Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Info!

@Jeffery är ersatt med @Paddington som övertar hans roll.

Dag-DL förlängs till 20.30 så Paddington får en chans att läsa lite.

Natt-DL vid 22.00.

och ibland är man lite föör snäll för sitt eget bästa. Lovade LL att jag vid ett ev avhopp skulle kunna hoppa in - men inte trodde jag att det skulle ske :angel:

Well, ni får ha överseende m att jag inte har läst ngt i leken tidigare och ska försöka läsa ikapp allt nu...

Inte? :o Var det bara mig Sasse slog på fingrarna när jag helt ovetandes som ny spelare och glad i hågen skyddade en heeelt annan spelare än mig själv? :D
Jag hade iaf uppfattat det som en oskriven regel för att visa sig för spionen om man inte har ond spion med...

Men som nu både Niyama och Sasse påpekat gäller det tydligen inte Mammas, så du har rätt. ;)

Alltså om det bara goda spelare som kan ta del av spioninfon så är det väl en oskriven regel(som inte alla följer) men om någon ond får/riskerar få spioninfon borde ängeln snarare undvika det för att inte tipsa dem.

Nya spelare kan dock resonera precis hur som helst det är ju rätt självklart att de inte har koll på hur folk "brukar göra". :)

Uh, och när jag läser om blir jag fundersam mot @_CorpseBride_ också. Om vi ser på tidigare under dagen är det är väldigt långa inlägg, men det är mer sammanfattningar än egna funderingar vilket får mig misstänksam. Det parat med att det känns som hon valt att bqara återupprepa delar av GAs teroi utan att helt kunna stå bakom dem (tex spel-grejen med Niyama, som jag tyckte var lite vagt formulerad när jag bad henne utveckla), men å andra sidan kommer det nya reflektioner under kvällen så tja, jag vet inte. Hon kan ju vara god också, men något skaver lite där.

Spel-grejen? Kan du länka/citera?

Uh, och när jag läser om blir jag fundersam mot @_CorpseBride_ också. Om vi ser på tidigare under dagen är det är väldigt långa inlägg, men det är mer sammanfattningar än egna funderingar vilket får mig misstänksam. Det parat med att det känns som hon valt att bqara återupprepa delar av GAs teroi utan att helt kunna stå bakom dem (tex spel-grejen med Niyama, som jag tyckte var lite vagt formulerad när jag bad henne utveckla), men å andra sidan kommer det nya reflektioner under kvällen så tja, jag vet inte. Hon kan ju vara god också, men något skaver lite där.

Jag tycker att jag har skrivit ner rätt mycket funderingar under dagen? Första inlägget jag skrev var en sammanfattning för att få bättre översikt.
Vad menar du med att jag inte kan stå bakom mina teorier? Jag har skrivit flera ggr att min starkaste teori är att GA kan veta något. Detta har jag formulerat långt tidigare idag. Det känns helt enkelt långsökt att hon som ond skulle gå på en god på det viset. Jag tror mer på att hon kan veta något och jag tror inte att du är ängel.

Äsch jag tar och lägger min röst nu (eftersom risken finns att jag glömmer bort tiden ibland...:angel:).

Jag tycker fortfarande att Mammas är den som skaver mest. Jag undrar om GA kan ha luskat ut något eftersom jag annars inte kan förstå hennes iver. Valet av Niyama som nattkäk har jag svårt att förstå och den förklaring som känns mest rimlig är faktiskt ett spel av Mammas. GAs uppmaningar till goda gör mig också mer osäker på Mammas. För mer bakgrund: läs tidigare inlägg och tankar. :)

_CorspseBride_ röstar på Mammas

Jag förstår inte den fetade meningen, kan du utveckla? Hittade inte det i tidigare inlägg (skummade iof bara). :)

Att jag tycker att en aktiv spelare som Niyama käkades. Lyan brukar enligt min erfarenhet käka relativt oaktiva spelare i början av lekarna. Anledningen skulle då kunna vara att Niyama misstänkte dig och att ulvarna åt henne om de trodde att hon kunde vara siare och du nu skulle visa dig vara ond. Att det skulle riskera att dra blickarna mot dig är inget du skulle dra dig för, särskilt inte om Niyama hade visat sig vara siare. Hoppas att det vart lite tydligare, är lite trött i huvudet just nu. :p :)

@Niyama Jag har fetmarkerat samma mening jag citerade och fetade i citatet där jag frågar om det, i det ursprungliga inlägget. :) Det är det som gör att jag inte riktigt känner att teorin kommer från hjärtat utan mer följer strömmen, det känns inte riktigt som att CB tycker att det är troligt att det gått till så utan mer kopierar teorin.

Jaha, jag har läst igenom de senaste sidorna och blir inte ett dugg klokare.

Jag blir helt stressad av tanken på att bli "uppmanad" av någon - läs GA att rösta rätt och samlat. Det är å ena sidan viktigt att få ut en ulv, å andra sidan så gillar jag inte rent principiellt att nån talar om hur jag ska rösta. Om hon nu vet nånting så har hon outat sig rätt friskt och det är ju också rätt modigt, men kanske helt nödvändigt i detta läget. Det gör mig så väldigt väldigt osäker på om hon är modig eller luras...

Jag tycker att jag har skrivit ner rätt mycket funderingar under dagen? Första inlägget jag skrev var en sammanfattning för att få bättre översikt.
Vad menar du med att jag inte kan stå bakom mina teorier? Jag har skrivit flera ggr att min starkaste teori är att GA kan veta något. Detta har jag formulerat långt tidigare idag. Det känns helt enkelt långsökt att hon som ond skulle gå på en god på det viset. Jag tror mer på att hon kan veta något och jag tror inte att du är ängel.

Som jag skriver i svaret till Niyama tycker jag att det i förklaringen inte känns som att du tycker att den delen är så trolig, du argumenterar i vilket fall inte för det speciellt övertygande i mitt tycke. Att du följer GA har jag som sagt inte invändningar emot, utan just denna mening i din motivering och följande utveckling av den som gör att det känns som du skrivit saker du inte riktigt tror på.

5. Det är iofs sant! men åh andra sidan har inte alla varit speciellt aktiva heller. Habina t.ex köper ju inte GAs teorier eftersom hon röster på GA. Mammas gör det uppenbarligen inte ( ;) ) jag är sjukt kluven, Sasse tror jag inte kommit tillbaka än eller har jag missat nåt? Jeffery har heller inte uttalat sig...

Jag tycker det känns lite märkligt att du verkar tycka det är riktigt långsökt med att Mammas är ond? Eller rättare sagt, mindre långsökt att Mammas skulle vara ängeln. Det känns lite som att du förtvivlat försöker få andra att inse att Mammas kanske allt är ängeln. Men

Jag menar att alla punkterna sammantaget gör det osannolikt. Det är ingen ond spion med men ulvarna får en spionrad. Jag är osäker på om Mammas skulle skydda sig själv då. Har för mig att hon då skyddar en hon tror ligger illa till för käk.

Nej, det skulle hon garanterat inte. Har i alla fall inte förekommit hittills :)

Jo, man ska skydda sig själv om det finns en god spion med.

Bör bör man väl. Ska? :p

@Mammas Så oroväckande att du måste skriva oroväckande två gånger? :eek: :nailbiting:

Jag tycker det känns lite märkligt att du verkar tycka det är riktigt långsökt med att Mammas är ond? Eller rättare sagt, mindre långsökt att Mammas skulle vara ängeln. Det känns lite som att du förtvivlat försöker få andra att inse att Mammas kanske allt är ängeln. Men...

Fortsätterning följer....

Men en liten stund senare omvärderar du tydligen och röstar på henne. Ja, jag tycker det är rätt märkligt.

Det var inte såhär originalinlägget såg ut innan buke klippte bort hälften av meningen. Men så nära jag kan komma med mitt guldfiskminne :p

Om Mammas är ulv så ligger Caisa också ganska högt upp på misstankelistan. Det gjorde hon i och för sig redan igår, men ännu ett snäpp högre då.

Nej, nu måste jag rösta. Middagen kallar och jag kan inte vänta längre

Jag gillar inte strömmen, jag är inte säker på att ga har rätt, samtidigt så känns teorin att Mammas ska vara ängel och det är därför som ga satt igång detta ännu mer långsökt. Sen så får ga ett stöd hos C_B att mammas inte borde vara ängel.

cirkus röstar på Mammas

Om Mammas är ulv så ligger Caisa också ganska högt upp på misstankelistan. Det gjorde hon i och för sig redan igår, men ännu ett snäpp högre då.

Hade du en teori om Caisa och Mammas? Har för mig att jag läst det, men är alldeles för trött för att ta mig igenom leken just nu. Lust att dela dina misstankar, eller hänvisa till ett inlägg om du inte orkar skriva igen? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar