Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äh, jag tycker faktiskt att idag med de senaste inläggen så har Niyama varit den som sticker mest i mina ögon. Dessutom så vänder hon väldigt tvärt nu, från Paddington till Caisa (även om jag också tycker att Caisa varit rätt skum, men inte skummast). Känns hur underligt som helst så pga detta:

cirkus röstar på Niyama

Vänder tvärt? Då kan du ju inte ha läst mina inlägg?!

Det där var ju intressant det fick ju cirkus att hamna näst högst upp på min lista över misstänkta.

ytterst märklig motivering
Vänder tvärt? Då kan du ju inte ha läst mina inlägg?!

Det var lite min reaktion också.

( Och du har verkligen tagit över Sasses "roll" i den här leken du inte bara skriver ungefär som jag du har ju pladdrat en massa med mig också :D)

Nu är jag inne en snabb vända.

Jag vill också avisera att jag ska försöka läsa ikapp och komma med mer genomtänkta teorier sen.

Det spontana som jag känner just nu är att glömmerallt lutar ut det goda hållet. Jag kan inte så nånting annat än att hon borde vara god. Sa redan igår att hon inte borde vara i lyan med Mammas.

Habina som röstade på ga igår känns lite mer åt det skumma hållet (å andra sidan så var jag själv väldigt osäker ända tills jag läste C_B's tankar och uppfattade (precis som GA) att C_B var väldigt säker på att Mammas-som-ängel-teorin var otänkbar). Jag tänker att om hon och Mammas var i lyan tillsammans så känns en tidig röst på Mammas i det läget som väldigt vågat. Mammas och GA var ju de enda hon teoriade om..

Sasse känns nog åt det godare hållet hon med. Idag så lägger hon en tidig röst på CaisaLundblad, jag förstår argumenten och är beredd att köpa dom ganska rakt av. Hon var också tidigt på Mammas och jag tror inte att de var i lyan tillsammans.

Niyama gör mig också nervös. Jag får inget grepp mer än att hon är väldigt säker i sina argument och vilka hon anser är potentiella ulvar. Jag fattar inte riktigt hennes förklaring till varför Habina inte borde kunna vara ulv, däremot håller jag med henne om CaisaLundblad.

Paddington har jag i nuläget inget grepp om jag måste läsa igenom mer om vad hon har skrivit

Så kort sagt.
Caisa och Habina känns som de som lutar mest åt onda hållet.
Paddington och Niyama neutrala, möjligt onda (kräver mer analys från mig innan jag vet)

Både Sasse och GA känns som om de inte kunnat sitta i lyan tillsammans med Mammas så båda lutar åt det godare hållet

Jag måste säga Cirkus att jag tycker nog det är du som vände ganska tvärt :p Här är det Caisa och Habina som du håller som mest onda. Sasse håller du åt det godare hållet och hon har röstat på Caisa. Även GA håller du åt det goda hållet och hon har röstat på Caisa. Ändå väljer du att följa Paddan och rösta på mig. Om det är tre ulvar kvar så vinner ju onda om en god lynchas nu.

Vad tänker du om Caisas vändning ang. Mammas igår?

Sjukt OT: Mitt sto blev AB-premierad med 41 poäng!!! :banana:

Ber tusen gånger om ursäkt för min helt värdelösa delaktighet i leken så långt. Men nu blir det bättring. Skall läsa igenom leken igen, just nu har jag cirkus konstiga vändning i färskast minne, men skall teoria mer så fort jag sitter vid datorn. :)

Kan lika gärna rösta nu jag också. Tycker Paddan har betett sig snäppet skummare än Caisa nu men pga mina teorier kring Caisa och Mammas så tror jag att även Caisa är ond och eftersom Sasse och GA röstat på Caisa så:
Niyama röstar på Caisa

Efter att i inlägg #381 skrivit att du tycker Paddi tagit över förstaplatsen och att du nojjar över att GA och Sasse inte håller på att nojja över att de aldrig är på samma sida finner jag din röst ytterst märklig.

Framförallt biten
"...och eftesrom Sasse och GA röstat på Caisa så: ..."
Det låter ju verkligen som att du är väääldigt säker på att både Sasse och GA är goda för att trots att du fann Paddi mest misstänkt röstar på mig med det som en övervägande anledning. (Uppfattar jag det som iaf)
Samtidigt har du en lite konstig förklaring till att du tror Habina är god också som jag inte riktigt hänger med i (men Habina håller jag själv inte som speciellt misstänkt så har inte reagerat så mycket på just det tidigare) men du verkar obehagligt säker på fleras godhet samt min och Paddis ondska och det känns inte som att du som god rimligen kan ha så mycket information. Jag tror helt enkelt du är en ulv som spelar ett högt spel.

Teorierna kring mig tycker jag i allmänhet känns väldigt vaga. De bygger i princip på att en ulv röstade på mig och att jag diskuterade med ulven om det, och Niyama känns som den som drivit den teorin mest (för att sen tycka Paddi var märkligast men ändå rösta på mig... skumt förfarande). Samt det att jag nojjade över att Mammas kanske var god när det började se ut att bli ett drev mot henne (även fast jag själv som jag även påpekade några gånger tyckte Mammas var skum), jag tycker det möjligen är ännu skummare att så få nojjade över det med den situation vi hade efter att OOS hoppat av snarare än att jag nojjade över det.

Med det sagt:

Caisa röstar på Niyama

För det känns verkligen helt off att hon verkar så säker på vilka som är goda/onda av de som är kvar i leken vilket får mig att misstänka henne mest i dagsläget.

Jag ber om ursäkt för min inaktivitet under dagen, mitt personliga liv är en enda röra och någon "god natts sömn" hände aldrig. Ikväll ska jag iväg till ett par bekanta och slicka mina sår men ska försöka hålla ett öga på leken via mobilen. :)

Efter att i inlägg #381 skrivit att du tycker Paddi tagit över förstaplatsen och att du nojjar över att GA och Sasse inte håller på att nojja över att de aldrig är på samma sida finner jag din röst ytterst märklig.

Framförallt biten
Det låter ju verkligen som att du är väääldigt säker på att både Sasse och GA är goda för att trots att du fann Paddi mest misstänkt röstar på mig med det som en övervägande anledning. (Uppfattar jag det som iaf)
Samtidigt har du en lite konstig förklaring till att du tror Habina är god också som jag inte riktigt hänger med i (men Habina håller jag själv inte som speciellt misstänkt så har inte reagerat så mycket på just det tidigare) men du verkar obehagligt säker på fleras godhet samt min och Paddis ondska och det känns inte som att du som god rimligen kan ha så mycket information. Jag tror helt enkelt du är en ulv som spelar ett högt spel.

Teorierna kring mig tycker jag i allmänhet känns väldigt vaga. De bygger i princip på att en ulv röstade på mig och att jag diskuterade med ulven om det, och Niyama känns som den som drivit den teorin mest (för att sen tycka Paddi var märkligast men ändå rösta på mig... skumt förfarande). Samt det att jag nojjade över att Mammas kanske var god när det började se ut att bli ett drev mot henne (även fast jag själv som jag även påpekade några gånger tyckte Mammas var skum), jag tycker det möjligen är ännu skummare att så få nojjade över det med den situation vi hade efter att OOS hoppat av snarare än att jag nojjade över det.

Med det sagt:

Caisa röstar på Niyama

För det känns verkligen helt off att hon verkar så säker på vilka som är goda/onda av de som är kvar i leken vilket får mig att misstänka henne mest i dagsläget.

Jag ber om ursäkt för min inaktivitet under dagen, mitt personliga liv är en enda röra och någon "god natts sömn" hände aldrig. Ikväll ska jag iväg till ett par bekanta och slicka mina sår men ska försöka hålla ett öga på leken via mobilen. :)

Jag är förvirrad. Har jag varit så otydlig? Är ni tre ulvar som beter er hur konstigt som helst och går ihop om att försöka få ut mig? Eller är jag helt lurad av nån annan? Eller är det bara två av er som är ulvar så den tredje dras med för att jag misstänker den?

Jag har ju hållit dig som mest misstänkt, igår kväll skrev jag ett inlägg om att du är min huvudmisstänkta. Misstankarna mot dig har inte minskat. Dock har Paddan också betett sig himla skumt nu, nästan skummare än dig. Men när det redan ligger röster på dig, från spelare jag tror är goda, och pga att det kan vara avgörande lynch så kan inte godas röster spridas. Vad är det konstiga med det?

Jag är förvirrad. Har jag varit så otydlig? Är ni tre ulvar som beter er hur konstigt som helst och går ihop om att försöka få ut mig? Eller är jag helt lurad av nån annan? Eller är det bara två av er som är ulvar så den tredje dras med för att jag misstänker den?

Jag har ju hållit dig som mest misstänkt, igår kväll skrev jag ett inlägg om att du är min huvudmisstänkta. Misstankarna mot dig har inte minskat. Dock har Paddan också betett sig himla skumt nu, nästan skummare än dig. Men när det redan ligger röster på dig, från spelare jag tror är goda, och pga att det kan vara avgörande lynch så kan inte godas röster spridas. Vad är det konstiga med det?

Allstå OM du och paddi båda är goda och cl och cirkus är onda så är allas beteenden mycket logiska annars är jag mest förvirrad, eller ja paddis röst kankse är logisk även om hon är ond men då tycker jag nog det är lite konstigt spelat.

Habina står jag och väger inför - passar lite för bra in i en lya tillsammans med Mammas efter GAs inlägg jag redan citerat och rösten på GA i går.
Vad var det med Habinas röst på GA som gör att du håller Habina god? Jag har nog missat det inlägget (eller glömt vad som stod i det, mer troligt kanske).

Ja, jag tyckte hon spelade annorlunda. Inte som god när hon typ alltid misstänker dom som misstänker henne. Kan inte förklara bättre än så.

Okej! Jag kommer verkligen inte ihåg hur Habina brukar spela. Alls. Ser att både du och Paddan håller henne åt lite godare hållet. Behöver nog läsa hennes inlägg igen känner jag.

Blir nojig över att Sasse och GA inte håller på och nojat över att dom aldrig är på samma sida. Det känns liksom för enkelt. Som att jag är blåst.
Som glömmerallt svarade innan så är det för att vi hamnat på goda sidan en massa gånger.

Framförallt biten

Jag tycker som Niyama skriver ovan, att det inte är konstigt. Hon misstänker ju dig också, något hon skriver ett flertalet gånger tidigare. Men även om så inte varit fallet, varför skulle hon lägga en uddaröst på Paddi i en kanske avgörande lynch? Hon kan ju inte heller rösta på sig själv, så då kan hon bara rösta på dig.

Allstå OM du och paddi båda är goda och cl och cirkus är onda så är allas beteenden mycket logiska annars är jag mest förvirrad, eller ja paddis röst kankse är logisk även om hon är ond men då tycker jag nog det är lite konstigt spelat.

Fast Paddis beteende tycker jag inte alls är logiskt om hon är god. Men det verkar jättekonstigt om tre ulvar skulle gå ihop och rösta på mig. Jag fattar ingenting.

Jösses vad det hänt grejer i leken. :nailbiting:

Jag känner mig i vanlig ordning förvirrad, men jag skall försöka att sammanfatta lite av mina tankar. Jag kommer inte att citera någon, då jag försöker få iväg det här inlägget så snabbt jag kan.

Jeffery/Paddington. Jag kände mig osäker på Jeffery redan i början och det har inte blivit klarare efter att Paddington tagit över rollen. Jag vet verkligen inte var jag har henne, så hon är i limbo för stunden.

Bumpo/Niyama2. Bumpo kändes sådär god utan så mycket tid, som hon ofta känts när jag spelat med henne. Niyama2 är jag mer osäker över. Tycker förvisso att hon har intressanta teorier kring vilka som är onda, men hon låter så tvärsäker. Hon känns lite som att jag tror att jag vet var jag har henne och så skriver någon ett inlägg mot henne (som Caisa nu) och så börjar jag vackla. Något mer åt den goda sidan just nu.

Cirkus. Har gjort ett par helomvändningar som jag inte begriper mig på. Den senaste reagerade flera andra på också, var bara ett par sidor sedan. Så om inget väldigt revolutionerande händer så tror jag cirkus är ond.

Sasse. Känns god, letar onda för fullt. Resonerar bra och jag är ganska säker på att hon är god. Kan förstås lura mig, men då får jag stå mitt kast. :p

CaisaLundblad. Hm... Tycker att Caisa skrivit konstigt hela leken igenom. Hoppat på andras idéer som en drunknande kastar sig över en livboj (sådant där skulle jag aldrig skriva på mobilen, hehe). Hon är den som jag tycker betett sig märkligast med röstningen kring mammas, så hon är helt klart mest misstänkt i mina ögon. Ledsen att höra om ditt IRL-bekymmer Caisa, har inte mycket mer tröst att ge än att tiden läker alla sår. Kram!

Glömmerallt. Med tanke på rösten på mammas och hur säker hon verkade, så är hon åt det godare hållet i min bok.
Nu blir jag än mer nervös, när jag inser hur få vi är kvar. :nailbiting: Vacklade lite mellan cirkus och Caisa, men en röst på cirkus idag gör ju varken till eller ifrån, så jag hoppas jag får ut en ond nu.

Habina röstar på CaisaLundblad

Har från idag:
Sasse röstar på CaisaLundblad
Paddington röstar på Niyama
glömmerallt röstar på caisalundblad
Niyama röstar på Caisa
cirkus röstar på Niyama
Caisa röstar på Niyama
Habina röstar på CaisaLundblad

Bumpo/Niyama2. Bumpo kändes sådär god utan så mycket tid, som hon ofta känts när jag spelat med henne. Niyama2 är jag mer osäker över. Tycker förvisso att hon har intressanta teorier kring vilka som är onda, men hon låter så tvärsäker. Hon känns lite som att jag tror att jag vet var jag har henne och så skriver någon ett inlägg mot henne (som Caisa nu) och så börjar jag vackla. Något mer åt den goda sidan just nu.

Kan inte låta bli att fråga varför? När jag läste teorin ovan så fick jag uppfattningen att du misstänkte henne/höll henne som neutral. Eftersom du håller henne mer mot god, så ja, varför?

@Niyama Tack!

För dels kan jag inte förstå hur du om du var god i ett testamente skulle peka ut mig som ond utan att ha något på fötterna för det. OM det hade varit så att du blivit nattkäk så hade jag hamnat i fokus idag och alla skulle tro att det låg något bakom dina misstankar utan att ens reflektera över det. Förstår inte vad du som god skulle vinna på att skriva så starka misstankar mot någon du inte vet är ond. Det hade varit en annan sak om du skrivit att du var ”misstänksam”, ”funderade” etc men vara tvärsäker på att jag är ulv tycker jag pekar på att du själv inte har helt rent mjöl i påsen. Sedan att du fortsätter hålla din linje tvärsäkert utan att ens fundera på alternativ gör att jag är inne på att du passar in i lyan

Igår skrev jag:
"Paddington - har jag inte läst så mycket av än men Jeffrey kändes hal. Behöver gå igenom mer här men blir inte förvånad om det döljer sig en ulv här."

Din tolkning av den texten är väldigt märklig tycker jag.

Kan inte låta bli att fråga varför? När jag läste teorin ovan så fick jag uppfattningen att du misstänkte henne/höll henne som neutral. Eftersom du håller henne mer mot god, så ja, varför?

@Niyama Tack!

Framförallt för att jag lutar något mer åt Paddington som ond och då är det slut på ulvar. Men jag kan vara helt fel ute. :nailbiting:

Hann in en snabbis igen så ska svara på detta iaf (och om det verkar ihophastat så är det precis vad det är. :p)

Du har inte funderat på om vi är 3 goda? Du är tvärsäker på att jag och/eller paddi är onda? (Kanske ingår i "Eller är jag helt lurad av någon annan?" iofs... :p )

Jag reagerade på att du verkar så säker på vilka som är goda/onda. Det är märkligt för mig i en som du säger möjligt avgörande lynch. Eftersom jag också håller ga åt det lite godare hållet förstår jag det, men jag förstår inte din godförklaring av Sasse och Habina, eller din ondförklaring/misstankar mot mig och Paddi.

Det hela förstärks av att jag inte tycker teorierna mot mig (eller Paddi för den delen) är speciellt starka, och det verkade lätt för dig att direkt hoppa på och rösta på mig när det kom in röster på mig. Avvaktande, se vart det barkade. Visst, det kan man även göra som god, men jag tycker ändå du verkat väldigt skum och därför röstar jag på dig.

Jag tycker som Niyama skriver ovan, att det inte är konstigt. Hon misstänker ju dig också, något hon skriver ett flertalet gånger tidigare. Men även om så inte varit fallet, varför skulle hon lägga en uddaröst på Paddi i en kanske avgörande lynch? Hon kan ju inte heller rösta på sig själv, så då kan hon bara rösta på dig.

Se svaret till Niyama.

@Habina Jag förstår verkligen inte vad det är jag gjort som ses som så fruktansvärt skumt. :crazy:
(Och tack, det löser sig. :) )

Fast Paddis beteende tycker jag inte alls är logiskt om hon är god. Men det verkar jättekonstigt om tre ulvar skulle gå ihop och rösta på mig. Jag fattar ingenting.

nä inte nu när habina röstat om inte både du och habina skulle vara onda då för då skulle paddi kunna vara god och hennes röst logisk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar