Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lilltess du röstade på cirkus efter att åtminstone jag, men har för mig ett gäng till, hade henne som God. Däri ligger mitt problem, det känns som att du vände för att alla andra hade henne som God.

Pingar @Hedinn med och svarar båda :

Av de3 jag nämnde som osäker på känns Sasse mest luden. Lite oklart varför men jag tycker inte hon backat upp sina teorier på sistone utan mest skrivit "det känns så, som jag minns det etc".
Hedinn är egentligen bara med där för att Lilltess, som jag tror är ond, så säkert sätter henne som god. ;) och CaisaL för at jag inte vet var jag har henne riktigt, men lutar nog också åt godare hållet för mig.

Summa summarum:
Starkt misstänkt är Lilltess.
Svagare misstänkt är Sasse, följt av möjligen Hedinn/CaisaL, men sannolikt inte.
Resten tror jag är goda :)

Fast nu säger du emot dig själv lite. De flesta höll henne som God redan innan jag kom med min teori, men sedan vände jag kappan efter vinden och höll henne som God för att de flesta trodde hon var god? Alltså jag skulle inte tro så högt om mig själv att jag skulle försöka starta något mot en sån erfaren spelare som cirkus när alla håller henne God? Jag trodde mig se ett mönster och när mitt mönster bröts så gick jag tillbaka till att hålla henne som God.

Sasse har ju som sagt kommit med få egna teorier, så ja... Kanske. Kan ju vara tidsbrist också, men nog brukar väl en god Sasse försöka komma med lite eget ändå..? Eller?.
Dessvärre, måste jag säga. Eller ja, det beror ju helt på hur mycket tid jag har. Det kändes inte alltför smart att vara med i en lek över julen.

Jag har helt enkelt tidsbrist, annars hade jag teoriat. Det är inte riktigt min deal att flyta med så som jag gjort den här omgången.

F
Fast nu säger du emot dig själv lite. De flesta höll henne som God redan innan jag kom med min teori, men sedan vände jag kappan efter vinden och höll henne som God för att de flesta trodde hon var god? Alltså jag skulle inte tro så högt om mig själv att jag skulle försöka starta något mot en sån erfaren spelare som cirkus när alla håller henne God? Jag trodde mig se ett mönster och när mitt mönster bröts så gick jag tillbaka till att hålla henne som God.
Fast det var ju så att du teirade mot henne när andra trodde hon var god. Eller hur menar du?

Dessvärre, måste jag säga. Eller ja, det beror ju helt på hur mycket tid jag har. Det kändes inte alltför smart att vara med i en lek över julen.

Jag har helt enkelt tidsbrist, annars hade jag teoriat. Det är inte riktigt min deal att flyta med så som jag gjort den här omgången.
Nej, jag vet att du inte brukar det, och det oavsett roll. Därav att det är väldigt svårt att avgöra om du är ond eller god. ;)

@FiaM jag tycker det är svårt ofta att säga något exakt om Koppen. Men hon brukar vara mer defensiv som ond upplever jag.
Sen att hon tog upp pratet om LenaH igår tycker jag också talar till hennes fördel

Jag sa att du slutade misstänka henne för att ingen hakade på ditt spår. Då blev hon plötsligt god även för dig, vilket givetvis känns som en ulv som försökte starta drev och sedan tvärvände när det inte funkade.
Blev det klarare då?

Jag sa att du slutade misstänka henne för att ingen hakade på ditt spår. Då blev hon plötsligt god även för dig, vilket givetvis känns som en ulv som försökte starta drev och sedan tvärvände när det inte funkade.
Blev det klarare då?

Aha okej, men som sagt som jag sa innan så om jag var ulv så hade jag gett mig på 3tt lättare byte än cirkus för att starta ett drev.

Aha okej, men som sagt som jag sa innan så om jag var ulv så hade jag gett mig på 3tt lättare byte än cirkus för att starta ett drev.

Fast du var ändå ganska så på att jag skulle vara ond. Menar du att som god så är det smartare att ge sig på en som de flesta andra tycker verkar god, men som ond är det en dum idé? Jag tycker att ditt resonemang haltar ganska så kraftigt.

Fast du var ändå ganska så på att jag skulle vara ond. Menar du att som god så är det smartare att ge sig på en som de flesta andra tycker verkar god, men som ond är det en dum idé? Jag tycker att ditt resonemang haltar ganska så kraftigt.

Fast eftersom jag trodde att jag såg det så tydligt så tänkte jag att om jag har rätt så borde de andra också se det.

@Idahoe vad är det egentligen som gör att du sätter Koppen som god? Jag känner att jag börjar tveka lite och vill höra andras motiveringar.
I övrigt står jag fast vid att Lilltess är den som jag tror mest på som ond. Sedan blir det svårt, håller med lite om Sasse, hon är lurig. Hedinn känns på samma sätt, mer aktiv nu och resonerar mycket och allt låter vettigt.

Caisa är en som antingen har lurat mig helt men efter gårdagen är jag lite inne på att sätta henne åt det godare hållet. Jag tyckte att jag kunde hålla med om mycket av det hon skrev.

Idahoe och Cirkus, här har inget ändrats jag håller dem fortfarande som goda.
FiaM bör ju ha fått en del information som spionlärling, så jag utgår lite efter det här inlägget nu. Hon tror mest på Lilltess, vilket jag också gör i dagsläget. Sen verkar hon fundera på Sasse och Koppen främst utöver det, vilket är mina två nästa kandidater också. Vem blir jag verkligen inte klok på, har funderat fram och tillbaka som en idiot på det, men ska sätta mig och försöka gå igenom lite röstning och så innan DL ikväll. Men Lilltess känns ändå som den att börja med ikväll...

Röststatistiken bör se ut såhär (hoppas jag fått senaste rätt):

Ulvlek

Dag 1
17:12 LenaH röstar på bumpo
17:35 FiaM röstar på Snurrfian
17:45 Koppen röstar på Lobelia
18:59 Lilltess röstar på glömmerallt
19:41 cirkus röstar på lilltess
20:14 Snurrfian röstar på FiaM
20:22 Sasse röstar på Myrten
20:32 Habina röstar på snurrfian
20:38 Lilltess ändrar röst till FiaM
20:42 Klara röstar på Lilltess
20:43 Idahoe röstar på Lilltess
20:43 Hedinn röstar på Habina
20:55 Lobelia röstar på Bumpo
20:58 Matmissbrukaren röstar på Lilltess
20:58 Caisa röstar på Sasse
20:59 Myrten röstar på Lilltess
21:00 glömmerallt röstar på FiaM

Dag 2
17:21 Lobelia röstar på Klara
17:44 Lobelia ändrar röst till Idahoe
20:23 Myrten röstar på Snurrfian
20:49 LenaH röstar på FiaM
20:55 Koppen röstar på Lobelia
21:02 Hedinn röstar på Habina
21:05 Caisa röstar på Lobelia
21:07 Sasse röstar på Lobelia
21:07 Cirkus röstar på Snurrfian
21:15 Lilltess röstar på Lobelia
21:16 FiaM röstar på Lobelia
21:22 Idahoe röstar på Lobelia
21:33 Snurrfian röstar på Lobelia
21:37 Habina röstar på Snurrfian
21:40 Klara röstar på Cirkus
glömmerallt missar att rösta

Dag 3
18.38 Snurrfian röstar på Cirkus
20.34 Koppen röstar på Hedinn
20.49 cirkus röstar på Snurrfian
21:12 Hedinn röstar på Idahoe
21:40 Caisa röstar på Snurrfian
21:39 Lilltess röstar på FiaM
21:45 LenaH röstar på FiaM
21:47 Sasse röstar på Idahoe
21:48 Habina röstar på Snurrfian
21:51 glömmerallt röstar på Klara
21:53 Myrten röstar på Snurrfian
21:53 FiaM röstar på Snurrfian
21:56 Klara röstar på Idahoe
Idahoe missar att rösta

Dag 4
10:49 Cirkus röstar på Klara
12:19 Lilltess röstar på Cirkus
17:15 Sasse röstar på Klara
18:07 Koppen röstar på Hedinn
18:51 Hedinn röstar på Klara
20:09 Klara röstar på Idahoe
20:50 LenaH röstar på FiaM
20:58 Idahoe röstar på Klara
21:32 Habina röstar på Klara
21:46 CaisaLundblad röstar på Klara
21:49 FiaM röstar på glömmerallt
glömmerallt missar att rösta

Dag 5
Sasse röstar på Idahoe
Hedinn röstar på Idahoe
Koppen röstar på LenaH
FiaM röstar på LenaH
Idahoe röstar på Lilltess
cirkus röstar på LenaH
CaisaLundblad röstar på LenaH
Hedinn ändrar röst till LenaH

Jag har inga tider från gårdagen, har nån det får den gärna uppdatera. ;)

Jag tycker det börjar bli svårt. Jag har gått igenom lite olika saker och jag tycker nog att Lilltess2 fortfarande är den jag tycker skriver märkligast saker. Hon har målat in sig lite i ett hörn iom tvärvändningen angående mig. Det skaver och jag kommer att ha svårt att släppa det.

Sen FiaM som spionlärling, hon bör ju ha fått en hel del information, men tyvärr kan hon ju inte direkt veta om någon sia iom att båda siarna försvann så fort, möjligen kan brevbäraren ha delat ut en sia som spionlärlingen fått bland sina rader. Förutom Lilltess2 så verkade hon ju fundera över Koppen, Sasse och Hedinn. Jag funderar också på Sasse, till exempel så skaver hennes röst på Idahoe i DL3 , hon motiverar sin röst på henne med att hon är lika misstänkt som Klara men får rösten pga hon (Idahoe) redan har en röst. Känns väl sådär som motivering. Klara var ju ond och jag tror att Idahoe är god - inte minst med avseende på att FiaM hållit henne som god. Sen i nästa DL så röstar Sasse på onda Klara, det kan ju vara en strategisk röst för att inte bara ha röstat på goda. Och sen är hon tillbaka på Idahoe igen i DL5

Jag tycker det börjar bli svårt. Jag har gått igenom lite olika saker och jag tycker nog att Lilltess2 fortfarande är den jag tycker skriver märkligast saker. Hon har målat in sig lite i ett hörn iom tvärvändningen angående mig. Det skaver och jag kommer att ha svårt att släppa det.

Sen FiaM som spionlärling, hon bör ju ha fått en hel del information, men tyvärr kan hon ju inte direkt veta om någon sia iom att båda siarna försvann så fort, möjligen kan brevbäraren ha delat ut en sia som spionlärlingen fått bland sina rader. Förutom Lilltess2 så verkade hon ju fundera över Koppen, Sasse och Hedinn. Jag funderar också på Sasse, till exempel så skaver hennes röst på Idahoe i DL3 , hon motiverar sin röst på henne med att hon är lika misstänkt som Klara men får rösten pga hon (Idahoe) redan har en röst. Känns väl sådär som motivering. Klara var ju ond och jag tror att Idahoe är god - inte minst med avseende på att FiaM hållit henne som god. Sen i nästa DL så röstar Sasse på onda Klara, det kan ju vara en strategisk röst för att inte bara ha röstat på goda. Och sen är hon tillbaka på Idahoe igen i DL5
Det är ju där det blir svårt för min del, för jag gjorde ju samma sak. Ändrade visserligen sista rösten sen, men det var ren tur att jag hann, jag hade lika gärna kunnat vara upptagen resten av kvällen. Dock har ju Sasse hakat på mina teorier en hel del och mest hållit med snarare än kommit med egna, men återigen, tidsbrist kan påverka sånt. Det är ju ingen ovanlighet att vi tänker på samma sätt, oavsett roller. Så för min del känns det just nu som att hon lika gärna kan vara ond som god med tidsbrist.

Det är ju där det blir svårt för min del, för jag gjorde ju samma sak. Ändrade visserligen sista rösten sen, men det var ren tur att jag hann, jag hade lika gärna kunnat vara upptagen resten av kvällen. Dock har ju Sasse hakat på mina teorier en hel del och mest hållit med snarare än kommit med egna, men återigen, tidsbrist kan påverka sånt. Det är ju ingen ovanlighet att vi tänker på samma sätt, oavsett roller. Så för min del känns det just nu som att hon lika gärna kan vara ond som god med tidsbrist.

Ja, du ändrade din röst och jag undrar lite varför?
Och om jag inte räknat helt galet så var den röständringen betydelselös för utgången. Så - varför var det ren tur att du hann?

Ja, du ändrade din röst och jag undrar lite varför?
Och om jag inte räknat helt galet så var den röständringen betydelselös för utgången. Så - varför var det ren tur att du hann?
Nja, med tanke på att det kan finnas ett väckt spöke som röstar, samt en Häxa som kan göra någon annans röst ogiltig, plus eventuella paket... Anledningen till att jag ändrade min röst vara att det inte var någon garanti att LenaH skulle åka, trots att det såg så ut på pappret.

Nja, med tanke på att det kan finnas ett väckt spöke som röstar, samt en Häxa som kan göra någon annans röst ogiltig, plus eventuella paket... Anledningen till att jag ändrade min röst vara att det inte var någon garanti att LenaH skulle åka, trots att det såg så ut på pappret.

Aaa. Jag tänkte inte på eventuella paket.

Men du tyckte i det läget att det var bättre att säkra att LenaH åkte?
Det måste jag ju tycka är ett plus för dig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 647
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025