Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, det här gör att jag faktiskt sätter Cirkus åt det goda hållet, samma sak, men med viss tvekan, med Habina, Caisa och Myrten då jag inte tror att någon av dem skulle lägga upp en kollega för lynch när det var så pass många kvar att rösta och både jag och Idahoe hade flera röster var.
De jag kommer att titta närmare på i morgon är Hedinn och Sasse, känner att jag är för trött nu jag håller inte med om deras teorier när det gäller Idahoe och vill se om det är något jag har missat.
Att de inte skulle lägga upp en kollega för lynch i det läget skulle jag absolut inte utesluta, det var inte helt otydligt vilket håll det skulle gå åt. Nästan så att man som ulv i det läget hellre hade offrat kollegan och (förhoppningsvis) bli mindre misstänkt själv än att försöka vända röstningen.

Dock är jag tveksam till att det är vad det handlar om i just det här fallet, men det är för att jag inte fått nån större anledning till att misstänka någon av dem nu, det känns som att båda försöker hitta onda i nuläget och rösterna skulle lika gärna kunna komma från goda som onda spelare. Jag skulle dock inte sätta någon av dem åt det goda hållet enbart baserat på de rösterna, om det fanns annat att reagera på.

Jag har ju en tanke om att FiaM är fåret. Jag upplevde att hon släppte rösten på Snurrfian alldeles för enkelt och skrev faktiskt att hon inte trodde att Snurris var ond egentligen. Snurris däremot har inte riktigt gjort varken eller.

Jag tippar därför FiaM som får som alltså visste att Snurris var ulv medan Snurris inte hade koll på Fias roll.

FiaM försökte alltså enligt min teori meddela sig med Snurris medan Snurris antagligen inte visste i ett så tidigt skede av leken. Huruvida ulvarna har koll på fåret nu vet jag däremot inte.

Jag har hämtat mig från min sura tillvaro med ett kök som aldrig blir klart (när jag hade surat klart så var det ...åtminstone så klart att vi kunde bära in köksbordet)

Det som hänt i leken känns ändå som rätt positivt, att Snurrfian blev lynchad känns bra för mig som varit drivande. Att Myrten blev käkad känns mindre bra. Däremot så kan man ju hoppas på att hon väckt ett spöke som också kan fortsätta rösta i rätt riktning.

Nu känner jag spontant att jag naturligtvis fortsätter misstänka FiaM för hennes och Snurrfians eventuella samarbete, även LenaH's tanke om FiaM som får är mycket intressant. Att FiaM röstar på Snurrfian är logiskt även som ond (särskilt som ond?). Av de som röstade på Lilltess1 i första lynch är nu bara jag, Idahoe och Klara kvar. Eftersom Klara gjort sitt bästa för att misstänkliggöra mig och i denna lynch röstat på Idahoe känner jag att Klara rasslar upp på listan över misstänkta.

Idag kommer jag som jag skrev igår titta närmre på Klara. Sedan kan jag inte hjälpa att tänka tanken på att Cirkus och Snurrfian har varit misstänksamma mot varandra för att om en av dom åker ut ska den andra se God ut. Detta är inget jag slår fast vid men ska även kolla lite närmre på cirkus när jag får möjlighet.

Idag jobbar jag 09-21 så jag hoppas att ni har överseende med mig även idag då det kan hända att jag råkar läsa saker lite för hastigt..

Kom att tänka på det eventuella spöket som Myrten kan ha väckt, fortsätter det att rösta tills leken är slut och får det fortfarande ha kontakt med Myrten?

jaha, jag får nog riva upp allt jag trott so far. Jag såg inte Snurrfian som ond då jag tyckt att alla teorier mot henne byggt på att FiaM är ond, och jag ser inte henne som ond heller. Snurrfians egna inlägg tycker jag mest har dominerats av försvar och inte så mycket eget teoriande. Så fel jag hade alltså. Jag hade Snurrfian på en helt annan roll i mitt pussel. Jag får helt enkelt vända blad och börja om på helt ny kula. I den mån jag har tid, det påstås ju vara någon typ av högtid imorgon...

Får också börja syna mina egna teorier mot cirkus. Det visade sig ju att hon hade rätt som snurris. Sorry cirkus. Jag antar att jag inte är välkommen i din världsberömda toalett heller. ;)

Min konstiga riktningsändring igår tror jag att jag har förklarat i inlägg 612. Jag snurrade ihop tiden och hann inte läsa ordentligt. Trodde vi hade en chans att få ut Idahoe, men det visade sig ju vara fel. Vi får se vad jag kan hitta att gå på idag, just nu är det som sagt helt blankt för mig.

jaha, jag får nog riva upp allt jag trott so far. Jag såg inte Snurrfian som ond då jag tyckt att alla teorier mot henne byggt på att FiaM är ond, och jag ser inte henne som ond heller. Snurrfians egna inlägg tycker jag mest har dominerats av försvar och inte så mycket eget teoriande. Så fel jag hade alltså. Jag hade Snurrfian på en helt annan roll i mitt pussel. Jag får helt enkelt vända blad och börja om på helt ny kula. I den mån jag har tid, det påstås ju vara någon typ av högtid imorgon...

Får också börja syna mina egna teorier mot cirkus. Det visade sig ju att hon hade rätt som snurris. Sorry cirkus. Jag antar att jag inte är välkommen i din världsberömda toalett heller. ;)

Min konstiga riktningsändring igår tror jag att jag har förklarat i inlägg 612. Jag snurrade ihop tiden och hann inte läsa ordentligt. Trodde vi hade en chans att få ut Idahoe, men det visade sig ju vara fel. Vi får se vad jag kan hitta att gå på idag, just nu är det som sagt helt blankt för mig.

Jag skulle vilja höra lite mer ingående vad du har på Idahoe. För jag håller själv den lilla glidaren åt det misstänka hållet. Samtidigt som där är något skumt med dig.. men som sagt skulle vara kul och se om dina tankar om Idahoe stämmer in på mina.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 747
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Bråkande hundar
  • Valp 2025