Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kommer nog inte att kunna bidra med mer vakna grejer ni kommer att kunna dra nytta av efter min död (hoppet att överleva är mao borta :cry: ;) :D).

Men rent spontant: Ga känns lite väl tunnelseendeaktig iom att hon inte vidgade sitt synsätt under dagen. Dessutom är delar av teorin väldigt tunn. Varfor gör hon på dette sättet? Ja, det lär inte vara för att hon är god är mitt tips!

Sedan är mina personer jag är skeptisk till ffa Caisa och CB, av tidigare delgedda orsaker. Niyama har skrivit mycket sedan hon kom tillbaka, men jag kan inte sätta fingret på henne. Sasse är ju som sagt ett oskriver blad. Cirkus tyckte jag var skum till att börja med men sedan har hon inte stuckit ut direkt. Habina har varit frånvarande under dagen, så misstankarna från gårdagen kvarstår men oförändrade, dvs inte så starka.

Så ja, det är väl det.

Mammas röstar på glömmerallt för jag ser inte hur hennes spel går ihop om hon är god.

Jag har försökt att skumma igenom leken nu och jag känner mig väldigt förvirrad. Skulle nog behöva läsa igenom ett antal fler ggr innan jag får någon ordentlig överblick.

Jag ser att alla förutom Habina röstar på Mammas och jag kan inte riktigt se vad ni tycker er har sett (måste nog läsa igenom fler ggr). Det jag känner är att efter GAs väldigt tidiga röst så känns det ganska så klart att det skulle bli mer eller mindre ett drev mot Mammas vilket gör att det är svårt att utläsa något av teorierna eftersom även ulvarna kan dölja sig i "massan".

Jag har svårt att se vad GA skulle vinna på att lägga en så tidig röst om denne var på onda sidan och jag får deja vu från en annan lek där någon annan gjorde på liknande sätt vid en avgörande röst men jag tycker hela resonemanget runt anledningen till varför Niyama käkades haltar en hel del, MEN däremot inte att GA kanske inte har rätt i sina misstankar. Om man har väldigt stark anledning att tro att någon har en viss roll men inte har tillräckligt m teorier att gå på så får man skapa sig teorierna själv och det känner jag nästan att GA gjorde den här gången. Jag tror inte att någon ond tycker det skulle vara kul att leken dog på dag2 när det varit uppehåll så länge och de flesta är leksugna så därför kan jag inte dra någon annan slutsats än att GA är något på spåret och därför hamnar även min röst på Mammas idag.

Paddington röstar på Mammas

Hade du en teori om Caisa och Mammas? Har för mig att jag läst det, men är alldeles för trött för att ta mig igenom leken just nu. Lust att dela dina misstankar, eller hänvisa till ett inlägg om du inte orkar skriva igen? ;)

Jo, här:
http://www.bukefalos.com/threads/varulvslek.1269541/page-6#post-16578869
Den tanken är ju inte så stark, men det är en känsla som byggts på under dagen idag. Mammas teorier mot Caisa känns inte äkta utan mer ett spel, det lät som en alibiröst. Och Caisa kändes som att hon försökte gripa efter halmstrån för att rädda Mammas typ. Kortfattat.

@Sasse jag orkar inte trassla med multicitat nu men jag tror det börjae här:

Jag nojar kanske bara nu, men det här känns som ett spel. Tänker mig Mammas och Caisa i lyan, Caisa röstar på Koppen och Mammas röstar på Caisa för att vara med och rösta ut goda Koppen som hennes kollega röstat på. Jaja, långsökt men det var vad jag tänkte.

@Sasse jag orkar inte trassla med multicitat nu men jag tror det börjae här:

Nu tror jag att du skriver samma sak som jag bara för att få fler inlägg :cautious:

Kan tillägga att det var där jag missade ett "inte". Det ska alltså stå:
Tänker mig Mammas och Caisa i lyan, Caisa röstar på Koppen och Mammas röstar på Caisa för att inte vara med och rösta ut goda Koppen som hennes kollega röstat på. Jaja, långsökt men det var vad jag tänkte.

Dag 2
glömmerallt röstar på Mammas
Habina röstar på glömmeralllt
Niyama röstar på Mammas
_CorspseBride_ röstar på Mammas
Caisa röstar på Mammas
Sasse röstar på Mammas
cirkus röstar på Mammas
Mammas röstar på glömmerallt
Paddington röstar på Mammas

Var det alla?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar