Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, det var väl väntat. Om dom inte skulle vara så jäkla trötta på mitt skrivande att dom käkade mig.
Niyama röstar på Paddington
enligt tidigare teorier

Jag aviserar att jag kanske kommer att ha lite dålgit med lektid senare idag för jag ska hämta hem hästen från betet. Han har inte gått att komma nära de senaste tre veckorna och hagen är 6 hektar så det kan ta sin lilla tid misstänker jag.

Vilket roligt söndagsnöje cirkus. ;)

Själv tänkte jag försöka läsa ulvlek samtidigt som jag ser ft-hoppningen, för nu velar jag en del kring röstningen ikväll.

Jag aviserar att jag kanske kommer att ha lite dålgit med lektid senare idag för jag ska hämta hem hästen från betet. Han har inte gått att komma nära de senaste tre veckorna och hagen är 6 hektar så det kan ta sin lilla tid misstänker jag.

Jag är inte avundsjuk. Ha så skoj och ge C en puss på mulen från mig :)
Om du får tag i honom :D

Jag får en känsla av att Niyama är ärlig i sitt letande efter ulvar, då för att hon är väldigt aktiv och vrider och vänder på varje sten som finns.

Den Niyama vi visste var god funderade kring ett samband mellan Mammas och Caisa. Och när Niyama sedan ersatte en roll så hade det varit rätt otroligt om OkändNiyama inte hade följt GodNiyamas funderingar (och detta som sagt efter glömmerallts långa harang om att Mammas är ond). Så att hon röstade på Mammas var inte direkt underligt.

Jag funderar på om inte en ond Niyama borde försöka misstänka någon annan, snarare än att fortsätta vara rätt hård mot Caisa och lyfta upp igen att det kan finnas ett samband mellan henne och Mammas. Att Niyama sedan röstade på Caisa tycker inte jag är så underligt dock, både jag och glömmerallt röstade där. Och Paddan, cirkus och Caisa röstade på Niyama. Oavsett vilken roll Niyama haft hade hon liksom röstat på Caisa.

Det är alltså själva grejen att hon dels verkar ärlig med att leta ulvar, och dels att hon borde (tycker jag då) försökt avhålla sina misstankar mot Caisa när Mammas väl röstats ut. Eller så har jag kanske dålig koll på hur Niyama kan spela som ond. Det känns bara lite tufft att dra rätt hårt mot både Mammas och Caisa, med den teori hon hade från dag 1. Sedan hade Caisa iofs skrivit en del skumma saker vid lynchen av Mammas… Jag vill nog bara få det till att en ond Niyama inte hade dragit på så hårt mot två ulvkollegor som hon gjort.

Jag minns inte alls hur Niyama spelar som ond, men jag får känslan av att hon är ärlig. Och till skillnad från Paddan så tycker jag faktiskt att Niyama vänder och vrider på saker och ting, snarare än att låsa sig fast vid att ”såhär är det”.

Jag har försökt att skumma igenom leken nu och jag känner mig väldigt förvirrad. Skulle nog behöva läsa igenom ett antal fler ggr innan jag får någon ordentlig överblick.

Jag ser att alla förutom Habina röstar på Mammas och jag kan inte riktigt se vad ni tycker er har sett (måste nog läsa igenom fler ggr). Det jag känner är att efter GAs väldigt tidiga röst så känns det ganska så klart att det skulle bli mer eller mindre ett drev mot Mammas vilket gör att det är svårt att utläsa något av teorierna eftersom även ulvarna kan dölja sig i "massan".

Jag har svårt att se vad GA skulle vinna på att lägga en så tidig röst om denne var på onda sidan och jag får deja vu från en annan lek där någon annan gjorde på liknande sätt vid en avgörande röst men jag tycker hela resonemanget runt anledningen till varför Niyama käkades haltar en hel del, MEN däremot inte att GA kanske inte har rätt i sina misstankar. Om man har väldigt stark anledning att tro att någon har en viss roll men inte har tillräckligt m teorier att gå på så får man skapa sig teorierna själv och det känner jag nästan att GA gjorde den här gången. Jag tror inte att någon ond tycker det skulle vara kul att leken dog på dag2 när det varit uppehåll så länge och de flesta är leksugna så därför kan jag inte dra någon annan slutsats än att GA är något på spåret och därför hamnar även min röst på Mammas idag.

Paddington röstar på Mammas

Inlägget ovan kan väl ses som ett litet försvar av Mammas (fetmarkerade). Eller så tolkar jag fel.

Sedan kan jag inte hjälpa att tycka Paddans röst där var lite tråkig. Hela inlägget säger att hon inte riktigt förstår varför Mammas är misstänkt. Och hon röstar bara på Mammas för att hon tror att glömmerallt är siaren. Det här är ju lite OT dock. Jag tycker man bör rösta på de man misstänker och inte bara följa någon annan för att den eventuellt kan veta något.

Så OnT kan jag tycka det är lite lätt röst, att bara ”följa strömmen”, fast man inte verkar misstänka den man röstar på.

Dessutom, hittar inte inlägget nu, men jag håller inte med Paddington om att Niyama uttalar sig tvärsäkert om någonting, att hon låser sig fast vid saker, och att hon utmålar Paddington som absolut ond (i det inlägg jag inte hittar från Niyama). I det inlägget stod det i alla fall något i stil med att Niyama inte fick grepp om Paddan. Så att Paddan tolkar det som att Niyama anser att Paddan är ond, är lite ordvrängeri.

Jag har väldigt svårt att få grepp om både Cirkus och Habina. Jag minns inte alls hur Habina brukar spela, mer än att folk brukar reagera på hennes inlägg. Både Niyama och Paddan verkar tycka att det är osannolikt att hon tillhör lyan. Niyama, som jag uppfattar, för att Habina spelar typiskt god. Och Paddan för det här.

Lägger till att Niyama även tycker att det talar till Habinas fördel att hon lade en avgörande röst på Caisa. Och jag har för mig att jag tidigare läst (av Paddi?) att Habina lade en rätt tidig röst på Mammas dag 1. Nu har jag inte röstlistorna här så jag har inte dubbelkollat. Men för att kommentera det hela så tycker jag, även om jag inte minns hur Habina spelar, att det inte känns som hon att 1. Rösta på en första ulvkollega tidigt. 2. Lägga upp en andra ulvkollega för lottning.

Men jag vill gärna tro gott om lite nyare lekdeltagare.

Angående cirkus så tycker jag Niyama har en intressant tanke här, alltså att cirkus dels verkar vilja få bort blickarna från Mammas och dels verkar ge upp Mammas i slutändan och röstar på henne.

Jag måste säga Cirkus att jag tycker nog det är du som vände ganska tvärt :p Här är det Caisa och Habina som du håller som mest onda. Sasse håller du åt det godare hållet och hon har röstat på Caisa. Även GA håller du åt det goda hållet och hon har röstat på Caisa. Ändå väljer du att följa Paddan och rösta på mig. Om det är tre ulvar kvar så vinner ju onda om en god lynchas nu.

Och även citatet ovan. Ni glömde jag visst kopiera även det av cirkus inlägg Niyama svarar på, summan är att cirkus misstänker Niyama för att vända tvärt, när det i själva verket är cirkus som gör det om man ska utgå från hennes teoriinlägg tidigare. Niyama återger kortfattat vad det handlar om ovan.

Så om jag ska gå på känslan så verkar Niyama ärlig i sitt sökande, hon är aktiv och vrider och vänder på allt, och hon drev rätt hårt på att Mammas och Caisa hade ett samband, så hon känns mer åt goda hållet för mig. Samma sak med Habina, för att hon (utan att ha röstlistan framför mig nu) röstar tidigt på Mammas dag 1 och sedan lägger en avgörande röst på Caisa.

Paddan känns skum för att hon dels förvränger det Niyama skrivit, för att hon ”bara hängde på” rösterna på Mammas, och för att det kanske kanske kan ses som ett diskret försvar av Mammas, det om att hon inte förstår rösterna på densamma då.

Cirkus, på grund av uteslutningsmetoden ;) Men också för den Niyama tog fram, att hon liksom Caisa verkade försöka rikta misstankar åt ett annat håll än Mammas, och i slutändan verkade ge upp och ändå rösta på Mammas.

Jag känner att jag lika bra kan rösta nu, så Sasse röstar på Paddington enligt teorierna ovan.

EDIT: Jag verkar ha läst fel någonstans. Habina röstade inte på Mammas dag 1, utan på Koppen. Ska kolla igen om Habina röstat på Mammas alls, annars lär jag leta upp det inlägget Paddan skrev att hon gjort det ;)

EDIT: Jag verkar ha läst fel någonstans. Habina röstade inte på Mammas dag 1, utan på Koppen. Ska kolla igen om Habina röstat på Mammas alls, annars lär jag leta upp det inlägget Paddan skrev att hon gjort det ;)

Äsch då, jag har tydligen bara läst fel, så kan inte beskylla @Grodynglet för något :p Men oavsett så lade Habina en avgörande röst på Caisa, i en lynch där ulvarna hade kunnat vinna om jag räknat rätt. Så det hade ju varit höjden av förvirring av henne i så fall.

Nu har jag försökt rensa tankarna genom att summera röstningen för de som är kvar. Har inte tagit med mig själv, då jag vet min roll i det hela. ;)

Jeffery/paddington. Röstat på koppen, mammas, niyama. Dvs god, ond, förmodligen god.

Bumpo/Niyama2. Missat första röstningen, sedan röstat på mammas, caisa, Paddington. Dvs ond, ond, kanske ond.

Cirkus. Röstat på Habina, mammas, niyama. Dvs förmodligen god (haha), ond, förmodligen god.

Sasse. Röstat på mammas, mammas, caisa, Paddington. Dvs ond, ond, ond.

Spontant så är sasse god. Kan inte se hur någon ond skulle rösta som hon gjort. Niyama2 känns också mer god än Paddington och cirkus, så med uteslutningsmetoden är de goda och de två sista onda. Eller så är cirkus god också, men det är jag tveksam till.

Låt oss ta en ulv i taget säger jag. Eftersom det redan finns två röster på paddington, så ser jag ingen anledning att lägga min röst på cirkus istället.

Habina röstar på Paddington.

Nu har jag smugit in på muggen och skriver från mobilen.

Jag hinner inte kopiera och fixa men vill bara bemöta Niyama lite. Som dagen utvecklat sig så tycker jag fortfarande att du gick från neutral potentiell skum till mer skum. Så nån tvärvändning tycker jag inte det var. För mig var det när jag la min röst ett val mellan tre i princip lika skumma man får ju bara röst på en..,, tyvärr.

Men jag gjorde ju ingen tvärvändning, vilken var det du reagerade på med mig?

Jag blir nervös. Både Paddan och Cirkus spelar så jäkla skumt så de borde vara onda. Men varför skulle alla ulvar gå ihop för att försöka få ut mig när det väl stod 4-3 om det var tre ulvar kvar? Om de åtminstone kunnat få till lottning, men det hade ju inte gått. Dessutom finns en röstfifflare med.

Om du tänkte försöka få med sig en god mot mig så hade det ju varit lämpligt att hitta på nån teori som bygger på vad jag faktiskt gjort, inte som Cirkus som reagerar på min tvärvändning som inte alls var en tvärvändning (och ingen annan verkar uppfatta det så heller) och Paddan som helt hittar på vad jag har skrivit.

Men som god finns det ju inte heller någon anledning att göra så. Men varför varför röja hela lyan?!

Vad var det med Habinas röst på GA som gör att du håller Habina god? Jag har nog missat det inlägget (eller glömt vad som stod i det, mer troligt kanske).

Okej! Jag kommer verkligen inte ihåg hur Habina brukar spela. Alls. Ser att både du och Paddan håller henne åt lite godare hållet. Behöver nog läsa hennes inlägg igen känner jag.
.

Jag tror du har missuppfattat mig - jag håller inte Habina som god, jag håller henne åt det onda hållet bland annat baserat på vad GA skrev i inlägg #164

Inlägget ovan kan väl ses som ett litet försvar av Mammas (fetmarkerade). Eller så tolkar jag fel.

Sedan kan jag inte hjälpa att tycka Paddans röst där var lite tråkig. Hela inlägget säger att hon inte riktigt förstår varför Mammas är misstänkt. Och hon röstar bara på Mammas för att hon tror att glömmerallt är siaren. Det här är ju lite OT dock. Jag tycker man bör rösta på de man misstänker och inte bara följa någon annan för att den eventuellt kan veta något.

Så OnT kan jag tycka det är lite lätt röst, att bara ”följa strömmen”, fast man inte verkar misstänka den man röstar på.
Förstår inte hur man lägger in citat i citat så jag kopierade länken till mitt inlägg i stället.

Jag kom in i leken en timme innan DL (efter att LL flyttat på DL-tiden), under den tiden skulle jag läsa in mig i hela leken samt försöka förstå vad som skett och försöka hitta teorier. Jag skriver precis så som jag menade - jag hann inte läsa igenom mer än vad jag gjorde och på den korta stunden hittade jag inget mer misstänkt än Mammas att rösta på. Mammas var väldigt mycket i fokus hos er alla och jag hade inget annat att gå på än känslan av att GA borde vara siare utifrån dennes inlägg.

Jag kom in i leken en timme innan DL (efter att LL flyttat på DL-tiden), under den tiden skulle jag läsa in mig i hela leken samt försöka förstå vad som skett och försöka hitta teorier.
Va, menar du att du inte hann sätta dig in i leken på den stunden :eek: :cautious: ;)

Nä, då hänger jag med.

Jag tror Sasse är god, tror att Cirkus är det också - tycker jag känner igen dennes velande från när hon varit god tidigare. Jag tror Caisas röst på Niyama igår var ett försök att ge Niyama alibi + att eftersom jag tror det var två ulvar med röster på sig igår så spelar det ingen roll vem av dem som hade åkt. Habina la sista rösten och om det är fyra i lyan tror jag att Habina är den 4e och då kan ulvarna ha kommit överens om vem hon skulle rösta på.

Sasse röstar på CaisaLundblad
Paddington röstar på Niyama
glömmerallt röstar på caisalundblad
Niyama röstar på Caisa
cirkus röstar på Niyama
Caisa röstar på Niyama
Habina röstar på CaisaLundblad

Paddington (fortsätter) röstar på Niyama

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar