Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju en tanke om att FiaM är fåret. Jag upplevde att hon släppte rösten på Snurrfian alldeles för enkelt och skrev faktiskt att hon inte trodde att Snurris var ond egentligen. Snurris däremot har inte riktigt gjort varken eller.

Jag tippar därför FiaM som får som alltså visste att Snurris var ulv medan Snurris inte hade koll på Fias roll.

FiaM försökte alltså enligt min teori meddela sig med Snurris medan Snurris antagligen inte visste i ett så tidigt skede av leken. Huruvida ulvarna har koll på fåret nu vet jag däremot inte.

Varför är det konstigt att jag släpper en förstadags röst som är baserad på ett inlägg som var OT? När jag röstade första dagen hade jag bara hunnit skumma igenom leken som hastigast och hade egentligen inga som jag trodde på som ulvar, Snurrfians kommentar var den enda som jag reagerat på och kunde bygga en teori på. Jag trodde alltså inte att hon var ulv när jag lade rösten, precis som jag skrivit innan, däremot började jag fundera på henne när Lilltess1 åkte och visade sig vara god.

Puh! Ni har verkligen varit aktiva igår! Jag hade över 200 inlägg att läsa igenom...

Försöker klargöra röstningen för mig själv nu, när det kommit lite längre i leken. Och nej, röstningen säger ju uppenbarligen inte allt, jag har själv röstat ut två goda :(, den ena med svag förstaröst och den andra pga väldigt märkligt beteende (vilket jag inte var ensam om att tycka).

Dag 3
18.38 Snurrfian röstar på Cirkus
20.34 Koppen röstar på Hedinn
20.49 cirkus röstar på Snurrfian
21:12 Hedinn röstar på Idahoe
21:40 Caisa röstar på Snurrfian
21:39 Lilltess röstar på FiaM
21:45 LenaH röstar på FiaM
21:47 Sasse röstar på Idahoe
21:48 Habina röstar på Snurrfian
21:51 glömmerallt röstar på Klara
21:53 Myrten röstar på Snurrfian
21:53 FiaM röstar på Snurrfian
21:56 Klara röstar på Idahoe

Jag menar inte att enbart goda röstat på Snurris eller att enbart onda röstat på mig för den delen. :)

Däremot så kan jag säga att både Hedinn och Klara hamnat högt på min misstänkta-lista (Och ja, @Sasse jag har en sån ;) Även om jag varit lite väl försiktig med att uttala den, framförallt på grund av dåligt med tid vilket lätt hänt gör så att små misstankar uppfattas mycket större än det var tänkt när man inte själv kan vara där och förklara :) )
Och nej, de är inte misstänkta för att de röstat på mig! Även goda kan tänka fel :)Teorierna mot mig verkade framförallt vara att jag hållit mig undan för mycket, vilket ju stämde även om det har med RL att göra och inte min roll ;)

Återkommer med mer exakta teorier om dessa två i kommande inlägg!

Nu kommer min kväll vara riktigt hektisk så kanske inte hinner med mer idag . Så ni inte undrar var jag har tagit vägen ;)

Jag kommer också lägga en röst nu.. jag tror att antingen är cirkus eller FiaM ulvar. Jag tror inte att båda är det för cirkus skulle inte röja hela lyan så. det är ju ett smart drag av ulv cirkus att misstänka snurris redan från början för att alla ska släppa sina misstankar om henne när snurris åker ut.

Detta är ett farligt drag från mig eftersom jag innan misstänkt FiaM men just nu är cirkus högre på min misstänktlista.. Skulle det mot förmodan visa sig att Cirkus är god är jag ju 100 på att FiaM är ond.. men jag måste ta risken för jag anser ulvcirkus är farligare än ulvfiaM... rösten kommer under..

Nä det menade jag också. Att Cirkus har ingen nytta av att misstänka FiaM om de båda satt i lyan. Det som förvirrar mig mest (om nu min teori visar sig att stämma) är rösten på Klara. Om Cirkus visar sig vara ond så vet jag inte om det betyder att Klara är ond eller god. Visar sig Cirkus vara god då är jag iaf 100 på att FiaM är ond.

Förlåt, jag hänger inte alls med här. Röstar du på Cirkus för att Cirkus inte röstade på den du tänkte att hon skulle rösta på? :confused: (Jag har läst dessa inlägg typ 15 gånger nu och fattar fortfarande inte. :p )
Vidare så röstar du på Cirkus för att OM hon är god så är du säker på att någon Cirkus valde att inte rösta på i dagens DL är ond? O_o

Eftersom att Cirkus är den jag håller som mest troligt god för tillfället blir jag ju bara mer misstänksam, men jag kanske missförstått dig helt?

Klara skriver i inlägg #658 tankar om mig som jag tycker känns märkliga och tillskriver mig citat i stil med "Jag håller med X att..." eller "jag håller med Y som tycker att..." och menar att hon antecknat dessa om mig. Mig veterligen har jag inte skrivit så i den här leken? :confused:
Jag upplever alltså att hon håller fast mig som misstänkt utan att tydliggöra sina teorier. Rösten igår var otydligt motiverad byggt på Sasses, fast jag inte lyckades förstå hur Klara tänkte där...
Hon skriver många inlägg, men min känsla är att hon delar upp teori-inlägg etc så mycket trots litet innehåll att jag börjar fundera på om det är för att bättra på sin inläggsstatistik...
Hennes helomvändning som kom efter att Snurrfian visat sig vara ond gör henne inte mindre misstänkt i mina ögon. :cautious:

Hedinn ligger lägre ner på listan över misstänkta, men är en jag är lite vaksam emot. Hon verkar vara en skicklig spelare som kommer med kloka och väl avvägda teorier mestadels. Kanske lite för bra teorier stundtals, vilket får mig att börja fundera på om det är en ulv som sitter på facit? O_o Har innan rösten på mig röstat på Habina, som snarast lutat åt god i min bok. Men där kan jag ju ha fel såklart. Verkar dessutom ha släppt dessa misstankar lite nu, eller?
Dock en jag ska hålla koll på i framtiden!

Även Lilltess befinner sig på denna lista (högre upp än Hedinn) . Hon misstänker nu cirkus, som jag tror är god, och röstar idag på cirkus på grunder som jag inte alls förstår (#648 och #654) Om hon nu tycker FiaM är misstänkt förstår jag inte varför hon använder någon slags uteslutningsmetod för att istället motivera rösten på cirkus.:confused: Det gör henne klart misstänkt för mig

Sådär, efter typ 2 timmar (!) känner jag mig lite mer insatt i leken igen. Nu försvinner jag till stallet, men lovar att komma hem igen i god tid innan DL (typ runt kl 20) :)

@CaisaLundblad och @Idahoe

Här är mer ingående hur jag menar.

Dessutom @Idahoe Detta gör ju att @Klara s tankar om dig stämmer. Caisa ifrågasätter och håller mig misstänkt, och då gör du också det. Vilket gör att du hamnar högre på min misstänktlista

Det är något med cirkus, är nästan helt säkert. Hon har snackat tidigt om att Snurrfian skulle sitta i lyan (vilket hon gjorde) med FiaM. Det visar sig att Snurrfian var ulv och sedan röstar hon på Klara.. hade jag haft misstankar om att Snurrfian satt i lyan med FiaM hade jag lagt nästa röst där.

Min tanke är att Snurrfian och cirkus satt i lyan tillsammans. Cirkus lägger en teori om att FiaM är ulvkollega till Snurrfian. När det visar sig att snurris är ulv så kommer de flesta att rösta på FiaM. De goda röstar på henne för att de tror cirkus hade rätt och de onda röstar på henne för att de vet att hon inte sitter i lyan. Och så klarar sig cirkus undan. Egentligen är det rätt konstigt att Cirkus själv inte röstar på FiaM idag men dom jag ser det så om FiaM åker ut och visar sig God så har inte Cirkus varit med och röstat ut ytterligare en god.

Obs. När jag skriver att lyan vet att FiaM inte sitter i lyan menar jag ju att om min teori stämmer att FiaM är god och cirkus ond så borde ju lyan veta att inte FiaM inte är med i lyan :p

Nä det menade jag också. Att Cirkus har ingen nytta av att misstänka FiaM om de båda satt i lyan. Det som förvirrar mig mest (om nu min teori visar sig att stämma) är rösten på Klara. Om Cirkus visar sig vara ond så vet jag inte om det betyder att Klara är ond eller god. Visar sig Cirkus vara god då är jag iaf 100 på att FiaM är ond.
Fast cirkus kunde absolut ha nytta av att misstänka FiaM oavsett roll på henne, men hade hon varit ond borde hon ha hållit kvar vid den misstanken och inte vänt mot Klara istället så plötsligt.

@Lilltess

Saken är den att jag inte riktigt följer logiken där heller, men Hedinn förklarade det mycket bättre än jag skulle kunna i detta inlägg:

Fast vad hade en ond cirkus tjänat på det där? Det bör väl vara sju goda och fem onda kvar, varav fyra ulvar. Dvs en ond i det här läget skulle inte tjäna på att driva hårt mot en god, det leder inte till vinst utan bara att den onda själv kommer åka i nästa lynch om det uppdagas. En ond hade tjänat på att hålla kvar vid FiaM, om FiaM åkte och visades vara god hade ingen anklagat cirkus, fler såg ju sambandet.

Även om cirkus och FiaM satt i lyan tillsammans hade cirkus tjänat på att hålla kvar vid henne, för det hade gjort cirkus i princip hundra procent godförklarad. Med den här kovändningen skulle misstankarna direkt ledas till BÅDE cirkus och FiaM om Klara åker och visar sig vara god, dvs totalt värdelöst för lyan.

Så av den anledningen tror jag inte på cirkus ondhet. Om hon däremot har rätt i Klaras ondhet är svårare att säga, hon låter ju trots allt ganska säker, jag förstår bara inte hur hon kan vara det.

It makes no sense om Cirkus var ond och röstar som hon gjort. Är hon ond ändå förtjänar hon fan att vinna. :p

@Lilltess

Saken är den att jag inte riktigt följer logiken där heller, men Hedinn förklarade det mycket bättre än jag skulle kunna i detta inlägg:

It makes no sense om Cirkus var ond och röstar som hon gjort. Är hon ond ändå förtjänar hon fan att vinna. :p

Fast jag fattat inte riktigt det.. haha.. jag är inte så inne på vad man borde och inte borde rösta. Jag röstar bara på dom som jag tror är onda haha

@Lilltess jag hade skriviti princip hela det inlägget redan innan Caisa postat... Det är ett långt inlägg och så fort skriver jag inte ;)

Jag hade givetvis redan läst inlägget du citerar, men hänger ändå inte med på hur du får ihop det. Stämmer inte med min logik åtminstone. ..

Edit taggade fel...

Hedinn ligger lägre ner på listan över misstänkta, men är en jag är lite vaksam emot. Hon verkar vara en skicklig spelare som kommer med kloka och väl avvägda teorier mestadels. Kanske lite för bra teorier stundtals, vilket får mig att börja fundera på om det är en ulv som sitter på facit? O_o Har innan rösten på mig röstat på Habina, som snarast lutat åt god i min bok. Men där kan jag ju ha fel såklart. Verkar dessutom ha släppt dessa misstankar lite nu, eller?
Dock en jag ska hålla koll på i framtiden!
Hur kan jag ha FÖR bra teorier när jag hittills inte träffat rätt på onda alls, så vitt vi vet? :p Misstänkte inte alls den enda vi än så länge vet var ond och en av mina huvudmisstänkta var en av dem som styrde upp så att den onda åkte... Det får du gärna utveckla, helst med exempel, för om man inte själv sitter på facit och vet hur leken ser ut så har jag svårt att se hur man kan tycka att jag lyckats så bra att jag borde sitta på facit.

Hur kan jag ha FÖR bra teorier när jag hittills inte träffat rätt på onda alls, så vitt vi vet? :p Misstänkte inte alls den enda vi än så länge vet var ond och en av mina huvudmisstänkta var en av dem som styrde upp så att den onda åkte... Det får du gärna utveckla, helst med exempel, för om man inte själv sitter på facit och vet hur leken ser ut så har jag svårt att se hur man kan tycka att jag lyckats så bra att jag borde sitta på facit.
Nu kände jag att det där blev snurrigt skrivet, men min poäng är i alla fall att jag INTE misstänkt den enda vi hittills säkert vet är ond. Och en av de jag misstänkt mest i leken är en av dem som i nuläget borde vara som mest godförklarad, i och med utdrivningen av den onda.

Hur man kan få det till att jag sitter på facit för mina "för" bra teorier har jag svårt att förstå, OM man själv inte vet något av de övriga jag teoriat kring, som bara en ond själv vet identiteterna på.

Men som sagt, jag hör gärna en utveckling/förklaring till det hela, för i mitt huvud går det inte ihop. :)

@Idahoe Vilka citat är det Klara tillskrivit dig som inte stämmer?

I övrigt håller jag med dig om Lilltess. Tycker det är helmärkligt att hon tycker cirkus är ond nu? Jag tycker cirkus röster på Snurrfian snarare talar till hennes fördel.

Däremot håller jag inte med om Hedinn, men jag och Hedinn har haft väldigt liknande tankar/teorier (dock inte på vem som varit mest misstänkt). Men det talar till hennes fördel ändå, att hon haft så liknande tankar. Och dessutom hunnit teoria/ifrågasatt innan mig, så hon går inte på "låneteorier". Fast jag ska kolla hennes inlägg ändå.

Tack för utvecklande förresten, Idahoe. Det kändes som att du glidit mycket innan och hållit "alla" neutrala, men nu har du kommit in med teorier om vilka du misstänker.

I övrigt har jag ont om tid och "mobilleker" just nu. Måste dock dra igen snart och vet inte när jag kommer in igen. Troligen innan DL, men röstar nu utifall att. Jag kommer även in med fler teorier + citst när jag sitter vid datorn sedan.

Sasse röstar på Klara av samma anledning jag misstänkte henne igår. Hon känns rätt anonym, verkar ha svårt att misstänka folk (citerar senare), hon håller många som neutrala. Och för att hon delade/delar upp inlägg, vilket gör att hon verkar vara mer aktiv än hon är. @Idahoe var bättre på att formulera sig.

Ber om ursäkt över det lilla. Ska se när jag kan komma in senare.

Men Klara, FiaM och Lilltess känns för mig mest intressanta nu. Ska gå igenom de två senares inlägg mer sedan. Är mest förundrad över hur Lilltess kan ha varit så aktiv, men ändå verkar vara så anonym. Dock har hon röstat på Snurrfian 3 ggr, varav 2 ggr med sin andra roll.

Återkommer

Ska på julbord och uppesittarkväll nu och kommer inte ha tid att gå in på buke innan DL, så lägger min röst nu.
Tyvärr har jag inte hunnit lusläsa leken men mina funderingar och tankar kvarstår lite.
Jag upplever att lilltess nya roll är även den en god roll. Vet att jag röstade på henne i första DL men vad visste man då typ... Jag känner att hon spelar på samma sätt sedan hon tog över Bumpos roll. Sedan känner jag igen mig när hon räknade ut antal kvarvarande ulvar och blandade in tvillingarna etc. Lätt att räkna fel när/om man är god. En ond vet ju precis hur många som är kvar ;)
Sätter henne på goda sidan

Snurrfian röstade på cirkus i första DL och även om det är första dl så var det lik förbannat en ulv som röstade på cirkus. Jag har svårt att tro att en ulv skulle rösta på en ulv i första dl med 15 deltagare. Cirkus kommer dessutom med mycket försvar och defense lite hör och där. En god som inte vill få misstankar på sig vill ju såklart förklara sig och sitt spelsätt. Enkelt kanske, men jag har cirkus som neutral mot det goda hållet.

CL gör ett intressant inlägg i #666 ang cirkus också. (Tänk om jag har fel nu!!) för det var trots allt inlägg 666 :devil: (Moahaha)

Förstår inte riktigt Hedinns inlägg 657. Ulvarna känner ju inte till fåret, vilket gör att de faktiskt har 8 potentiella att käka. Men vi tänker alla olika (eller jag iaf ;) ) så så självklar tanke är det iaf inte för mig. Så du är ff på min lista över misstänkta.

Klara är neutral än så länge för mig. Hon formulerar sig bra och verkar påläst, och jag tror att hon håller sig neutral för att stanna kvar länge i leken. Magkänslan vill sätta henne neutral med en fot åt goda sidan.

Nä, jag står fast och tyvärr Hedinn. Du får min röst igen.

Koppen röstar på Hedinn

Fråga från LL
Jag tror att det kanske är bäst att inte ha någon dagDL imorgon? Gissar att många kommer ha ont om tid? Tänkte om vi har nattDL imorgon och sen nästa dagDL på juldagen?
Är förvånad om jag sitter vid internet alls imorgon ;)
Så gärna för mig

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 743
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 755
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka