Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller m både Bumpo och Idahoe att det finns inget att gå på alls i kväll, nog för att första DL brukar vara svår, men att det är så här "blekt" känns väldigt ovanligt. Bara 30minuter kvar och inget som stuckit ut alls.

@Shaggy - jag vet att du skrev i anmälningstråden att du hade tidsbrist på tisdag och undrade om det var ok vilket det var eftersom du är med i leken :) (och jag vet att jag även var pådrivande att du skulle vara med iaf :p ). Men jag vet ju inte vilken roll du har och anledningen till att jag höjer på ögonbrynet är att du skriver i leken efter att LL lottat rollerna att du kommer att ha tidsbrist på tisdag vilket gör att jag funderar på om du som ev ond försöker skaffa lite alibi eller om det bara är en oskyldig kommentar (påminnelse) om vad du redan skrev i anmälningstråden.

Jodå, jag är här men vad f-n ska man komma med? Sitter nästan och hoppas på att någon mer ska rösta på mig, så kan jag i alla fall lägga min röst på någon annan som också har en röst, att vilja rädda sig själv brukar väl räcka som "teori"? Hoppa på mig! Stånga mig! Gör.... nånting!
Är det det här som kallas desperation?

Håller m både Bumpo och Idahoe att det finns inget att gå på alls i kväll, nog för att första DL brukar vara svår, men att det är så här "blekt" känns väldigt ovanligt. Bara 30minuter kvar och inget som stuckit ut alls.

@Shaggy - jag vet att du skrev i anmälningstråden att du hade tidsbrist på tisdag och undrade om det var ok vilket det var eftersom du är med i leken :) (och jag vet att jag även var pådrivande att du skulle vara med iaf :p ). Men jag vet ju inte vilken roll du har och anledningen till att jag höjer på ögonbrynet är att du skriver i leken efter att LL lottat rollerna att du kommer att ha tidsbrist på tisdag vilket gör att jag funderar på om du som ev ond försöker skaffa lite alibi eller om det bara är en oskyldig kommentar (påminnelse) om vad du redan skrev i anmälningstråden.
Som sagt hade jag skrivit samma sak på måndag hade det blivit samma respons.

Och medan jag författade mitt mastodontinlägg hann naturligtvis en del ändras.... Ni får väl ta paus medan jag skriver, så jag hinner med! :mad:;)

LenaH har kommit in och pratat lite teori och lite statist-vänner (om jag förstod det rätt)
FiaM lämnar en kortare notis som tar upp liknande vad jag själv tänkt på.

Detta ändrar ju inte direkt något jag tänkt, även om LenaH inte längre ligger högt på min lista av "ligger misstänkt lågt"-deltagare :p

Kontentan av det första dygnet är att det är väldigt tyst. Det här måste vara rekord i lite ot snack. Jag gillar när det inte drar iväg för mycket eftersom det är hopplöst att sitta och skumma 10 sidor utan innehåll innan man kommer fram till lekens egentliga början men tom jag anser det här vara för lite.

Okej, men så gör jag väl ett väldigt litet försök till förstadags-teoriande...

LenaH och glömmerallt har bara sagt att de hittat hit, ingenting mer. Sasse har inte sagt något alls (men hade kanske aviserat frånvaro idag sa någon?)
Att vara så tyst får mig generellt alltid att bli en smula misstänksam. Inte mycket misstänksam alls, men såhär med mindre än en timme kvar till första DL så griper man ju efter minsta halmstrå, och det kan ju vara en ulvtaktik att försöka flyga under radarn...:cautious:

Fast jag tycker ju inte att deras frånvaro tyder på någon speciell ulvtaktik. Dels är det ju så att man får inte missa röstningar. Sedan brukar både LenaH, GA och Sasse vara väldigt aktiva, oavsett vilken roll de har (nu vet jag iofs inte hur LH brukar spela som ond - har hon varit ond?) men, oavsett så tycker jag inte att deras brist på aktivitet tyder på att de skulle vara på någon särskild sida. Sedan har väl både GA och Sasse aviserat att ingen av dem kommer vara så aktiv som de brukar. Så att säga att det kan vara ulvtaktik att de inte är närvarande får mig att fundera lite över dig faktiskt.

Ingen skriver något som sticker ut öht utan de flesta verkar försöka hitta nålar i höstackar (så även jag) och det enda som stör mig en aning är @Koppen s röst på @Snurrfian som inte ens är en förtäckt BoP utan från ingenstans kom den (varför låter jag som Yoda nu??) och det gnager lite.

Jag gillar verkligen inte när folk inte ens skriver, Sasse kan ha missat att det har börjat
Nope! Jag har glott på massa film dock :p

Däremot tycker jag att det är konstigt att misstänka inaktiva spelare. Vad säger deras inaktivitet om deras roll menar du? Oftast brukar det handla om tidsbrist.

Förövrigt tycker jag det är rätt märkligt att så många hänger på teorin om Shaggy, för hennes kommentar om att hon har mindre tid på tisdag. Det är väl ändå rätt vanligt förekommande att folk förvarnar för mindre aktivitet?

Fast jag tycker ju inte att deras frånvaro tyder på någon speciell ulvtaktik. Dels är det ju så att man får inte missa röstningar. Sedan brukar både LenaH, GA och Sasse vara väldigt aktiva, oavsett vilken roll de har (nu vet jag iofs inte hur LH brukar spela som ond - har hon varit ond?) men, oavsett så tycker jag inte att deras brist på aktivitet tyder på att de skulle vara på någon särskild sida. Sedan har väl både GA och Sasse aviserat att ingen av dem kommer vara så aktiv som de brukar. Så att säga att det kan vara ulvtaktik att de inte är närvarande får mig att fundera lite över dig faktiskt.

Det är inte alls några starka misstankar från min sida, utan bara en faktor som jag brukar notera och låta ligga i bakhuvudet och skvalpa om utifall att det skulle dyka upp något avigt från deltagare. Det är lätt att missa deltagare som ligger lågt, så det är nog egentligen mer en påminnelse till mig själv att inte glömma bort någon :);)

Nehej, känns inte som att det kommer komma så mycket mer vettigt de sista 20 minuterna innan DL. Känns mest som att det är inlägg om hur lite inlägg det är hittills i tråden ;)

Min röst idag faller på Koppen. Som jag tidigare skrev känns det konstigt att rösta såpass tidigt, med en svag teori (förtäckt BoP) utan att ha teoriat något kring andra och utan att säga till om att man har ont om tid / är tvungen att rösta tidigt.
Alltså:

Idahoe röstar på Koppen

Koppen: Kommer med en typisk första dags teori, att den är om mig gör att jag sätter Koppen åt det onda hållet! ;)

Paddington: Hade en blöt kväll även om den inte var rolig.

cirkus: Kommer med ett imponerade teori inlägg trots att det inte finns något att gå på... Kan tyda på god, men kan lika gärna tyda på ond som har börjat fundera i ett tidigt skede.

Idahoe: Har roat sig med matförgiftning, vilket även FiaM verkade ha, har de redan käkat ihop? :nailbiting: Vem käkade de då? ;)

Bumpo: Bakis och lite gnällig att mitt inlägg inte gick att förstå... Kan tyda på ond... ;)

glömmerallt: verkar ha glömt allt... ;)

Lillgrådis: gillar chokladpudding, helt klart åt det goda hållet, chokladpudding alltså! ;)

Sasse ?

LenaH: Läser lika desperat som jag gör och försöker komma fram till något...

Shaggy: Tänker sig att vara kvar tills på tisdag, visserligen sagt redan innan rollerna kom ut, men hon kanske har bett om någon speciell roll? O_o

Jag måste försöka få barnen i säng och så försöker jag titta på Maria Lang för att se om jag kan få syn på kompisen som är med som statist...

Jag gillar verkligen inte när folk inte ens skriver, Sasse kan ha missat att det har börjat, @glömmerallt har åtminstone koll på tråden men har inte skrivit så just nu lägger jag min röst på henne eftersom det är lite misstänkt att inte ens vara med och skriva något första dagen.

Snurrfian röstar på glömmerallt.
Nä nu griper du efter halmstrån ;)
Precis som vi andra första natten.

Ville verkligen inte missa röstningen som jag gjorde förra leken.
Plus att jag inte hade hunnit rösta och teoria efter att jag la min röst

Okej, men så gör jag väl ett väldigt litet försök till förstadags-teoriande...

LenaH och glömmerallt har bara sagt att de hittat hit, ingenting mer. Sasse har inte sagt något alls (men hade kanske aviserat frånvaro idag sa någon?)
Att vara så tyst får mig generellt alltid att bli en smula misstänksam. Inte mycket misstänksam alls, men såhär med mindre än en timme kvar till första DL så griper man ju efter minsta halmstrå, och det kan ju vara en ulvtaktik att försöka flyga under radarn...:cautious:

Cirkus var tvungen att rösta tidigt och lyckades trots att det varit minimalt med aktivitet innan dess ändå komma med ett fint teoriinlägg. Imponerande.
Möjligtvis kanske lite för fint teoriande - har hon förkunskaper om vilka som är onda och goda måntro och hittar på teorier som ska passa det? Hmm...:cautious:

Shaggy har mest OT:at lite ännu så länge, inte alls konstigt såhär i början. Noterar dock inlägget om att hon kommer vara inaktiv på tisdag, som hon visserligen förklarat, men värt att komma ihåg kanske.

Koppen har några korta intetsägande inlägg, en fundering om antalet ulvar och röstar sen på Snurrfian med en svag förstadagsmotivering. Inte konstigt egentligen, kan mycket väl vara en förtäckt BoP. Men varför rösta tidigt utan direkt motivering och utan någon särskild kommentar om att hon måste rösta tidigt?:cautious:

Bumpo studsar runt och är aktiv utan att egentligen säga något. Hade tydligen trevligt igår/i natt :p

Snurrfian teoriar lite fint sådär. Gillar chokladpudding :d

Lilligrådis vet inte vad hon ska säga, men gillar också chokladpudding. Visserligen är detta gott, men tycker hon och Snurrfian "bondar" väldigt fint... :cautious: ;)

FiaM har visst också haft matförgiftning. "tycker synd om!" men i övrigt inte direkt sagt något i leken.

Paddington teoriar så smått. Funderar över Shaggys inlägg vilket även jag noterat. Nåja, det säger ju ingenting om henne heller egentligen...
MÅSTE man säga varför man röstar tidigt?!

Röstlista dag 1:

16.08 cirkus röstar på lillgrådis
20.05 Koppen röstar på Snurr
21:25 Snurrfian röstar på glömmerallt
21.45 Idahoe röstar på Koppen

Suck, hittar inget vettigt att gå på idag. Det enda jag hittar som sticker ut i mina ögon är Koppens röst, även om jag vet att det är en förstadags röst. Så, FiaM röstar på Koppen.

@bumpo har osedvanligt många inlägg hittills i tråden (hon jobbar väl för en gångs skull inte ikväll :p) men jag finner inget konkret i dem utan mest frustration och hon konstaterar själv att hon inte heller för leken framåt.
Det stör mig lite, kom med några teorier så vi får något att jobba med! ;)

MÅSTE man säga varför man röstar tidigt?!
@Paddington tog orden ur min mun ;)

Du är den som idag handlat mest misstänkt för mig. Därmed är det inte sagt att jag tycker att du är särskilt misstänkt - de andra är bara mindre misstänkta än du :p Och som sagt det är första DL, vi griper efter minsta halmstrå allihop tror jag ;)

Tycker att Idahoe försöker sprida lite allmänna misstankar åt olika håll vilket får mig att fundera över dennes uppriktighet

Paddington röstar på Idahoe

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar