Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förstår inte riktigt Hedinns inlägg 657. Ulvarna känner ju inte till fåret, vilket gör att de faktiskt har 8 potentiella att käka. Men vi tänker alla olika (eller jag iaf ;) ) så så självklar tanke är det iaf inte för mig. Så du är ff på min lista över misstänkta.

Ja, men käket hade jag väl inte diskuterat? Jag syftade på goda vs onda, om en ond skulle tjäna på att i det läget hårt driva mot en god, för att de då skulle kunna vinna efter natten om de lyckades med käket. Så var inte fallet med sju goda och fyra ulvar. Hur många ulvarna hade att välja på att käka tog jag inte upp över huvud taget?

Tänkte försöka vara lite social här under kvällen, men för att sammanfatta mina tankar för tillfället så känner jag mig fruktansvärt förvirrad, mycket för att det är många resonemang jag inte förstår mig på.

Men Habina och cirkus har jag ändå svårt att se som onda i nuläget, då de var drivande mot Snurrfian.

Sasse och Caisa har jag inte reagerat på, jag upplever dem som de brukar vara och verkar försöka hitta onda.

Kvar finns då Idahoe, LenaH, Lilltess, Koppen, glömmerallt, Klara och FiaM. Sju stycken, varav fem borde vara onda.

Idahoe har jag ju misstänkt innan, men ändå verkar hon försöka komma med teorier nu. Om det beror på att hon faktiskt är god eller att det kommer mest för att folk reagerat är svårare att avgöra.

LenaH känner jag mig vansinnigt osäker på. Just nu kan jag inte säga att hon känns direkt misstänkt för nåt, men jag har ju funderat kring henne tidigare lite och reagerat på något om jag inte minns fel, men ond? Inte mest misstänkt för tillfället i alla fall.

Lilltess har skrivit en hel del som jag inte förstår mig på alls. Men också en ganska ny spelare som jag inte tror jag spelat med tidigare så då blir det ju alltid lite svårare. Oense kan man ju vara utan att nödvändigtvis stå på olika sidor.

Koppen har känts väldigt anonym och verkar mest haka upp sig på det hon hittar, utan att ifrågasätta och försöka reda ut saker hon inte förstår, utan greppar och röstar. Så har jag i alla fall upplevt rösterna mot mig, jag har inte ens blivit ifrågasatt och fått en chans att förklara det hon inte förstår innan. Jag har dock dålig koll på hennes spelstil, så det kanske är normalt? Men för mig känns det inte som det optimala sättet att hitta onda på.

Glömmerallt smiter under min radar totalt. Upplever det som att det kommer mindre teorier från henne än vad det normalt gör när hon är god. Sen är det visserligen jul och folk har väl allmänt dåligt med tid, men jag känner inte riktigt igen henne.

Klara känns som en typisk ny spelare, inte så ledande i teorier, men ändå inget jag har reagerat nåt större på, mer än normalt vad man brukar med nya spelare. Vilket i sig inte säger ett dugg om hennes roll, men att cirkus reagerar så på henne gör mig mer misstänksam. Även Sasse hänger på, som jag inte har några direkta misstankar mot, så kanske det finns något där ändå.

FiaM har ju fler hållit misstänkt i kombination med Snurrfian. Jag höll inte med då, innan vi visste Snurrfians roll, och vet inte hur säkert det är nu i efterhand heller... Men helt klart något jag tänker kika närmre på när jag har tid.

Slutsats: Glömmerallt och Koppen har seglat upp högt på min misstankelista det senaste. Jag har inte släppt Idahoe helt, men känner mig väldigt osäker där ändå. Gällande Klara kan jag dock inte släppa tanken att det finns någon med mer information än jag har, så av den anledningen hamnar nog min röst där ikväll, om jag inte får anledning att byta.

Hedinn röstar på Klara

@Idahoe Vilka citat är det Klara tillskrivit dig som inte stämmer?

I övrigt håller jag med dig om Lilltess. Tycker det är helmärkligt att hon tycker cirkus är ond nu? Jag tycker cirkus röster på Snurrfian snarare talar till hennes fördel.

Däremot håller jag inte med om Hedinn, men jag och Hedinn har haft väldigt liknande tankar/teorier (dock inte på vem som varit mest misstänkt). Men det talar till hennes fördel ändå, att hon haft så liknande tankar. Och dessutom hunnit teoria/ifrågasatt innan mig, så hon går inte på "låneteorier". Fast jag ska kolla hennes inlägg ändå.

Tack för utvecklande förresten, Idahoe. Det kändes som att du glidit mycket innan och hållit "alla" neutrala, men nu har du kommit in med teorier om vilka du misstänker.

I övrigt har jag ont om tid och "mobilleker" just nu. Måste dock dra igen snart och vet inte när jag kommer in igen. Troligen innan DL, men röstar nu utifall att. Jag kommer även in med fler teorier + citst när jag sitter vid datorn sedan.

Sasse röstar på Klara av samma anledning jag misstänkte henne igår. Hon känns rätt anonym, verkar ha svårt att misstänka folk (citerar senare), hon håller många som neutrala. Och för att hon delade/delar upp inlägg, vilket gör att hon verkar vara mer aktiv än hon är. @Idahoe var bättre på att formulera sig.

Ber om ursäkt över det lilla. Ska se när jag kan komma in senare.

Men Klara, FiaM och Lilltess känns för mig mest intressanta nu. Ska gå igenom de två senares inlägg mer sedan. Är mest förundrad över hur Lilltess kan ha varit så aktiv, men ändå verkar vara så anonym. Dock har hon röstat på Snurrfian 3 ggr, varav 2 ggr med sin andra roll.

Återkommer

Alltså jag måste ha ett konstigt tänk för jag ser det såå tydligt. Du säger att rösterna på snurrfian gör att hon blir god. Enligt min teori är det ju det som är meningen. Att om Snurrfian åker så kommer Cirkus se God ut. Och om min teori skulle stämma så hade ju cirkus rätt, att folk nu godförklarad henne..

Alltså jag måste ha ett konstigt tänk för jag ser det såå tydligt. Du säger att rösterna på snurrfian gör att hon blir god. Enligt min teori är det ju det som är meningen. Att om Snurrfian åker så kommer Cirkus se God ut. Och om min teori skulle stämma så hade ju cirkus rätt, att folk nu godförklarad henne..
Detsamma skulle ju kunna stämma in på dig då. Att du röstade på Snurrfian dag 1 säger ingenting, eftersom du var god då. Sedan återupptog du röstandet på Snurrfian med din nya roll. Enligt din teori skulle du alltså kunna vara ond och ha "alibiröstat" på Snurr för att förhoppningsvis bli godförklarad?

Alltså visst kan det vara så som du säger, att ulvarna spelat tufft denna omgång och cirkus och Snurrfian valde att spela för gallerierna sas. Men det troligaste tycker jag är att cirkus lutar mot god. Det känns märkligt att hon skulle gå så hårt, typ det första hon gör.

Jag ska iväg igen, så återkommer senare.

@Niyama Tycker det är :up: att inte ha någon DagDL imorgon.

Detsamma skulle ju kunna stämma in på dig då. Att du röstade på Snurrfian dag 1 säger ingenting, eftersom du var god då. Sedan återupptog du röstandet på Snurrfian med din nya roll. Enligt din teori skulle du alltså kunna vara ond och ha "alibiröstat" på Snurr för att förhoppningsvis bli godförklarad?

Alltså visst kan det vara så som du säger, att ulvarna spelat tufft denna omgång och cirkus och Snurrfian valde att spela för gallerierna sas. Men det troligaste tycker jag är att cirkus lutar mot god. Det känns märkligt att hon skulle gå så hårt, typ det första hon gör.

Jag ska iväg igen, så återkommer senare.

@Niyama Tycker det är :up: att inte ha någon DagDL imorgon.
Fast jag har inte röstat på Snurrfian. ..

Inte? Vem har du röstat på då? :p Och vem var det som röstade på Snurrfian :cautious:

Svårt att hålla koll från mobilen, men tar tillbaka det jag skrev då :)

Edit: Habina var det visst jag förväxlade dig med.

Nä jag blev helt nervös om jag var rent yr och hade röstat på henne utan att veta det hahahaha...

Jag röstade på FiaM som Lilltess1 och sedan röstade jag lobelia - FiaM - Cirkus

Hur kan jag ha FÖR bra teorier när jag hittills inte träffat rätt på onda alls, så vitt vi vet? :p Misstänkte inte alls den enda vi än så länge vet var ond och en av mina huvudmisstänkta var en av dem som styrde upp så att den onda åkte... Det får du gärna utveckla, helst med exempel, för om man inte själv sitter på facit och vet hur leken ser ut så har jag svårt att se hur man kan tycka att jag lyckats så bra att jag borde sitta på facit.
Nu uttryckte jag mig nog klumpigt. Jag menade inte att du haft rätt hela tiden utan att ditt spelande som helhet möjligtvis kändes lite välregisserat. Att ha lagom mängd funderande si eller så, lagom mycket ifrågasättande;, äsch förstår du hur jag menar? :)
Du har alltså inte gjort något konkret jag misstänker, men ditt spelsätt i helhet när jag läste igenom alla dina inlägg samtidigt fick mig att höja ett ögonbryn så jag tänker hålla koll på dig mer i fortsättningen ;)

Är det förresten någon som har samtliga dagars röststatistik, med tider om möjligt? @Habina ;)

Nu heter jag förvisso inte Habina men här kommer listorna :D

Dag 1
17:12 LenaH röstar på bumpo
17:35 FiaM röstar på Snurrfian
17:45 Koppen röstar på Lobelia
18:59 Lilltess röstar på glömmerallt
19:41 cirkus röstar på lilltess
20:14 Snurrfian röstar på FiaM
20:22 Sasse röstar på Myrten
20:32 Habina röstar på snurrfian
20:38 Lilltess ändrar röst till FiaM
20:42 Klara röstar på Lilltess
20:43 Idahoe röstar på Lilltess
20:43 Hedinn röstar på Habina
20:55 Lobelia röstar på Bumpo
20:58 Matmissbrukaren röstar på Lilltess
20:58 Caisa röstar på Sasse
20:59 Myrten röstar på Lilltess
21:00 glömmerallt röstar på FIaM

Dag 2
17:21 Lobelia röstar på Klara
17:44 Logelia ändrar röst till Idahoe
20:23 Myrten röstar på Snurrfian
20:49 LenaH röstar på FiaM
20:55 Koppen röstar på Lobelia
21:02 Hedinn röstar på Habina
21:05 Caisa röstar på Lobelia
21:07 Sasse röstar på Lobelia
21:07 Cirkus röstar på Snurrfian
21:15 Lilltess röstar på Lobelia
21:16 FiaM röstar på Lobelia
21:22 Idahoe röstar på Lobelia
21:33 Snurrfian röstar på Lobelia
21:37 Habina röstar på Snurrfian
21:40 Klara röstar på Cirkus
Glömmerallt missar att rösta

Dag 3
18.38 Snurrfian röstar på Cirkus
20.34 Koppen röstar på Hedinn
20.49 cirkus röstar på Snurrfian
21:12 Hedinn röstar på Idahoe
21:40 Caisa röstar på Snurrfian
21:39 Lilltess röstar på FiaM
21:45 LenaH röstar på FiaM
21:47 Sasse röstar på Idahoe
21:48 Habina röstar på Snurrfian
21:51 glömmerallt röstar på Klara
21:53 Myrten röstar på Snurrfian
21:53 FiaM röstar på Snurrfian
21:56 Klara röstar på Idahoe
Idahoe missar att rösta

Ok, @Idahoe , nu ska jag se om jag kan bemöta dina frågor. Jag har haft lite ont om tid att sitta här idag, det kanske du har förståelse för? Jag menar inte att du ordagrant skrivit att, Jag håller med X därför att, men känslas jag fått i dina inlägg är sådant. Ditt teoriinlägg mot mig idag är ett klockrent exempel på det.

Klara skriver i inlägg #658 tankar om mig som jag tycker känns märkliga och tillskriver mig citat i stil med "Jag håller med X att..." eller "jag håller med Y som tycker att..." och menar att hon antecknat dessa om mig. Mig veterligen har jag inte skrivit så i den här leken? :confused:
Jag upplever alltså att hon håller fast mig som misstänkt utan att tydliggöra sina teorier. Rösten igår var otydligt motiverad byggt på Sasses, fast jag inte lyckades förstå hur Klara tänkte där...
Hon skriver många inlägg, men min känsla är att hon delar upp teori-inlägg etc så mycket trots litet innehåll att jag börjar fundera på om det är för att bättra på sin inläggsstatistik...
Hennes helomvändning som kom efter att Snurrfian visat sig vara ond gör henne inte mindre misstänkt i mina ögon. :cautious:

Hedinn ligger lägre ner på listan över misstänkta, men är en jag är lite vaksam emot. Hon verkar vara en skicklig spelare som kommer med kloka och väl avvägda teorier mestadels. Kanske lite för bra teorier stundtals, vilket får mig att börja fundera på om det är en ulv som sitter på facit? O_o Har innan rösten på mig röstat på Habina, som snarast lutat åt god i min bok. Men där kan jag ju ha fel såklart. Verkar dessutom ha släppt dessa misstankar lite nu, eller?
Dock en jag ska hålla koll på i framtiden!

Även Lilltess befinner sig på denna lista (högre upp än Hedinn) . Hon misstänker nu cirkus, som jag tror är god, och röstar idag på cirkus på grunder som jag inte alls förstår (#648 och #654) Om hon nu tycker FiaM är misstänkt förstår jag inte varför hon använder någon slags uteslutningsmetod för att istället motivera rösten på cirkus.:confused: Det gör henne klart misstänkt för mig

Det är en ren kopia på det Sasse skrev om mig igår.

Buke vill inte riktigt samarbeta med mig och citera en massa inlägg, så slopar dom för jag har ont om tid.
Jag har kikat lite på Klara, då jag tycker att hon också är rätt anonym. Jag reagerade lite igår på att hon inte verkade misstänka någon (förutom Lobelia och cirkus), och skrev en massa teoriinlägg, ett inlägg per deltagare i princip, tills hon gått igenom alla. Trots att hon inte hade några direkta misstankar om någon annan än cirkus och Lobelia.
Så det jag reagerat på är att hon dels delade upp sitt teoriinlägg i flera delar, och på så sätt verkar mer aktiv (fler inlägg = mer aktivitet), och dels för att hon inte verkade hitta några misstänkta.
Trots detta har hon i alla fall försökt mer än Idahoe har, som inte verkar ha kommit med mycket teorier alls, och verkar hålla de flesta neutrala.
Eftersom Idahoe redan har fått en röst, så väljer jag att rösta på denne jag med. Men tycker att även Klara flyter med lite väl mycket.
Sasse röstar på Idahoe

Kanske ska vara lite "övertydlig" med att jag misstänker för Idahoe av samma anledning som Klara. Eftersom jag misstänker båda röstar jag på den som redan har en röst sedan innan.

Och det är så jag har upplevt det hela tiden. Jag kan leta upp fler inlägg som är på samma vis, men jag har inte riktigt tid ikväll. Jag har en jul att förbereda och en familj att umgås med.

Anledningen att jag delade upp mitt teroriinlägg häromkvällen var av den enkla anledningen att min dator strulade. Jag ville inte riskera att förlora en massa text och vara tvungen att börja om igen. Bättre att skicka många korta så jag inte behövde göra om så mycket om det hände. Hur många inlägg jag skrivit i leken ger jag blanka sjutton i. Hur många inlägg man skriver är för mig betydelselöst, det är vad man skriver jag fokuserar på.

Vid min röst igår hade jag en motivering som var mycket lik Sasses ja, och mycket snabbt hopskriven eftersom jag bara minuter före dl insåg att det var just minuter kvar. Jag trodde jag hade en timma till på mig. Ett inlägg skrivet ungefär tio minuter före dl, där skrev jag att det var tur att jag fortfarande hade lite tid på mig. Om du inte tror mig. I det inlägget skrev jag också ungefär samma om dig som det jag sedan skrev i mitt röstinlägg. Det var innan Sasse la sin röst, eller i alla fall innan jag läste hennes motivering.

Mycket mer tror jag inte att jag har att tillägga just nu.

Jag hinner tyvärr inte lägga så mycket tid på leken nu ikväll, så jag får rösta nu utan att ha hunnit börja fundera om kring alla spelare som jag hade tänkt mig. Men jag släpper mina teorier om cirkus just nu, så min röst får hamna på Idahoe. Eftersom jag fortfarande tycker att hon inte skriver egna teorier utan flyter med och använder andras tankar.

Klara röstar på Idahoe.

Och om jag inte överlever den här lynchen, vilket det ju inte ser ut som jag gör, vill jag tacka för ett skitkul spel. :)

Den jag har svårast att greppa just nu är Lilltess. Hon har i stort sett haft mig som huvudmisstänkt när det gäller att vara ond hela tiden och nu röstar hon på Cirkus som var en av ledarna när det gällde att få ut Snurrfian som vi konstaterat var ulv. Jag börjar fundera på om det är så att det sitter i bakhuvudet att hon var god i sin första roll och därför utgår man lite från att hon är god även nu?
Visst, ska jag vara ärlig så klagar jag inte på att hon tillfälligt släppt mig som huvudkandidat men valet av Cirkus känns fel.

@Idahoe Vilka citat är det Klara tillskrivit dig som inte stämmer?
I #658 skrev hon så.
Så har åtminstone jag inte uppfattat mitt teoriande. Ja jag hade få teorier första dagarna, RL ville inte att jag skulle få leka :( det var inte ett försök att skriva få inlägg och ligga lågt, tycker det är alldeles för kul att leka för det :p
Menmen, Klara svarade mig i #692. Dock på ett sätt som inte fick mig att ta bort henne från listan över misstänkta, tvärtom fick tonen mig att gissa att jag trampat på en öm tå... Där hamnar min röst ikväll

Dag 4
Cirkus röstar på Klara 10:49
Lilltess röstar på Cirkus 12:19
Sasse röstar på Klara 17:15
Koppen röstar på Hedinn 18:07
Hedinn röstar på Klara 18:51
Klara röstar på Idahoe 20:09

Har tittat närmare på Sasse och Hedinn idag och känner mig mest :confused: :banghead:. Båda skriver bra saker och ställer frågor som jag håller med om men jag kan inte riktigt placera någon av dem så att jag känner mig säker men det lutar mer åt det goda hållet, tror jag :nailbiting:

Jag har som de flesta andra lite taskigt med tid idag och jag tycker heller inte att så mycket nytt framkommit under dagen.
Jag har inga problem med Klara som ulv men jag har inte tillräckligt på fötterna för att lägga min röst där ikväll.
Så enligt tidigare teorier: LenaH röstar på FiaM

Ok, @Idahoe , nu ska jag se om jag kan bemöta dina frågor. Jag har haft lite ont om tid att sitta här idag, det kanske du har förståelse för? Jag menar inte att du ordagrant skrivit att, Jag håller med X därför att, men känslas jag fått i dina inlägg är sådant. Ditt teoriinlägg mot mig idag är ett klockrent exempel på det.

Det är en ren kopia på det Sasse skrev om mig igår.

Och det är så jag har upplevt det hela tiden. Jag kan leta upp fler inlägg som är på samma vis, men jag har inte riktigt tid ikväll. Jag har en jul att förbereda och en familj att umgås med.

Anledningen att jag delade upp mitt teroriinlägg häromkvällen var av den enkla anledningen att min dator strulade. Jag ville inte riskera att förlora en massa text och vara tvungen att börja om igen. Bättre att skicka många korta så jag inte behövde göra om så mycket om det hände. Hur många inlägg jag skrivit i leken ger jag blanka sjutton i. Hur många inlägg man skriver är för mig betydelselöst, det är vad man skriver jag fokuserar på.

Vid min röst igår hade jag en motivering som var mycket lik Sasses ja, och mycket snabbt hopskriven eftersom jag bara minuter före dl insåg att det var just minuter kvar. Jag trodde jag hade en timma till på mig. Ett inlägg skrivet ungefär tio minuter före dl, där skrev jag att det var tur att jag fortfarande hade lite tid på mig. Om du inte tror mig. I det inlägget skrev jag också ungefär samma om dig som det jag sedan skrev i mitt röstinlägg. Det var innan Sasse la sin röst, eller i alla fall innan jag läste hennes motivering.

Mycket mer tror jag inte att jag har att tillägga just nu.

Whoa! Alltså, först vill jag bara säga att du vet att det här är en lek va? :p Det är inte dig personligen jag misstänker, bara din roll i spelet ;)
Jag har full förståelse för att man inte kan finnas här och spela hela tiden, jag har ju själv haft ont om tid och låg aktivitet pga jul med familjen. Jag har heller aldrig såvitt jag vet anmärkt på din aktivitetsnivå i leken, så jag förstår inte varför du blir så väldigt defensiv?:confused:

Din reaktion i det här inlägget ökar tyvärr mina misstankar snarare än minskar dem, för tonen gör att jag inte riktigt kan ta argumentationen på allvar.

Sorry, men min röst blir på dig ikväll

Baserat på teori i mitt inlägg #668, samt att hennes defensiva respons i #692 snarast påminner om en ond som vet att den är på väg att åka ut och desperat hugger ifrån sig i ett sista försök, så:

Idahoe röstar på Klara

Inser att jag kan verka vara en "hämndröstare" i den här leken men jag röstar bara ärligt på den som för dagen verkar mest misstänkt i sitt agerande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 743
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 755
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka