt att greppa LenaHs eventuella ondhet också. Tycker det här är en skitsvår lek. :crazy:

Håller på att gå igenom LenaHs inlägg, hon gick som bekant på Cirkus tanke om att Snurris, FiaM och eventuellt ga satt i lyan (och köpte den väl rätt lätt?)... Men Cirkus trodde väl mest på Snurris? Varför istället rösta på FiaM i det läget? Försökte hon få teorin att falla genom att få ut FiaM? (i tanken att FiaM är god)... hmm...
Tycker konversationen från LenaHs sida mellan henne och Heddan omkring inlägg #456 känns lite... slingrande. Men jag kanske överanalyserar det nu också.

Som jag känner det tror jag i alla fall inte LenaH och FiaM spelar i samma lag.
DL1
17:12 LenaH röstar på bumpo/lilltess2
17:35 FiaM röstar på Snurrfian
(20:14 Snurrfian röstar på FiaM, Lilltess1 ändrar röst till FiaM, glömmerallt röstar på FIaM)

DL2
20.49 LenaH röstar på FiaM
21.16 FiaM röstar på Lobelia

DL3
21:39 Lilltess2 röstar på FiaM
21:45 LenaH röstar på FiaM
21:53 FiaM röstar på Snurrfian

DL4
20:50 LenaH röstar på FiaM
21:49 FiaM röstar på glömmerallt

^Det är därför jag inte tror de spelar tillsammans. :p Men en kan ju ha varit får, under tiden. Tycker det är skitsvårt.

Jag har hållit Idahoe som högst misstänkt ett tag, men när Cirkus som den jag håller mest god är så säker på att hon är god så lägger jag det åt sidan tills vidare...
Men vem man ska rösta på har ju inte blivit klarare för det. :crazy:

@Hedinn jag såg nu att Lilltess gjort en kovändning om cirkus. För mig känns det som just en ulv som inser att alla andra håller cirkus som God och son försöker rädda sig själv.
Precis som jag tror bla cirkus också skrev.

LenaH har en märklig röststatistik. Och jag vet inte om jag tycker den är så vattentät heller.
Hon har desutom misstänkt mig, och nästan övervägt att lägga en röst på mig. Och sådant är alltid ulvigt i mina ögon iom att jag vet vilken roll jag har och vi är ganska långt gånget i leken.

Koppen röstar på LenaH

Och sen är det ju Lilltess också ja... :p Vad tusan, jag får ont i huvudet av att försöka reda ut vilka som är onda och goda. :meh:

Jag vidhåller att Lilltess är min högst misstänkta. På grund av hennes konstiga resonemang kring FiaM och cirkus, som hon använde för att motivera sin röst på cirkus sista dag-dl.
Sedan upptäcker hon att ingen hakar på utan alla har cirkus som god. Då tvärvänder hon.
Känns för mig som en desperat ulv.

LenaH har många inlägg men jag tycker hon har väldigt lite teorier på senare tid i leken. Vill se mer, men lite misstänksam blir jag då hon brukar komma med mycket teorier annars.

Sasse tycker jag kommer med en udda röst på mig idag, som jag skrivit innan. Funderar på om hon försöker skapa ett drev. Men jag är osäker på henne

Hedinn hakar på. Jag tycker möjligen att hon verkar lite väl "fast" i att få ut mig, på ganska lösa grunder. Vilket såklart är misstänksamt.

Koppen tycker jag är ovanligt vettig i sina teorier :)

CaisaL och FiaM har jag lite dålig koll på. Har varit misstänksam mot FiaM men det har snarast sjunkit under spelets gång då jag inte tycker hon gjort något särskilt skumt som stuckit ut.

Och sen är det ju Lilltess också ja... :p Vad tusan, jag får ont i huvudet av att försöka reda ut vilka som är onda och goda. :meh:

Välkommen i klubben :devil: Jag tycker att jag har haft huvudvärk sedan den här leken började... Jag har ju både Lilltess och LenaH som mina starkaste kandidater, tyvärr finns det ju tre ulvar kvar och vem nr tre är vågar jag knappt gissa idagsläget... :banghead: :nailbiting:

Jag har inte ändrat min iställning till att Cirkus och Idahoe är goda. Som jag tidigare sagt tycker jag att Cirkus har bevisat sig genom att vara drivande i utröstningarna av Snurrfian och Klara. Idahoe är lite svårare men jag tycker inte att hennes spelsätt har den säkerheten som borde finnas där om hon hade en lya i ryggen, jag tror mer att hon spelar solo.

Jag ska iväg nu och måste rösta och kommer att göra det på LenaH. Jag tycker som sagt tidigare att hon har hakat på Lilltess teorier om mig och varken släppt dem eller svarat på frågor och det gör mig misstänksam.

FiaM röstar på LenaH

Dag 5
Sasse röstar på Idahoe
Hedinn röstar på Idahoe
Koppen röstar på LenaH
FiaM röstar på LenaH
Idahoe röstar på Lilltess

Håller på att gå igenom LenaHs inlägg, hon gick som bekant på Cirkus tanke om att Snurris, FiaM och eventuellt ga satt i lyan (och köpte den väl rätt lätt?)... Men Cirkus trodde väl mest på Snurris? Varför istället rösta på FiaM i det läget? Försökte hon få teorin att falla genom att få ut FiaM? (i tanken att FiaM är god)... hmm...
Tycker konversationen från LenaHs sida mellan henne och Heddan omkring inlägg #456 känns lite... slingrande. Men jag kanske överanalyserar det nu också.

Ja jäklar! Så kan det förstås vara - OM FiaM hade åkt och visat sig vara god så hade hela min teori runt Snurrfian fallit. Så för de onda hade det ju varit väldigt passande om FiaM rykt OCH varit god för då hade de som slagit två flugor i en smäll. En god hade försvunnit och Snurfian tanken hade fallit. Nu kan det ju vara så att jag hade ren tur i mina hypoteser runt henne eftersom hon Snurrifian var ond och det hade inte alls med något alib-röstning runt FiaM att göra? Jag tror baske mig att du är något på spåret här. Jag har förvisso Lilltess2 också som misstänkt, men i ljuset av detta så känns nog LenaH som ännu skummare

cirkus röstar på LenaH

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar