Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Habina
Första rösten tror jag redan att jag har påpekat att med mindre än en minut mellan våra inlägg hade jag inte en chans att se Klaras röstning... Min talsyntes trasslar en del med Buke, så under tiden jag skriver inlägg kan jag inte kolla nya inlägg som poppar upp, och jag hade knappast hunnit skriva mitt röstinlägg på så kort tid efter att jag läst det... :)

Angående att Klara röstat på mig två dagar i rad skulle tyda på att vi är kollegor, så har jag ingen aning om hur hon resonerade såklart. Jag kan dock tycka att hennes och min diskussion idag ger, att om vi hade varit kollegor så hade vi nog haft jäkligt taskig stämning på jobbet av tonen att döma! ;)

Din första teori låter som "hon försökte rädda en ulvkollega genom att rösta på en annan ulvkollega", i mina öron. Men åh andra sidan kan jag inte läsa rakt längre måste sova. :D

Den andra tror jag att jag lyckades avkoda, har tänkt i liknande banor. :p

Haha, nä jag menade nog mest att hon, eftersom hon inte kan rädda snurrfian, så röstar hon på idahoe för att, om/när klara lynchas så kan idahoe säga "men jag är god för klara röstade på mig/jag röstade på henne". Typ. :)

Dags för mig att sova också. Måste bara pulsa genom 4 dm snö för att fodra tre tossiga unghingstar (öh, en skall föreställa medelålders valack, men han har glömt det) kvällens sista hösilagepåsar...

@Habina
Första rösten tror jag redan att jag har påpekat att med mindre än en minut mellan våra inlägg hade jag inte en chans att se Klaras röstning... Min talsyntes trasslar en del med Buke, så under tiden jag skriver inlägg kan jag inte kolla nya inlägg som poppar upp, och jag hade knappast hunnit skriva mitt röstinlägg på så kort tid efter att jag läst det... :)

Angående att Klara röstat på mig två dagar i rad skulle tyda på att vi är kollegor, så har jag ingen aning om hur hon resonerade såklart. Jag kan dock tycka att hennes och min diskussion idag ger, att om vi hade varit kollegor så hade vi nog haft jäkligt taskig stämning på jobbet av tonen att döma! ;)

Hehe, jag har inte kommit så långt som till dagens inlägg. :p Just nu slänger jag ur mig tankar och så får vi se hur smarta de var imorgon när jag (förhoppningsvis) läst igenom hela leken och blivit (haha) lite klokare. Men tack för respons, jag kan självklart vara helt ute och cykla också. ;)

Nähe,, nu tänker även jag ta jul-uppehåll från leken! (bra tanke där @Niyama :up:)
Om jag hinner mellan kyrkan och familjen imorgon så kanske jag kommer in en sväng mitt på dagen nån gång, men det är tveksamt.
God jul på er alla! :)

Dags för mig att sova också. Måste bara pulsa genom 4 dm snö för att fodra tre tossiga unghingstar (öh, en skall föreställa medelålders valack, men han har glömt det) kvällens sista hösilagepåsar...

Fusk, jag vill också ha snö! Vi har fem plusgrader... :(

Extra uppdatering
GA var ulv. Eftersom hon kickats har fåret klivit in i lyan och blivit en vanlig ulv.

Vilken dag! Nu är jag bänkad med datorn efter en grymt hektisk dag.

Jag måste ju säga att för mig känns det bra att jag inte var fel ute med att Klara var ulv och om någon minns så lekte jag med tanken att även glömmerallt kunde vara ulv. Lyan måste tycka jag var skitjobbig när jag redan första dagen prickade in minst tre ulvar i mina hypoteser. Om FiaM också är ulv ska jag banne mig köpa mig en lott. Just nu finns möjligen lilltess2 som möjlig ulv förutom FiaM i mina tankar. Men inget är skrivet i sten

Dag 1
17:12 LenaH röstar på bumpo
17:35 FiaM röstar på Snurrfian
17:45 Koppen röstar på Lobelia
18:59 Lilltess röstar på glömmerallt
19:41 cirkus röstar på lilltess
20:14 Snurrfian röstar på FiaM
20:22 Sasse röstar på Myrten
20:32 Habina röstar på snurrfian
20:38 Lilltess ändrar röst till FiaM
20:42 Klara röstar på Lilltess
20:43 Idahoe röstar på Lilltess
20:43 Hedinn röstar på Habina
20:55 Lobelia röstar på Bumpo
20:58 Matmissbrukaren röstar på Lilltess
20:58 Caisa röstar på Sasse
20:59 Myrten röstar på Lilltess
21:00 glömmerallt röstar på FiaM
glömmerallt missar att rösta

