Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men sedan insåg jag att det var glömmerallts röst och framförallt motivering som jag tyckte var konstig/skum igår. Då slog det mig att glömmerallt kan vara ond, att lyan har snackat ihop sig och bestämt att käka Niyama för att misstänkliggöra mammas, caisalundblad och (på något vis jag inte förstår) mig. Tre goda i en smäll liksom! Nu säger jag inte att alla vi tre är goda, men det är den teori jag har i stunden när jag skall rösta.

Det är inlägget från @Habina funderar jag lite över. Nu sitter vi visserligen på facit och vet att Mammas var ond och att GA till stor sannolikhet är god (kan inte tro att hon är ond helt enkelt efter gårdagen). Habina och CL däremot vet jag inte var jag har, dock tror jag ju inte att en ond Habina skulle räkna upp alla sina kolleger i en och samma mening, så jag har svårt att se henne i en lya kvar tillsammans m CL. Det hindrar inte att en av dem är ond men jag tror inte att bägge två av dem är det.

kan du vidarutveckla vad dina tankar om Cirkus är nu?

Alltså eftersom jag tror att GA, Sasse och Habina är goda (varför jag tror det finns i mitt inlägg från innan natt-DL igår) så blir det bara tre kvar som kan vara ulvar: du, Caisa och Cirkus.

Caisa har jag flera gånger skrivit varför och det misstänkte jag redan dag ett efter "samspelet" med Mammas. Du känns mer misstänkt än Cirkus pga dina inlägg igår som jag kommenterade då. Och om det är tre ulvar kvar så måste även Cirkus vara ulv.

Jag ska läsa igenom allt Cirkus skrivit igen under dagen (blir lite då och då, kollar terrängen). Men just nu känns det heller inte jättespännande.

Det här inlägget från GA tycker jag är lite intressant, här sätter hon Mammas och Habina i ett sammanhang som ev ulvar ihop och att Mammas indirekt försöker skydda Habina samtidigt som hon försöker flytta fokus mot Jeffrey/mig för att se om någon försöker haka på betet.

Jag hänger med i hur du tänkte och håller med eller jag gillar inte just ordet ondförklaring i sammanhanget utan snarare fiska misstankar och se om det nappar. Ulvar gör ju det ibland.

Dvs hon försöker lite lätt rikta misstankar mot jeffery för att se om någon hakar på och om då ingen "nappar på betet" så släpps det.

Dessutom så om jag har rätt i min misstanke om att Mammas är ulv och om habina också är det så skulle ju Mammas gärna vilja hjälpa habina och då vill hon väl påpeka och lyfta uppatt habina brukar skriva skumma saker. Men om de är ulvar ihop så vill hon väl helst inte göra det öppet så då kan ju det varit smart av Mammas att liksom "gömma" hjälpen genom att ge den genom kritik mot dig?

Många om där men värt att notera tycker jag.

Jag tycker att Niyama gör lite på samma sätt som GA beskriver ovan, i sitt testamente - först försöker hon sprida misstankar mot mig utifrån hur Jeffrey uttrycker sig, utan att reflektera över att andra skrivit tidigare att Jeffrey brukar uttrycka sig underligt (måste vara en kill-grej Pegas var ju lika dan ;) ). Sedan försöker hon dra ned misstankarna mot Habina fastän hon tycker dennes röst på GA var hur konstig som helst, men säger sedan att det är så hon brukar spela så hon tycker inte det tyder på ondhet.

Anar att ulvarna tar död på mig igen om en stund så skriver ner mina tankar om alla lite snabbt nu, mest ur huvudet.

Paddington - har jag inte läst så mycket av än men Jeffrey kändes hal. Behöver gå igenom mer här men blir inte förvånad om det döljer sig en ulv här.
Habina - tycker Habinas röst på GA var hur konstig som helst, men det är ju bara så som Habina brukar spela (sorry Habina) så jag tycker inte det tyder på ondhet. Hennes inlägg känns som en typisk god Habina där hon snöar in lite på de som misstänker henne.

Jag vet inte var jag har Niyama men det oroar mig att om hon är god väljer att så löst kasta ur sig misstankar utan att ha mer på fötterna. Jag vet att hon har fel om mig och då undrar jag vilka andra hon har missuppfattat också.

Jag tycker att Niyama gör lite på samma sätt som GA beskriver ovan, i sitt testamente - först försöker hon sprida misstankar mot mig utifrån hur Jeffrey uttrycker sig, utan att reflektera över att andra skrivit tidigare att Jeffrey brukar uttrycka sig underligt (måste vara en kill-grej Pegas var ju lika dan ;) ). Sedan försöker hon dra ned misstankarna mot Habina fastän hon tycker dennes röst på GA var hur konstig som helst, men säger sedan att det är så hon brukar spela så hon tycker inte det tyder på ondhet.

Jag vet inte var jag har Niyama men det oroar mig att om hon är god väljer att så löst kasta ur sig misstankar utan att ha mer på fötterna. Jag vet att hon har fel om mig och då undrar jag vilka andra hon har missuppfattat också.

Ang. Jeffrey så har han inte spelat som när han varit god. Då har han kört stenhårt med statistik. Sen gjorde dina inlägg igår och idag dig bara mer misstänkt.

Ang. Habina så spelar hon som typiskt när hon är god: misstänker dom som misstänker henne.

Alltså eftersom jag tror att GA, Sasse och Habina är goda (varför jag tror det finns i mitt inlägg från innan natt-DL igår) så blir det bara tre kvar som kan vara ulvar: du, Caisa och Cirkus.

Caisa har jag flera gånger skrivit varför och det misstänkte jag redan dag ett efter "samspelet" med Mammas. Du känns mer misstänkt än Cirkus pga dina inlägg igår som jag kommenterade då. Och om det är tre ulvar kvar så måste även Cirkus vara ulv.

Jag ska läsa igenom allt Cirkus skrivit igen under dagen (blir lite då och då, kollar terrängen). Men just nu känns det heller inte jättespännande.

Håller med dig om GA och lutar åt samma slutsats när det gäller Sasse, speciellt efter att ha läst hennes tankar dag1 ang Mammas och även andra bra inlägg från henne.

Habina står jag och väger inför - passar lite för bra in i en lya tillsammans med Mammas efter GAs inlägg jag redan citerat och rösten på GA i går.

Dig är jag osäker på, du kan vara en god som missuppfattat, eller så är du en ulv som försöker kasta misstankar omkring dig och hoppas att någon plockar upp tråden.

Cirkus och CL måste jag läsa mer om, bland annat det samspel du skriver om - har inte fått någon riktig bild av dem än.

Ang. Jeffrey så har han inte spelat som när han varit god. Då har han kört stenhårt med statistik. .

Fast när det gäller Jeffrey - den gången han körde stenhårt m statistiken så var han med väldigt långt in i leken. Nu var han med knappt 1½ dag med väldigt begränsad tid. Fanns inte särskilt mycket att göra statistik om...

Fast när det gäller Jeffrey - den gången han körde stenhårt m statistiken så var han med väldigt långt in i leken. Nu var han med knappt 1½ dag med väldigt begränsad tid. Fanns inte särskilt mycket att göra statistik om...

Jo det vet jag. Misstankarna mot honom var inte direkt starka, mer känsla. Men som sagt tycker jag att dina inlägg sen har varit väldigt skumma.

Ang. Habina så spelar hon som typiskt när hon är god: misstänker dom som misstänker henne.

Har Habina varit ond någon gång? Hur spelar hon då typ? Eftersom du nu säger att hon spelar typiskt god.

Jag är förresten här lite då och då från mobilen, men har dessvärre inte tid till att teoria en massa förrän ikväll, när mitt besök gått.

Det här inlägget från GA tycker jag är lite intressant, här sätter hon Mammas och Habina i ett sammanhang som ev ulvar ihop och att Mammas indirekt försöker skydda Habina samtidigt som hon försöker flytta fokus mot Jeffrey/mig för att se om någon försöker haka på betet.

Jag tror du missförtsåt lite det var inte mammas som försökte fiska misstankar mot jeffery, jag menar att det kändes lite som om habina gjorde det.

När det gäller Mammas så var min tanke att hennes kritik mot att cirkus inte påpekade habinas "normala beteende" var ett sätt för Mammas att lyfta upp beteeendet utan att det uppfattades som ett försvar.

Håller med dig om GA och lutar åt samma slutsats när det gäller Sasse, speciellt efter att ha läst hennes tankar dag1 ang Mammas och även andra bra inlägg från henne.

Habina står jag och väger inför - passar lite för bra in i en lya tillsammans med Mammas efter GAs inlägg jag redan citerat och rösten på GA i går.

Dig är jag osäker på, du kan vara en god som missuppfattat, eller så är du en ulv som försöker kasta misstankar omkring dig och hoppas att någon plockar upp tråden.

Cirkus och CL måste jag läsa mer om, bland annat det samspel du skriver om - har inte fått någon riktig bild av dem än.

Kan du utveckla biten om Sasse?

Kan du utveckla biten om Sasse?
Framför allt är det känslan jag får när jag läser hennes inlägg, samtidigt om jag läser rätt så var det hon som lade första rösten på Mammas i första DL och där hon reagerar på att Mammas går på så hårt på Cirkus.

Sasse röstar på Mammas för att jag till viss del finner hennes kommentar om cirkus lite märklig. Jag har som sagt uppfattningen om att Mammas annars är rätt förstående för att förstaröstare kan avlägga lätta röster, så varför vara på cirkus? Jag vet att andra brukar kommentera förstaröstare sjukt mycket, men Mammas är mig veterligen inte en av dom. Sedan håller jag inte heller med i hennes resonemang att det behövs resoneras att Habina ofta är misstänkt dag 1, men att Habina ändå är värd en röst. Eftersom cirkus röstade på Habina så är det väl uppenbart att hon ändå tyckte att Habina var värd en röst.

Det senare är dock, ärligt talat, inget som jag tycker säger något om Mammas roll så sätt. Jag tycker det första är mer märkligt då. Att hon är på en förstaröstare, något som är rätt ovanligt vad jag vill minnas om Mammas.

Sedan fortsätter Sasse ang Mammas:

Okej. Jag tycker det här är skumt också. Det känns rätt olikt dig att 1. vara på en förstaröstare. 2. misstänka/rösta på någon som varit borta en hel del. Jag ser att du skrivit ett inlägg till efter detta, så för att förtydliga, vad är det du tycker är misstänkt? Att Caisa kommer in sent i leken, skriver ett pisselångt inlägg och inte röstar i detta utan väntar någon minut eller så innan rösten kommer, eller att hon skriver ett pisselångt inlägg precis innan deadline, för att... ja, ingen ska hinna läsa igenom hela inlägget, fatta misstankar, och rösta?

Jag tror inte att Sasse skulle gå på så hårt mot Mammas om de bägge två var i lyan så därför sätter jag henne åt det goda hållet.

En tanke som precis slog mig nu när jag studerade rollistan, det finns ju inte så många nattval kvar att göra så det är väl stor sannolikhet att ulvarna vet vem som blivit siad i natt.

Jag tror du missförtsåt lite det var inte mammas som försökte fiska misstankar mot jeffery, jag menar att det kändes lite som om habina gjorde det.

När det gäller Mammas så var min tanke att hennes kritik mot att cirkus inte påpekade habinas "normala beteende" var ett sätt för Mammas att lyfta upp beteeendet utan att det uppfattades som ett försvar.

Tack för förtydligandet, jag läste ihop det m stycket om Mammas och trodde det också hörde till henne. Då faller min teori lite.

Har Habina varit ond någon gång? Hur spelar hon då typ? Eftersom du nu säger att hon spelar typiskt god.

Ja hon har varit ond åtminstone en gång, men jag kommer inte ihåg om hon spelar annorlunda mot för vad hon gör när hon är god - jag tycker Habina är Habina oavsett roll ;)

Ehh, förstår inte alls era misstankar mot mig. Förklara gärna lite noggrannare.
För det första var det Niyama som påpekade att Mammas (i den teori jag redan tyckt var långsökt) i så fall borde vara ängeln. Det fick mina tankar att snurra och då kändes det helt plötsligt inte lika långsökt.
Efter att ha funderat vidare och diskuterat saken ytterligare så jag reflektera lite återgick jag till att den var långsökt och röstade på en av dem jag tyckt varit mest skummast sen igår. Eftersom ga och Jeffery också var på skum-listan var det tydligen ett bra val av mig. Men Jeffery/Paddan vet jag fortfarande inte vart jag har.

Ni får ursäkta, blev singel under kvällen och jag orkar inte riktigt ta in och bemöta allt just nu. Jag återkommer under morgondagen och hoppas en natts sömn ska göra mig lite vaknare.

Fast när jag kom fram till att det kan vara anledningen till GAs drev så kom jag samtidigt fram till att det vore långsökt. Det kändes som att du glatt nappade på det sas.

Jag är förresten här lite då och då från mobilen, men har dessvärre inte tid till att teoria en massa förrän ikväll, när mitt besök gått.

Ja, jag tyckte hon spelade annorlunda. Inte som god när hon typ alltid misstänker dom som misstänker henne. Kan inte förklara bättre än så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025