Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Misstanken mot Hedinn har jag förklarat för henne i senare inlägg, det var klantigt formulerat av mig i första inlägget :o Och var mer en fundering om att jag nog skulle hålla ett extra öga på henne i fortsättningen.

Angående Klaras inlägg, så uppfattade jag hennes ton som om jag skulle ha hoppat på henne personligen, därav mitt svar.
Och att Sasse hade tankar som var väldigt lika mina: I en lek av den här storleken tycker jag inte det är helt konstigt att flera tänker liknande. Jag har inte på något sätt kopierat hennes inlägg, dock hade jag självklart läst det nyligen eftersom jag läste igenom hela tråden idag. Har tyckt att Sasse överlag kommit med vettiga teorier, men har även diskuterat emot henne ibland så som man gör med de flesta :) Att inläggen liknar varandra är alltså snarast en slump! Vilket givetvis är omöjligt för mig att bevisa, men sånt är livet :)

Jo jag vet jag, kollade igenom konversationen. ;) Men det är ju väldigt knepigt uttryckt, känns som en efterkonstruktion när du insåg att du kanske sagt något som inte riktigt stämde med verkligheten.

Och att ha liknande teorier som någon annan är en sak - att nästintill kopiera en annan. :p Speciellt utan att hänvisa till originalet... Det börjar helt enkelt bli för många skumma grejer nu, och jag misstänker att du är ond oavsett Klaras roll.

Jo jag vet jag, kollade igenom konversationen. ;) Men det är ju väldigt knepigt uttryckt, känns som en efterkonstruktion när du insåg att du kanske sagt något som inte riktigt stämde med verkligheten.

Och att ha liknande teorier som någon annan är en sak - att nästintill kopiera en annan. :p Speciellt utan att hänvisa till originalet... Det börjar helt enkelt bli för många skumma grejer nu, och jag misstänker att du är ond oavsett Klaras roll.

Vi har några ondingar kvar att lyncha Caisa, så vi tar en i taget va? ;)

Och vid det här laget spelar det ju ingen roll vem jag röstar på egentligen. :p

Nej, Klara är inte den jag misstänker mest - men eftersom att alla jag håller åt goda sidan verkar rätt säkra på att hon är ond så litar jag på det nu och hoppas de har rätt.

Caisa röstar på Klara

Dag 4

10:49 Cirkus röstar på Klara
12:19 Lilltess röstar på Cirkus
17:15 Sasse röstar på Klara
18:07 Koppen röstar på Hedinn
18:51 Hedinn röstar på Klara
20:09 Klara röstar på Idahoe
20:50 LenaH röstar på FiaM
20:58 Idahoe röstar på Klara
21:32 Habina röstar på Klara
21:46 Caisa röstar på Klara

Som jag skrivit i ett tidigare inlägg är jag inte säker på att Klara är god men inte heller tillräckligt säker på att hon är ond för att rösta på henne utan väljer att lägga min röst på glömmerallt enligt min teori om henne som får ovan.
FiaM röstar på glömmerallt

Dag 4
21:46 Caisa röstar på Klara
21:49 Fiam röstar på glömmerallt

Dag 4
21:46 CaisaLundblad röstar på Klara
21:49 FiaM röstar på glömmerallt

LenaH tillför inget nytt idag, hon röstar på mig för tredje gången i rad så nu sätter jag faktiskt henne som ond. Lite hämdartat, jag vet...:p Men hon verkar inte ens leta efter andra att rösta på .
Nej, jag tillför verkligen inget nytt idag och eftersom jag inte satt mig in i eller teoriat om någon annan så tyckte jag att det blev lite märkligt att byta spår bara för att alla andra gjort det. Sorry! :p

Uppdatering
Klara var ulv!

@glömmerallt kickas pga två missade röstningar. Ska fundera på hur jag gör med hennes roll, tycker det är svårt att ersätta så här långt in i leken när den som ska ersättas har missat två röstningar dessutom.

NattDL imorgon 12.00
Nästa dagDL juldagen 21.00

Lite röststatistik (orkade inte färga) och en fundering slog mig. Kan Klara ha röstat på Idahoe för att försöka rädda en ulvkollega? För när jag kollar så röstar hon sist dag 3, när det är klart att snurrfian ryker. Sedan röstar hon på Idahoe igen när hon redan har tre röster på sig själv... Att Idahoe röstar på henne känns verkligen som två ulvar som pratat ihop sig och bestämt sig för att offra klara... Tankar på det?

Idahoe. Röstat Lilltess1 – Lobelia – missat rösta – Klara.
LenaH. Röstat bumpo – FiaM – FiaM – FiaM.
Habina. Röstat Snurrfian – Snurrfian – Snurrfian – Klara.
cirkus. Röstat Lilltess1 – Snurrfian – Snurrfian – Klara.
Koppen. Röstat Lobelia – Lobelia – Hedinn – Hedinn.
glömmerallt. Röstat FiaM – missat rösta – Klara.
Hedinn. Röstat Habina – Habina – Idahoe – Klara.
Klara. Röstat Lilltess1 – Cirkus – Idahoe – Idahoe.
Sasse. Röstat Myrten – Lobelia – Idahoe – Klara.
FiaM. Röstat Snurrfian – Lobelia – Snurrfian - Glömmerallt.
CaisaLundblad. Röstat Sasse – Lobelia – Snurrfian – Klara.
Bumpo/Lilltess2. Missat rösta – Lobelia – FiaM – Cirkus.

Edit: plockade bort goda myrten

Nä alltså nu ska jag släppa allt jag har och börja om på nytt. För nått bra har jag fan inte gjort denna leken. Har visserligen inte fått reda på om cirkus är ond eller god men jag kan väl inte vara den enda som tycker cirkus verkar ond. Då MÅSTE jag ju ha fel. Med tanke på att vi har ett par gamla rävar här som inte håller med mig ett dugg. Jaja, jag har ju tid till nästa DL att gå igenom vad det är som jag gör fel!

God jul på er så hoppas vi på en lugn natt :)

En annan teori (keep 'em comin' :angel:) är att fåret Idahoe ser att ulven klara röstar på lilltess i DL1 och skyndar sig att rösta efter henne...

En annan teori (keep 'em comin' :angel:) är att fåret Idahoe ser att ulven klara röstar på lilltess i DL1 och skyndar sig att rösta efter henne...

Din första teori låter som "hon försökte rädda en ulvkollega genom att rösta på en annan ulvkollega", i mina öron. Men åh andra sidan kan jag inte läsa rakt längre måste sova. :D

Den andra tror jag att jag lyckades avkoda, har tänkt i liknande banor. :p

Uppdatering
Klara var ulv!

@glömmerallt kickas pga två missade röstningar. Ska fundera på hur jag gör med hennes roll, tycker det är svårt att ersätta så här långt in i leken när den som ska ersättas har missat två röstningar dessutom.

NattDL imorgon 12.00
Nästa dagDL juldagen 21.00
:banana:
Bra jobbat av er som röstat!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar