Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dag 4
Cirkus röstar på Klara 10:49
Lilltess röstar på Cirkus 12:19
Sasse röstar på Klara 17:15
Koppen röstar på Hedinn 18:07
Hedinn röstar på Klara 18:51
Klara röstar på Idahoe 20:09
LenaH röstar på FiaM 20:50
Idahoe röstar på Klara 20:58

FiaM om det på något vis visar sig att Cirkus är god så är du min huvudmisstänkta ;) för hela min teori baseras ju på att Cirkus är ond och du ha. Och om inte så är det tvärtom. Fast sedan blir jag lite osäker faktiskt, för jag tycker du har kommit igång och resonerar väldigt bra. :)

FiaM om det på något vis visar sig att Cirkus är god så är du min huvudmisstänkta ;) för hela min teori baseras ju på att Cirkus är ond och du ha. Och om inte så är det tvärtom. Fast sedan blir jag lite osäker faktiskt, för jag tycker du har kommit igång och resonerar väldigt bra. :)

Du har aldrig funderat på om det kan vara så att vi båda är goda? ;)

LenaH tillför inget nytt idag, hon röstar på mig för tredje gången i rad så nu sätter jag faktiskt henne som ond. Lite hämdartat, jag vet...:p Men hon verkar inte ens leta efter andra att rösta på .

Klara har jag svårt med. Tycker att hon, speciellt i början skrev bra inlägg men de börjar svaja lite. Hon är ny och det spelar säkert in. Det här är min fjärde lek och jag känner mig mest som Bambi på hal is! :meh: Frågan är om hon är ond och inte vill sticka ut och misslyckas eller om hon är god som spelar ensam och inte vet i vilken ände hon ska börja? Att flera har valt att rösta på henne kan ju tyda på att hon är ond och att någon fått en hint om det som jag har missat. Flera av de som röstat på henne är ju sådana som jag håller åt det goda hållet. Jag håller ögonen på henne men är tveksam till om min röst hamnar där idag om jag inte får en bra anledning.

Sov 3 timmar i natt och har suttit på ett tåg 6 timmar under dagen, jag kan knappt hålla ögonen öppna längre. Än mindre tänka klart, så detta kanske inte blir så sammanhängande.

Ja, jag håller Cirkus åt det goda hållet. Även Habina ligger gott till för tillfället, vart är @Habina förresten?
Hedinn tycker jag kommer med vettiga tankar och funderingar och har inte sagt något jag reagerat på. Sasse lika så.
Vilka lämnar det?
Lilltess - verkar helt snöat in sig på Cirkus på något konstigt sätt, hela resonemanget är så konstigt att jag inte hänger med alls. Och trots försök till förklaring blir det bara konstigare. SKITSKUMT. Så skumt att det nästan känns som att hon inte kan vara ond... inte i lyan i alla fall. Men jag kan ha fel.
Koppen - Misstänker Hedinn men en teori som möjligen är ännu skummare än Lilltess teori, men verkar inte ens kunna försöka förklara den. Jag förstår den inte, förstår inte henne, förstår inte tanken. Blir mest såhär: O_o:confused: när jag läser hennes inlägg just nu. Åh andra sidan har jag något vagt minne av att hon spelar rätt skumt oavsett om hon är god eller inte. Så jag vet inte vart jag ska göra av Koppen.
Klara - har spelat med otroligt bra för en ny spelare, inte reagerat så mycket där. Dock att spelare jag håller åt det goda hållet verkar så säkra på hennes ondhet gör såklart att hon även stiger på min misstankelista. Vet någon nåt?
Idahoe - redan ifrågasatt Idahoe lite, men måste säga att även jag reagerade på hennes teorier om Hedinn (men de har Heddan bemött bättre än jag kan eller ens orkar försöka göra just nu), hennes teorier om Klara (tänkte "men... det där har jag läst förut?"), när Klara länkade Sasses inlägg föll det på plats. Jag HADE läst det förut, när Sasse skrev det. Jag ser att det kommit upp för diskussion men istället för att bemöta teorierna om att hon tagit Sasses teori rakt av börjar hon skriva om att "det är inget personligt påhopp!"... Och det får mina ulvlarm att tjuta.
glömmerallt - har också blivit mer misstänkt, mest för att det verkligen känns som att hon flyter med för mycket... det börjar komma en bit in i leken nu och det känns skumt.
LenaH och FiaM har jag inte orkat sätta mig in i än, det blir för mycket för mitt huvud ikväll.

Här @CaisaLundblad :D Ok, note to self, inte spela ulvspel i samband med jul... Tiden är verkligen knapp på alla sätt och vis. Jag har skummat igenom alla inlägg nu (sett att jag fått lite frågor, skall försöka besvara dem allt eftersom). Men först, @Niyama jag tycker det låter toppen med att vi skjuter på dag-DL till juldagen. :)

Imorgon sitter jag (minst) tre timmar i baksätet på en överfylld bil, så då kommer jag kunna gå igenom leken noggrannare och teoria mer. Så snälla medspelare, låt mig gärna vara kvar. :p

Jag känner mig nöjd med att jag hade rätt om snurrfian, men det var också den spelare jag kände mig mest säker på. :o Jag har några som jag håller åt det godare hållet, några neutrala. Men ond? :nailbiting:

Cirkus lägger jag åt det godare hållet, har gjort det tidigare men tycker att det känns tydligare nu i och med att snurrfian var ond. Jag tror inte att cirkus är ulv som spelar ett högt spel.

koppen röstar lite knepigt och med korta teorier, men det är som jag minns koppen som god. Åt det godare hållet fortfarande.

Sedan börjar jag känna mig mer säker att caisalundblad är god. Kan inte peka på en enskild sak, men sammantaget tycker jag mig få uppfattningen att hon letar onda. Därmed inte sagt att jag är helt säker, men det är jag inte med någon öht. :p

Idahoe - redan ifrågasatt Idahoe lite, men måste säga att även jag reagerade på hennes teorier om Hedinn (men de har Heddan bemött bättre än jag kan eller ens orkar försöka göra just nu), hennes teorier om Klara (tänkte "men... det där har jag läst förut?"), när Klara länkade Sasses inlägg föll det på plats. Jag HADE läst det förut, när Sasse skrev det. Jag ser att det kommit upp för diskussion men istället för att bemöta teorierna om att hon tagit Sasses teori rakt av börjar hon skriva om att "det är inget personligt påhopp!"... Och det får mina ulvlarm att tjuta.

Misstanken mot Hedinn har jag förklarat för henne i senare inlägg, det var klantigt formulerat av mig i första inlägget :o Och var mer en fundering om att jag nog skulle hålla ett extra öga på henne i fortsättningen.

Angående Klaras inlägg, så uppfattade jag hennes ton som om jag skulle ha hoppat på henne personligen, därav mitt svar.
Och att Sasse hade tankar som var väldigt lika mina: I en lek av den här storleken tycker jag inte det är helt konstigt att flera tänker liknande. Jag har inte på något sätt kopierat hennes inlägg, dock hade jag självklart läst det nyligen eftersom jag läste igenom hela tråden idag. Har tyckt att Sasse överlag kommit med vettiga teorier, men har även diskuterat emot henne ibland så som man gör med de flesta :) Att inläggen liknar varandra är alltså snarast en slump! Vilket givetvis är omöjligt för mig att bevisa, men sånt är livet :)

Jag har under hela leken tyckt att Klara varit väldigt duktig som ny. Minns en lek tidigare när jag upplevde samma sak och den nya personen visade sig vara ulv. Det kan också vara så att Klara är duktig för att hon läst många lekar eller för att hon faktiskt sitter med facit genom att vara fåret.

Inte världens starkaste teori, men då cirkus som jag är rätt övertygad om är god, har riktat in sig på klara, så tror jag att hon kan vara någonting på spåren. Därför

Habina röstar på klara

Samt lovar bättring och bot på teorifronten imorgon. :)

glömmerallt, här har vi min huvudsakliga kandidat till fåret i dagsläget. Hade hoppats att @Habina skulle komma in och förklara varför hon misstänker det men hon verkar ha annat för sig. ;)

Min fundering på glömmerallt som får kom redan vid första rösten. I och med att det "bara" var hon, Lilltess1 och Snurrfian som röstat på mig och Lilltess1 visade sig vara god började jag fundera på om Snurrfian var ulv och glömmerallt får som försökte hinta. Har fortfaranande inga belägg för att glömmerallt är får men misstankarna står kvar i och med att Snurrfian visade sig vara ulv.

Dag 4
10:49 Cirkus röstar på Klara
12:19 Lilltess röstar på Cirkus
17:15 Sasse röstar på Klara
18:07 Koppen röstar på Hedinn
18:51 Hedinn röstar på Klara
20:09 Klara röstar på Idahoe
20:50 LenaH röstar på FiaM
20:58 Idahoe röstar på Klara
21:32 Habina röstar på Klara

glömmerallt, här har vi min huvudsakliga kandidat till fåret i dagsläget. Hade hoppats att @Habina skulle komma in och förklara varför hon misstänker det men hon verkar ha annat för sig. ;)

Min fundering på glömmerallt som får kom redan vid första rösten. I och med att det "bara" var hon, Lilltess1 och Snurrfian som röstat på mig och Lilltess1 visade sig vara god började jag fundera på om Snurrfian var ulv och glömmerallt får som försökte hinta. Har fortfaranande inga belägg för att glömmerallt är får men misstankarna står kvar i och med att Snurrfian visade sig vara ulv.

Du har ju skrivit min teori ovanför här. :) Inte behöver jag förklara mer då heller! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 742
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 755
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025