Dag 2
17:21 Lobelia röstar på Klara
17:44 Lobelia ändrar röst till Idahoe
20:23 Myrten röstar på Snurrfian
20:49 LenaH röstar på FiaM
20:55 Koppen röstar på Lobelia
21:02 Hedinn röstar på Habina
21:05 Caisa röstar på Lobelia
21:07 Sasse röstar på Lobelia
21:07 Cirkus röstar på Snurrfian
21:15 Lilltess röstar på Lobelia
21:16 FiaM röstar på Lobelia
21:22 Idahoe röstar på Lobelia
21:33 Snurrfian röstar på Lobelia
21:37 Habina röstar på Snurrfian
21:40 Klara röstar på Cirkus
Dag 3
18.38 Snurrfian röstar på Cirkus
20.34 Koppen röstar på Hedinn
20.49 cirkus röstar på Snurrfian
21:12 Hedinn röstar på Idahoe
21:40 Caisa röstar på Snurrfian
21:39 Lilltess röstar på FiaM
21:45 LenaH röstar på FiaM
21:47 Sasse röstar på Idahoe
21:48 Habina röstar på Snurrfian
21:51 glömmerallt röstar på Klara
21:53 Myrten röstar på Snurrfian
21:53 FiaM röstar på Snurrfian
21:56 Klara röstar på Idahoe
Idahoe missar att rösta

Dag 4
10:49 Cirkus röstar på Klara
12:19 Lilltess röstar på Cirkus
17:15 Sasse röstar på Klara
18:07 Koppen röstar på Hedinn
18:51 Hedinn röstar på Klara
20:09 Klara röstar på Idahoe
20:50 LenaH röstar på FiaM
20:58 Idahoe röstar på Klara
21:32 Habina röstar på Klara
21:46 CaisaLundblad röstar på Klara
21:49 FiaM röstar på glömmerallt
glömmerallt missar att rösta

Tänkte göra en sammanfattning av mina tankar innan jag tar jul. :)

Tänker börja med de som jag sätter åt det goda hållet.
Cirkus, har varit ledande när det gällde att rösta ut både Snurrfian och Klara. Reagerade på hennes inlägg i början men förstår nu att hon milt sagt har haft annat att tänka på. Hoppas att det ordnar upp sig för dig, Cirkus!

Idahoe har jag haft åt det goda hållet sedan början av leken och har än så länge inte sett något som har fått mig att svänga. Lite konstiga inlägg igår men samtidigt var det dagen före julafton och jag misstänker att det var fler än jag som hade lite annat att göra.

Habina, ok, jag vet att man inte ska gå enbart efter röststatistik och det gör jag inte helt, men hennes är imponerande! Hittills har hon enbart röstat på ulvar, visst hon skulle kunna vara en ulv som spelar ett otroligt högt spel men den tanken känns alldeles för långsökt. Tycker i övrigt att hon har kommit med bra teorier och funderingar.

Koppen, nu börjar det bli svårare men jag håller än så länge Koppen åt det goda hållet. Kanske undermedvetet som kompensation för de gånger jag har hjälp till att rösta ut henne när hon varit god men jag tycker att hennes teorier har varit lättare att följa den här gången, även om jag fortfarande skulle vilja se mer!

Onda
Lilltess2, kom upp med en teori mot mig första dagen som Lilltess1, blev lynchad men fick komma tillbaka. Första rollen var god och därför har jag lite undermedvetet satt henne åt det hållet tidigare, frågan är om det stämmer? Hon har hållt kvar teorin mot mig med röstade sist på Cirkus för att Cirkus inte röstade på mig? De är förvisso inte starka men jag har börjat få ulvvibbar här.

LenaH, har skrivit ganska många inlägg men väldigt få teorier. Hon har heller inte svarat på mina frågor om varför hon tycker att det är konstigt att jag släpper en teori som är baserad på en kommentar som var OT.

Osäkra kort :nailbiting:
Hedinn, här känner jag mig lite tveksam. Hedinn har inte varit med i de lekar som jag har varit med i så jag har inget att gå på sedan tidigare. Hon uttrycker sig bra, kommer med bra tankar och frågor och även om jag inte håller med om allt hon har skrivit så är jag mer osäker på att hon är ond än god.
Sasse, egentligen kan jag nästan kopiera inlägget om Hedinn, bortsett från att jag faktiskt har spelat med Sasse tidigare. Rutinerad spelare som förmodligen kan lura mig dit hon känner för, och det kanske hon gör men jag är även här mer osäker på henne som ond än som god just nu.

Caisa, här blir jag åter igen tveksam. Det borde vara tre ulvar kvar men jag är egentligen inte säker på att Caisa är en av dem. Hon har förvisso hjälpt till att rösta ut både Snurrfian och Klara men var det en god som röstade ut en ond eller en ond som försökte skaffa sig ett alibi? Ingen aning...

Har gått igenom leken lite nu. Min teori mot cirkus är nog lite knepig trots allt. Hon kan ju inte ha som ond varit med och röstat ut två ulvar. Med tanke på att hon var den först som röstade på Klara dessutom. Så därför kommer jag nog gå tillbaka till mina misstankar om FiaM för Cirkus verkar ha sin ulv radar på högvarv :)

Tänkte göra en sammanfattning av mina tankar innan jag tar jul. :)

Tänker börja med de som jag sätter åt det goda hållet.
Cirkus, har varit ledande när det gällde att rösta ut både Snurrfian och Klara. Reagerade på hennes inlägg i början men förstår nu att hon milt sagt har haft annat att tänka på. Hoppas att det ordnar upp sig för dig, Cirkus!

Idahoe har jag haft åt det goda hållet sedan början av leken och har än så länge inte sett något som har fått mig att svänga. Lite konstiga inlägg igår men samtidigt var det dagen före julafton och jag misstänker att det var fler än jag som hade lite annat att göra.

Habina, ok, jag vet att man inte ska gå enbart efter röststatistik och det gör jag inte helt, men hennes är imponerande! Hittills har hon enbart röstat på ulvar, visst hon skulle kunna vara en ulv som spelar ett otroligt högt spel men den tanken känns alldeles för långsökt. Tycker i övrigt att hon har kommit med bra teorier och funderingar.

Koppen, nu börjar det bli svårare men jag håller än så länge Koppen åt det goda hållet. Kanske undermedvetet som kompensation för de gånger jag har hjälp till att rösta ut henne när hon varit god men jag tycker att hennes teorier har varit lättare att följa den här gången, även om jag fortfarande skulle vilja se mer!

Onda
Lilltess2, kom upp med en teori mot mig första dagen som Lilltess1, blev lynchad men fick komma tillbaka. Första rollen var god och därför har jag lite undermedvetet satt henne åt det hållet tidigare, frågan är om det stämmer? Hon har hållt kvar teorin mot mig med röstade sist på Cirkus för att Cirkus inte röstade på mig? De är förvisso inte starka men jag har börjat få ulvvibbar här.

LenaH, har skrivit ganska många inlägg men väldigt få teorier. Hon har heller inte svarat på mina frågor om varför hon tycker att det är konstigt att jag släpper en teori som är baserad på en kommentar som var OT.

Osäkra kort :nailbiting:
Hedinn, här känner jag mig lite tveksam. Hedinn har inte varit med i de lekar som jag har varit med i så jag har inget att gå på sedan tidigare. Hon uttrycker sig bra, kommer med bra tankar och frågor och även om jag inte håller med om allt hon har skrivit så är jag mer osäker på att hon är ond än god.
Sasse, egentligen kan jag nästan kopiera inlägget om Hedinn, bortsett från att jag faktiskt har spelat med Sasse tidigare. Rutinerad spelare som förmodligen kan lura mig dit hon känner för, och det kanske hon gör men jag är även här mer osäker på henne som ond än som god just nu.

Caisa, här blir jag åter igen tveksam. Det borde vara tre ulvar kvar men jag är egentligen inte säker på att Caisa är en av dem. Hon har förvisso hjälpt till att rösta ut både Snurrfian och Klara men var det en god som röstade ut en ond eller en ond som försökte skaffa sig ett alibi? Ingen aning...
Kan du utveckla varför du håller Idahoe och Koppen som goda? Är det baserat på bra teorier, röster, eller något annat?

Kan du utveckla varför du håller Idahoe och Koppen som goda? Är det baserat på bra teorier, röster, eller något annat?

Svårt men gör ett försök :)
När det gäller Koppen är det förmodligen lite kompensation för tidigare lekar där jag röstat på henne för att jag helt enkelt inte har förstått hennes teorier samt att hon verkar lugnare den här leken. Tidigare har jag upplevt att hon gått till attack vid minsta teori mot henne och det upplever jag inte att hon gör nu, inser nu att detta kan innebära att hon faktiskt sitter i lyan den här gången :o
Hur som helst, bortsett från att hon tror att du är ond så har jag varit med på mycket av det hon skrivit och därför vill jag inte sätta henne som ond, än. :)

Idahoe, dels är det försiktigheten i hennes inlägg. Jag får känslan av att hon spelar själv för jag upplever henne som mycket försiktigare än vad hon har varit i tidigare lekar. Och dels är det att jag inte hittat mycket i hennes teorier som sticker ut. Det här gör att jag tror mer på att Idahoe är god än att Koppen är det.

Hoppas att det är lite svar på din fråga. Jag tycker själv att det här är en riktigt svår lek där jag vänder och vrider på allt.

Edit, hade fått med den bugande filuren...

Svårt men gör ett försök :)
När det gäller Koppen är det förmodligen lite kompensation för tidigare lekar där jag röstat på henne för att jag helt enkelt inte har förstått hennes teorier samt att hon verkar lugnare den här leken. Tidigare har jag upplevt att hon gått till attack vid minsta teori mot henne och det upplever jag inte att hon gör nu, inser nu att detta kan innebära att hon faktiskt sitter i lyan den här gången :o
Hur som helst, bortsett från att hon tror att du är ond så har jag varit med på mycket av det hon skrivit och därför vill jag inte sätta henne som ond, än. :)

Idahoe, dels är det försiktigheten i hennes inlägg. Jag får känslan av att hon spelar själv för jag upplever henne som mycket försiktigare än vad hon har varit i tidigare lekar. Och dels är det att jag inte hittat mycket i hennes teorier som sticker ut. Det här gör att jag tror mer på att Idahoe är god än att Koppen är det.

Hoppas att det är lite svar på din fråga. Jag tycker själv att det här är en riktigt svår lek där jag vänder och vrider på allt.

Edit, hade fått med den bugande filuren...
Då förstår jag, tack.

@FiaM Jag tror inte att jag tagit det som ett gott tecken om någon (som i tidigare lekar varit god?) plötsligt verkar lugnare och har mer förståeliga teorier än hen brukar ha. :p Koppen är inte ens av mina huvudmisstänkta, men jag håller henne verkligen inte åt goda hållet. Åh andra sidan är hon så skum att jag funderar på om hon verkligen kan vara ond. :D

Och ang. Idahoe... Jag upplever ju många av hennes teorier som utstickande, hon har ju skrivit saker som inte stämmer eller som känns motsägelsefulla och får därefter "förklara" och ändra sina uttalanden. Jag får känslan av efterkonstruktion från hennes förklaringar, och det har varit för många grejer nu för att jag ska kunna överse dem. En av mina toppmisstänkta i nuläget.

Jag håller samma gäng åt goda hållet som igår. Jag är osäker gällande FiaM men hon börjar luta åt det godare hållet baserat på röstningar av henne och på henne.
Det lämnar Koppen, Idahoe, LenaH och Lilltess.

Koppen kan vara vilket som just nu känner jag, som jag skrev ovanför är hon så skum att det nästan börjar bli svårt att tro hon är ond.
Så preliminärt gissar jag på Idahoe, LenaH och Lilltess i lyan. Rätt mycket baserat på uteslutningsmetoden. Men jag är osäker på Lilltess också. Och Koppen då.

:arghh:

Ifall jag ryker...

Jag sätter koppen, cirkus och caisa åt godare sidan, sasse och hedinn vet jag inte alls var jag har.

Kan FiaM, Lilltess2 och LenaH vara ulvar med Idahoe som får?

Skall läsa ikapp mig nu och hoppas att ulvarna äter sig själva idag. ;)

Ifall jag ryker...

Jag sätter koppen, cirkus och caisa åt godare sidan, sasse och hedinn vet jag inte alls var jag har.

Kan FiaM, Lilltess2 och LenaH vara ulvar med Idahoe som får?

Skall läsa ikapp mig nu och hoppas att ulvarna äter sig själva idag. ;)

ga var ulv, fåret är nu i lyan. Jag kanske räknade fel, men fick det till 3 ulvar kvar isåfall? :p

Edit: Kan du förkalra varför du har Koppen åt godare hållet? Jag har sjukt svårt att placera henne. :p

ga var ulv, fåret är nu i lyan. Jag kanske räknade fel, men fick det till 3 ulvar kvar isåfall? :p

Edit: Kan du förkalra varför du har Koppen åt godare hållet? Jag har sjukt svårt att placera henne. :p

Jag är inte alls säker, men det känns som den vanliga, goda och förvirrade koppen. Jag kan förstås ha fel. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar