Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering
Lilltess var ulv! Hon drar även med sig sin partner Koppen som var häxa.

Nån som har koll på om det stämmer att Idahoe har missat två röstningar och Sasse en?

Hittar ingen röst från Idahoe dag 3. Sasse verkar ha missat sin första.

Jag får det också till det.

Då kickas @Idahoe som var ängel. Ska fundera lite men troligtvis kommer inte goda sidan kompenseras eftersom onda tappade en (ett får) efter att GA kickades.

NattDL 12.00 imorgon, återkommer om tid för dagDL men det blir inte tidigare än 22.

Fy så dumt!
Då kommer den sista ulven i allafall att få käka inatt.

Kvar:

cirkus
CaisaLundblad
Sasse
Hedinn

tvilling1
tvilling2
vittne
ulv

Och så förhoppningsvis ett spöke som har koll och röstar rätt i morgondagens lynch.

Ja, verkligen dumt. :(

citerar mina egna teorier sen innan, ska bort imorgon så hinner inte teoria innan nattDL annars:

Cirkus - har varit drivande för att få ut ulvar under lekens gång och jag har mycket svårt att tro att hon är ulv. :p

Hedinn - har inte gjort något jag reagerat på tidigare, och jag tycker hennes röständring till LenaH igår och resonemanget kring det talar till hennes fördel och är ingen jag misstänker i nuläget.

Sasse - Har helt gått under radarn och flytit med, antagligen delvis pga tidsbrist men såhär sent i leken börjar det ändå kännas lite obehagligt. Hon har inte gjort något jag direkt reagerar på, men hon skulle lika gärna kunna vara ond som god i det här läget.
(tog bort teorierna om spelarna som inte längre är med)

Med dagens röstning, där både Cirkus och Heddan röstat på Lilltess (för att inte tala om tidigare röstningar) gör att Heddan gör sällskap med Cirkus på den goda sidan för mig nu.
Alltså är det bara Sasse kvar som möjlig ulv, OM inte någon totalt grundlurat mig. :p

Lite mer tankar: Hade Heddan suttit i lyan tror jag inte hon röstat på Lilltess i det läget. Och vare sig Hedinn eller Sasse hade "låtit" en ulvkollega rösta på sig själv i ett sånt här skede. Tänk på det - hade Lilltess lagt sin röst på Hedinn och Koppen förhäxat Hedinn/mig/Cirkus hade de legat uppe för lottning. Hur eventuellt spöke röstat vet ingen. Hade dessutom Sasse röstat på Hedinn också borde Heddan ha åkt och inte Lilltess.
Så att Sasse är inaktiv samtidigt som en ulv röstar på sig själv tycker jag verkar rätt misstänksamt... Hade det varit 2 aktiva ulvar i lyan idag hade utgången kunnat se annorlunda ut.
Känns det som. :p

Ja, för min del blev det ganska givet nu, när två av mina tre mest misstänkta åkte. Är inte Sasse den kvarvarande ulven har jag blivit totalt grundlurad, för både cirkus och Caisa tycker jag verkligen har spelat för att försöka få ut onda. Caisas teori ovan om att Lilltess borde blivit övertalad att rösta annorlunda om en annan ulv funnits närvarande i det här skedet känns ju väldigt vettig, och hade den sista ulven varit närvarande borde rösten hamnat på nån annan än Lilltess, vilket talar ännu mer till cirkus och Caisas fördel.

Jag har ju haft Sasse på ulv-kartan ett bra tag och ingenting har ändrats.
Om nu natten blir lugn (så är det ju rätt givet) jag tänker att Sasse inte var inne igår och röstade - så om hon är ulv kanske hon inte heller har varit inne och käkat? Även om någon äts (om det inte är själva Sasse som käkas) så tror jag inte att jag ändrar mina tankegångar.

cirkus röstar på Sasse

I och med att Caisa hade mig och Hedinn som goda. Och Hedinn hade Caisa och mig som god. Så känner jag mig ganska säker på att Sasse är den kvarvarande ulven.

Jag känner mig också ganska klar för att rösta. Eftersom Caisa misstänkte Sasse mest nu lär inte Sasse vara hennes tvilling och Sasse har inte heller varit drivande mot någon ond vilket gör att jag har svårt att tro att hon är vittne. Kvar återstår då ulvrollen.

Hedinn röstar på Sasse

Snyft... Bäst jag tröstar mig med stjärnorna på slottet och downton Abbey, så jag inte biter sönder mina naglar fullständigt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar