Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför tror du inte att Koppen är ond?

För att hon spelar inte som hon brukar som ond. Dessutom nu när det börjar dra ihop sig så borde de onda tagga till lite om de vill ha en chans att vinna och jag ser inget förändrat beteende hos henne. Skulle hon mot förmodan vara ond är hon den minst farliga ulven då jag inte tycker att hon tillför något till leken. Har knappt märkt av henne.

För att hon spelar inte som hon brukar som ond. Dessutom nu när det börjar dra ihop sig så borde de onda tagga till lite om de vill ha en chans att vinna och jag ser inget förändrat beteende hos henne. Skulle hon mot förmodan vara ond är hon den minst farliga ulven då jag inte tycker att hon tillför något till leken. Har knappt märkt av henne.
Kan du utveckla "inte spelar som hon brukar när hon är ond"? Hur brukar hon spela som ond och hur tycker du hon spelar nu? Exempel på vad det är som skiljer sig, helt enkelt.

Kan du utveckla "inte spelar som hon brukar när hon är ond"? Hur brukar hon spela som ond och hur tycker du hon spelar nu? Exempel på vad det är som skiljer sig, helt enkelt.

Jag kan tycka att den linjen är hårfin för hur hon spelar som ond och god, men tycker att hon är lite mer på som ond och skulle hänga på mer om ulvarna skulle starta ett drev mot någon. Det känns som nu kommer hon in, läser igenom leken och lägger sin röst på den hon tycker verkar skummast.

Ifall jag skulle bli käkad, såhär strax innan DL vill jag bara upprepa mina tankar från igår, som står kvar idag.
Min mest misstänkta är Lilltess enligt följande:
Jag vidhåller att Lilltess är min högst misstänkta. På grund av hennes konstiga resonemang kring FiaM och cirkus, som hon använde för att motivera sin röst på cirkus sista dag-dl.
Sedan upptäcker hon att ingen hakar på utan alla har cirkus som god. Då tvärvänder hon.
Känns för mig som en desperat ulv

Enligt gårdagens teorier tror jag också att cirkus är god, och sannolikt även FiaM och Koppen.
Är tveksam kring Hedinn, Sasse och CaisaL.

Jag kan tycka att den linjen är hårfin för hur hon spelar som ond och god, men tycker att hon är lite mer på som ond och skulle hänga på mer om ulvarna skulle starta ett drev mot någon. Det känns som nu kommer hon in, läser igenom leken och lägger sin röst på den hon tycker verkar skummast.
Men har de onda startat ett drev mot någon då, som hon kunnat hänga på? Jag håller visserligen med om att hennes udda röster talar till hennes fördel, även om jag inte förstår alla teorier. Dock har jag inte så jättebra koll på hur hon brukar spela annars.

Enligt gårdagens teorier tror jag också att cirkus är god, och sannolikt även FiaM och Koppen.

Vad är det som är tveksamt kring de tre? Främst skulle jag vilja höra kring Hedinn som jag sagt innan så är jag nästan 100 på att hon är god så skulle vilja veta vad som sticker ut med henne?

Men har de onda startat ett drev mot någon då, som hon kunnat hänga på? Jag håller visserligen med om att hennes udda röster talar till hennes fördel, även om jag inte förstår alla teorier. Dock har jag inte så jättebra koll på hur hon brukar spela annars.

Nä visserligen inte för vi har lynchat goda till höger och vänster i den här leken utan att fått någon större hjälp ifrån de onda, tror dom har suttit och gottat sig medan bla lilltess1 och Lobelia blev lunchade alldeles för lätt .

@Hedinn jag såg nu att Lilltess gjort en kovändning om cirkus. För mig känns det som just en ulv som inser att alla andra håller cirkus som God och son försöker rädda sig själv.
Precis som jag tror bla cirkus också skrev.

Min vändning var faktiskt direkt när jag insåg att cirkus var faktiskt den som främst såg till att två ulvar åkte ut efter varandra, och jag tycker att det är ett kvitto på att hon är god :)

Ifall jag skulle bli käkad, såhär strax innan DL vill jag bara upprepa mina tankar från igår, som står kvar idag.
Min mest misstänkta är Lilltess enligt följande:

Du har en klar poäng kring Lilltess. Om det nu är så att du är god och jag varit helt ute och cyklat, cirkus är god, Koppen är god för att hon inte spelar som ond, Caisa är god för att hon försöker hitta onda... (Observera att allt ovanstående är hypotetiskt)

Då återstår Lilltess och Sasse? Eller har jag missat någon? Sasse har jag jättesvårt att placera den här leken. Mycket för att hon håller med mig i precis allt, då har man liksom inte så mycket att sätta emot. Dock är det ju inte ovanligt att vi tänker lika och eftersom jag varit ute på fel spår flera gånger om så vore det ju ändå relativt riskfritt för en ond att haka på det. Men som jag skrivit tidigare skulle hon antagligen spelat likadant som god, så jag tycker det är halvt omöjligt att få till någon slutsats där.

Lilltess tycker jag är svår att greppa. Inte spelat med tidigare vad jag vet och vi verkar inte riktigt tänka på samma sätt, men det måste ju inte nödvändigtvis innebära att hon är ond. Men skeptisk till hennes godhet känner jag mig visserligen, bara det att fortsätta hålla på åsikter och spelsätt som hon hade som god kan ju vara ett sätt att bli godförklarad om hon återuppstod som ond.

FiaM kom jag på att jag glömde också, men där hängde jag aldrig riktigt med på misstankarna mot henne från början och de flesta verkar väl släppt dem nu, dessutom...

@Hedinn jag letade efter ett teoriinlägg från dig för att se vem och varför du håller ögonen på? Jag spelar visserligen på mobilen från jobb men kunde inte hitta. Verkar ju visserligen som jag är en av de högst misstänka hos dig så grillad som jag blir. Det tycker jag dock är bra för det blir inte lika mycket missförstånd när man frågar om man undrar.

Tycker Idahoe faktiskt lite bara kör på utan att ens konfrontera mig bl.a varför jag släppte cirkus.

Nä visserligen inte för vi har lynchat goda till höger och vänster i den här leken utan att fått någon större hjälp ifrån de onda, tror dom har suttit och gottat sig medan bla lilltess1 och Lobelia blev lunchade alldeles för lätt .
Hur tänker du då att en ond Koppen skulle kunna hänga på ett drev från ulvarna?

@Hedinn jag letade efter ett teoriinlägg från dig för att se vem och varför du håller ögonen på? Jag spelar visserligen på mobilen från jobb men kunde inte hitta. Verkar ju visserligen som jag är en av de högst misstänka hos dig så grillad som jag blir. Det tycker jag dock är bra för det blir inte lika mycket missförstånd när man frågar om man undrar.

Tycker Idahoe faktiskt lite bara kör på utan att ens konfrontera mig bl.a varför jag släppte cirkus.
Det kan jag säga direkt, att det betyder inte nödvändigtvis att jag misstänker en jag leker "20 frågor" med. ;) Det är den metoden jag främst använder för att få ut information, sen om det handlar om någons roll (vilket kan vara både god och ond) eller vilka tankar personen har om andra är en annan sak. Jag ställer frågor om det är något jag vill ha utvecklat och så tar jag ställning utifrån svaren jag får, för det mesta. Det tycker jag oftast säger mer än enbart en grundteori. :)

@Lilltess du röstade på cirkus efter att åtminstone jag, men har för mig ett gäng till, hade henne som God. Däri ligger mitt problem, det känns som att du vände för att alla andra hade henne som God.

Pingar @Hedinn med och svarar båda :

Av de3 jag nämnde som osäker på känns Sasse mest luden. Lite oklart varför men jag tycker inte hon backat upp sina teorier på sistone utan mest skrivit "det känns så, som jag minns det etc".
Hedinn är egentligen bara med där för att Lilltess, som jag tror är ond, så säkert sätter henne som god. ;) och CaisaL för at jag inte vet var jag har henne riktigt, men lutar nog också åt godare hållet för mig.

Summa summarum:
Starkt misstänkt är Lilltess.
Svagare misstänkt är Sasse, följt av möjligen Hedinn/CaisaL, men sannolikt inte.
Resten tror jag är goda :)

@Lilltess du röstade på cirkus efter att åtminstone jag, men har för mig ett gäng till, hade henne som God. Däri ligger mitt problem, det känns som att du vände för att alla andra hade henne som God.

Pingar @Hedinn med och svarar båda :

Av de3 jag nämnde som osäker på känns Sasse mest luden. Lite oklart varför men jag tycker inte hon backat upp sina teorier på sistone utan mest skrivit "det känns så, som jag minns det etc".
Hedinn är egentligen bara med där för att Lilltess, som jag tror är ond, så säkert sätter henne som god. ;) och CaisaL för at jag inte vet var jag har henne riktigt, men lutar nog också åt godare hållet för mig.

Summa summarum:
Starkt misstänkt är Lilltess.
Svagare misstänkt är Sasse, följt av möjligen Hedinn/CaisaL, men sannolikt inte.
Resten tror jag är goda :)
Tack, då hänger jag med!

Nog för att det kan vara så att cirkus är fel ute och onda passar på att haka på, men det känns mindre troligt och faktum är ju att cirkus varit betydligt mer träffsäker än vad jag har hittills... :p

Teorierna kring Lilltess känns vettiga och hon har ändå vänt kappan efter vinden lite, känns det som. Sasse har ju som sagt kommit med få egna teorier, så ja... Kanske. Kan ju vara tidsbrist också, men nog brukar väl en god Sasse försöka komma med lite eget ändå..? Eller?

Känner mig rätt förvirrad. Men ja, med uteslutningsmetoden känns det som att det inte finns så många andra att välja på.

@Idahoe vad är det egentligen som gör att du sätter Koppen som god? Jag känner att jag börjar tveka lite och vill höra andras motiveringar.
I övrigt står jag fast vid att Lilltess är den som jag tror mest på som ond. Sedan blir det svårt, håller med lite om Sasse, hon är lurig. Hedinn känns på samma sätt, mer aktiv nu och resonerar mycket och allt låter vettigt.

Caisa är en som antingen har lurat mig helt men efter gårdagen är jag lite inne på att sätta henne åt det godare hållet. Jag tyckte att jag kunde hålla med om mycket av det hon skrev.

Idahoe och Cirkus, här har inget ändrats jag håller dem fortfarande som goda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar