Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ber om ursäkt över att jag inte kom in igår med fler teorier, mådde rätt dåligt under kvällen och var sängliggandes. Har dessvärre inte möjlighet att läsa igenom leken igen och citera och ha mig, utan kommer teoria mest "på känsla"; vad jag kan komma ihåg i mitt huvud av det jag läst innan.

Imorgon är en hektisk dag för mig så jag tror inte jag hinner vara inne alls då.

Nåja, teorier. Jag är fortsatt osäker på Hedinn. Av anledning att vi haft liknande tankar igenom hela leken, alltså teoriat/ifrågasatt samma (ibland har jag inte ens behövt skriva inlägg, för Hedinn hunnit före) inlägg. Det gör att jag gärna vill sätta henne lite åt goda sidan, eller åtminstone hålla henne neutral. Hon är inte misstänkt i mina ögon just nu.

Caisa har helt gått under min radar. Jag vill minnas att hon haft liknande tankar som Hedinn vid vissa tillfällen. Överhuvudtaget har hon inte skrivit något som fått mig att reagera. Men jag inser att jag måste titta efter lite mer på henne. Ingen huvudmisstänkt.

Cirkus har jag svårt att tänka mig är ond faktiskt. Visst kan ulvarna spela ett högt spel, det skulle i så fall inte vara första gången. Men jag har ändå lite svårt att tro det. Cirkus var den som var ledande mot Snurrfian, och hon röstade även först på Klara.

LenaH och Koppen, har jag reagerat smått på, men tycker det är rätt lite att ta på här. Jag vill minnas att jag reagerat över ett citat av LenaH, och när jag har tid att gå igenom leken så ska jag ta fram det citatet. Koppen är svår att ta på, det är hon alltid. Tycker hon spelar likadant nu som alltid, oavsett om hon är god eller ond. Det är därför hon är så jäkla svår. Jag måste gå igenom hennes inlägg (och LenaH's).

Lilltess har gått under min radar en del. Hon har varit väldigt aktiv, men har inte synts till så mycket ändå tycker jag. Det känns inte riktigt bra att hon kan vara så aktiv, och så lägger jag inte ens märke till henne. Eftersom jag förväxlade henne med Habina häromdagen så känner jag mig lite lost vem hon röstat på och varför. Jag behöver, återigen, gå igenom inläggen.

Idahoe är någon jag fortfarande tycker är skum. Hon har förklarat sin "inaktivitet" tidigare, men som några säger kan det vara en efterkonstruktion. Jag tycker att det är anmärkningsvärt att hon haft en del neutrala och alltså inte verkat misstänka någon speciell. Hedinn har citerat dessa inlägg, några sidor back. Jag vet inte, jag får inte riktigt rätt feeling om henne. Jag skulle verkligen behöva citera hennes inlägg för att peka ut mer på vad jag reagerat på, men oavsett är hon en av de jag misstänker mest just nu.

FiaM var jag på väg att glömma bort... Jag har ännu inte haft tid att titta på hennes inlägg, men efter cirkus teoriande och ett eventuellt samband mellan FiaM och Snurrfian, behöver jag kolla hennes inlägg igen och se om jag kan se det där som några andra uppenbart kunnat. De senaste teorierna hon haft är inget jag reagerat på.

Ber som sagt om ursäkt över min inaktivitet, var tydligen inte ett smart drag att vara med över julen så här. Och jag kommer troligen inte ha tid att komma in imorgon alls, därför röstar jag nu Sasse röstar på Idahoe.

De som jag håller som onda är

FiaM pågrund av tidigare tankar och jag blir rätt säker när cirkus också gör det. Hon har prickat in två ulvar nu och hoppas verkligen att hon prickar in en tredje nu!

Idahoe pågrund av att hon mest guppar med. Dessutom noterade jag att klara verkade gå på rätt hårt med sina misstankar när det började pratas om att klara var ulv. Kan det vara ett försök till alibi?

Goda då.. trots mina misstankar mot cirkus förra DL så har jag ändrat mig helt. Jag är rätt säker på att Cirkus är god nu faktiskt, henne är jag nog mest säker på.

LenaH känns som hon brukar när hon är god. Lagom aktiv (när inte den nya hästen lockar såklart ;) ) och kommer med bra tankar och idéer.

Hedinn har jag aldrig spelat med då jag innan kopplade ihop henne med myrten känns hon ändå God

Koppen är skum, men hon är nog om ännu skummare när hon är ond ;) dessutom tillför hon inte så mycket i leken så hon är nog inte allt för farlig om hon är ulv.

Mina mera osäkra kort är då Caisa och Sasse... kan inte säga mer än att jag har verkligen ingen koll på vart jag har dom, och det är lite jobbigt då dom verkar vara duktiga spelare som lätt kan få med sig andra om dom väljer att starta något..

God jul alla :)
Läser de senaste inläggen och ser att flera som jag är osäkra på Idahoe och LenaH.
Jag reagerar mest på LenaH speciellt eftersom hon var på mig o början av leken samt kom med ganska svaga teorier.
Jag håller ett öha på henne idag. Hon har gått mig förbi lite men tål att kollas upp känner jag

Så, om jag räknat rätt borde det vara följande deltagare kvar (säg till om jag missat nån! :) )

Cirkus
Lilltess
Sasse
Koppen
Hedinn
LenaH
Idahoe
CaisaLundblad
FiaM

och av dessa borde då 3 onda (2 ulvar + får som numera sitter i lyan med ulvarna?)
Övriga roller kvar är väl:
ängel
spionlärling
vittne
häxa
tvillingar

plus att det finns ett kärlekspar och eventuellt ett uppväckt spöke som lurar i kulisserna?

Jag funderade förut på varför Klara hängde sig fast vid mig hennes sista två dagar, tyckte det verkade vara ett väldigt konstigt beteende av en som visade sig vara ulv.O_o
Nu förstår jag att hon antingen är väldigt skicklig för att vara nybörjare, eller hade erfarna skickliga kompisar i lyan, då hon lyckats väldigt snyggt med att bygga på folks misstankar mot mig för att folk tror hon försökt ge mig alibi. Sannolikt ivrigt påhejat av de kvarvarande i lyan...:cautious:

Jag kan tycka att det hade varit smartare av henne i så fall att inte vara fullt så defensiv sista dagen, då tonen i våra sista diskussioner tyder på att vi skulle haft sjukt dålig stämning på jobbet om vi hade varit kollegor ;)

Jag tycker att @Sasse s motivering till röst på mig idag är lite udda, att jag skulle ha hållit folk som neutrala och inte misstänkt så många:confused:
Jag brukar försöka hålla folk som neutrala tills de gör något som får mig att antingen misstänka dem eller hålla dem som goda... En del vljer att utgå från att alla är onda i början, eller att alla är goda, vi har olika taktiker.
Jag tycker annars att jag ganska tydligt misstänkte både Lobelia och Klara vid deras respektive lynchningar :confused: Ja, Lobelia visade sig vara god, men var antagligen lite väl julstressad när hon skrev teorin mot mig i röstningen den dagen...

Min inaktivitet de första dagarna har jag ju förklarat. Visst skulle det kunna vara en efterkonstruktion, men det är ju tyvärr inget jag kan bevisa att det inte är :meh:

Jag funderade förut på varför Klara hängde sig fast vid mig hennes sista två dagar, tyckte det verkade vara ett väldigt konstigt beteende av en som visade sig vara ulv.O_o
Nu förstår jag att hon antingen är väldigt skicklig för att vara nybörjare, eller hade erfarna skickliga kompisar i lyan, då hon lyckats väldigt snyggt med att bygga på folks misstankar mot mig för att folk tror hon försökt ge mig alibi. Sannolikt ivrigt påhejat av de kvarvarande i lyan...:cautious:

Jag kan tycka att det hade varit smartare av henne i så fall att inte vara fullt så defensiv sista dagen, då tonen i våra sista diskussioner tyder på att vi skulle haft sjukt dålig stämning på jobbet om vi hade varit kollegor ;)

Fast jag misstänker inte dig baserat på Klaras teorier, utan baserat på dina/saker du skrivit själv? :p Dessutom hade ni inte behövt vara kollegor, du kunde ha varit fåret. ;) Och även om ni varit kollegor så vore det ju inte första gången ulvar körde ett spel för gallerierna, osv osv. Finns några alternativ, det inte sagt att jag är ett dugg säker på att du är ond eller ens att du kommer få min röst idag. Du är en av mina mest misstänkta, men jag ska få tummen ut och försöka reda ut mina egna tankar nu snart. :p

God jul alla :)
Läser de senaste inläggen och ser att flera som jag är osäkra på Idahoe och LenaH.
Jag reagerar mest på LenaH speciellt eftersom hon var på mig o början av leken samt kom med ganska svaga teorier.
Jag håller ett öha på henne idag. Hon har gått mig förbi lite men tål att kollas upp känner jag

Kan du förklara dina misstankar på LenaH? Jag blir så nojjig när någon misstänker någon som jag håller god :o

Ja många möjligheter finns det , det har du absolut rätt i @CaisaLundblad :)

Återkommer mer ikväll när jag har tid att läsa igenom mer.
Men min högst misstänkta just nu är Lilltess. Baserat på de teorier jag skrev om henne innan förra DL (sitter på mobilen så kan inte kolla inläggsnr samtidigt som jag skriver).
Hennes röst på cirkus nu senast skaver dock ordentligt, då cirkus är en av de jag känner mig mest säker på är god.

Återkommer med mer teorier senare

Ja många möjligheter finns det , det har du absolut rätt i @CaisaLundblad :)

Återkommer mer ikväll när jag har tid att läsa igenom mer.
Men min högst misstänkta just nu är Lilltess. Baserat på de teorier jag skrev om henne innan förra DL (sitter på mobilen så kan inte kolla inläggsnr samtidigt som jag skriver).
Hennes röst på cirkus nu senast skaver dock ordentligt, då cirkus är en av de jag känner mig mest säker på är god.

Återkommer med mer teorier senare
Men hon släppte väl cirkus sen? Eller har jag drömt det? Hur ställer du dig till det i så fall?

Ang att du misstänkte Lobelia och Klara när de åkte ut så är det ju just det, du var ganska långt ifrån ensam att misstänka dem, eftersom de åkte. Du ligger lite i bakgrunden känner jag, och att misstänka såna som "alla andra" misstänker tillför ju inte så mycket nytt till spelet, tänker jag. Som god borde man ju lita mer till sig själv, eftersom man inte vet om andras teorier kommer från onda eller goda spelare, och även goda spelare kan ha fel.

Så som JAG tänker borde en god spelare luska lite och lägga ihop saker och ting och skapa egna teorier om mer eller mindre alla spelare, något jag inte upplever att du gjort och därför står du högt på min lista över misstänkta också.

Då jag snart ska iväg så lägger jag min röst nu.

Jag kan inte låta bli att bli lite nojig över att så många nu verkar misstänka Idahoe, men det behöver ju inte vara onda som lurar mig. :p Det är trots allt den spelare jag har mest misstankar mot i nuläget, jag anser att det har kommit lite innehåll och teorier med betydelse därifrån. Mest flutit med och lagt ut milda misstankar åt olika håll.

Hedinn röstar på Idahoe

Röstlista:

Sasse röstar på Idahoe
Hedinn röstar på Idahoe

Jag har väl inte missat någon? Tider kan jag inte se då jag sitter med padda och inte dator. :)

Jag är till skillnad från tidigare röstar tämligen säker på att Idahoe inte är ond. Jag får drev-vibbar nu - någon börjar att sprida misstankar några hakar på antaligen ett par goda så att onda sidan inte behöver outa sig. Jag får känslan av att den som startat detta nog allra först var just ulven Klara Sen kommer lilltess2 och tar över facklan även om hon inte har Idahoe överst på misstänktalistan, utan där har hon FiaM en av de jag varit mest misstänksam emot,så jag får känslan av att det jobbas hårt för att få ut Idahoe. Jag tycker ingen har haft något riktigt konkret att komma med mer än "flutit med" teorin, det är inte tillräckligt starkt tycker jag så här sent i leken. En sak till som talar emot Idahoe (som ulv) är att hon la sin röst på Lilltess1 nästan samtidigt som Klara la sin på Lilltess1. Jag har jättesvårt att tro att lyan gör så i första lynch, då försöker de nog sprida rösterna både i tid och på person. Så nej, inte Idahoe.

Vem är jag då mest misstänksam emot? Lilltess2 har varit ihärdig att rösta på mig och försöka misstänkliggöra mig, men har släppt det nu. Att hon släppt sina misstankar mot mig beror nog på att just nu verkar det svårt för henne att få med sin några att rösta ut mig, då är det bättre för henne att ta nya tag mot någon god. Och iom att hon börjar peka på Idahoe (som jag då tror är god) blir hon också misstänkt i min bok.

FiaM var ju en av mina huvudmisstänkta tidigare, men jag är inte hundra. Bara det att Lilltess2 väljer att "följa" mig och mina misstankar och sätta henne överst får mig att backa av lite. Jag tycker ju att Lilltess2 stora tvärvändning känns som ett försök att rädda upp situationen som jag inte riktigt känner mig bekväm med. Det skaver liksom. Men samtidigt är jag grymt osäker på om FiaM verkligen är ond. Hon lutar ditåt pga mina tidigare tankar runt henne och Snurrfian, men jag är inte lika säker, tycker faktiskt det kommit lite knepigare grejer från just Lilltess2.

Jag är till skillnad från tidigare röstar tämligen säker på att Idahoe inte är ond. Jag får drev-vibbar nu - någon börjar att sprida misstankar några hakar på antaligen ett par goda så att onda sidan inte behöver outa sig. Jag får känslan av att den som startat detta nog allra först var just ulven Klara Sen kommer lilltess2 och tar över facklan även om hon inte har Idahoe överst på misstänktalistan, utan där har hon FiaM en av de jag varit mest misstänksam emot,så jag får känslan av att det jobbas hårt för att få ut Idahoe. Jag tycker ingen har haft något riktigt konkret att komma med mer än "flutit med" teorin, det är inte tillräckligt starkt tycker jag så här sent i leken. En sak till som talar emot Idahoe (som ulv) är att hon la sin röst på Lilltess1 nästan samtidigt som Klara la sin på Lilltess1. Jag har jättesvårt att tro att lyan gör så i första lynch, då försöker de nog sprida rösterna både i tid och på person. Så nej, inte Idahoe.

Vem är jag då mest misstänksam emot? Lilltess2 har varit ihärdig att rösta på mig och försöka misstänkliggöra mig, men har släppt det nu. Att hon släppt sina misstankar mot mig beror nog på att just nu verkar det svårt för henne att få med sin några att rösta ut mig, då är det bättre för henne att ta nya tag mot någon god. Och iom att hon börjar peka på Idahoe (som jag då tror är god) blir hon också misstänkt i min bok.

FiaM var ju en av mina huvudmisstänkta tidigare, men jag är inte hundra. Bara det att Lilltess2 väljer att "följa" mig och mina misstankar och sätta henne överst får mig att backa av lite. Jag tycker ju att Lilltess2 stora tvärvändning känns som ett försök att rädda upp situationen som jag inte riktigt känner mig bekväm med. Det skaver liksom. Men samtidigt är jag grymt osäker på om FiaM verkligen är ond. Hon lutar ditåt pga mina tidigare tankar runt henne och Snurrfian, men jag är inte lika säker, tycker faktiskt det kommit lite knepigare grejer från just Lilltess2.
Kan du utveckla mer varför du tror Idahoe är god? Rösten från första dagen tycker inte jag säger något, åtminstone har jag aldrig diskuterat tider och röster med mina ulvkollegor när jag suttit i lyan, speciellt inte första dagen. Möjligtvis om det är någon speciell man vill försöka få ut eller så, men det brukar ju inte ske dag ett. Så just det tycker jag inte är starkt nog.

Men jag tar gärna emot teorier, för jag känner mig inte alls säker i det här läget. Dock har jag inte tid att gå igenom själv något nu, och troligtvis inte ändra rösten heller (eftersom jag vill ha lite kött på benen för det), men om du har bra teorier kring det hela kan det ju få de som ännu inte röstat och tänkt rösta på Idahoe att tänka om.

@cirkus Vad är dina tankar kring LenaH? Var inte några inne på henne igår/förrgår? Jag sitter och kollar hennes inlägg och har svårt att hitta något som gör att jag förstår misstankarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar