Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, här:
http://www.bukefalos.com/threads/varulvslek.1269541/page-6#post-16578869
Den tanken är ju inte så stark, men det är en känsla som byggts på under dagen idag. Mammas teorier mot Caisa känns inte äkta utan mer ett spel, det lät som en alibiröst. Och Caisa kändes som att hon försökte gripa efter halmstrån för att rädda Mammas typ. Kortfattat.
Tack! Jag håller med dig om att Caisa har verkat gripa efter halmstrån. Har dålig koll på vad Mammas har skrivit dock, men går igenom leken imorgon och skickar in fler teorier då. Men ja. Jag reagerade rätt mycket på Caisas inlägg när jag läste dom. Och att hon sedan tvärt ändrade sig och röstade på Mammas ändå.

Tack för röstlistan också, @glömmerallt s var ju sådär :p:p

Vill förtydliga om ingen annan heller kan se smileys, det är en smileys i meningen ovan GA ; )

hur var det nu man letade igenom någons inlägg lite smidigt??
Som förut typ.
I bland verkar buke har en bug så man måste kolla på tråden innan eller efter.

Kort:
Gå in på senior. Klicka på antalet inlägg för tråden.
Då kommer en lista på alla som skrivit sorterat på den som skrivit mest överst.

Anar att ulvarna tar död på mig igen om en stund så skriver ner mina tankar om alla lite snabbt nu, mest ur huvudet.

Paddington - har jag inte läst så mycket av än men Jeffrey kändes hal. Behöver gå igenom mer här men blir inte förvånad om det döljer sig en ulv här.
Habina - tycker Habinas röst på GA var hur konstig som helst, men det är ju bara så som Habina brukar spela (sorry Habina) så jag tycker inte det tyder på ondhet. Hennes inlägg känns som en typisk god Habina där hon snöar in lite på de som misstänker henne.
Cirkus - måste kika mer på henne när jag hinner. Uteslutningsmetoden ger att hon eller CB bör vara ulv (om det är fyra stycken).
Sasse - hon kan visserligen lura mig totalt men hon känns god främst pga hennes teorier kring Mammas.
CaisaLundblad - min huvudmisstänkte. Har redan skrivit om detta. Mammas röst på henne igår (värdelös alibiröst i och för sig), och "samspelet" dom emellan tycker jag tyder på att Caisa är Mammas kollega. Kändes dessutom som att Caisa gjorde ett litet desperat försök att rädda Mammas.
_CorpseBride_ - måste kika mer på. Om Cirkus är god tror jag att CB är ulv.
Glömmerallt - tror jag är god pga hennes jakt på Mammas. Visserligen vore det ju ett bra alibi att se till att kollegan lynchas men nej :p

Som förut typ.

Kort:

Man kan även söka i tråden och skriva in användarnamnet så får man upp den personens inlägg i denna tråd.

Som förut typ.

Kort:

Ahhh, det förklarar varför LL kunde ha över 200 inlägg i tråden :angel:

Man kan även söka i tråden och skriva in användarnamnet så får man upp den personens inlägg i denna tråd.

Tack bägge två!

Anar att ulvarna tar död på mig igen om en stund så skriver ner mina tankar om alla lite snabbt nu, mest ur huvudet.

Paddington - har jag inte läst så mycket av än men Jeffrey kändes hal. Behöver gå igenom mer här men blir inte förvånad om det döljer sig en ulv här.
Habina - tycker Habinas röst på GA var hur konstig som helst, men det är ju bara så som Habina brukar spela (sorry Habina) så jag tycker inte det tyder på ondhet. Hennes inlägg känns som en typisk god Habina där hon snöar in lite på de som misstänker henne.
Cirkus - måste kika mer på henne när jag hinner. Uteslutningsmetoden ger att hon eller CB bör vara ulv (om det är fyra stycken).
Sasse
- hon kan visserligen lura mig totalt men hon känns god främst pga hennes teorier kring Mammas.
CaisaLundblad - min huvudmisstänkte. Har redan skrivit om detta. Mammas röst på henne igår (värdelös alibiröst i och för sig), och "samspelet" dom emellan tycker jag tyder på att Caisa är Mammas kollega. Kändes dessutom som att Caisa gjorde ett litet desperat försök att rädda Mammas.
_CorpseBride_ - måste kika mer på. Om Cirkus är god tror jag att CB är ulv.
Glömmerallt
- tror jag är god pga hennes jakt på Mammas. Visserligen vore det ju ett bra alibi att se till att kollegan lynchas men nej :p

Kan du utveckla det där?

Det jag fetade, allstså varför du tror de är på olika sidor, jag har nog missat om du teoriat kring det?

Aha, såg inte det fetade. Syns så dåligt i citaten. Jag tror inte nödvändigtvis att de är på olika sidor, men jag tror inte att vi har fem ulvar :p

Alltså jag tror mer på Caisa och Paddan som ulvar och då kan inte både Cirkus och CB vara det också. Men Paddan eller Caisa kan vara goda och CB och Cirkus onda tillsammans.

Ett sånt här inlägg precis innan ett så viktigt nattkäk får min radar att gå igång. Jag ser en risk i att när någon skriver så här, så påskinnar denne att den har mer info än oss andra eller har mer på fötterna vilket kan få en osäker ängel att välja skydda en person som denne kanske inte valt att skydda från början vilket gör att nattkäket för ulvarna kan komma att lyckas.

Jag kan bara se två anledningar till detta - endera har du en väldigt viktig roll och anser att du behöver beskydd mer än någon annan, eller så är du en ulv som försöker dupera en ängel så att denne skyddar fel person (en ulv) vilket gör att ulvarnas käk lyckas och ulvarna vinner.

Tillägg: jag behöver läsa CB och Cirkus inlägg igen, men jag kommer inte hinna innan DL så jag väntar och ser om jag överlever innan jag läser allt och sen inser att jag dött.

Ett sånt här inlägg precis innan ett så viktigt nattkäk får min radar att gå igång. Jag ser en risk i att när någon skriver så här, så påskinnar denne att den har mer info än oss andra eller har mer på fötterna vilket kan få en osäker ängel att välja skydda en person som denne kanske inte valt att skydda från början vilket gör att nattkäket för ulvarna kan komma att lyckas.

Jag kan bara se två anledningar till detta - endera har du en väldigt viktig roll och anser att du behöver beskydd mer än någon annan, eller så är du en ulv som försöker dupera en ängel så att denne skyddar fel person (en ulv) vilket gör att ulvarnas käk lyckas och ulvarna vinner.

Och du åkte just upp ett snäpp till på misstankelistan. Jag dog igår och jag tror ulvarna mycket väl kan vilja bli av med mig igen.

Sen kan inte ulvarna vinna idag ändå.

Uppdatering!

Ulvarna äter _Corpsebride_ som var ängel.

Dag-DL imorgon 20.00
Natt-DL 22.00

Skit också

Du har rätt att de kan inte vinna idag, men nu när de lyckades med käket så är det samma status som det var inför dagens lynch (sedan beror det på antalet ulvar från början också men om det var fyra från början och jag vågar inte räkna med något annat just nu).

Sedan tycker jag det är intressant att din teori mot mig baseras på att du tyckte Jeffrey var hal men att du inte har nämnt Jeffrey i ett enda av dina teoriinlägg innan just detta som kom precis innan nattDL (om du inte stavat hans namn på något annat sätt än Jeffrey eller Jeffery).

Skit också

Du har rätt att de kan inte vinna idag, men nu när de lyckades med käket så är det samma status som det var inför dagens lynch (sedan beror det på antalet ulvar från början också men om det var fyra från början och jag vågar inte räkna med något annat just nu).

Sedan tycker jag det är intressant att din teori mot mig baseras på att du tyckte Jeffrey var hal men att du inte har nämnt Jeffrey i ett enda av dina teoriinlägg innan just detta som kom precis innan nattDL (om du inte stavat hans namn på något annat sätt än Jeffrey eller Jeffery).

För att min mest misstänkte både igår och idag har varit Mammas och trots att jag skriver mycket så finns det en gräns för vad jag klarar av. Även om tiden har funnits idag så är koncentrationen ett problem. Jag har riktat in mig på den jag misstänker mest och sedan den som kommer därefter, Caisa. Sen gjorde uteslutningsmetoden (vilka jag tror är goda) att det inte finns så många kvar...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar